1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753958 inlägg · 7967 ämnen
« · 2470440 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Bulten: Maxwell mot Hedberg var det nån som skrev igår

Vilken deal med LHC sprack? Enligt AB

Farsang: Jag gjorde det, fick mig bara undra ännu mer vad en spelare som knappt kan leverera i Tjeckien har att göra i SHL.

Stefan R 63:

du har rätt man blir väl liite desperat i tankegångarna ibland, men trots allt, det skulle vara bra att se brynässpelarna tackla sig in i matcherna någon enda djävla gång, men förstår att man får vänta på den typen av hockey från ett stort gäng av rehabs...är väl enklare att rappa med klubban i knävecken..än att försöka proppa motståndare mot planket eller open.ice tacklingar a lá Kronwall...

Huge: "att Manner underskattat vikten av att i första hand sätta en stabil defensiv och att han i stället, likt PA, försökte utveckla vår offensiv ytterligare ett snäpp från föregående säsongs mer strikta styrspel."

Otroligt svagt ledarskap att inte ändra sig under säsong när man ser att utfallet inte är tillfredsställande varken spelmässigt eller resultatmässigt.

"Att tala om en "totalt misslyckad säsong" känns väldigt överdrivet, beror ju helt på vilka realistiska förväntningar man isf har haft inför säsongen."

Iaf internt har ju Brynäs som målsättning att gå till slutspel, det har flera spelare iaf sagt i tv-intervjuer. Så om inte ett totalt misslyckande så iaf ett misslyckande.

Sen är ju inte säsongen slut än. Slutspelschansen är borta men risken för kval/åka ur är ju överhängande och då får man nog prata i termer som är värre än endast ett "totalt misslyckande". Katastrof, fiasko eller totalt jävla mörker - passar nog bättre då.

Brynäsgubbe: jobbigt att skriva klart en mening också tydligen, verkar även vara jobbigt för dig att googla namnet.

Peja: kanske vi borde satsa på en finsk Sportchef typ Jarno Kultanen?

Va in å satte 100kr på Hv och Oskarshamn vinst. Har aldrig vunnit på oddset förut, får hoppas de fortsätter så.

Någon med plus? Ölunds inställning verkar ju även den oskön.

JohnnyBotox: Är väl i såna här lägen vi brukar gör bra matcher.
Honken, numera i IKO, pekar nog på vad som till stor del förmodligen ligger bakom årets kräftgång: att Manner underskattat vikten av att i första hand sätta en stabil defensiv och att han i stället, likt PA, försökte utveckla vår offensiv ytterligare ett snäpp från föregående säsongs mer strikta styrspel.
Till Manners försvar kan jag ändå förstå att han velat utveckla spelet med tanke på det offensivt sett bättre material han fått att jobba med den här säsongen.
En säsong som dessutom varit oerhört jämn och där alla lag har förstärkt på ett sätt som gör att inget lag; förutom de redan etablerade topplagen, i stort sett har värvat/förstärkt lika bra, som det känns.
Att tala om en "totalt misslyckad säsong" känns väldigt överdrivet, beror ju helt på vilka realistiska förväntningar man isf har haft inför säsongen.
Är ex rätt säker på att både spelare och tränare har varit fullt medvetna om att allt från topp6 till kvalspel har varit nåt man ansett som tänkbara scenarier, utan att kvalspel för den skull måste klassas som en fullständigt misslyckad säsong i en oerhört jämn och tuff serie.
Att det sen för alla och så här långt är en stor besvikelse efter förhoppningarna man haft är det förstås ingen som förnekar, nu gäller det bara att se framåt och försöka lösa det uppkomna läget.
Vi har ändå mkt i egna händer, så vi börjar redan ikväll med att plocka 3 pinnar av IKO och det med ett förhoppningsvis mer disciplinerat styrspel och ingen chansbytarhockey med det lag i serien som älskar den typen av spel.

bradberry: Tur att hon inte var ensam sportchef...

bradberry: Absolut, men kan någon förklara på vilket sätt hon är involverad i SHL-laget som gör att hon kan titulera sig Sveriges första kvinnliga SHL-sportchef, som man ju så fint gick ut med att hon minsann är? Om hon är så inolverad i allt, hur är det möjligt för henne att vara föräldraledig så länge (1 år?) utan att man tagit in en tillfällig ersättare? Och var det inte Grahm som skulle lära Alcén hur man blir en SHL-sportchef?

