1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen
« · 2596252 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Silfver: Precis så tänker jag oxå.
Plus att ytterligare skador/sjukdomar kan inte uteslutas.

Ja nu måste Alcén värva. Det går inte att ha två nyckelspelare borta så länge utan att ersätta åtminstone en av dem. Ta in Wännström för fan.

DoNaka: Kan inte se att ett korttidskontrakt på Wänna skulle annat än gynna bägge parter. Han får ett skyltfönster och Brynäs får en målskytt. Faller det väl ut så förläng säsongen ut.

munkas: Kanske dags att värva in Wännström eller liknande ändå. Blir ju faktiskt smått förödande om exempelvis Kelleher, Rödin eller Kopacka också skadar sig och blir bort 2-4 matcher eller så.

KulaShaker: Låter ju inte skitbra direkt…
Alcen kanske får slänga ut en blänkare på en forward snart innan fler går sönder.

Fortfarande oklart när Scott och Ölund kan vara tillbaka.

Linus Ölund berättar att han ska undersökas senare denna vecka för att se hur kroppen har läkt.

Scott: Det kan vara en vecka, eller två veckor eller mer. Allt beror på hur jag reagerar på träningen som jag successivt ökar nu.

Peja: okej ja men oavsett kvalserien eller inte så är det ju inte fel att satsa på Kristers och Clara ändå.

Huss888: Minnet sviker dig där. Lindbäck var utlånad till Almtuna kvalsäsongen 07/08 då Markström fick sitt stora genombrott. Markström stod nästan varje match i kvalserien, förutom ett par matcher då Korhonen stod. Sperrle fick inte spela något alls i kvalet. Lindbäck och Markström var målvaktspar säsongen efter, men då gick Brynäs till slutspel och behövde alltså inte kvala. De var alltså aldrg ett målvaktspar i kvalspel.

Kristers och Clara....kan bli en succé. Tänk vad bra det blev i kvalserien för många år sen med Markström och Lindbäck då. Unga, snabba och hungriga målvakter.

{10426}: Kristers fick stå 1 av 3 matcher i Deutschland Cup. Han vaktade kassen mot Österrike, seger 6-1, Kristers tog 17 av 18 skott.
Clara startade också 1 av 3 matcher i Tamás Sárközy Memorial Tournament. Han spikade igen mot Slovenien, seger 1-0. 27 skott.

SaggeBoy: brynäs spelar nästa match på onsdag nästa vecka hemma mot tingsryd

Peja: "I motsats till Manner lyckades ju faktiskt CZ implementera en defensiv taktik på ett framgångsrikt sätt."

...Men det första året lyckades ju faktiskt Manner. Jag tycker att det såg extremt mycket bättre ut än under Peter Andersson. Anledningen till att man åkte ur förra säsongen var väl att truppen "sprack" i (minst) två delar. Man fick inte ihop laget. Sedan är det en annan sak att det är betydligt roligare att se den hockey man spelar den här säsongen.

Herregud gud ...så tråkigt utan hockey alltså HA .... när börjar dom igen

Svensson_62: Rolig match 😂

nittontolv: Skitkul att se styrspel - ibland. Se länken 😂

Davey85: Det är väl sant. Fruktansvärt att titta på dock :)

mk: Lustigt att en gammal Ingrid Bergman film blivit ett verb.

Davey85: I motsats till Manner lyckades ju faktiskt CZ implementera en defensiv taktik på ett framgångsrikt sätt. Sen ska man komma ihåg att det var ganska många år sedan nu, då var det inte lika omodernt som när Manner försökte implementera defensiv hockey häromåret. Många av dagens spelare, särskilt de yngre, hade nog aldrig någonsin spelat under dylikt taktiskt upplägg som Manner försökte implementera.

nittontolv: Czarneckis "gnethockey" gjorde oss dock till ett stabilt mittenlag i SHL. Tycker generellt att Czarnecki får för lite cred för sin gärning.

