1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753474 inlägg · 7967 ämnen
« · 2461669 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
J-S: fast kontraktet är ju bara över denna säsong

Treklövern1912: Tror J A förstärker för nästa säsong,
Sen möjligen blir han ett halmrep för den här säsongen 🤣😂🙉🙈

Treklövern1912: Nja, de jobbar ju bara proaktivt och köper ett helt halmrep ifall det skulle behövas ett strå längre fram.

J-S: Undrar om Brynäs har gripit efter ett halmstrå med Olkinuora. Olkinuora kan nämligen översättas till halmrep eller halmsnöre 👍😀

{8399}: Läste det också,
👍🏻💪🏻🙏🏻😎

J-S: kanske Ölund kanske kan lira.

Jugge: Vad jag läst är att nya keepern ansluter till landslagsuppehållet , vi får nöja oss med Limpan i kväll,

Sen har jag släppt handväskan kommer inte nämna KK igen.
🤣😂👍🏻👜

mattias - 74: Brynäs lär klara kontraktet ganska enkelt.

Här loggar man in för att hoppas läsa lite initierade infallsvinklar gällande dagens viktiga match.. Står nya keepern eller kör man vidare med Limpan?

Men det enda man ser är inlägg från 2 småpojkar som måste få rätt gällande KKs ”bojkott”…. Släpp handväskan och gå vidare i livet, dom är historia.

Huge:

Ja HV har såklart chansen än och klara sig från kval till skillnad från Malmö, där krävs det ett mirakel

HV är 7 poäng efter Brynäs med 12 matcher kvar, det är såklart möjligt att ta in om lagen ovanför förlorar samtidigt som HV vinner.

Det är 36 poäng kvar och spela om.

Hoppas verkligen inte Brynäs hamnar i kval, det är ångest på hög nivå. Fråga oss leksingar haha

Hv har ett otroligt svårt spelschema kvar också.

Matchen den 4 Mars kan mellan Brynäs - HV kan bli en riktigt ångestmatch. Hoppas verkligen ni har säkrat nytt kontrakt då.

Sv: SLO-tråden
SWEATT: Du har fel. Timråmatchen är en separat händelse. Avstängningen kom till i en hemmamatch mot Leksand.

Men kära nån, det är vad jag sagt hela tiden!!

Bulten försöker påstå att denna händelse med en avstängd supporter
(Leksands matchen) tre månader innan Kamrakompaniets bojkott, ligger till grund för bojkotten i Februari,

Nu väntar jag på Bultens dokument som ska bevisa att Supporter avstängningen i November är anledningen till bojkotten i Februari,,,,,,,,,

Tycker det känns jävligt långsökt!!! Vad Bulten påstår,,,

Detta är vad som föranleder Kamratkompaniets bojkott,,,

Kamratkompaniet samt Tifogruppen har valt att fortsätta bojkotta Brynäs matcher.
Det var efter en incident i Timrå på annandagshockeyn då Brynäsfans tände pyroteknik på bortastå.

Efter det valde Brynäs att byta ett lås till ett förråd som supportrarna behöver bakom ståplatsläktaren i Gavlerinken.

Brynäs lovade då ett möte med de ansvariga för Kamratkompaniet för att lösa situationen,

Parterna var överens. Men så byggde Brynäs om ett förråd som Kamratkompaniet och Tifogruppen har till bland annat förvaring i Gavlerinken utan att meddela supportergruppen. Detta har föranlett till vidare bojkott av supportrarna.

”Denna ombyggnation har man gjort utan att kommunicera det till någon av de berörda supportergrupperingarna. Och därmed har Brynäs på mindre än två veckor har brutit mot det som vi tillsammans kom överens om på mötet den 30/1.
Detta gör att vi mer eller mindre är tillbaka på ruta 0 igen och att vi i dagsläget fortfarande inte kan bedriva en seriös supporterverksamhet.” skriver Kamratkompaniet på sin Facebooksida.

mattias - 74: Ja, ett inte alls ovanligt scenario oavsett vilka som möts.
4 raka förluster behöver inte vara nåt bevis på att man är "i kass form", beror ju helt på hur laget agerat i matcherna och inte enbart på det siffermässiga resultatet.
Rögle brukar ändå passa oss rätt så bra, dom är liksom SAIK ett spel- och skridskoskickligt lag men känns inte lika tunga att möta som ex just SAIK är.
I övrigt förstår jag inte hur många härinne redan kan klassa HV som kvalklara, men det är en annan fråga...

Sv: Tillsammans ska vi få tillbaka Kamratkompaniet!
Brynäslegenden: Detta verkar vara en långdragen historia :-)

Bulten: Här kan du komma åt KKs hemsida.

J-S: Du har fel. Timråmatchen är en separat händelse. Avstängningen kom till i en hemmamatch mot Leksand.