Peja: Till Grahms försvar så har hon varit föräldraledig…

Bulten: Det har väl varit tydligt länge att det är Manner - och inte Alcén och Grahm - som leder och driver Brynäs sportsliga organisation.

Tränare för A-laget? Manner.
Fixar in värvningar till A-laget? Manner.
Sätter spelfilosofi för A-laget? Manner
Fixar in J20-tränare? Manner.
Sätter spelfilosofi för J20? Manner.

Alcén kan på sin höjd hitta någon gammal polare att värva, Grahms bidrag som den första kvinnliga SHL-sportchefen verkar främst vara att synas i medierna inför säsonger.

Förväntar mig att Olkinuora står även ikväll. Han kommer behöva några matcher för att förbereda sig för kvalserien där han blir enormt viktig.

Ove Myling: Att han inte ställer upp i några intervjuer är förväntat han har inget att komma med annat än floskler ändå. Men att inte ens i egna officiella kanaler lösa en intervju där han själv väljer frågorna är ju svagt på en ny nivå

eltifoso: Ett par tokiga utvisningar från firma rödin så kommer oskars pp att sänka oss brutalt ..en given 2a på denna match tror jag

eltifoso: Vi i Brynäs är emot spel så inga odds kan muntra upp oss.

JohnnyBotox: kan muntra upp med att de yrkeskunniga personerna på både Bet365 och svsp har er som klar favorit ikväll iaf
De har ju som yrke att bedöma lag, så det lutar väl åt en favoritseger för hemmalaget då.

Här ska fixas elstödspengar

Lite uppmuntrande statistik såhär på matchdag:

Vi har mött IKO 15 gånger i SHL
- Tre 3-poängare
- En vinst i OT
- Två förluster i OT och en förlust på straffar
- Åtta 0-poängare

Totalt 14 poäng av 45 möjliga.

Vi har gjort 35 mål och släppt in 54.

Bulten: "Alcén gömmer sig som vanligt, en sann ledare att luta sig emot när det blåser!"

Ja, nu när fönstret stängt är Alcén självklart underkänd. Han har inte hittat en spetsforward på hela säsongen. Personligen tycker jag även att hans förlängningar inför säsongen inte är vidare bra, men dom kan jag förstå: Palve vann ändå interna poängligan och Hedberg gjorde nästan 20 poäng. Sen har vi Kvist kvar, om man fått in spets hade Kvist troligtvis inte spelat alls och som extra-fw hade han nog gjort ett bra jobb!

Största ansvaret faller på Manner. Brynäs har fått behålla dom man vill samt avsluta med dom man vill. Manner har dessutom handplockat massa spelare, fått hem spelare från bättre ligor än shl och fått en riktig jackpot i Johannesson.

Med dom förutsättningarna borde man kunna få ut mer av laget. #mannerout

Huge: Bara inse att du har fel.

Huge: Detta är ett hockeyforum, ta er diskussion vidare i bubblor eller i annat forum.

JohnnyBotox: Man kan snacka med polare som supportar f.d. SHL-lag, numera i AS. Då ser man att det inte är nån katastrof att lira i AS. Det är värst för dom som blir av med jobbet men supportrarna är lika galna vid match. Och lika glada vid vinst.

spolaisen: Så du tror att det heter ”Hyra bostad i Lidingö” bara för att nån språkligt sett obildad tomte på Bostadsportalen inte vet att det heter ”på Lidingö”?
Hen som skrivit annonsen borde få en uppsträckning av sin arbetsgivare pga ”dålig språkbehandling i annons”….

Honken72: blir vi kvar så hoppas jag sparken till 70% ..

Bulten: Det som blir intressant att se är att om vi klarar oss kvar i SHL, vilka som får sparken. Det finns väl ingen med någorlunda sunt förnuft som kan kalla den här säsongen för något annat än ett stort misslyckande.

Groggfinken: Ja. Det värsta är väl att man försöker tänka att det kommer gå åt helvete så att besvikelsen blir mildare. Men blir oftast lika besviken ändå...

