1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753993 inlägg · 7967 ämnen
« · 2470698 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: nån gång ska vi vinna mot iko och det blir idag förhoppningsvis.

SaggeBoy: Han har varit bra efter nyår tycker jag, men det ger oss tyvärr inte upprättelse för de tappade poängen under hösten. Hoppas han kan överträffa sig själv ikväll och att Iko första kedja går poänglösa av isen.

Avsluta högt: Har noterat samma sak alltför ofta, tyvärr.
Är det oskickliga avslutare eller krampaktighet pga det stressade tabelläget som gör att alltför många avslut sitter i magplattan eller på för målvakten bekväma ställen?
Känns som att alla lag är bättre här och det är ju minst sagt en av flera bidragande faktorer som isf har satt oss i den här situationen..😡

Treklövern1912: Just därför måste vår defensiv vara disciplinerad till max ikväll. Inga klantiga bytan där vi helt plötsligt bara glömmer hoppa ut på isen och ger oss själva ett underläge. Har ju tyvärr hänt vid ett par sena förluster precis innan uppehållet. Ledare i båset måste fan va vakna och hålla ordning och se till att byten funkar.

JawKee: Ingen rök utan eld.

JawKee: Matchen slutar 6-2 till IKO. Disciplinen kommer vara ett problem idag också, precis som tidigare matcher när man alltid tar onödiga utvisningar i offensiv zon. Men jag ska likväl genomlida spektaklet framför tv:n, från första minuten till den 60:e, som vanligt.

Hoppas givetvis att vi kan ta en trea, men ska man vara cynisk blir det en svår uppgift idag. Hoppas ni som har möjlighet att vara på plats i monitorn stöttar och hejar fram laget till tre poäng ikväll.

Treklövern1912: Är det bestämt? Tveksamt. Vad står det i artikeln mer än att SSK VILL ha Olesen?

KulltorpsOlli: Det har sett ut såhär säsong efter säsong, samma diskussion på rundgång från Huge. Det är så fruktansvärt tröttsamt att läsa hans svador mellan varje match med exakt samma innehåll. Syftet är ju rätt tydligt, för efter så många år av diskussion kan han knappast tro att hans inlägg kommer göra någon skillnad, han gillar nog helt enkelt att kasta glåpord hit och dit och försöka mästra folk. Man blir bara trött på skiten.

Treklövern1912: Han var väl med ett par matcher denna säsong va? 2-3 st

Gusten: Ni vinner !
Det kommer behövas då vi förlorar mest troligen, sedan i tisdags har kapten Linus, Lennström och MVP Åslund försvunnit från uppställningen, tyvärr för vår skull

Hoppas på effektivitet ikväll. Larssons avslut vid 1-0 mot LHC var inte bra. Pucken studsade på den liggande målvaktens benskydd och in i mål. Allt ovanför benskyddet var ledigt. Sånt gör att målvakterna blir till fantomer. Ganska ofta mot Brynäs tyvärr.
Ikväll räcker det om Lindbäck är beredd med hanskarna just under ribban. Studerar man målkavalkaderna efter spelomgångarna sitter målen till 80 % eller mer just i taket eller i alla fall mycket högt.

JawKee: Olesen ska till ssk och har avslutat säsongen 2022-2023.

Varför kan vi inte bänka Dima!??

Släng upp antingen Ljungkrantz eller Olesen i första!!

Ljungkrantz - Larsson - Rödin
Eklind - Palve - Scott
Olesen - Ölund - Strömgren
Kvist - Björninen - Blomqvist

Snälla??

Bulten: Känns som att chansen att ta poäng gick från jävligt liten till ... liten. Alltid något.

KulltorpsOlli: Hur länge ska andra ägna sin tid till att slå ner på mig, som precis som alla andra också har rätt att ha åsikter om saker och ting?
Vad är ert syfte?

Jag utgår ifrån att en överväldigande majoritet härinne, om inte alla, helt saknar insyn och kunskap kring det jobb Alcen och Manner gör, och så länge ingen kliver fram och redogör för ex vilken position man har och som gör att dennes åsikter/påståenden kan tas på allvar så har jag ingen anledning att ändra åsikt i det jag utgår ifrån.

