1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446834 inlägg · 7966 ämnen
« · 2605786 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{5647}: Har du inte läst målvaktsfrågan här inne då.?

{10375}: Det är antagligen sant. Varför skulle Sanny ljuga om det?

Davey85: Skulle tro att Modo hade mycket bättre underliggande siffror än Brynäs under den matchserien. Modo var ju det bästa laget sett över hela säsongen men det avgörs som bekant i slutspelet. Honken och förstafemman ruggigt formtoppade.

{5647}: Jag hävdar att förlorar man en matchserie så är det inte otur eller slump. Man kan förlora en match på slump, inte en serie.

Från Sanny:
”Om de enkla misstagen och (återigen) den svaga inledningen på matchen är något som borde oroa så jag desto mer bekymrad över det faktum att av nio Brynäsledare (!), 19 utespelare och Anders Lindbäck, som för dagen fick inleda matchen på bänken, så var det bara Lindbäck och Jacob Blomqvist som ens förmådde sig att klappa om Clara.”

Är det sant så är det fan skandal! Kräks på ett så
ynkligt beteende

Davey85: Förlåt. Tycker själv att man är mycket bättre om man leder skotten med 41-5 efter två perioder. Under de 40 år jag sett hockey har jag aldrig sett en mer ensidig finalserie.

Vi var spelmässigt mycket mer överlägsna än Brynäs var ikväll, men det handlar inte alltid om vilka som är bäst spelmässigt, skapar mest chanser och borde vinna enligt sportlogiq

Alltså Scott och Benn plus Lindstein var bäst ikväll.

{5647}: Ni spelade "mycket bättre " 99? Rätt starka ord när man förlorar en serie. Speciellt tillägget "mycket".

Asterix: Mrmadhawk skriver att Alcen letar. Men de tar nog inte första bästa, efter jul brukar bänkade ahl målvakter kunna tröttna. Så de kör nog med Limpan/Clara tills nån vettig dyker upp, även om det fram tills dess kommer behövas nåt lugnade för oss i tv soffan. Förövrigt tycker jag fyran var väldigt snälla mot Lövens insats, de var ändå serieledare, spelade hemma, fick fyra mål gratis och torskade ändå.

Erat: Vi förlorade 99 och 2016 trots att vi spelade mycket bättre. Hockey är inte alltid rättvist sett till att föra spelet och ha flest målchanser.

Sedan tror inte jag heller att Löven har en chans om man inte byter tränare.

Som jag har sagt tidigare så har jag svårt att se något lag vinna mot oss i bäst av 7. Vi har spelat ut löven två gånger hittils och då förlorade vi ena 😅

Gavve: Förstår inte Meyers plus/minus. Han har absolut en rejäl skicklighet, men är latare än Schilkey och glider mest omkring och hoppas på pass. Jag tycker Schilkey är betydligt bättre och får lida av att spela med en sämre center, men kan acceptera att andra tycker olika.

{5647}: "Voutalainen är deras bästa spelare följt av Powell och Schilkey."
Överlag håller jag med, speciellt Joona och Powell. Schilkey gör mycket poäng men trots sina 20p (22 matcher) så ligger han på -6 vilket alltså är sämst i laget. Samma med Pooley som med sina 15 poäng också ligger på -6.

Tycker man bör lyfta fram Nicola Meyer också med sina 14p och +12.

Sen är det knappast en nackdel för oss Brynäsare att deras näst bäste och tredje bästa poängplockare än inne på fler mål bakåt än framåt över tid. Löven har oväntat många spelare på - (6 stycken) medan vi har 1 efter dagens match (Anton Johannesson). Självklart säger det inte allt men det visar ju ändå på brister i defensiven hos deras offensiva kraft (tycker jag).

Blå grottan: Undrar när de löser målvaktsfrågan? Är det viktigare att vara kompisar än att ha en bra målvakt? Önskar mig en Erssontyp som kan spela stabilt och vara en matchvinnande målvakt åt vårt kära Brynäs. Eller går historia och namn före prestation? Hoppas det löser sig snabbt.

Andy Tiger: såg det, Tysklands nya vänsterback😂

Skrev någonstans tidigare: Kai är Arsenals Marcus Berg, fåt man (för många) chanser så lyckas även han till slut.

Tänker på 3 säsonger i Chelsea och säsongens hos oss då han knappast motiverat pengarna.

I
Mina ögon Arsenals sämsta värvning så här långt.

Hoppas jag får fel över tid…

SuneMangs: trots segern, absolut inte.

Otrolig skillnad på allt i mina ögon.

Såg SAiK- FBK, dagens båda lag hade förlorat stort i match mot dem.

nittontolv: Argumenterade för att Löven inte har ett fungerande spel efter matchen. Släpper man dem till att spela kontringshockey är de bra, men spelar man strukturerat syns det hur uselt spel de besitter.
Voutalainen är deras bästa spelare följt av Powell och Schilkey. Men det hänger på att de får spela sitt spel.

Ja, vi i MoDo gick i fällan många gånger och torskade mot dem. jag önskar att vi hade kylan att spela som ni ikväll, för då hjälper det inte dem med individuell skicklighet. Utan då syns det hur ihåliga de är.

munkas: Håll i hästen lite Munkis, ser väl i princip ut att räcka med en vassare målvakt? Laget drar ju ner brallorna på Löven på bortaplan med över 80 skottförsök mot kassen. +40 på mål. Fel läge att raljera så pass hårt ändå?

Gavve: ”Björklöven kollapsade de sista 55 minuterna” hade varit mer korrekt.

Dags för mig att se matchen i efterhand. Hoppas på en ospännande seger utan målvaktstavlor! Närå...

