1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736893 inlägg · 7967 ämnen
« · 2546575 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{8225}: Haha..se, "mitt Djurgården", om man inte håller med om allt och stryker Modofansen medhårs så är det jämt såhär. Jag skiter i vilket lag som gick upp, det är min personliga åsikt att ett kurant Djurgården hade slagit Modo i slutspelet. Eran värld behöver inte gå under för det.

Davey85: Klamra dig fast vid det du. Det är inte mycket men något. Fan om DIF bara hade..

Davey85: Fast, du undviker faktum att "ditt" djurgården mötte seriens bästa lag, från omgång 1 till sista finalmatchen

modomille: De hade som sagt slagit ut er om de haft seriens bästa målvakt, seriens bästa center och flertalet backar kuranta.

Jag blir inte lycklig av det, skiter i vilket. Men Modofans är alltid så jäkla känsliga när man inte tokhyllar deras lag, deras värvningar, deras matcher. Fan..skärp till er.

Davey85: Rätt många perioder som vi var överlägsna men ineffektiva. Hade som sagt aldrig gått till sju matcher om vi inte sjabblade bort två av dom. Men om du blir lycklig av att tänka på OM, OM DIF hade dom här spelarna så hade dom gått upp, så gör det.

modomille: DIF hade väl förstamålvakten och 3-4 ordinarie backar borta. Jag har aldrig sett ett lag vinna ett slutspel under de omständigheterna. Att Krüger också gick sönder var ju också tungt såklart.

Just nu har Brynäs två backar över 21 år och de är skadedrabbade. Givetvis är det av yttersta relevans att de sista två backarna håller hög klass. Breddbackarna har man redan på plats.

modomille: ” spelade skadad” Hmm låter som er spelare filmade?
😀

modomille: Mer trött att låtsas som att ni var överlägsna, när sanningen är att det gick till 7 matcher trots Djurgårdens väldigt omfattande skadesituation.

En frisk målvakt, en frisk Krüger och lite fler backar hade ändrat hela matchserien.

Peja: Klart att dom var försvagade men det var vi med till viss del. Danielsson spelade back även när det fanns andra alternativ. Det är på Garpen. Ja sista backen/backarna ni tar in behöver vara beprövade och säkra kort. Inga fler ungtuppar.

Davey85: Tvek på den. Sen hade dom inte så många skador på slutet, men att Kruger inte kunde lira till sin kapacitet dom två sista matcherna var ett tapp såklart. Vi hade killar som spelade skadad med.

modomille: Djurgården var en match från SHL trots att de hade seriens bästa målvakt och ett antal backar skadade i både semi- och framförallt hela finalspelet. Att Danielsson spelade back säger allt och lite till. Den främsta lärdomen att dra av Djurgården är att inte värva skadedrabbade spelare likt de gjorde med tex Alm. Det spelar ingen roll hur bra spelare är om de inte kan spela.

Framförallt på backsidan måste Brynäs ha i åtanke att lagets enda rutinerade spelare i dagsläget (Bertilsson, Kinnvall) har jobbiga skadehistoriker. Därför skulle det kunna vara känsligt att värva en spelare som Ahnelöv, trots hans fina meriter. Nu vet vi dock inte hur hans nuvarande fysiska status ser ut, kanske är han 100% nu.

modomille: Ett Djurgården med ordinarie målvakt och hyfsad frisk trupp hade slagit ut er.

Berge: Hade dom aldrig varit om vi inte sjabblade bort två matcher. Tycker hans poäng kvarstår att göra en "Djurgården" är inget ni borde sträva efter.

jofa_007:

”Gör en Djurgården”

Djurgården som alltså var en match ifrån att gå upp i SHL.

Peja: Även om våra spelare har en chef som stöttar sina anställda ovanligt mycket utåt så kan man ju läsa hela texten innan man sågar.

Mattson: Det blir kontroversiellt eftersom Alcén numera har en historik av att använda för stora ord om Brynässpelare och då framförallt gamla lagkamrater. Det är en tydlig trend som gör att det förstoras upp.

