1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742343 inlägg · 7967 ämnen
« · 2578738 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Hedbergs inlägg handlar inte om att "vara nöjda". Det handlar om att många fans gnäller till 100%. Trots att laget vinner, eller om Rödin gör 9 poäng. Inte en enda positiv kommentar slipper igenom de obotliga pessimisternas nålsöga.

Det saknas ju en balans. Det är nog det Hedberg menar.
Vissa kommer otroligt nog bara in på forumet för att klaga. Om laget gör en kanonmatch då loggar man inte in alls. Det är ju helt bakvänt.

Ibland, om jag känner att jag inte kommer vidare i en diskussion, släpper jag den och går vidare.

Man måste inte alltid ha sista ordet.

Berge: Kraven måsta vara högre än att spela oavgjort med Västerås och Västervik. Nöjda kan vi vara när vi är tillbaka i SHL. Väl där så är det guld som gäller.

Berge: För att det finns oroväckande tendenser i Brynäs spel. Man tappar stora ledningar och spelar jämnt med Västervik. Kombinera det med ett kasst målvaktsspel så finns det en hel del att prata om.

Forumet skulle dö om alla bara satt och höll med varandra om hur fantastiskt allt är.

Berge: Ärligt talat. Om det inte hade funnits folk som försvarade precis allt, så hade det blivit ett par Lindbäck-kritiska inlägg som försvunnit i vimlet av positiva inlägg. Istället blir det långa diskussioner om Lindbäck eftersom en del personer vägrar se att han släpper in billiga puckar.

Det är faktiskt helt sjukt att läsa detta forum. Vi har funnit fyra av fyra matcher och har +11 i +\-.

Rödin har varit helt enorm. Juniorerna ser riktigt bra ut. Kelleher, Vesel, Kinvall och Tärnström har börjat bra. Till och med tidigare hackkycklingen Kvist ser ut som en helt ny spelare.

Och ändå så ska det tammefan bara gnällas över det negativa, att Lindbäck haft en svag start. Det tar upp alla jävla diskussioner. Jag blir så förbannat trött på Brynäsfansens halvtomma glas.

Vafan kan vi inte försöka vara lite jävla positiva någon jävla gång? Vi har vunnit 4 av 4 matcher, om det ska gnällas nu kommer det ju alltid att gnällas.

Jag orkar inte med det här.

Förbannade gnällkultur!

Såg ej senaste match.. var lindbäck så kass??? Men varför kör dom med han hela tiden ?? VV KOM TILLBAKA!!! Som NR 1

Thias30:
Vi tänkte på samma sak. Likadant under AIK-matchen. Katastrofalt ljud, Sandström från GD var det som intervjuades. Hörde inte ett ord av intervjun med Greg heller,

Hank81: Jamie Ram.....

Hank81: Förtroendet för Lindbäck är slut. Han höll inte i HA heller tråkigt nog. När ser vi en ny etta?

{10381}: Låter fantastiskt! Hur mycket pengar swishade du in för att detta skulle möjliggöras? ”Porser 2.0” 🙂

J-S: Ge Clara chansen mot Bofors. Om det går åt helvete så skaffa 2 nya målvakter och 2 backar. 👍🏆

Hank81: Jobbigt när alla supportrar vet bäst…

spolaisen: lindbäck ger alltid bort några mål per match, det är bara att vänja sig.
Frågan är om vi har haft en sämre målvakt...
Håller inte ens i allsvenskan, måste va en mardröm att vara back framför honom. Vad som helst kan ju gå in.

Var på matchen igår och det var en sak jag reagerade på (grabben med) I andra pausen så var det en lång intervju med en journalist (tror jag) Var det någon som hörde frågorna som ställdes? Har tappat namnet på han som alltid pratat inför matcherna samt i pauserna från Brynäs men jag tror ni vet vem jag menar. Iallafall så lät det bara som ett stort sorl.. man hörde inget av vad han sa. Därimot så hördes svaren från han som blev intervjuad klockrent. Var det bara vi som upplevde det?

Gavve: Kanske i Gävle. Polarna i Stockholm åker till fjällen och medelhavet när det passar. Kanske förklarar varför lagen från söder har ekonomi att dominera svensk hockey och att Brynäs lirar i HA nästa 10 år.

SuneMangs: Absolut! Lika som i hockey, kan vara heta känslor på isen, sedan är vi alla vänner när vi kliver av. Jag är helt övertygad om att jag och Huge vill och drar åt samma håll i det stora hela: Vi vill Brynäs bästa (men på olika vis ibland)😎

Mattson: Helt enig. Tror och hoppas att de flesta gillar tanken på att stötta Brynäs och de som inte har det lika bra som oss. Med oss menar jag de som har råd att ens tänka tanken på att göra så. Det är många som har det tufft ekonomiskt tyvärr.

Gavve: Funkar att köpa 3-4 biljetter när det inte är fullsatt. Vi supportrar bestämmer hur bra vi kan bli.

