1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742303 inlägg · 7967 ämnen
« · 2597922 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: @pappavitsar och @Dad_jokes på Insta är mina favvokonton.

Sen jag tipsade om Stalker på SVT. Kolla på Husdrömmar Dokumentär. Markus Torgeby. Helt "galen".

Blå grottan: Man får ju verkligen hoppas att det är stor skillnad mellan NHL och Hockeyallsvenskan. Det skulle vara väldigt pinsamt annars, för NHL.

Någonstans handlar det väl främst för SIF att sätta exempel. Blir svårt för dem att agera i fortsättningen med rätta. Bra av Brynäs att släppa det och låta SIF och Tingsryd se dumma ut.

Erat: själv gillar jag Jidhe och Granqvist, snacka om att brinna för hockey.

Tycka olika helt OK.

Grym match, fy fan vad skickliga spelare, otroligt 🙌

Blå grottan: läs mitt inlägg från igår skrev bla: ”sämsta matchen på flera år” och en massa annat.

Jag håller med dig mao👍

Huge: ”Nä, jag tror inte på nån konspirationsteori om att SIF medvetet försöker försätta ett lag i ett moraliskt dilemma, bara för att jävlas med laget ifråga.”

Jag tror absolut inte på någon konspirationsteori utan bara på svaga fega herrar som sitter i SIF och inte vågar ta ett beslut gällande regelöverträdelser.
Tycker böter poängavdrag vore passande annars ta bort regeln att lag ska presenteras av coachen före match så slipper vi detta dilemma,
Sen moral är något vi saknar i dagens samhälle,
Så jag kan inte tänka mig att SIF gubbarna har något moraliskt dilemma gällande regelöverträdelser utan bara ren feghet.
😇

Huge: Själv tror jag att Alcén har koll på reglerna till skillnad från dig, varvid han insåg att det var meningslöst att överklaga. Det enda det kunnat leda till är kritik.

mk: Om man kör Flower Power får man väl använda blomjord (när man ska jorda elen)?

Detroit låg under med 4-0 efter halva andra perioden och gör sedan 4 mål på 7 minuter. Det står 4-4 med tredje perioden kvar. Matchen går på kanal 10.

Jihdes intervju 😬

J-S: Nä, jag tror inte på nån konspirationsteori om att SIF medvetet försöker försätta ett lag i ett moraliskt dilemma, bara för att jävlas med laget ifråga.
Jag håller med om att en sån här sak borde anmälas av nån instans och inte av det drabbade laget, men om nu regelverket för dagen säger att det drabbade laget får välja om man vill anmäla eller inte så får man ju acceptera läget som det är.
Alternativet hade annars varit att SIF får välja, vilket väl hade varit ännu värre.
Då hade man ju riskerat anklagelser om att ex favorisera vissa lag.
Min poäng är bara att Alcen borde ha haft ryggrad nog att anmäla och inte falla till föga för nån sorts moraliskt krav på att inte anmäla därför att man ändå inte var värda att vinna matchen.

Trevlig kväll själv förresten och tack detsamma om argumentationsnivån.
Västervik får sota för gårdagens debacle, det är jag rätt så säker på...

BIF Kungen: Ja det kan man undra, det vi såg mot Taif var ju på korpen-nivå jämfört med denna match.

Blå grottan: Jag kommer aldrig förstå varför vi inte har mindre rinkar här i Sverige.

Blå grottan: håller med, skrev tidigare: ”är det samma sport” (jämfört med Brynäs match igår)

BIF Kungen: Kollar också på NHL-matchen - skaplig skillnad jämfört med Brynäs senaste match…

Huge: ” Du kan ju vända på frågan: varför anmäler inte SIF saken, om dom nu både får/bör/kan göra det?
Varför lägga det på Brynäs om dom inte behöver?”

Möjligen för att lägga hela debaclet på Brynäs så dom får bära hundhuvudet,
Nej jävligt fegt av SIF att inte våga ta ett beslut gällande regelöverträdelser,
Sen är jag inte ute efter att Brynäs ska få några poäng(vilket dom absolut inte förtjänat) utan det är bara hur detta ärende har sköts av SIF.
Punkt slut….
Förresten trevlig kväll, sen gillar jag en argumentation som man håller på en bra nivå utan personangrepp vilket du min vän gör.