Mattson: Ja precis. Kommentera hela meningen och inte bara halva meningen.
Läsförståelse är tydligen svårt…

Kommer ihåg när man mönstrade. Ett
av testen var att läsa en text och bedöma vilken information man kunde och vilken information man inte kunde få ut av texten. Nuff said i detta fall

jofa_007: Alcen sa att Rödin kan göra 40 mål och han kan göra 10-15 mål. Är bara kontroversiellt om man klipper efter ”40 mål”.

Davey85: Ja, Alcén har en förmåga att uttrycka sig ”klumpigt” om spelarna i det egna laget. Kommentarer som knappast gynnar någon i och kring laget. Sen när han står på sig och fortfarande hävdar att Berra är en av Europas bästa backar, ja då blir det nästan löjligt.

Men Rödin gjorde trots allt 19 kassar i SHL för 2 säsonger sedan. Så klart att han borde kunna göra 20+ i HA om han kommer upp i nivå. Men Rödin har mycket att bevisa kommande säsong, kanske främst om han är värd att ha ett C på bröstet.

jofa_007: Det togs ju ur kontext, därför tycker jag inte det var nåt särskilt. Däremot klantigt uttryckt av JA.

jofa_007: Det är sunt att ni fans ifrågasätter kommunikationen utåt. HA är sämre än SHL, men är fortfarande en serie med många seniorer. Klubbar som slåss stenhårt i varje match. Rödin är duktig men kommer få rejält med uppvaktning. Kanske kickar igång honom. Tror han smackar in 15 mål och levererar fler assist.

Alcén, Brynäs spelarna och ledningen måste verkligen ändra sin egna självbild! Det är löjligt så som man hållt/håller på just nu.
Annars finns stor risk att Brynäs gör en Djurgården till kommande säsong.

Davey85:
Fast egentligen inte bara en "grej".
Alcén sätter onödig press på dom spelarna som han löjligt hyllar så som han gör..
Berra Europas bästa back, Strömgren bästa 03:an i landet... också nu Rödin 40 mål.
Han framställer enbart sig själv som en jävligt dryg pajas!

Löjligt att ens göra grej av det. Men..JA får lära sig av detta.

Samsung: Lucky you

Nån som kan citera Aftonbladet idag om vad experterna tycker hittils om trupperna i HA? Generalfel, kan inte skaffa plus av nån jävla anledning. Får kortköp misslyckas hela tiden.

Silfver: Ja, vi får väl se om Alcen lärt sig något den dagen som Silfverberg blir klar.

-Vi får hem en av världens bästa spelare….

Typ.

Tigerhjärta: Men det hade förmodligen inte vinklats så om inte Alcen varit så tokfel i sina uttalade bedömningar innan.
Sen har detta så klart tagits ur sitt kontext så det känns som man kramar ur det sista från hans tidigare misstag.
Sannolikt relaterat till nyhetstorka. Hoppas att JA lärt sig sig läxan, gällande både kommunikation och bedömning av egna spelare.

DoNaka: Håller desto mer med Johan Svensson: "Nu var väl visserligen andemeningen i det uttalandet att Rödin har den kapaciteten, och det har han".
Jag är väl medveten om Alcéns tidigare uttalanden, men detta påstående är ju verkligen tagit ur sitt sammanhang.
Larvigt av Expressen att uttrycka frågan på det viset. Lika tröttsamt är det även att personer (speciellt egna supportrar) spär på detta snack som knappast gynnar klubben.