Mattson: Självklart! Verkligen ingen dålig grej att göra det heller, tvärt om. Menade bara att det finns flera alternativ för andra som är som mig (lite mer lata alltså). Tror de flesta tycker det skulle vara lättare att köpa/donera en gång per säsong istället för en gång per match också. Även om Brynäs så klart tjänar mer på lösa biljetterna (lite mer administration att skänka en biljett per match helt enkelt). Huvudsaken är att det man gör har betydelse för någon, vare sig det är Brynäs eller någon annan. Så ser jag det!

Gavve: Ok. Blir ändå mer pengar till föreningen om du köper en biljett varje match.

Mattson: ja risken finns ju alltid för det. Men Henrik (han som är digital SLO) är bra att ha att göra med om man är intresserad av att skänka något eller göra något för Brynäs. Vill man skänka ungdomsbiljetter till någon specifik målgrupp eller vanliga biljetter till ensamstående eller utsatta kvinnor (bara exempel här) kan han nog se till att det ordnas.

Jag skulle mer än gärna se att det gick att skänka pengar till en mer officiell gemensam pott där folk som har det tufft ekonomiskt (oavsett orsak eller ålder) får gå på hockey då jag själv aldrig hade råd med det som barn/ungdom. Helst helt anonymt också då jag inte bryr mig ett dugg om uppmärksamheten. Likt fansens värvning fast att pengarna är öronmärkta för att fler ska få chansen att gå på hockey helt enkelt.

Gavve: Tror alltid att folk som ändå hade köpt biljett får min årskortsplats. Annars hade jag köpt varje år.

Mattson: det går utmärkt att stötta Brynäs genom att köpa årskort eller liknande och sen be Brynäs skänka dem till bättre behövande också. Då stöttar man de som har det lite sämre ställt och Brynäs. Självklart förstår jag att alla inte har råd att göra så men berättar bara att det går. (Nej, jag är inte ute efter någon som helst credd om någon nu tror det). Se det som ett tips för er som har råd och inte tänkt på detta själva. :)

Peja: Jag hoppas fler än jag köper biljetter fast man inte kan gå. Skitenkelt sätt att sponsra föreningen.

Makita: Om Brynäs kan snitta över 6000 i Hockeyallsvenskan så är det makalöst bra. HV snittade 5101 sin säsong i HA, Djurgården hade 6204 ifjol men då ska man komma ihåg att de hade två supporterstarka motståndare (AIK och Södertälje) inom närområdet.

Jugge: Som gjort för en ”överraskning” 🤔

Huge: Uppåtgående rörelse på vänster axel ser det ut som för mig. Svårbedömd. Inga större protester heller från Brynäs så …..

Makita: Kommer vi upp i runt 6000 får det väl anses väldigt bra i en onsdagsmatch mot seriejumbon.

5280 biljetter är sålda till matchen i mot Karlskoga.
Kanske är bra för publiksnittet med jämna matcher och inte bara stor segrar.
Fortsätter det vara ett bra publiksnitt så kanske det med lite tur kommer in någon riktig godbit till laget senare under säsongen 😀

Svensson_62:

28:an hade full koll på pucken, men inte att han var tacklingsbar..

en typ av whiplash mot plexit blev följden, då han ej stod emot tacklingen

28:an spelade vidare i matchen..

att utdela och ta emot tacklingar i NHL och HA skiljer sig åt i kraft..

{9315}: nej inte jag heller. Det är ju inget unikt problem för juniorerna heller utan förekommer även i lägre serier senare också. Har lite koll på hockeytrean och så här ser det ut för ett lag efter 1 match: "0:43 (-43)". 127 skott och 84 räddningar mot 5 skott och 5 räddningar. Tycker självklart det är kul med mycket mål men någon måtta får det vara.

{9315}: Minska antalet lag i serierna? Fattar att det av ekonomiska och logistiska skäl behöver vara regionala serier med någorlunda korta avstånd mellan lagen.

Svensson_62:Bästa starten av en säsong på årtionden. trots att vi är i HA och inte SHL, men fan så mycket roligare att vinna i HA än att förlora i SHL..
Fyra matcher fyra vinster! ändå så har vi så kallade brynäs fans som propagerar för en ny målvakt ???
Med tanke på förra säsongen och målvakts kaoset så är det rent imbecillt,
Snacka om att inte lära sig.
Verkligen bra att vi har något att jobba på och vi kan vara som bäst när slutspelet börjar.
Det är mina tankar..............

Gavve: det där har varit en diskussion ganska länge, att j18-serierna har sån variande kvalitet. det gynnar ju varken brynäs eller falu idag att spela en match som slutar 20-0. vet att norrserien haft problem förr i tiden också med dom stora lagen med bra j18 som har fått spela mot mindre lag där matcherna slutat med 10+ mål för ena laget. har dock ingen lösning på problemet i sig.