Huge:

Rögle var inte speciellt dåliga sist mot oss men Leksand var effektivare

J-S: Finns ett yttrande med all info. Men hemsidan ligger nere. Kanske någon sparat och kan visa? Vore skönt att få tyst på dig då du har noll koll

Huge: Det bör ju vara "enkelt" att möta ett lag i kass form.

Lemp: Så kan det såklart vara. Men hade ju varit väldigt märkligt att bojkotta om det inte fanns någon sanning i det hela.

Bratwursten : Blir tufft mot ett Rögle med 4 raka förluster med sig till Gävle.
Hoppas iaf att Malmö gör sin plikt, maken till det rån som HV utsatte Timrå för var det länge sen jag såg.

pjåtor: Tror vi slår Rögle idag. Formen är stigande och vi har börjat täppa till bakåt på ett helt annat sätt

Bulten: förrådet är en del och denna avstängning en annan. Finns fler dokument att ta del av. Ha så trevlig läsning

Vilka dokument???

Vad ska jag läsa???

Facebook inlägget om en avstängd supporter, en incident som hände tre månader innan Kamrat kompaniets bojkott av Brynäs har jag redan läst,

Står ingenstans där att avstängningen av supportern skulle följas upp med en bojkott av Brynäs,

"Förresten så är avstängningen hävd den var på 18 mån,"(hörsägen)

Detta är vad som föranleder Kamratkompaniets bojkott,,,

Kamratkompaniet samt Tifogruppen har valt att fortsätta bojkotta Brynäs matcher.
Det var efter en incident i Timrå på annandagshockeyn då Brynäsfans tände pyroteknik på bortastå.

Efter det valde Brynäs att byta ett lås till ett förråd som supportrarna behöver bakom ståplatsläktaren i Gavlerinken.

Brynäs lovade då ett möte med de ansvariga för Kamratkompaniet för att lösa situationen,

Parterna var överens. Men så byggde Brynäs om ett förråd som Kamratkompaniet och Tifogruppen har till bland annat förvaring i Gavlerinken utan att meddela supportergruppen. Detta har föranlett till vidare bojkott av supportrarna.

”Denna ombyggnation har man gjort utan att kommunicera det till någon av de berörda supportergrupperingarna. Och därmed har Brynäs på mindre än två veckor har brutit mot det som vi tillsammans kom överens om på mötet den 30/1.
Detta gör att vi mer eller mindre är tillbaka på ruta 0 igen och att vi i dagsläget fortfarande inte kan bedriva en seriös supporterverksamhet.” skriver Kamratkompaniet på sin Facebooksida.

Stefan R 63: Malmö kör över HV 👊

Mattson: "Det enda som är säkert är att du och dina polare inte kommer att bidra med ett skit till Brynäs IF."

Nej precis, men jag ingår heller inte i klubbens organisation. Det är den som är vald att sköta detta.

JawKee: så bra tips, tack! Jag skall bara se klart avgörande finalen mot Modo från 1999 på Cmore 😊

Bulten: Jag var faktiskt på plats när den här situationen hände. Hade varit och handlat i den kiosk som egentligen skulle varit avstängd och endast varit till Brynäsare. Det var väldigt lugnt trots blandning av Leksingar och Brynäsare.

Sedan när jag skulle gå tillbaka till ståplats mötte jag personen som senare blev avstängd. Han gick väldigt snabbt i riktning mot kiosken och såg uppjagad ut. Min gissning är att personen ifråga inte bemötte supporterpolisen på ett särskilt trevligt sätt. Sen vad som sas vet vi inte. Men man kan tämligen enkelt förstå att sanningen ligger någonstans i mitten, Brynäs borde ha stängt av kiosken från början enligt övk, personen från KK borde inte blivit så upprörd över något så oproblematiskt och supporterpolisen kanske skulle hanterat situationen annorlunda. Naivt att helt köpa KK:s historia utifrån ett inlägg på facebook.

Lite hockeynöje i väntan på match, om ni missade detta :)

Stefan R 63: Sannerligen! Får vi se nya keepern i kassen tro?

{8399}: då gäller vinst idag...

Stefan R 63: Jag har hört att kvalserietåget är försenat men att slutspelståget är på ingång.

Tigerhjärta: Finns fall i rätten när ord mot ord också blir till en fällande dom..Om det är ställt utan all tvivel..osv...

Farsang: Match idag.. Känns som att idag står vi perrongen och det kommer ett tåg som har slutstation slutspel och ett kvaltåg.
Räknar kallt med att Hv71 slår Malmö..och då ska vi slå Rögle för att haka på slutspelståget. Vi har haft ganska svårt mot dem?
Idag blir det att som alltid att hålla på Brynäs och hoppas att chips i Malmö hjälper sitt gamla lag;)

Tigerhjärta:” Det roligaste av allt är att du använder KK’s Facebookinlägg som bevis för dina påståenden och argument.
Googla ”källkritik”! Ord mot ord håller inte i rätten, ett litet tips bara”

Nja, nu får du tänka igen. Jag lyfte bara den situation som föranlett till bojkott.

