1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753967 inlägg · 7967 ämnen
« · 2470327 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{8399}:
Alcén har lyckats landa några riktigt bra spelare men han har absolut inte skapat ett bra lag.
Han har skapat en helvetes cirkus i.o.m sina målvaksrokader.
Han har misslyckats kopiöst att förstärka laget med den spets som precis ALLA(förutom Huge och han Göran) ser att Brynäs är i behov av.

Allt igenom så har Alcén bevisat att han absolut inte är vuxen uppgiften som SC i ett SHL lag.

Dallemas: Inte som det ser ut.

Tex Malmö som ligger sist lyckades få någon, så de blir på sin höjd lite fattigare men kan bli bättre..
..men BIF utvärderar väl fortfarande vad fan de kan behöva inför kvalet..
Trodde det kunde komma en deal iom Hedberg men Alcen var väl bara glad att bli av med felvärvningen av Hedberg han satte.

Nä nu har jag fan svängt å är emot Alcen 100%
Må vara han fått hit bra spelare, men värvar man inte klart inför säsongen så lär man ju för i helvete ta konsekvensen och öppna plånboken och värva klart innan fönstret stänger.
Intervju-kommentaren till Sasse sa dessutom allt..

Nu finns det ju bara ett halmstrå till räddning för att få in energi i laget och det är att kicka sisu-teamet. Blir det en billigare lösning?
Jävla idioti som sker på sätra-åsen. Jävla idioti!

{8399}:

KUL, jag funderar ifall Huge bor i eller på en preposition

Dallemas: Ingenting som kommit ut ännu men Alcen kan ha mörkat.

{8399}: somnade tidigt igår. Vart de nån ny spelare?

spolaisen: Nu har jag vaknat på sängen efter att ha sovit i sängen.

Brynäsgubbe:

idag möter BIF IKO, som egentligen skulle ha spelat i HA

{8225}:
HemAlla hyresbostäderLidingö
Hyra bostad i Lidingö

Källa: Bostadsportal

Huge:

Liknande annonser i Lidingö

2 r. · Lägenhet · 50 m²
Hersby, Lejonvägen
Fin lägenhet i villa med separat ingång
2 dagar sedan
12 500 kr

2 r. · Lägenhet · 61 m²
Brevik, Väpnarstigen
2 rums lägenhet i Stockholm
8 februari
13 200 kr

1 r. · Lägenhet · 23 m²
Hersby, Gärdesvägen
1 rums lägenhet i Stockholm
6 februari
4 591 kr

{8225}: Huset står väll på Gotland men är beläget i Gotlands kommun/län? Lite samma sak?

Farsang: Vem fan (är det)?

Jobbigt att tänka ibland.

SAIK, Luleå, Färjestad, Frölunda och Malmö har värvat, Brynas har släppt Hedberg.
Sportbladets expert hade velat se Tom Wandell komma tillbaka, får göra en notering att undvika den blaskan i framtiden.

Brynäsgubbe: tror du glömde skriva färdigt din mening, för det du skrev har ingen mening.

Farsang: Vem fan...

{8225}: Filippinerna är väl ett samlingsord för ”koloni Öar” om jag inte tänker helt fel.

Vet att stora delar av Filippinerna var koloniserade av Spanien, Amerika och även Japan.

{8225}:
Varför ”PÅsatt” fast aktiviteten sker i? Nåja dags att logga ur nu…🙂

{8225}: Haha, ja säg det…
Nån som har en bra förklaring?😁

Farsang: Förlåt att jag var otydlig, menar såklart denna Clark. Han har ju faktiskt ett passande motto för Brynäs!

”Kan jag inte bli bäst på att vara bäst ska jag fan bli bäst på att vara sämst”

Skämt åsido, jag har ingen aning om hur Isbjörnarna står sig i deras liga faktiskt. Men Kevin hoppas jag på ändå ;)
Uppladdat:

500x0-clark.jpg

JawKee: hur ser det ut för eisbaren Berlin nu efter deras vinst? Är dem helt 100 klara för ingemansland?

Farsang: Clark är klar imorgon

Tror Brynäs lägger ut på sociala medier imorgon att David Stastny ansluter från Tjeckien.

Inte första gången Alcen lyckas hålla sig ifrån journalist- Radarn med värvningar.

Huge: Fan, skulle precis gå och lägga mej. Men Ö-frågor är intressanta.

Varför är man i Japan, men på Filippinerna?

{8399}: du glömmer, Strömgren, blomman och Niemelä kom in under säsongen.