Horace76c: Håller med Sanny där. Inte en chans att han gör 40 mål, snarare 15-25. Alcén har ju som vi vet, en tendens till att överdriva storheten hos vissa spelare i sitt eget lag.. lex Bertilsson ”Europas bästa back”.

xxx BIF xxx:
Hmm, går inte att starta nya trådar?
Jaja, får hamna under "appropå ingenting" då
Uppladdat:

500x0-rodinjpg.jpg

Peja: Ahnelöv hade varit en bra värvning, frågan är om pengen finns.
Tror inte Stockholm behöver betyda mer än kronor å ören för honom. Så jag tror han kan finna en plats i ett shl-lag. Och gör han inte det så kanske Liiga lockar honom?
Men är han öppen för HA så hade han som sagt varit bra värvning - både för oss och att vi norpat honom från konkurrenterna våra (kan vara värd en krona också)
Skadehistorik är inte bra, o i bif hade han säkert fått mycket istid som slitit på honom mer än i ett shl-lag.

willyyoung : Ahnelöv skulle så klart vara en defensiv klassback i HA. Men samtidigt känns det som vi har tillräckligt med backar med skadehistorik i truppen. Resterande backar in måste vara stabila backar som kan logga många minuter.

jofa_007:

Jag tror att det blir DIF för Huddinge grabben! 😁

jofa_007:
Ahnelöv alla dagar i veckan

Aaaa:
Hellre Ahnelöv än Ekberg. Ekberg är rätt dålig.

Aaaa: känns som att han är en mer två vägs back men, jag har inte sett honom så mycket för att göra en rätt bedömning

Brynäsgubbe: vad tror vi om Tobias Ekberg från leksand? Är ju kontraktslös och kanske kan funka som en defensiv skicklig back

#33: Alltid stört mig på att Granqvist tror att Granis tappar pucken vid 6-0.

nittontolv: Ahnelöv lämnar Leksand. En äldre spelare som haft många skador under karriären men som nästan spelade alla matcher 22/23. I och med att han är en Huddinge-kille i grunden kan vi anta att Djurgården är intresserade, om de har backplatser kvar. Skulle säkert göra ett bra jobb i Brynäs också men frågan är om slantar finns till Ahnelöv, en bra offensiv back och en till kapabel forward.

jofa_007: Menar du Berggren med ”gamla ägaren”? Rosengren är ju kvar än idag och det var dom två som tillsammans startade butiken.

Träklubba: 500kr presentkort för första målet. Brendl hade ”en del” när han spelade här.

Pinaceae:

Di Leva var enligt mig Sveriges främsta artist under den senare halvan av 1980-talet. Det var hans kosmiska krafter som fick mig att komma hit och skriva detta inlägg. Vad Brixx är för något eller står för har jag ingen aning om.

Silfverkroken:
Du! "Brixx gamla ägare" är något annat det. Ett orakel med kontakter utanför den här dimensionen, det sägs att Brixx gamla ägare kan känna DiLevas kosmiska krafter.

Silfverkroken: ”Däremot, att det läcker ut men att ingen NHL-reporter i Nordamerika eller någon journalist i Sverige får reda på det men att Brixx gamla ägare av alla jävla människor får höra det, det låter rätt skevt för mig.”

Precis så, bra sagt!

jofa_007: Är det något NHL-klubbar är kända för så är det definitivt inte framförhållning. Allt handlar om pengar och känslor hos spelare kommer i andra hand, så nej, jag tror inte han har en aning om något alls.

Hur många spelare har inte blivit trejdade utan sin vetskap? Klubbarna skiter totalt i spelares känslor och det har upprepats genom historien gång på gång. Jag minns en spelare som flög från östkusten till västkusten för en bortaturné, han kommer fram och får reda på att han blivit trejdad, under flygningen. Det var bara vackert att flyga tillbaka med nästa plan.

Det är min bestämda uppfattning att får Silfver reda på något så sker det vid utköp och inte en sekund tidigare. Vi tror olika, det är okej!

jofa_007: Är det så att Anaheim har för avsikt att köpa ut Silfverberg finns det absolut en rimlighet i att de berättar det för honom innan det sker. Däremot, att det läcker ut men att ingen NHL-reporter i Nordamerika eller någon journalist i Sverige får reda på det men att Brixx gamla ägare av alla jävla människor får höra det, det låter rätt skevt för mig.

Erat: nja tveksamt, men kommer att göra ett bra avtryck i hockeyallsvenskan utan tvekan

Erat: Nja

Brynäs forever 1912: Det där laget (forwardsidan), skulle helt klart gjort ett bra avtryck i shl också.

« · 2546575 · »