1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446827 inlägg · 7967 ämnen
« · 2605862 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Samsung: Ser att Gällstedt kom till Kloten året efter Mueller lämnade. Han håller nog hög klass, om man kan hitta en roll åt honom i powerplay så vore det intressant. Känns rent spontant som en spelare som behöver spela högt upp i hierarkin för att det ska funka.

Rögle är på väg att ta in en ny back och har massa backar på kontrakt. Där kommer säkert någon klubb kunna fyndvärva, för de har i grund och botten bra spelare, tycker jag.

Kollade lite på gårdagens istider. Det kändes som att Brynäs var bättre matchen igenom och att man malde ner Björklöven än mer ju längre matchen pågick, förmodligen påverkat av att Löven spelade på 5 backar. Framförallt Cronholm som saknades igår var ju dessutom väldigt bra i Gävle.

Noterar att Brynäs fjärdekedja åter igen var den kedja som fick klart minst speltid i matchen. Björklöven verkar ha BP-spelare i sin fjärdekedja, vilket känns mycket smartare än att matcha samma spelare i PP och BP.

{10375}: Jag kritiserar inte Clara. Försöker förklara varför jag tror att inte fler spelare var fram och "krama om" Clara när han byttes ut.

Oavsett hur bra Clara kan komma att bli så är inte Brynäs I en situation där man har råd att vara någon plantskola åt honom när det andra målvaktsalternativet ser ut som det gör.

Samsung: Verkligen, kritiken ska dock läggas hos Johan Alcén och i så fall Lindbäck som inte levt upp till den standard som man från Brynäs håll räknat med. Clara skulle ha en mindre roll och hade det fått stanna vid tänkt roll så är det klart godkänt.

{10375}: Du har rätt utifrån Claras perspektiv. Och jag köper att grabben har framtiden för sig. Det är ju bara att titta Felix hur han gjorde missar och var han är nu. Erson var ju inte heller en mur innan han fick gå ett varv i HA först. Så självklart måste man se Claras framtida potential och att han nu bara är under utveckling.

Men ska vi som seriös klubb se till att vinna så är laget före jaget ett bra uttryck här. Och då passar det jävligt bra på just situationen kring Clara.
Vi kan och ska inte ta ansvar för hans utveckling om han sen ska nyttjas av fbk då han nått en bättre nivå - på vår bekostnad. Det är en orimligt dum tankeloop. Då är det bättre att vi satsar på vår lovande junismålvakt som två framöver. Han kan vi ju få njuta av.
Men viktigast nu är att vi måste ha målvakter som håller en hög HA-nivå, så inte Gälla måste bygga gameplanen på ett överdimensionerat defensivt spel för att kompensera tabbar från målvakter - det är ju faktiskt det han sa i intervjun på TVn.

Makita: "Löven kommer att stärka upp laget senare under säsongen och tillsammans med Voutalainen kan de bli riktigt svåra att möta."

Jodå, men Björklöven är knappast största hotet mot SHL-platsen. Har sällan sett ett lag ge Brynäs så mycket isyta som "Löven" gjorde igår. SSK däremot ser väldigt svåra ut. Mot SSK har Brynäs varken fått isyta eller tid. ...Men även SSK har förstås svagheter. Man är extremt beroende av Videll och Marcus Eriksson.

JohnnyBotox: Han var en riktig supertalang.
Säkert dyr. Säkert dyrare att missa shl ;-)

Makita: ligger hemma sjuk och i brist på ork att göra något vettigt ser jag nu er match från igår. Ni borde inte vara så rädda för björklöven. Värva en målvakt så kan detta bli bra. Kaski och Dichow finns lediga tex hade gjort det bra

Samsung: hmm, topp 10 val i draften och producerat bra överallt, men kanske lite väl gammal i ett redan relativt ålderstiget lag? Troligen dyr.

bradberry: Kunde inte sagt det bättre själv. Vi har inte spelat speciellt bra den senaste tiden, men när vi kliver upp Löven så visar vi minsann att de har större problem än oss.
Oerhört stolt kring gårdagens insats!
Vi vinner alltså på bortaplan mot serieledaren med en 75-procentig insats från våra målvakten, makalöst.
Total jävla dominans i 55 minuter och trots psykologiskt jobbiga mål så viker laget aldrig ner sig och visar upp en fin moral.
Tycker även det är på tiden att hylla staben. Vi pratar ofta om hur taktiskt överlägsna våra motståndare är oss, igår var det precis tvärtom. Löven hittade aldrig något motmedel kring vår fart genom mittzon och hade rejäla problem nere i deras zon.
Våra målvakter orkar jag inte ens påtala, ett sorgebarn.
Hatten av killarna, det där gjorde ni jävligt mycket bättre än vad jag tror många vågade hoppas sig på förhand!