BIF Kungen: Unckel Fester är coach i Red Wings, …, det såg jag inte komma😂😂

mattias - 74: 😂😂

{10381}: Kan bli många, tyvärr. Men det var inte sakfrågan här.

J-S: "Vilka belägg har du för det påståendet att SIF vare sig får/bör anmäla regelbrott känns väldigt långsökt,"

Inga belägg alls.
Just därför som jag skriver att det "kanske" är så, då jag inte vet med säkerhet.
Du kan ju vända på frågan: varför anmäler inte SIF saken, om dom nu både får/bör/kan göra det?
Varför lägga det på Brynäs om dom inte behöver?
Svaret kanske är så enkelt som att det är den drabbade klubben som får välja om dom vill anmäla eller inte, punkt slut.

BIF Kungen:

haha

Swing it Melin ;)

{10381}: Max en säsong (denna) oavsett om de går upp eller inte (min åsikt).

Går de upp kommer de stanna enligt klubben och JA, tyvärr.

BIF Kungen: ”Red wings” ska det stå givetvis. Vi ska inte blanda in Melin i detta😂😂

Kepsen: hur många års harvande blir det för Gällstedt & Co 🤔

mattias - 74: har sett första 3 min, Red swings - Senators, är det här samma sport som vi såg igår😂😂?

Kepsen: Slappna av, Campese! Det blev inga fyra guld på tio år...

Costanza: Förstår inte din intention med att skriva i ett Brynäs-forum. Känns som du försöker framhäva dig som någon sorts expert om hur det är att spela i allsvenskan och hur man bör handla där.
- Modo är ett typexempel på hur man INTE bör göra efter 7 säsongers harvande.

mk: Var god, jämför med Mikko Manners kommunikation . 😂

{10381}:
Tror du på allvar att han kommunicerar via GD?

På allvar?
Eller bara ännu ett skitkastarinlägg på Brynäs?

Huge: ”Svaret kanske är så enkelt som att SIF vare sig får/bör/ska anmäla såna här saker, även om dom är medvetna om att ett regelbrott har begåtts ”

Vilka belägg har du för det påståendet att SIF vare sig får/bör anmäla regelbrott känns väldigt långsökt,
Nej SIF försöker lägga över ansvaret på Brynäs så dem får bära hundhuvudet.
SVAGT!!! av SIF,
Sen är det oväsentligt vilket straff som utdelas av SIF bara dem sätter ett prejudikat böter eller poängavdrag,
Som farsan alltid sa rätt ska vara rätt.

Svensson_62:

Ja den där tacklingen efter några minuter hade renderat i 2 minuter i SHL, man ser verkligen skillnaden mellan ligorna

Min dröm är att få in NHL domare i det svensks slutspelet men det är väl inte genomförbart då de oftast är väldigt dyra och är själva inne i slutskedet av säsongen i Nordamerika

Otroligt professionella

mattias - 74: Kul match. Påminner om ishockey fast snabbare och med mer skicklighet!

Hörde just nyss Molly Hammar sjunga den kanadensiska och amerikanska nationalsången på matchen i globen. Jävlar vilken pipa

Riktigt jävla bra

lapad: Gällstedt till GD: Gällstedt: ”Jag vill se en totalförändrad attityd”. Han vågar inte ta inför laget utan tar det genom GD.
Undrar om laget gör vågen för att han kommunicerar genom tidningar. 😂

J-S: Svaret kanske är så enkelt som att SIF vare sig får/bör/ska anmäla såna här saker, även om dom är medvetna om att ett regelbrott har begåtts och som kan rendera i förlust med 0-5 eller nåt annat alternativ.
Jag är lika undrande som alla andra, tycker bara att Alcen borde anmäla för att försöka få klarhet i vad som gäller när förbundet/HA inte anser sig vara skyldiga att göra det.
Nu avstår han förstås av rent känslomässiga skäl (tycker synd om TAIF) och för att det ger pluspoäng till Brynäs i moraltabellen.
Frågan är isf om det känslomässiga och "moraliskt" rätta agerandet bör trumfa det juridiskt rätta sas.