Gusten: Då blir det vinst! Eller nej just det. Han brukar ju vara med

Huge: nej nej. Det är bara Limpan som behöver en halv säsong. Övriga målvakter får bara två matcher på sig. Det är sen gammalt. På tal om älskling

Gusten: Hoppas att han jobbar hårt och lirar också 😀

Svensson_62: ”En bult är ju en skruv som inte fått gänga.
Inte undra på att Bulten muttrar ibland 🙂”

Hahaha, dagens!

Zappaholic: Bilagan lördagkvällar

Scott lirar!

Huge: En bult är ju en skruv som inte fått gänga.
Inte undra på att Bulten muttrar ibland 🙂

dabif: Det blir inte lätt för limpan med några stycken 2 mot 0 för iko 🤔

Bulten: Som oss andra 😂

Finns det verkligen ingen psykanstalt för brynäsare?

Huge: .... Huge konstaterar att Manner inte kan matchcoacha för att han har dålig läsförståelse

Bulten: Det blir torsk som vanligt.

Tror våra superstjärnor kommer varva upp lite första 10min men sen är viljan över. Rödin kommer panik köra och dra på sig utvisningar. Dima glider runt och ser glad ut och Larsson kommer göra ett ryck då och då.

0-3 efter första.
Olkinuora skadar sig på väg till omklädningsrummet.
Limpan bänkas och Almtunas andremålvakt blixtinkallas på dispens mha ilbud men släpper in 7 puckar.
Bulten försvarar sin älskling och förklarar att Håkansson har omställningsproblem från den lilla rinken i Uppsala och måste få chansen till revansch i nästa match….

Huge: Men hur länge ska du ägna 90% av din tid på att slå ner på, och trycka ner folk, som precis som du har rätt att ha åsikter om saker och ting???
Vad är ditt syfte?
Om jag ska ta till din oerhört provocerande och direkt vansinniga tes, så låter det så här:
Hur kan du säga till folk som har åsikter att de har fel, då du inte vet vilken insyn de har i föreningen eller vad som ligger bakom deras åsikter?
(Jag hör själv hur korkat det låter) :-)

Däremot kan jag tycka att man har all rätt i världen att kritisera sin förening som har heltidsanställda på poster och som lyckas sämre än sin konkurrenter. Detta när det är vad det handlar om inom yrket. Att tävla.

Zappaholic: Nej, men med det kroniska självskadebeteende som man har så kommer jag göra det ändå.

{9908}: Nummer 2 👍

Bulten: Det enda som är lite oklart är vem som tar den onödiga utvisningen?

Bulten: Du behöver inte ens se på matchen?

0-3 i första efter några snabba sidledspass där Lindbäck inte hinner över. Målvaktsbyte. Sen gör vi en gedigen insats kommer upp till 3-3 men tar en onödigt tvåa med 5 minuter kvar som Oskarshamn avgör på

Ove Myling: Har bara försvarat honom mot kritik från tvärsäkra och oinsatta sofftyckare där kritiken och sågandet bara blir oseriös och icke trovärdig om man inte tagit hänsyn till hans förutsättningar och beslutsunderlag när man beslutat sig för att kritisera/såga ex ett taget beslut.
Det är inte detsamma som att jag försvarar honom oavsett vad han gör, om du tror det.
Jag vet ingenting om förutsättningar/beslutsunderlag och därför avstår jag också från att tvärsäkert både såga och hylla.
Att jag sen kan tycka att ett beslut verkar vara dåligt/bra utan att känna till beslutsfattarens förutsättningar/underlag är en annan sak.

JawKee: Nyckeln ikväll kommer bli disciplin, tålamod och tur. Spelar IKO på sin bästa nivå så vinner vi inte. Vi kan inte matcha deras spets. Målvaktsmatchen behövs såklart vinnas också.

Huge: Mer råd till dig va inte en besserwisser som du inbillar dig att du e!!!! Va ödmjuk o lyssna lite på andra trevliga fans som håller på Brynäs!!! Alla vet inte allt alltid!!! KÄMPA BRYNÄS!!!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿

Lakim1912: Jag säger så här:

Disciplin: Ta inte en massa utvisningar. IKO är först i ligan på PP.
Tålamod - Låt chanserna komma, försök inte tvinga fram något. Låt backarna spela defensivt med ett lugn. Får vi med oss utvisningar så kan det hagla in några mål. Vi är rätt bra i PP, Oskarshamn är näst sämst i BP i ligan.