{5647}: Löven kommer att stärka upp laget senare under säsongen och tillsammans med Voutalainen kan de blr riktigt svåra att möta.Det kommer inte att hålla att vi har en målvakt som ligger runt 90 i procent.
Förstärker inte vi upp laget med en målvakt och ett par forwards så är det nog inte så osannolikt trots allt.

{10375}: Inte påtalat något om hans ålder, och det har inte med det att göra.
När laget ständigt, för flera spelare nu i två säsonger krakilerar på målvaktsposten så kan jag lova dig att en frustration växer fram. Tror ingen gör det med vilje men frustrationen tar över.

Jäkligt intressant spelare på marknaden nu.
Nu tittar väl kanske inte JA på forwards men detta vore något.
www.eliteprospects.com/player/9220/peter-mueller

Samsung: Han är fortfarande 18 år? Det är knappast hans fel att han blivit värvad av Brynäs. Upplägget var också att han skulle vara tydlig tvåa, så han har fått ta ett helt annat ansvar än som var meningen från början. Det tycker jag han gjort med en ära. Höga toppar och några djupa dalar. Precis vad man kan förvänta sig av en kille i hans ålder.

Fy satan så skönt det är att vakna som serieledare, med två matcher till godo på Björklöven i tabellen.

Är på väg till högskolan just nu. Min klass består av fem personer, och som av en ren händelse råkar en av dessa vara en Umeåbo som lever för Löven. Han var odräglig efter matchen i Gavlerinken senast, så idag ska han få igen... med råge!

Önskar er övriga en fin torsdag, för det ska jag ha 😎

Anders Berg: presskonferenser och Highlights brukar även Brynäs själva lägga ut på sin egen Youtube kanal.

Kan dock ta några timmar upp till en dag innan det dyker upp.

På hemmaplan går det rätt fort.

Anders Berg: Sök på Hockey Allsvenskan på Youtube.

Visst tar det rätt så lång tid innan highlights släpps från de allsvenska matcherna? Eller letar jag dåligt.

{10375}: Nu tillhör han truppen. Är en i gänget. Och när det match efter match är så här med målvakterna då tröttnar man...
Hade det vart en 18 åring upplånad från j20 eller liknande då blir det en helt annan sak.
Sen är det här Sannys ord, han kan ha missat något.

Samsung: Det är klart alla lessnat, det har ju samtliga fans utom Huge också gjort. Tycker bara att man måste vara lite större mot en 18 åring. Jag såg inte situationen men om det nu är så att Sanny har fel så är det ju en rätt usel krönika att skriva.

Skönt ändå att han lägger en hel krönika på hur många "ledare" Brynäs har i båset sant vilka som kramar om Clara vid byte.
Jag har också funderat på varför Brynäs tandläkare ständigt är med i båset varje match.

Alla vi som hållt på med elitidrott och lagidrott vet varför alla inte kramar om Clara och Sanny vet det själv.
Därför att spelarna ledsnat att det är samma visa match efter match med Clara & Lindbäck.
Vet själv ens känsla när man haft en "dålig" målvakt i laget som ständigt släpper in billiga mål , till slut biter man sig i tungan , och bara tänker hur fan kass får man vara.

bradberry:
Hur bra lagbyggare är Kenttä egentligen?

Vi gnäller om målvaktsproblem…

Tänk er löven då… Som kommer från en tidig seriefinal på hemmaplan totalt utmanövrerade. Man förlorar trots att motståndarna levererar bjudningar på silverfat. De tre första av Björklövens mål är oförlåtliga bjudningar. Rödin, Larsson, Clara. Såna bjudningar som inte får förekomma… Lövens fjärde är dessutom ett mål som en habil målvakt bör ta 4 gånger av 5…

Trots detta torskar man.

Det jag såg av Björklöven igår kväll var knappast ett topplag. Extremt bleka. Förvånande bleka…

Peja: Sanny var på läktaren som åskådare, såg det via hans instagram.

Davey85: handhjärta till samtliga

{5647}: Löven har en bra målvakt, men många verkar vara bakis i den där klubben.

Erat: Eller hur. De som inte kramade om honom får väl skicka lite "styrkekramar" på sms.

