1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742702 inlägg · 7967 ämnen
« · 2575873 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Jag har skrivit det förut, men det är inte så tokigt att spela i HA! Självklart vill man vara i högsta serien, men det är samma passion för laget i HA. I varje fall för oss hockeynördar!

Erat: "Jag är hellre ett topplag i HA än ett bottenlag i shl. En chans att kunna bygga upp en ny mentalitet i föreningen."

...Och visst spelar väl Brynäs roligare än på många år? Det var inte roligt att se slow-motion-hockey mot till exempel Växjö förra året. ...Och sedan få se Rosén stå helt omarkerad och avgöra i slutminuterna.

Nu är det fart och fläkt. ...Och hör och häpna, Brynäs har riktiga målskyttar.

Det är jättetråkigt med de tappade miljonerna - men underhållningsvärdet är extremt mycket högre!

Erat: Jag håller med till hundra procent! Jag saknar inte heller SHL och själlösa matcher mot motståndare som Växjö, Oskarshamn och Örebro. Det är så jävla skönt att vinna mer än två matcher i rad för en gångs skull, trots att det är hockeyns bakgård vi befinner oss på.

Om inte annat är det bra för psykets skull och slippa gå runt och vara deprimerad och bitter över den ständiga kräftgången.

Dessutom får vi in Scott och (troligtvis) JL på lördag. Allt känns bara så jävla bra nu för tiden som Brynässupporter. Mot fyra raka!

Brynäsgubbe: Man kan ju också leva här och nu och njuta av att laget har startat med 3 raka segrar, mycket folk på läktaren och bra drag runt laget istället för att (tvångsmässigt?) börja spinna i hypotetiska framtidsscenarier som ligger minst 1 år framåt i tiden. Men valet är ju fritt...

Auchinleck: Jag är hellre ett topplag i HA än ett bottenlag i shl. En chans att kunna bygga upp en ny mentalitet i föreningen.

Auchinleck: Det är kul att se Brynäs vinna, men jag känner mig inte alls lika glad för 7-1 i HA som jag hade varit efter 7-1 i SHL. Då hade det givit hopp till våren. I HA ger det hopp om att som bäst bli ett bottenlag i SHL igen. Hurra?

Erat:
Är du Brynäsare på låtsas eller bara bra på att förtränga att Brynäs spelar på hockeyns bakgård?

Honken72: veckans bästa nyhet! Scott och Larsson in i laget... ursäkta min hybris, men vi måste väl ändå ha tidernas bästa ha-lag?

Måste säga att jag inte direkt saknar SHL.. just nu.

JohnnyBotox: Johan Larsson utan röd tröja på dagens träning!

Jonas Johansson har hållit nollan i två matcher senaste veckan för Tampa Bay (mot Florida och Carolina), dock försäsongsmatcher. Undrar om han får ett genombrott? Vasiljevskij är borta ett par månader och JJ är tänkt att ersätta.

JohnnyBotox:

Det kan jag förstå

N är nog glada att slippa PA, enligt mig var han inte bra för er. Nu har ni verkligen en bra tränare och ett bra lag

Gällstedt har dessutom erfarenhet som spelare vilket inte Monten har, det tror jag är viktigt i ligan

mattias - 74: han verkar sympatisk och trevlig, han är säkert en jättebra person. Men som tränare har han inte bevisat något alls (trots flera chanser) och det är en aningen märklig rekrytering av Nubben. Nu är det tidigt på säsongen, så vi får väl se.

Måste säga att det är oerhört skönt att det är skönt att slippa detta "krisprat" kring Brynäs i år...

Silfverkroken: Låter bra! Det var många, många år sedan vi hade någon riktigt bra målvakt i laget. Kul med en talang!

mattias - 74:
Montén kanske fungerar bättre som ass än huvudtränare?

Blomgrens:

Nordh har alltså 4+4 på 5 matcher med J20. Dessa 5 matcher har J20 också vunnit. De 4 matcher Nordh inte spelat har Brynäs förlorat.

Otroligt spännande spelare.

JohnnyBotox:

Monten är en hyvens kille privat, vi är uppväxta i samma stad " Borlänge " och jag brukar stöta på hans föräldrar när jag är ute och går, känner dom sedan vi var unga.

Tomas är 3 år yngre än mig,

Han har absolut ingen erfarenhet av att träna ett lag på denna nivån, det såg man även med juniorkronorna, jag tror tyvärr han får lämna snart om kräftgången fortsätter.

Han skall träna lag längre ner i serierna och få lite erfarenhet.

SuneMangs: ”Alltså, är det någon som är förvånad att HV71 går som skit? Montén är väl ändå den mest överskattade huvudtränaren vi haft i det här landet, någonsin? Vet inte vad Nubben tänkte när han tyckte att babyface Montén var rätt man för att föra en krisande klubb framåt mot en ljusare framtid. Finns det någon form av rättvisa så ryker Nubben den här gången också och inte bara Montén.”

Du sätter ord på exakt min känsla av HV/Nubben/Montén. Fuskbygge. Montén har väl aldrig haft någon som helst framgång? Om vi gnäller på kompisrekryteringar i Brynäs, titta då på HV…
Märkligt att man värvade Nubben, väldigt old school SC. Tidigt på säsongen, men inte förvånad att det ser ut som det gör.

Svensson_62: då blir det 20+ minuter för gamlingen direkt!

Bra det!

Blomgrens: Kan sägas att William Forsberg, 16 år född januari 2007, stod sin första match i J20. Han släppte bara in ett mål och hade närmare 96 i räddningsprocent. Absolut ett namn som är värt att lägga på minnet.

