1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741090 inlägg · 7967 ämnen
« · 2586854 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Auchinleck: kollar på Saik-Lhf. Brynäs har långt kvar till dessa lags nivå 😥

Auchinleck: Vad båda dessa föreningar har haft problem med är kontinuiteten.
Tränare, styrelse, SC. Även KD.

Jag kollade på HV idag. Och jag fick faktiskt ont i magen.
Fy fan att vara HV fan nu.
Känner ett par stycken och tänker inte höra av mig till dom om jag inte måste.

Brynäs hoppas jag ser och lär hur man inte ska göra.

Vet att "någon" inte gillar Svedman, men han kan vara en sådan person som vet hur man driver stora företag, och får styrsel på dom.

Till någon..: Jag vet att man flaggade för -7 milj, men det blev "bara" 0,7 milj.

Lemp:
Brynäs och HV har samma problem med identiteten.

Bottenmöte i Skellefteå.... Västerbotten vs Norrbotten.

Tigerhjärta: Ja HV och dess fans har jag viss respekt för.
Ungefär som respekten för Luleå och Skellefteås lag och fans (så respekt alltså!)

Lemp: Om det är något man kan ge HVs fans likt våra egna, så är det att det inte fan är några plastsupportrar iaf.
Detta är människor som brinner för klubben, därav de starka reaktionerna.
En sådan här känslostorm hade aldrig skett i Växjö exempelvis.

Dom är arga i Jönköping 😬

JohnnyBotox: Verkar inte som Nubben kan hantera föreningar som har gott om pengar och där det finns stora krav från supportrarna. Han kunde inte hantera Frölunda eller HV.

Nu ska säkert Lindblom ner igen i båset, mer pengar ska kastas på att rädda det här. Kanske lyckas man igen, men som alla vet så håller det inte på sikt.

Förstår inte hur HV kunde välja Nubben, och hur han kunde välja Montén. Hade varit tokig om det varit Brynäs (även om vi också gjort våra märkliga rekryteringar…)

Lemp: Tror inte att varken Nubben eller Montén jobbar för HV på måndag.

Otroligt hur många liknelser det finns mellan Brynäs de senaste åren i SHL och HV både innan nedflyttningen och den här säsongen. Ständiga felrekryteringar, pengar i sjön och total avsaknad av identitet.

Att HV71 gav den här spelaren ett treårskontrakt säger rätt mycket om hur dåligt skött den klubben är just nu:

x.com/simonbrandstrom/status/1714967052161556665?s=46&t=O_fXSmARE8PR2s-gPzNRLw

HV har alltså släppt in 50 mål på 12 matcher.. Det måste vara historiskt dåligt!

Mattson: Så där dåliga har Brynäs ALDRIG NÅGONSIN varit. Underbart att se dock! 😄

Kul att kolla på HV. Ser precis ut som Brynäs i SHL dom senaste 5-6 åren.

Såg nu att munkas tyckte samma.

Lunkz: precis. Det var det jag såg.
Helt jävla galen sport!!

Man bara satt och gapade samtidigt som man skrattade.

Minns en situation. Det blev "mål" för ett av lagen. Då kommer en kille och bara tar killen som gjort mål och lyfter upp han i tröjan. Vågrätt!
Sen hotade samma kille en motståndare.
Lovar. Han var 2,10 och inte en tand i överkäken🤣

mk:Rugby från Australien är stenhård.
Tandskydd , pungskydd och benskydd är det ända.
Som Rugby fast där får du hoppa upp efter bollen i luften samtidigt som du knäar spelaren framför dej i ryggen

mk: HV ser ut precis ut som senaste årens Brynäs. De släpper in billiga mål, har ingen bra game plan och faller ihop som ett korthus vid minsta motgång. De har dessutom en dålig tränare och sportchef. Likheterna är många.
HV har dock lite fetare plånbok så vi får se om 10 nya spelare kan lösa det..

