1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755219 inlägg · 7967 ämnen
« · 2474358 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:

Jag tror inte det, jag tror Skellefteå eller Frölunda tar det, känns som om det är en sådan säsong denna säsong där rutin och erfarenhet spelar roll. Inget ont om IKO men tror inte de klarar en serie med tuffa och täta slutspelsmatcher rent mentalt.

Skellefteå har verktygen för att vinna Guld, jag tror faktiskt Örebro har möjligheter att gå längre än IKO.

Jag tippar Skellefteå eller Frölunda som Sm vinnare.

Frölunda kommer höja sig rejält i slutspelet, det är jag 100 % säker på.

lapad: Måste räkna om. Vart galet. Återkommer. 😅

pjåtor: Som jag skrev häromdagen; Oskarshamn tar guldet. Det spelar strålande.

Falken: Hur många poäng hade vi ifjol vid samma tidpunkt?

är det alltså så här det känns att älska någon utan att vara älskad tillbaka?
skilsmässan var en walk in the park i jämförelse....

{9386}:
Tror knappast att ni har varit av samma åsikt när ni vid flertalet tillfällen åkt ned i HA?
Inget lag "mår bra" av att förlora mängder av inkomster i HA en säsong eller två!

Är det nån som har koll på vad Abrahamsson skriver i aftonbladet.. är inte plusmedlem så kan inte dessvärre inte läsa hans krönika efter dagens sorti..

Peja: Alcen måste väck nu. Även om det inte en ny SC kan göra så mycket nu, så är det en förändring som visar att föreningen tar ansvar för misstaget som gjordes.
Tror inte så många spelare i truppen har förtroende för JA.

Måste åka till Skellefteå på tisdag för det är nog sista chansen att se Brynäs i SHL för mig iallafall med tanke på vart jag bor ..Nu har vi ju inte åkt ur ännu men för att vara på den säkra sidan 😬

Silfver: Om Manner lämnar tror jag att flera av finländarna skulle göra detsamma. Har ingenting emot Friman och Björninen, men de kostar antagligen mer än de smakar och framförallt behöver Brynäs få in fler skridskostarka spelare. I en idealisk värld tar man in en ny tränare och bryter med spelare som Hedberg, Palve, Friman och Björninen. Men vi vet alla att Brynäsvärlden aldrig är idealisk. Skulle inte förvåna mig om Kevin Clark är klar till nästa säsong.

Peja: Brynäs skulle må bra av att halka ner i HA några år. Få ordning på grejerna. Verkar rörigt i den anrika föreningen. Bryt ihop i HA och kom igen.

Peja: Vill man verkligen rädda det som finns kvar 😱?

Peja: Sända signaler tror jag inte det gör. Däremot köper jag argumentet att han då inte har chans att bygga nästa års lag, hoppas bara det inte redan är försent..

Peja: Oskars spelar förbannat rolig hockey 👍

Silfver: Alcén sa nyligen att det var ca 5 platser kvar att fylla till nästa säsong. Låt han inte fortsätta bygga laget. Rädda det som räddas kan...

Tigerhjärta: har han inte redan satt stora delar av nästa säsongs trupp? Det är väl en degradering, om klubben överlever det, som skulle ge ett blankt papper för hans ersättare.

Tigerhjärta: Skicka ut signaler om att man inte kan göra ett hur dåligt jobb som helst. Dessutom skulle det hindra Alcén från att fortsätta bygga nästa säsongs lag vilket också vore en bra framtidsinvestering.

Så här illa är det. Vi har tagit 21 poäng på de 25 senaste matcherna. Vilket blir som ni kan förstå under 1 poäng per match.

Snittet blir 0,84 poäng senaste 25. Sett till de 30 senaste har vi tagit exakt 1 poäng per match då vi tagit 30 poäng. I slutändan blir det 21 av 75 poäng, eller 30 av 90.

Katastrofala siffror, speciellt med ett poängsnitt på under 1 poäng per match sista 25...
Uppladdat:

500x0-screenshot20230218175400flashscore.jpg

Katastrof

Tigerhjärta: det hade gjort skillnad om man gjort det för ett halvår sedan när man borde gjort det. Nu gör det ingen skillnad.

Bulten: ”För sin egen skull borde han lämnat in nyckeln till kansliet omgående”

Självklart bör inte Alcén vara kvar nästa säsong.
Däremot undrar jag vad gör det för skillnad om Alcén skulle säga upp sig/sparkas nu?
Prestationen på isen lär knappast påverkas över vem som är sportchef.

Peja: Räddar Manner upp säsongen blir han förstås kvar. I AS däremot får vi en ny tränarkår. Är väl den enda fördelen med en nedflyttning.