Linus Lindblom med ett mål och Noel Nordh med en i öppet mål och en assist för Brynäs J20 lag.

Silfverkroken: Dubbelkollade Sportbladets tv-special "60 minuter bara Brynäs" nu, bara för att vara säker. Där sa Alcén att Billins skulle komma den 15:e september och Scott den 3:e oktober, så han är väl redan på plats nu. Såvida Alcén inte blandat ihop dagarna som vi övriga verkar ha gjort. Känns som att GD, som bevakar snudd på dagligen borde ha koll.

Edit: dubbelkollade Sasses chatt från dagens träning där någon frågat om Scott. Enligt Sasse kan Scott tidigast återvända på torsdag pga skattemässiga skäl, så han kommer väl på torsdag då, gissar jag?

Edit 2: Svensson_62 har ju full koll på läget. Tänk om jag kunde läsa lite först kanske...

Mrassarson: Scott landar på torsdag. Gälla sa att det är viktigt att att han får matcher asap ung som Billings.
Så jag tror han är med på lördag.

SuneMangs: Är det inte 5/10 han kommer hit?

xxx BIF xxx: Det är som vanligt så jäkla låg nivå på dina ”wall of text” inlägg för att ens bemöda sig att besvara det. Dom som inte vill förstå, förstår inte…

mattias - 74: Inte vad jag vet. Jag svarade bara på ett inlägg där det antyddes att det skulle vara skönt att Montén sparkades som en följd av att HV gick som skit. Då tycker jag att Nubben bör ligga rätt risigt till också, om Montén ska sparkas framöver menar jag.

Mrassarson: Han kommer väl till Gävle den 7/10? Högst oklart om han är redo för match mot Västervik direkt. Mer troligt till omgången efter, då han förmodligen bör vara lite jetlaggad vid ankomst kan jag tänka mig.

Nån som vet när Scott spelar sin första match?

SuneMangs:

Har han fått sparken?

RommeTigern: "... Borlänges "stolthet" Montén få sparken som förste coach i SHL."

Alltså, är det någon som är förvånad att HV71 går som skit? Montén är väl ändå den mest överskattade huvudtränaren vi haft i det här landet, någonsin? Vet inte vad Nubben tänkte när han tyckte att babyface Montén var rätt man för att föra en krisande klubb framåt mot en ljusare framtid. Finns det någon form av rättvisa så ryker Nubben den här gången också och inte bara Montén.

Tigerhjärta: Anthony Greco blev för dyr alltså. Lance Bouma anno 2023 är ingen klassvärvning direkt och osar, som du säger, desperation.

Tigerhjärta: Hmm, kändes som att Bouma hade svårt med tempot 22/23 men hade blivit ett riktigt bra allsvenskt nyförvärv. Tror dock han är väldigt dyr i allsvenska mått mätt. Men det är ytterligare en spelare som vi kan avstryka till Brynäs då.

Davey85: Marknaden är död (som vanligt)...

Tigerhjärta: Vet inte om det varit uppe, men Brodecki skriver korttidskontrakt med Växjö.

LHC gör en LHC och värvar i desperation in Lance Bouma..
Hoppas packet ryker iår!

{10299}: det är ju liksom inte spännande med varesig SHL eller Allsvenskan med andra lag att titta på Jo de skulle ju vara HV71 då o se de åka på dyngtorsk och Borlänges "stolthet" Montén få sparken som förste coach i SHL.

Svensson_62: Hans utveckling dom senaste två åren har varit helt sjuk. Klassback numera.

Farsang: kan man se j20 på nån tv-kanal.

SuneMangs: Lite stickspår - Montour är en liten favorit där… Grym i våras i de matcher jag såg honom.

Zzz: Ja, det är faktiskt helt otroligt att Carlsson inte får chansen hos Panthers. Speciellt med tanke på att både Ekblad och Montour är långtidsskadade också.

Tror han ger upp i vinter och spelar klart säsongen i Schweiz. Förhoppningsvis kan vi gå upp till nästa säsong och plocka hem honom.

{9566}: kollar varken på damfotboll eller (svensk) herrfotboll, för lågt underhållningsvärde för min smak.

RommeTigern: Jag gillar Brynäs men gillar hockey överlag också så shl idag är trevligt.

Peja: Kanske är Sasse som var kollegan 🙂

Farsang: Det nämndes i GD:s podd som släpptes imorse.

Lucas Carlsson på Waivers. Otroligt att han inte får en chans efter sin fjolårssäsong. Rimligtvis borde något lag plocka upp honom men annars undrar man ju lite om hur hans tankar går. Känns långsökt att Brynäs är aktuellt, men det skulle vara trist att se honom i något SHL lag.

Hörde av en kollega att Lindblom, Ohlsson och Nordh ska spela med J20 ikväll mot Djurgården.

Bra att den möjligheten finns för dem när det är match uppehåll i 8 dagar 👍🏼

Otroligt långt till lördag f*n vad hockey abstinensen slår till när det är ett alldeles för långt uppehåll.

Men jag kan inte hitta inlägget längre

Tifo39 la up på Instagram

Peja:
"Om Brynäs ekonomiska resultat hade varit 7 miljoner sämre, så hade du tyckt att Svedman gjort ett bättre jobb eftersom det hade varit mer förenligt med föreningens prognos?"

Brynäs förlorade 40 miljoner... en dyr historia det där.

Berge: Härliga kedjor...och jag tycker vi borde få ett väldigt bra PP men det har ju inte varit så hitills...Scott och larsson kan säkert höja siffrorna både i PP o BP....

« · 2575873 · »