Så jävla gott att boysen lyckades vända trots ett prekärt läge.

blackredberry: Du kan aldrig varit vare ledare eller spelare i någon lagidrott. Så som bandy fotboll, ishockey

Gavve: Björklöven blev avklädda i 55 minuter idag. Det är sanningen, och det vet alla som såg matchen.

Farsang: tänkte också på det. Tycker det är lite att nedvärdera Brynäs och/eller göra Björklöven större än vad de var i dag. Läste någon rubrik som sa "Björklöven kollapsade i tredje perioden" eller något sånt och det stämmer ju verkligen inte alls. Vi var ju lika överlägsna i första (efter 5 minuter) som i sista perioden tycker jag. Även om vi kvitterade och tog ledningen i sista perioden gjorde vi precis lika många i första (2 alltså).

munkas: Känns det inte lite väl hårt, men framför allt oseriöst, att kräva nya tränare när vi idag tog över serieledningen? Sportchefen har däremot haft mycket tid och pengar. Tredjefemman, bortsett från Kvist, är bra idag. Ett steg i rätt riktning för den konstellationen iaf, även om jag tror att det bara var tillfälligt.

Costanza: Ja, nu börjar det se bra ut för avancemang. 👍 Det är några småsaker som bör justeras först bara.
Nya målvakter
Ny tredjefemman
Ny fjärdefemma
Nya tränare
Ny sportchef

Annars tycker jag organisationen ser ganska komplett ut.
Nu ska jag gå och plocka en Benn & Scott ur frysen och njuta av lite god glass.

Det här gillar jag inte, vadå kollapsade?

Brynäs startade med den enda kollapsen sen spelade man ut Björklöven på hemmaplan.

Ingen kollaps, bara några storlekar större.

Men typiskt svensk media att inte ge cred till Brynäs när dem gör det bra 😂

SuneMangs: Man vinner ju hela tiden där....

Costanza: Ni hade rätt hela tiden. Hockeyallsvenskan är roligare än SHL.

Walle2: Eran seger rök iom att Voutilainen inte spikade igen ikväll.

Peja: Stark match. Grym vändning som är så otroligt tuff att göra i Winpos.

blackredberry: Som sagt när ser man någonsin en tränare hänga ut en målvakt? Att såga ett försvarsspel eller anfallsspel blir ju en kritik mot hela laget och inte enskilda individer men målvakter är mer utsatta på det sättet. Jag är rätt säker på att Gällstedt inte är blind. Det faktum att Clara startar i en sån här match är ett rätt stort underbetyg till Lindbäck och att Clara byts ut efter tre insläppta i första är inte direkt ett gott tecken för honom heller. Det är upp till Alcén att leverera nu, Gällstedt kan bara jobba med det han har.

blackredberry: En tränare ska skydda sina spelare utåt i media varje dag. Sen att han kan kritisera utespelarna är helt annat jämfört att hänga ut en målvakt. . En seriös coach hänger inte ut inviduella spelare i media oavsett om det är en målvakt eller utespelare.

blackredberry: Tror vår seger rök när vi släppte in målet i pp till 4-3

blackredberry: Man sköter sånt internt. Har du spelat på hög nivå så förstår du ju det. Finns inte en enda poäng med att stå i media och hänga ut sina spelare.

Kritiken sker bakom stängda dörrar. Sakligt och med hjälp av filmer där man går igenom alla målvaktsingripanden.

KalleTeodor: Förstår inte argumentet eller frågan öht.

Walle2: tack för god match! Syns att ni hade det tufft med få backar i dag och inte orkade. Syns att det finns potential hos er och tror ni blir farliga om ni får in lite fler spelare som Stråhle var öppen med (tror det var han). Syns också att ni lever mycket på att Joona spelar på topp match efter match på gott och ont. Inte hans fel att ni förlorar i dag så klart.

Ljungkrantz gjorde sitt 12:e mål för säsongen ikväll. Det är Kopacka-klass på det tycker jag. Synd att han inte ville skriva nytt.

blackredberry: Ska vi tolka det som att du inte tycker att spelarna ska hjälpa målvakten?

Walle2: Tack och bock till dig. All respekt.

Brynäsgubbe: Det bästa är ändå att vi tystat publiken. Minns miner på Löven fans efter 2:0.

Brynäsgubbe: Gratulerar er till en säker seger. Hittar ni en ny målvakt så är det bara att gratta till SHL.

Zappaholic: Sänka deras självförtroende? Vi har en agenda att spela SHL nästa år då får man tåla kritik när man är urkass. Jag har själv spelat på ganska hög nivå i annan sport så på frågan om jag förstår, absolut. Tål man inte kritik har man fan inget där att göra. Det är dessutom deras yrke.
Jag förstår hur Gällstedt tacklar frågan i media absolut men det är ju även det vi fans får se.

Zappaholic: Det gillar jag...att de blev nedtryckt...igen..o att vi kom tillbaka...men vi måste ha in en förste mv...oavsett vad Gälla säger

Idag är Löven-boken tyst... 🤫

BIF Kungen: Kai Havertz scores again 👍

Gavve:

Brynäs behöver kanonis och ikväll bjöd is-makarna på helt otroligt bra is.

JohnnyBotox: än en gång, grattis till oss.

Nu Arsenal, de leder tydligen med 4-0 efter ca 30.

Verkar bli en bra kväll.

Funderar på en whiskey🥃😂

blackredberry: Sänka deras självförtroende ännu mer? Låter ju rimligt…

Känns som vårat spel passar väldigt bra mot Björklöven. Mer strukturerad hockey än när vi möter lag som Tingsryd, Nybro etc.

SuneMangs: Absolut. Jag förstår hela poängen, även från Zoppa. Blir bara irriterad och hoppas inte att det daltas runt problemet.

Riktigt skön vinst och god stämning i hemmet ikväll! :D

« · 2605786 · »