{11936}: Gillade också honom. Synd att stackarn var tvungen att spela under Czarneckis gnethockey.

dabif: Menar du hämnas på HV?
Brynäs fick väl din hämnd i kvalet?
Förlorat den oxå. Då hade jag lagt ner..

{11936}: Saknar också hjälmen han hade

#33: en spelare som gått lite under radarn tycker jag var Eero somervuori, avig som få och skapade målchanser utav ingenting. En sån kille saknar man 😊

Gunderson vill ju verkligen Alcén ha tillbaka. Men jag säger nej tack. För gammal nu, helt enkelt.

Lindstein målskytt mot Tjeckien.

dabif:

För er med hockeyabstinens så gjorde precis Raymond 1 - 0 för Detroit mot Columbus, matchen sänds på tv 10

Ställningen är nu 2 - 0

mk: Fan vad man skulle vilja hämnas efter en sån grej.

mk: Det finns några jag verkligen saknar som spelade 2017, Gunderson, Lindblom, Clarke, Ikonen och kanske framförallt Granström. Även en riktig sniper från 2018, #8 Palushaj, 19+26 på 51 matcher 😮‍💨
Dags för lammsteksmiddag med familjen 😋

#33: Samma här. Har precis kollat på semin. Men kan inte kolla finalen. Det går fanimej inte..

Men vilket gäng det var.
Hoppas att JA jobbar järnet på Lindblom. Tror han skulle vara bra även i SHL, trots att han gått sämre i NHL.

mk: Håller med👍. Tyvärr kan jag inte titta på finalserien mot HV 2017, det gör fan ont fortfarande😢

#33: Den är galet bra!!👍

Förr när man behövde motivation kolla man även på 4 matchen -99. Satt med flin varje gång🙂😄

Svensson_62: Brynäs - Frölunda, semifinalserien 2017 finns på youtube 😉👍

Svensson_62: Om inte nån har sett Stalker på SVT så kan jag rekommendera den.
Han blir gaslihted deluxe.

nittontolv: Inte ens nån gammal klassisk match mellan Växjö - Oskarshamn i önskerepris på TV (”Pärlor vi minns”) att trollbindas av…. 🥱

Men guu va tråkigt med en helg utan match.

KulaShaker: Vi gör en Swishkampanj för Lövens målvakt hehehehhe.

xxx BIF xxx: Vi ska inte ha en slips vi ska ha en vägg!

willyyoung :
En ny slips är ett måste. Vi kan inte bygga säkerheten hos slipsarna på att laget är på tårna eller inte utan tvärt om - har laget en dålig dag så ska slipsen kunna rädda oss. Där är vi inte alls just nu.

Sen Miks är ett tveeggat svärd. Det är dagar då man vi skicka honom. Han ser slö ut emellanåt och faktiskt dålig tom, men han har skrapat ihop lite poäng som ändå är viktigt, så att skicka honom innan vi sett hur han motiverar sig och spelar i ett slutspel vore dumt. Tänk om han hamnar hos Löven tex och blir deras viktigaste spelare i ett slutspel.
Men han borde ju för fan iaf kunna använda tyngden bättre kan man tycka. Jobbet hemåt skulle också kunna kravställas hårdare. Men som sagt - vi har nog inte råd att kicka honom om han blommar ut i ett annat topplag.

Olsson är inte heller någon som kan stänga ned något ännu.

Stenis:
Vi har bra poängskörd men behöver hitta en högre nivå så att vaska om kan vara en bra idé

Kopacka-Larsson-Kelleher
Riktigt toppkedja
Tugga 20 min i vid jämna matcher

Rödin-Vesel-Scott
1:a Lina i alla andra lag
Tugga 20 min vid jämna matcher

Tärnström-Ölund-Nordh
Spännande lina...
Tugga 12-13 min vid jämna matcher

Kvist-ohlsson-Blomman
Kan stänga ner
7-8 min vid jämna matcher, vila i 3:dje vid underläge.

Indrasis
Försöka byta bort...

Sedan tror jag att det är viktigt att få igång Lindstein!!