Huge: Cred till Attila och Huge som kan diskutera en sak man ser olika på och skiljas åt på god fot på ett snyggt sätt, trots att man fortfarande är oense. Mer sånt!

Berge: Det är dessutom med 2 förluster (1 av dem övertidsförlust) om jag såg rätt. Det innebär +50 (ca) på 6 matcher eftersom förlusterna ger minus minst 1. Kul med mycket mål men lite trist att möta lag man vinner med 20-0 mot kan jag tänka mig, inte mycket till utmaning där. Sen klagar jag verkligen inte på att de vinner med 20-0, det får ni verkligen inte tro.

Berge: Den vann idag med 20-0....

Axelsson: Han krälade alltså omkring på isen av nån anledning. Blev han skadad, tog smällen på huvudet så han togs av isen av läkarteamet för säkerhets skull resten av matchen. Eller var det inte hårt mot huvudet så han spelade vidare efter att ha förstärkt situationen för att ge sitt lag en fördel?
Nån som vet om han mirakulöst tillfrisknade och spelade vidare?

Brynäs J18 har nästan +50 i målskillnad efter 8 matcher i seriespelet.

6 av 10 spelare i poängligans topp 10 är Brynäsare.

J18 ser otroligt bra ut.

Mattson:

Lindbäck skulle vara bättre om han stod upp för sitt Brynäs.

Varför detta knästående???

Tredje målet igår stående på sitt vä knä, samtidigt som han skarvade ut pucken mitt i skottsektorn med sitt hö vinklade knä..

limpan hjälper motståndarna göra enkla mål...

DoNaka: Absolut! 👊😉👍

Huge: bra snack, så är det! :)

Korpliraren står och kollar om någon av föräldrarna knöt hans skridskor innan nedsläpp istället för att försöka spela ishockey. Med tanke på hur han sedan valde att kräla omkring på isen så hade de uppenbarligen inte gjort det.
Även Disciplinnämnden konstaterar att han haft noll koll och att det inte är en ren huvudtackling, trots det blir det två matcher?! Helt jävla galet. Sen funderar folk över varför svensk ishockey sjunker som en gråsten på internationell nivå...

Peja: Det som talar för Lindbäck är att ingen målvakt i Brynäs sett bra ut senaste 10 åren med undantag för Ersson. Varför kan ingen tränare sätta ett konkurrenskraftigt försvarsspel i Brynäs? Gällstedt?

DoNaka: Det var lite så jag argumenterade mig idag när jag skrev att Lindbäck agerar alldeles för mycket utespelare i stället för att vakta buren.

Nybro har lekt klart. Sjukt underlägsna ssk.

DoNaka: Och jag tycker tvärtom att Lindbäck så här långt har stoppat fler potentiella målskott som han INTE haft ansvar för och att det mer är uteförsvaret som svikit i sina resp uppgifter.
Att han sen kanske borde ha tagit nåt av målskotten under dom här 4 matcherna ändrar dock inte på min inställning.
Så smaken verkar i det här fallet vara som baken: den är delad... ;-)

Huge: ” Hoppas jag formulerat mig tydligt nog nu så att du förstår vad jag vill säga.”

Jag förstår vad du vill säga, men det jag argumenterar för är att jag inte håller med dig. Förstår du? Klart ett bra försvar hjälper målvakten, men målvakten har ju en egen uppgift också, som att stoppa puckar som inte utespelarna kan ansvara för. Där tycker jag att Lindbäck hittills sviker.

Peja: Skyttan må ha stått på förlängda mållinjen men vinkeln när pucken lämnar bladet är ändå tillräckligt bra för att en skicklig skytt ska kunna pricka målet i det läget, och det måste även målvakten räkna med.
Och ditt snack om "dålig retur" i den här situationen, hur tänker du där?
Menar du att Limpan, mitt under en snabb sidledsförflyttningar för att hinna täcka vid första stolpen och förhindra ett direkt målskott, borde ha hunnit med att vinkla sina benskydd på ett sätt som hade garanterat att returen INTE skulle landar rakt på målskyttens klubblad?
Jag menar, vi talar inte om nåt höstlöv här och där målvakten har tid på sig att hinna göra en kontrollerad parad som förhindrar en dålig retur.
Det är ett snabbt och direkt slagskott som kommer mot målvakten och inte ens om Limpan redan hade varit på plats vid stolpen när skottet avlossas, så hade det garanterat en ev kontrollerad och ofarlig retur som inte går rakt ut i banan.
Hade våra två sovande försvarare framför Limpan istället varit vakna så hade den ene av deras två fristående spelare aldrig fått chansen att slå in pucken i öppet mål.
Mao: snacket om "dålig retur" känns inte seriöst i det här fallet då Limpan inte ens hinner få chansen/möjligheten att skapa en "bra retur" pga det snabba direktskottet.
Ibland blir det en bra och ofarlig retur, ibland inte.
Svårare var det inte i det här fallet, som jag ser det.

« · 2578738 · »