Davey85: det är förjävligt att inte hela laget stannade upp och gav en gruppkram!... 😂

Hmm..ser att både Billins och Kinnvall klappar om Clara vid bytet också. Sanny får vara lite mer noggrann.

Går det att skriva privat,.?

Svensson_62: Är du född 62 ?

Svensson_62: Eftersom Sanny skrev sådär kan man väl anta att han såg hela sekvensen, antingen via bilder eller på plats. Tror också han fattar att man inte kan dra den slutsatsen om man bara har tillgång till några sekunders bilder. Men jag tycker inte heller att det är en jättegrej.

{10375}: Håll på något annat lag då.

{10426}: Han kanske klappade om en utbytt målvakt försent - efter att kameran zoomade på annat - så han upplevdes inte som en team player av samtliga?

SuneMangs: På tal om Ljungkrantz. Brynäs ville ha honom kvar. Han skulle fått spela i andra/tredjekedja och spela i powerplay. Han ville själv spela kvar. Dock säger ryktet att han fick lämna på andra grunder. Vad det berodde på vill jag inte gå in på då jag ej vet sanningsvärdet. Han gick till Almtuna då det var nära geografiskt och han bor fortfarande kvar i sin lägenhet i Gävle.

Peja: Hur vet vi vem som klappade vem och sa nåt när inte kameran zoomade in? Asså skärpning. Ibland blir man så trött.

Peja: Och han hatar Brynäs.

Peja: Och han hatar Brynäs.

Wesel: Hoppas JA har is i magen. Han ville ha förstärkningar relativt tidigt men här kan det vara bra att hitta rätt. Det är väldigt tydligt att nuvarande par inte kommer ta oss till SHL.
Lövens insats i kväll var väl som förra gången, de tappar positioner bakåt men ikväll var defensiven svagare pga bortavaro på backsidan och att keepern inte hade en toppkväll.
Deras spel verkar passa oss bra då det blir mycket ytor. Idag fick t.o.m. tredjelinan komma upp i anfallszon.
Spelövertag måste kunna utnyttjas också annars kan det kvitta. De har ett plusmål på oss efter två möten, det är hur det återspeglas i tabellen.

Peja: Ja det är värst av allt. Men Larsson, Rödin? Det bygger iallafall inte upp självförtroendet. Det är en sak som är säker

Som nån skriv här inne förut. Det är inte nu vi ska bäst Det är på vårkanten. Punkt slut

{10375}: Skandalen är i så fall att ingen tränare klappar om honom. Förslagsvis tränaren som tog beslutet att byta ut grabben kunde ha gjort det. Förmodligen är Gällstedt van med att ha en målvaktstränare med sig i båset.

{5647}: Det kan jag hålla med om.

{5647}: Du hade ju för vana att såga Brynäs rätt friskt i Shl vill jag minnas, var Brynäs typ 16 raka segrar mot Modo också bara slump då?

Trallgöken: Jo, jag är fullt medveten om att ni egentligen är det klart bästa laget, men att ni jämnar ut det genom att varva Clara med Lindbäck. Voutalainen är seriens bästa målvakt och Löven skulle enligt mig (och sportlogiq) bara vara ett mittenlag utan honom.

Likt förbannat kan han vinna en serie mot er på vårkanten även om det är högst osannolikt.

Peja: Mer att jag inte vill att det är sant. Han är 18 år och kommer från en supermatch. Givet att han skulle bytas ut men hallå. Ynkligt beteende från samtliga inblandad, ett plus till Limpan men framförallt Blomman. Min kapten

Peja: Det hade de säkert, men de kunde inte hantera Bissett och pojkarna, man vinner liksom inte en finalserie på ren slump.

Davey85: Vi behöver inte tycka lika. Jag har hört Harald Lückner säga om MoDos debacle 2016 att MoDo spelmässigt var bättre än Leksand 20 av de 21 perioderna.

Och om man analyserar det så är hockeyn generellt en sjukt orättvis sport. I basket vinner MYCKET oftare det bättre laget sett till tabellen, för i hockey är det mycket mer inslag av slump i matchresultaten.

Och för mig som jobbat en hel del med statistik och slumptal så vet jag att du principiellt har fel. Sju matcher gör det bara mer sannolikt att det bättre laget vinner, men LÅNGT ifrån en garanti. 99 var det dessutom bara 5 matcher.

Gläds åt att hockey är så orättvist som det är. Det är en stor del av charmen.

« · 2605862 · »