Å andra sidan, Börjar Rödin & Dima ta utvisningar, eller andra spelare så blir det väldigt tufft.
Och målvaktsspelet och resterande defensiv måste vara på TOPP.

Endast då kan vi vinna.

Svensson_62: Gött👊🙏

JawKee: Jag litar på de som jobbar med att analysera matcher och chanser
Satsar på Brynäs som är favoriter på oddset
Pengarna går till el

Huge: "Så ditt ”kom inte dragandes med förutsättningar” i debatten när just förutsättningar/beslutsunderlag är det centrala i min poäng"

Igen, ingen känner till förutsättningarna. Inte du och inte jag. Det är alltså ett icke-argument. Har du en aning om Manner/Alcén har fattat rätt beslut eller inte?

Varför klaga på någon som anser att Manner/Alcén har fattat fel beslut i en fråga. Du har ju ingen susning om det är rätt eller fel eftersom du inte känner till förutsättningarna.

Dessutom, och det viktigaste. De allra flesta som klagar härinne har förutsett, eller har ibland sett med facit i hand, vad ett beslut lett fram till för RESULTAT. Och resultatet som Brynäs har gjort dom senaste åren är inte bra.

Tror du att en massa bra och välgrundade beslut leder till ett dåligt resultat?

JawKee: Ge 110% och gör jobbet och lägga den lata dryga och nonchalanta sidan åt sidan.

pjåtor: Tack för inspirationen! Nu skaffade jag också livstids medlemskap.
”When the going gets tough - the tough gets going” heter det ju. Nu behövs vi supportrar!

Stefan R 63: Håller med!

Vad tror ni ikväll? Resultat?
Vad blir nycklarna för att vinna matchen?

{9684}: Nu håller vi fred i 4 timmer till....fredspipa...alla!!! ;)
Vi sätter oss i ringen och tar varann i hand...vi är en massa brynäsare.....som tycker olika ibland.
Nu knyter vi händerna i fickan...o går för tre friska poäng....Go BIF GO!

Någon som känner till något bra forum för att snacka ishockey och i synnerhet Brynäs?

Huge: "Så ditt ”kom inte dragandes med förutsättningar” i debatten när just förutsättningar/beslutsunderlag är det centrala i min poäng"

Känner du till Alcéns förutsättningar? Hur kan du veta att Alcéns beslut är smarta, riktiga och begripliga?

Om inte, varför försvara honom, när ÄVEN DU inte har en susning som den soffcoach du själv är?

Eftersom ingen känner till förutsättningarna, och dom är så viktiga att känna till för att ge kritik enligt dig, så måste det väl vara omöjligt för dig att ge varken negativ eller positiv kritik.

Varför försvara något som du inte har en susning om? Vänligen hänvisa inte till något som du inte har en susning om.

Ove Myling: Hur kan DU veta att dom gör rätt eller fel?
Känner du till deras förutsättningar eller beslutsunderlag eftersom du kan uttala dig så självsäkert?

Loomis666: Han verkar inte trivas riktigt! Påfrestande att vara i en sådan turbulent klubb som Brynäs..

Jan Grismöbel: Var inte Gynge han fick nej av, utan AIK. Men ska man vara rationell och leka med tanken att AIK gått med på en utlåning så hade nog Gynge likväl tackat nej.

Tyckte i vilket fall att det var ett bra försök av Alcén på en utarmad marknad, om än mer önsketänkande än realistisk.

Ove Myling: Haha, man tar sig för pannan…

Om du som oinsatt soffbedömare ser ett beslut från Alcen som du tycker är dumt, felaktigt och obegripligt, hur vet du det om du inte har känt till just de förutsättningar/beslutsunderlag som han han haft när han tog beslutet?
Hade du känt till hans förutsättningar och beslutsunderlag så hade du ju tvärtom kanske sett att beslutet varit riktigt bra och fullt naturligt.

Så ditt ”kom inte dragandes med förutsättningar” i debatten när just förutsättningar/beslutsunderlag är det centrala i min poäng visar ju bara att du totalt verkar ha missuppfattat det jag försöker säga.

« · 2470698 · »