Blir förvånad om inte Tomas Montén ryker efter kvällens debacle var lite väntat.
Sen har vi Nubben som misslyckats med spelartruppen två säsonger i rad trots en tjock plånbok, när ryker Nubben?
Skönt att slippa den cirkusen.

mk: pratade om det med en kompis som håller på Hv igår, visst att man vill vara i högsta ligan. Men båda konstaterade att det verkligen är roligt att se sitt lag vinna mycket matcher, även om det är nere i HA

mk: Kollar HV -Malmö.
Fan vet om det inte är roligare att vara topplag i HA, än att vara som HV är..

mk: Jo just de där finns de inga regler förutom dödsfall!!🤕😷🤧

JonteD: Jag har för mig att det är ett annat spel, inte rugby.
Men jag minns inte..Minns bara att det var inte mycket regler.

mk: Nä ett annat lag All Blacks kommer från Nya Zeeland 💪💪

JonteD: Är Aussie Rules samma sak?
I kabeltv:s ungdom så visade Eurosport detta.

Helt galna.
Men rugby är kul att se på. Tar bara typ en evighet att fatta allt bara🙂

Davey85: Jag skulle ha undvikit att gå ut på en irländsk hurlingplan. Är ett jäkla vevande med klubbor och nästan inga skydd.

JonteD: Haha nä..Hade nog inte gett mig ut med mina 77 pannor heller. Men som sagt, jäkla kul tv-underhållning.

Davey85: Jag för min del som vägde 110kg när jag lirade hockey o va vältränad när ja va 18 år skulle aldrig ha gått ut på en Rugby plan alldrig i livet! Men de va när de va svartvitt ute o folk gick jättefort o dinosaurierna jagade oss 🇺🇿🏒🤡🤡🤣💪

Undrar om vi kan namnge Filip Larsson i Leksand och hoppas på att de missar slutspel, han har varit bra…

JonteD: Rugby är en jäkla kul sport att se. Mest blivit under OS för min del dock. Visste inte att det var VM.

Davey85: Bra sagt! Alla som gillar sport o att de e lite kontakt mellan spelare ska absolut titta på VM i Rugby 🏉 speciellt ALL BLACKS från NZ jag älskar hur jävla tuffa dom är utan skydd att springa ihop när medelvikten
är 115kg🏉🏉

mk: det var HV som fick in Adam Åhman, iofs fostrad i HV men tillhörde då Växjö. DIF i fjol spelade ju Myhrenberg som tillhörde LHC. Men det ska ju också sägas att i båda dessa fall så var faktiskt deras förstamålvakter skadade, och i DIFs fall fick de ju inte in en bättre målvakt heller. Men HV hade nog med Åhman lite flyt, han var bra som jag minns det. Hade de spelat Åhman utan skador på ordinarie mv så hade det nog blivit en större snackis än det var.

Apropå ingenting
Jordie Benn kör tydligen med tröja 8 😊
Dags för bastu, tyvärr ingen Brynäsmatch i SHL efter lördagsbastun längre 🙁
Ha en fin helg

mk: Det blev som sagt diskussion om det, men tror inte det ändrades. Tävlingsbestämmelserna ser då inte förändrade ut i alla fall.

JohnnyBotox: Ok. Det är idiotiskt att det inte ändrades.
Vilket lag var det som räddades av en bättre målvakt?

Man ska ju inte kunna "värva" så. Det är fel oavsett om det är Brynäs eller annat lag.

JonteD: De flesta lagen kommer streta emot bra och vilja göra personbästa mot Brynäs. Det blir en utmaning. Jag hejar på och följer Rangers i skotska fotbollsligan, vecka in och vecka ut kämpar "smålagen" livet ur sig för att få en skalp mot det rikare och större laget. Det är ett speciellt läge att alltid möta helinspirerade motståndare med vild publik.