{8399}: Här säger man ex ”bor på Lidingö” om man i allmänhet syftar på nån som just bor eller arbetar på ön.
Man säger aldrig ”bor i Lidingö”, om ”i” ska användas då heter det att nån ex bor ”i Lidingö stad” eller ”i Lidingö kommun”
Det här vet alla som bor i Stockholm och definitivt alla som bor PÅ Lidingö…😁
Hoppas att det klarnat för dig nu, ifall jag tidigare har varit otydlig…

{8399}: Jag har faktiskt bidragit med min frånvaro

Huge: På Kungsbäck

{8399}: Sann Brynäsanda!!

Tack för sällskapet ikväll och vet ni vad, det gör ingenting om ni alla inte ”bidragit” med någonting speciellt hör forumet heller.

Bulten: Tror jag inte, Manner lämnar först efter säsongen oavsett resultat. Klarar vi oss kvar lämnar han pga att de löften han fick när han förlängde inte infrias.
Alcén, ja vad tror du?

{8399}: som sagt. Är i chock att inget hände förutom att spelare lämnar. Manner eller Alcén lämnar under morgondagen. Helst båda

{8399}: Samma ofullständiga bygge som när vi gick in i säsongen

Fönstret är stängt, den utlovade spetsen, sedan i somras, kom aldrig. Bergman och Hedberg har lämnat under säsongen, några målvaktsrokader har skett. Flipp eller flopp?

Stängt!

{8399}: Alcén har inte kämpat sedan han tillträdde

Bulten: 2 min kvar, en forward och en back var det..,,kämpa Alcen.

Huge: O-a Melkersson ja! Jag såg hans "konstmål" mot Djurgården live. En rolig upplevelse!

7 minuter kvar. Sen släpps bomberna!

nittontolv: Ja, allt är inte logiskt.

På Brynäs.
I Bomhus.
I Sätra.
I Strömsbro.
I Andersberg.
I Hagaström.
I Stigslund.
På Näringen….(som ligger lägre än Brynäs i terrängen…). 😁

I Bomhus sa iaf jag som bodde där dessutom ”på Karskär” som ligger lågt ner men ”i Storhagen” och ”i Lappstan” som båda ligger högre upp.

Ologiskt så det förslår.
IK Huge har iaf producerat stjärnor som Melkersson, Felix Sandström och Linus Ölund som alla spelat PÅ Kastvallen, det vet jag stämmer och är odiskutabelt…😁

Hade inte förväntat mig nåt särskilt idag, men att vi skulle tunna ut truppen ännu mer trodde jag nog inte..övriga kommentarer överflödiga.

Bulten: Erika hälsar att det finns tillräckligt med kroppar

{10065}: Den är för tunn för att vår juniora sportchef ska ha minsta lilla chans att ro hem något

Svensson_62: Ja, det finns många bortglömda hjältar, Östling var fantastisk och även "Jos" Svensson från Östers IF - långt innan Växjö Lakers.

{8399}: Niklas Olausson till Luleå.

www.expressen.se/sport/hockey/shl/niklas-olausson-klar-for-lulea/

Marknaden är tunn absolut, men… är marknaden verkligen tunnare än Kvist & Birgersson?

Kul att läsa Kriströms bok om Wille.
Sandlin utvecklade en Plan B-strategi med klurig toppning för matcher om man kört fast och kände att det andra laget läst deras normala strategi:

Man växlade mitt i matchen till att köra Stig Östling och Börje Salming på backen så mycket det bara gick, Tord Lundström som ytterforward så mycket det gick, Håkan Wickberg och Lyck som centrar så mycket det gick. Dessa skulle köra varje/varannat byte så mycket de bara orkade. Frångå tänket med intakta femmor. Resten av laget lösa av/supporta dem när det behövdes. D v s toppa laget utan att bänka någon.

Risk för virrvarr och felaktiga byten? Nejdå spelarna var smarta och oerhört vakna, det håller grabbarna själva koll på, de vet vems tur det är att hoppa in, var åsikten från Hessel och Sandlin.

Köra stenhårt på de bästa in i kaklet. Kanske en bok för Manner att läsa 🙂. Rekommenderar boken (köpte den på ICA Maxi)

Bulten: Aaron Luchuck till Östersund

{8399}: kopplingen till Manner inte tillräckligt stark.

Bulten: var inte marknaden död?

Nuutti Viitasalo - Malmö

Svensson_62: Ja, det visar väl bara på att det inte alltid finns nån exakt och entydig regel som stipulerar när det ska vara ”på” eller ”i” och hur ologiskt det kan vara ibland.
Och att det i vissa fel är dialektala uttryck.

Ex ”åker ned PÅ stan” heter det nog i Gävle men kan heta ex ”åker ned TILL stan” nån annanstans.

Jag har iaf aldrig hört i Gävle att Brynäs ”åkte NED i HA” och hoppas att det aldrig blir verklighet heller…
😁

{8399}: risk för det

« · 2470327 · »