Men ja det vore väldigt märkligt om de hittar på det och bojkottar matcher om du frågar mig.

JawKee: Jag vet inte vad jag skall tro egentligen om det som sker och har skett i Brynäs. Jag menar är det fel personer i föreningen så är ju sparka kanske den bästa lösningen men samtidigt så blir det meningslöst att sparka om det återigen rekryteras fel.

Match idag.
Uppladdat:

500x0-7e9477a4-b293-498f-8f09-fceb4b1544d0.jpeg

Blipp62: Man kan ju se det så. Alternativt att Alcen är smart och använder den dragningskraft som Manner antagligen har, det vore dumt att inte utnyttja det. Men som du ponerar, Alcens riktiga elddop kommer första säsongen utan Manner.

Bulten: Det roligaste av allt är att du använder KK’s Facebookinlägg som bevis för dina påståenden och argument.
Googla ”källkritik”! Ord mot ord håller inte i rätten, ett litet tips bara.

SuneMangs: Men vems jobb är det att söka värvningar? Fröberg såg 34 matcher som suomela spelade förra säsongen (iofs video på endast alla hans byten).
Alcén plockar in folk Manner har koll på, förutom gamla kompisar och dima + wandell. Har han gjort rätt för sin lön?

Asterix: Det är exakt så de flesta som håller på brynäs är, som du beskriver. Fastnat i brynäs historia och vår storhetstid att de fortfarande tror att brynäs är ett topplag och har förväntningar baserat på det. Klart som fan man blir besviken då? Nu håller man på aty bygga upp föreningen igen med nya röster, men då skriks det "sparka, sparka, sparka." Precis som vi gjort innan, som har lett oss till kval.
Det sägs ju att definitionen av galenskap är att göra samma sak gång på gång och förvänta sig ett annat resultat. Många galningar som håller på brynäs :)

{8399}: Du behöver inte tro det, om det känns bättre för dig. För håller med dig, det låter så otroligt idiotiskt och orimligt att man inte vill tro det är
sant

Auchinleck: Jag tror storhetsvansinne, man har fastnat i sin historia och trott att Brynäs alltid kommer klara sig tack vare sitt fantastiska förflutna. Man har glömt ödmjukheten i att du är inte bättre än din sista match. Man har glömt att ett bra lag byggs bakifrån, därför är det bra att de värvar en världsmålvakt. Offensiven vinner matcher, defensiven vinner titlar, sägs det.

JawKee:

Det är någon ledande figur inom KK, som eldade bengal i Sundsvall, annars hade frågan för länge sedan haft sin lösning.

De närmaste i KK är belagda med munkavle, kanske är uppstartaren av KK.

{8399}: ”dagisnivå på dem”

De bidrar med mer än dig iallafall

För oss som är lite mer rutinerade (hrmm äldre) framstår allt detta som enbart löjligt. Men vi får tänka på att yngre generationer verkar vara mer lättkränkta än vi (gubbar/gummor var) och kräver ”safe space” där ingen oroar dem med avvikande tankar och åsikter. Cancel culture going fanbase…

Bulten: Nej det är han inte.

Bulten: dagisnivå på dem

ellis: Det skrev jag ju endast för att folk gnäller efter spetsvärvningar efter varje match, men inte en jävel kan föreslå en realistisk spetsvärvning. Dvs det gnälls bara utan att faktiskt ha koll på vad som finns på marknaden. Ska det gnällas får det gnällas konstruktivt.

Blipp62: Ord mot ord. Ingenting som säger att det stämmer. Ingenting som säger att det inte stämmer heller. Varför fortsätter vi diskutera det när det är omöjligt att bevisa vad som är sanning? Kommer inte lösa någonting. Sanningen ligger troligtvis någonstans mitt emellan som den brukar göra.

Det märktes en upprymdhet här på forumet efter Skelleftematchen. Fanns fog för det. Skilde 10 poäng. Detta betydde ju att HV måste vinna 4 matcher mer än BIF under 13 matcher. Inget har ju förändrats.

munkas:
"Vi har under en lång tid fuskat med detaljer i lagbygget, fuskat med tillsättningen av betydande poster och fuskat med att sätta en rejäl grund för vilken typ av hockey vi skall spela, en grund som genomsyrar hela föreningen.

Den här säsongen har vi fuskat genom att anställa en sportchef direkt från gatan.
Vi har fuskat genom att ställa en lövtunn trupp på isen med noll konkurrenssituation och en fjärdefemma som absolut inte hör hemma på den här nivån.
Vi har dessutom fuskat med målvakternas betydelse och anställt en målvaktstränare på 50%, vilket absolut inte ligger i linje med hur de framgångsrika föreningarna jobbar.

Fusk, skit och elände!"

Varför?

« · 2461669 · »