Jugge: Grattis till segern 🇺🇿 men ni fick ju lite problem med Öik iaf dom stretade mot bra tycker jag 🏒💪

mk: det talades om det, men det blev aldrig ändrat

Lemp: Är inte det ändrat inför iår?
Att man inte får ta någon överifrån?
Har för mig att så är fallet att det måste vara saam serie eller underifrån.
Men kan ha fel..

{5647}: Jo, bor i Umeå. Sett flertalet av deras matcher.

Säger inte att vi kommer ta 4/4 matcher mot dem.
Men tror på att vårt spel knäcker deras.

Tyckte samtidigt att ert spel i HA var bättre med, men samtidigt hade ni det jobbigt med Löven.

Så allt kan hända.

gwl: Löven har ett väldigt passivt försvarsspel i egen zon. Man är lite som Växjö där man klumpar ihop framför mål. Får man längre anfall på dem, så blir de trötta.
De har rätt dåliga uppspel generellt, men när de får till kontringar går det ruskigt fort. Därför ska ni undvika hawaii-hockey mot dem, för det brukar vara en riktigt dåliga idé.
De forecheckar och pinchar med backarna väldigt mycket, så snabba spel ur egen zon är A och O. Det är så DIF vunnit fyra raka matcher mot Löven, för man har snabbt bytt sida och spelat sig ur zon för att få oerhört många 3-2 och 2-1.

Tror ni vinner, men undvik att hamna i underläge så de kan kontra sönder eller och undvik vila västern där ute.

Davey85: Det här verkligen Brynäs största huvudbry den här säsongen. Går inte att vara uttalad förstamålvakt när man inte presterar. Och fortsätter Lindbäck underprestera kommer vi återigen hamna i en situation där vi behöver en ny målvakt inför slutspurten. Min gissning är dock att man kommer satsa på att registrera ett riktigt bra namn från SHL som tredje, framför att värva någon ny. Lindbäck hanterade ju inte det bra förra säsongen.

Situationen som man tänkte sig och som kanske Brynäs tänkte sig, att Lindbäck skulle vara solklar förstaspade och Clara en tydlig backup, måste redan revideras.

9 matcher in i serien så är Clara just nu bästa alternativet. Det är väldigt tidigt på säsongen och Clara har varit långt från felfri, men som jag ser det så måste förstaspaden vara en "jämlik" kamp.

lapad: Antar att limpan får vila även nästa match för att vara tillbaka mot Löven.

Jugge: Problemet är att Limpan alltid betraktas och hanteras som nr ett. Så är det i Brynäs, Alcen kompis, Ove kompis, m flera... tyvärr...

Huge: En bra målvakt ska ha tur.
Får hoppas att Clara fortsätter att hålla en sådan här nivå under säsongen.
Om jag minns rätt hade vi inte för ex antal årsedan tror det var på Boorks tid en ung och lovande målvakt som var en stor bidragande orsak till att vi överlevde ett kvalspel.
Var det Markström eller ännu längre tillbaka Honken.
Så det kan fungera med en18 årig målvakt när det kommer att hetta till i slutet på säsongen.

Skönt att vakna upp som serieledare ⭐

gwl: Det nämns en bit in i denna video.

Det är en del drömnamn från NHL, men Abrahamsson nämner Dansk och Strömgren som de mest realistiska att värva därifrån nu.

Frågan är.

Vill vi fans ha en osäker match och kanske vinna med 7-6 eller vill vi att dem ska vinna en säker match med 2-0 som idag?

För om man ska vara ärlig! Så kände man direkt efter första perioden att dem skulle vinna, men att dem spelade lugnt för att hålla koll på matchen.

Antingen osäkert eller spela hockey som Växjö?

För vi måste kunna bestämma oss vad som är bra och vad som är mindre bra.

Förstår att man hellre vill vinna med 8-0 men det kan vi glömma.

SuneMangs: ”dödens” skön humor😂😂😂

Skön vinst utan glamourspel med defensivt fokus med en bra Clara i kassen, har jag förstått det rätt då💪🇧🇪?

« · 2586854 · »