Alcén gömmer sig som vanligt, en sann ledare att luta sig emot när det blåser!

Räknar iskallt att styrelsen sparkar våran inkompetenta Sportchef så långt bort som möjligt.
Efter det så kan dom se över sitt egna rum och städa ut det ruttna.

Groggfinken: tar man utvisningar idag ligger man extra pyrt till. IKO är 2a formstarkaste på senaste 15 matcherna.
Man måste matcha rätt mo deras 1a kedja. Ligga tätt och fysiskt och tackla hårt (på rätt sätt och inte en 2 eller 5 min tackling)

Vi har väll ingen vinst mot dom ?

Någon mer än jag som har så fruktansvärt dålig känsla inför kvällens match?
Jag tror dessvärre på ännu ett plattfall där utvisningar och dumma beslut blir vårt fall.
Vi har alltid haft problem mot OIK, varför skulle det se annorlunda ut idag?
Fan va tråkigt att vakna upp med den här känslan IGEN.

Snälla låt mig ha så jävla fel.

dabif: "Skulle man kunna få recept på den drinken du druckit? ;)"

Självklart! Häll först 2 delar gin och 2 delar rom i ett glas. Häll sedan detta i ett större glas och fyll upp med ren sprit. Toppa med citronskiva.

{9684}: 1 disciplin
2 disciplin
3 disciplin

spolaisen: Det låter ju som en lysande ide...Att ta utvisningar,,,Det gick ju så bra sist mot Linköping...Herregud hur tänker folk ....

"Vad skulle du säga är Brynäs bekymmer i år?

– Jag tycker inte att dom ställer upp lika bra i styrspelet som i fjol, dom försöker gå på och forechecka hårdare. Det är en tuff situation dom hamnat i. Jag vet hur känslan är, säger Mikael Holmqvist."

Från GD.se

Nu dök visst bilden på "backen" som svar på Bultens inlägg med här. 😅
Uppladdat:

500x0-nedladdningjpeg-3.jpg

Forsberg 1978: Är väl det som är paradoxen. Den inkompetenta inser inte sin inkompetens...

"Dunning-Kruger-effekten är ett psykologiskt fenomen som innebär att personer som är inkompetenta inte ser sin egen inkompetens och agerar där efter."

Bulten: Skulle man kunna få recept på den drinken du druckit? ;)

xxx BIF xxx: “Intervju-kommentaren till Sasse sa dessutom allt.”

Vilken kommentar syftar du på?

Tips inför kvällens helvete.

1= Attityden och kämpar viljan och att ge 110%.

Men det är nog för mycket att hoppas på tyvärr, då måste man väl locka med ngn bonus så plånböckerna ruskar till på hockey proffsen vi har i laget.

{9684}: Spelar ingen roll detta inkompetenta lag hittar alltid nya vägar att förlora på ändå......

Jockster : Ser bara en Göran som skriver i tråden....och jag skrev i mitt senaste inlägg att jag denna gången är orolig och om inte minst 2 spelare som är topp i SHL kommer in så ligger vi riktigt risigt till...

{9684}:

BIF får lägga snällspelet åt sidan när man möter IKO, några klubbrapp i kvävecken...på poängtopparna

SHL:s poängliga topp 8
1) Antti Suomela, Oskarshamn, 28+24=52p

2) Patrik Karlkvist, Oskarshamn, 21+29=50p ..

{8399}: Tror med han mörkat. En back och en forward minst är klara

Anders Berg: Vad kan hjälpa oss förbättra oddsen? Publiktryck mot domare (verkar iofs svårt i Gävle). Grus i motståndarnas avbytarbås? Mer trashtalk? Ryggsäckshockey ala FBK? Vad mer kan man göra? Lista era bästa "trix"...

{9684}: Ja, jag håller tummarna för att han - tillsammans med övriga - gör allt de kan för att undvika kval.

Anders Berg: Bara "nyförvärvet" Ljungkrantz...

God morgon!
Somnade före nattens deadline; blev det någon spetsforward? (För Brynäs alltså).

{8399}: Sannolikt är det omöjligt för Alcen att mörka något! Det blir inte mörkare!

« · 2470440 · »