Huge: Ok
Det finns som du säger ett straff att om du bryter mot regeln att anmäla laget före match.
Så varför delar SIF inte ut detta straff då dom är väl medvetna om att Tingsryd bröt mot denna regel,
Utan SIF skyller på att det inte finns något prejudikat på vilket straff som ska delas ut om du bryter mot denna regel.
Sen försöker man lägga över ansvaret på Brynäs att anmäla ett regelbrott som dem redan är väl medvetna om.
Hela historian känns väldigt skev.

lapad: Han borde bänka någon eller några redan nu.

eltifoso: "Blev bra i slutändan iaf tycker väl de flesta inklusive JA"

Frågan är som sagt ifall JA och "de flesta" hade tyckt detsamma om Netterbergs mål hade avgjort var vi skulle spela nästa säsong: i SHL eller HA....

mk: Den var bra - drar den på jobbet imorgon😂

Jag fick veta nu ;)

Slovakiens nya supertalang såklart

Svensson_62: Denna måste du uppskatta.

"Varför heter det älgkorv och inte korv med moose?"

eltifoso: det där med otillåten eller okvalificerad är väl det jag hade velat ha svar på. En otillåten spelare får inte avvisas från isen, det får bara en okvalificerad göra (enligt reglerna som jag tolkar det). Antingen så var spelaren alltså okvalificerad och avvisades korrekt eller så var han inte det och avvisades felaktigt.

Tycker det är snyggt av Brynäs även om jag så klart önskar att jag hade fått ett svar på vad som gäller vid en sån här händelse vare sig det lett till poäng eller ej. Som andra säger är det ju skit att det ska landa i föreningens knä att anmäla när domaren redan rapporterat avvikelsen precis som det görs vid matchstraff eller annat som ska "tas vidare".

Vill inte att det ska bli så att föreningarna landar i att anmäla varandra för precis allting. Det är ju lite av en hederskodex att inte anmäla någon i ett annat lag för händelsen på isen som exempel (att domarna gör det säger jag inget om). Hade nog snabbt blivit kaos om alla lag anmälde varandra för minsta lilla också (som någon nämnde om F1).

Horace76c: Nu är det ju lite skevt att jämföra med dråp och våldtäkt. Men tror du inte att det finns en anledning till att denna regeln finns? Det kanske helt enkelt är så att nån hade tråkigt och bara hittade på en massa regler på fyllan för att regelboken såg lite tunn och tråkig ut. Du kanske kan lista alla andra regler som vi också kan bortse ifrån, för det är ju bra att veta vilka spelregler som gäller.

Tigerhjärta: Trots att jag växt upp med med folk som alltid älskat Leksand o Brynäs(extrema medgångssupporters på 70-talet)
så ser jag inte det 'hatet' mot Brynäs idag. Färjestad har nog tagit över rollen som Storebror man inte vill älska

Peja: Nä, Alcen har följt reglerna, säger inget om det. Finns väl inget i regelverket som tvingar ett lag att anmäla.
Frågan blir dock än mer intressant ur ett rättviseperspektiv gentemot övriga lag i serien.
Tingsryds 3 poäng eller 0 poäng kan ju visa sig ha inverkan på övriga lag och deras ev tabellplacering i slutändan.
Varför har inte Alcen tänkt på den saken, när han nu ändå verkar vara inne att gå mer på det moraliska än juridiskt rättvisa?
Inom golfen blir du diskvalificerad om du INTE anmäler ett regelbrott som du bevittnat från en annan spelare eller om du själv begått ett regelbrott, skrivit under ditt scorekort och mha regelbrottet fått en lägre score än den du skulle ha fått om inte regelbrottet hade begåtts.
Kanske nåt för hockeyn att ta efter... :-)

{8225}: Vänta du bara. Snart hittar nog hockeysverige någon ny skit att kasta på Brynäs.👍

Huge: Fast i detta fallet var väl spelaren inte okvalificerad , endast otillåten?

Blev bra i slutändan iaf tycker väl de flesta inklusive JA

JohnnyBotox:

Vem då?

Costanza: "Släpp det där nu och lär er vinna i HA även om det varit jobbig bussresa söderut."

Jobbig bussresa söderut???
Faaan jag trodde dom spelade hemma igår:
Hahaha skämtare där.

Huge: Brynäs lär bli moraliska vinnare av detta, eftersom dom inte anmäler. Tror det skulle skada varumärket Brynäs om dom anmält detta, nu får Ni en massa positiv kritik. Vänd blad och slå Västervik, inte svårare än så

« · 2597922 · »