Bertil-Lindstein
Benn-Kinnvall
Cukste-Billins
Larsen

Ny mv eller en Lindbäck som på något sätt hittar gammal NHL/KHL form kommer att vara helt avgörande tror jag!

Peja: Och vad är nästa steg? Ska lagen i resp division dela lika på samtligas sponsorintäkter, publikintäkter, fansens insamlingar, merch-intäkter o s v?
Nuvarande system är ju helt coco-bello.
Var är logiken att dela lika inom resp division för TV-intäkterna - men då inte på det andra ovanstående?
Och om BIF får 1/6 av TV-pengarna jämfört med Oskarshamn - då vill jag bara betala 1/6 i abonnemang för att se BIF jämfört med Oskarshamn…
Tycker BIF och DIF (och några till) ska sätta foten på bromsen och sätta hårt mot hårt nu.

Svensson_62: Jag håller med. Just nu finansieras Oskarshamn och de andra småklubbarna till stor del av TV-pengar som genererats av Brynäs (och andras typ Djurgårdens) varumärke.

Det finns noll incitament för Oskarshamn att bygga sitt varumärke, de fortsätter att håva in pengarna sålänge de behåller SHL-platsen.

Upplägget är verkligen galet.

Svensson_62: Mäh! Ska Oskarshamn straffas för att ingen vill se dom? Allas lika värde?

munkas: Amen!

Svensson_62: Så här borde det funka:

*Madonna säljer TV-rättigheter till sina uppträdanden
*Taylor Swift säljer TV-rättigheter till sina uppträdanden
*Håkan Hellström säljer TV-rättigheter till sina uppträdanden
*Färjestad säljer TV-rättigheter till sina hemmamatcher
*Oskarshamn säljer TV-rättigheter till sina hemmamatcher
*Brynäs säljer TV-rättigheter till sina hemmamatcher
o s v

Jobbar man fram en produkt som drar massor av tittare så ska det kosta mycket för TV-bolaget.
Är få intresserade av att titta på ens produkt - jamen då blir det inte heller så stora intäkter. Se till att jobba upp ett intresse för din produkt om du vill få stora intäkter.

Svensson_62: Jag pröjsar 549:-/mån till TV4 för en tämligen undermålig produktion av HA. Jag misstänker att Brynäs och Djurgården genererar mer intäkter till TV4 än Växjö, Örebro, Oskarshamn, Linköping och Skånelagen gör tillsammans i SHL.🤔

Peja: ” Noterar för övrigt att Brynäs numera leder Hockeyallsvenskans publikliga och är totalt trea i Hockeysverige bakom Frölunda och Färjestad.”

Visar vilket fullständigt horribelt TV-penga-avtal vi tvingats in i 🤪 Tjohej!

Berge: Absolut! Kravbilden måste vara skyhög om vi ska ta oss tillbaka. Allt måste bli bättre, hela tiden, varje dag.
Vi har varit proppmätta under större delen av 2000-talet och tagit enkla beslut och genvägar.
Vi har legat kvar under buffébordet när de andra gasat ifrån.
Jag hoppas ingen i föreningen är tillfredsställd med att vi vinner matcher, i Allsvenskan.

”Sheen påväg bort från Rögle”.
En spelare jag gärna hade sett förstärka Brynäs!

Auchinleck: Jag ser inget problem med olika priser på olika matcher. Att skapa stämning är en investering i framtiden, fler ser det roliga i att gå på hockey när stämningen är god även om motståndet kanske betraktas som ”tråkigt”. Ser hellre 6000 på läktarna med samma intäkt men lägre pris än 4000 med högre pris.
Tyvärr bor jag i Frölundaland och kan inte besöka Monitor ERP Arena speciellt ofta.
Ha en fin helg govänner 😊

munkas:

Ja varför fokusera på att vi får tillbaka två riktigt bra spelare när vi kan gnälla lite mer på tredjekedjan och tränarna istället? 😒

« · 2596252 · »