Bulten: Jag tror inte att det är en fråga om karaktär med Alcén. Det är snarare en fråga om bristande kompetens. Ingen har ju lärt upp honom, förutom möjligtvis Erika Grahm innan hon tog föräldraledighet, men Grahm vet knappast heller vad som krävs för att bli en SHL-sportchef. Det säger jag med all respekt för SDHL, alla med någon slags verklighetsförankring begriper att SDHL och SHL är skilda världar. Man kan inte bara ge någon ett svårt jobb som sportchef är och tro att personen ska klara det rakt upp och ner utan relevant erfarnehet i bagaget.

Peja: aja. Känns dock svårt smälta det tugget nu med allt vad slutspelsmål hette.

Supportern: Alltså, även om Brynäs skulle degraderas, så måste man ju ha in en bättre sportchef och en tränare som förespråkar en snabb offensiv hockey. I Allsvenskan kommer Brynäs att vilja vara ett topplag och där kommer det bli ännu viktigare att inte spela defensiv hockey. Man blir inte ett topplag med styrspel.

pastorn: sett till förväntningarna så måste han vara det. Måste vara värre än p Berglund.

pjåtor: Malmö har börjat ösa in mål, något de väntat med hela säsongen. Vi har inte en chans emot Malmö som de spelar nu

Peja: Alcén pallar uppenbarligen inte trycket. Ynkrygg som gör sig osynlig för media förutom när man lyckas ta 3 poäng en gång i kvartalet. För sin egen skull borde han lämnat in nyckeln till kansliet omgående

Peja: det är redan försent på båda punkterna.

Har aldrig varit med om en aämre sportchef. Brynäs organisation nådde ny botten i hela denna soppan. Det blev tillslut droppen som fick klubben att kollapsa. Känns även passande att historiens sämsta kapten i Rödin leder denna skuta rätt ner.

Silfverkroken: Det är verkligen dags för Alcén att säga upp sig om han vill lämna med heder i kroppen, men det lär han inte göra. Vi får hoppas att klubbledningen har vett nog att sparka karln. Det här idiotiska sportchefs-experimentet måste upphöra, likaså måste laget tränas av någon annan nästa säsong. Någon som förespråkar en snabb, modern hockey likt den Oskarshamn och Mora spelar. Det skiftena måste ske oavsett division.

bradberry: ”• Sätt en 5-årsplan med ”SHL 2027” dvs ingen panik att hetsa tillbaka. Det skulle stå klubben dyrt…”

Och som supporter kanske man skulle slippa ångest 6 månader om året.

Spacebb:

pinsamt????jag tyckte det var djävligt pinsamt när Alcén gick omkring med videokamera och intervjuade brynässpelare sista året han spelade..

Pasman: Malmö gör 4 baljor på Skellefteå! Sylvegård gjorde 2av dom . Vi får svettigt mot Malmö 😢

Svensson_62: Hur många förluster/0-poängaren hade vi följd innan kvalet med Peter Andersson?

Så vitt jag minns klappade vi igenom totalt sista omgångarna.

SuneMangs: Det är väl kombon osynlig + floskler när han väl syns som gör att man ogillar honom. I detta läge vill man att sportsligt ansvarig står upp och tar stormen för att skydda sitt lag. Erkänna att det inte ser bra ut och visa med konkreta actions att man vill vända skutan.
Istället får man känslan av att han springer och gömmer sig, är rädd för att säga något som kan uppfattas som en egen åsikt. Noll kunskap om hur man handskas med media och fans. Handlingsförlamningen som Alcén och övriga ansvariga i klubben visat under säsongen ger sådan jävla ångest.

pastorn: Larsson är säkert mer prisvärd än Rödin, Bertilsson och Palve.

SuneMangs: Fem raka förluster när serien är i ett kritiskt läge… WTF? Mental kollaps!

Spelarna kanske tycker det är ”jobbigt” att ha press på sig. Kanske känner sig ”rädda” och att motståndarmålvakterna känns som ”väggar”. Kanske de behöver ”safe space”? Kanske lite ”cancel” av motståndarna.
Mental coach kanske bör in nu för att hjälpa våra ömtåliga unika ”snöflingor”.

Zappaholic: Japp så är det. Jussi spelar lugnt och följsamt,gör absolut inget onödigt. Tror han blir guld värd i fortsättningen. En skön kille för övrigt också.

I övrigt tycker jag det är väl negativa kommentarer här på forumet överhuvudtaget. Möjligen några troll inblandade också. Men det är ju bara att ignorera.

Defensivt bättre än förra matchen. Offensiven är lite uddlös och det har med självförtroende att göra. När väl målskyttet lossnar så kommer självförtroendet tillbaka.

Laget har för mycket kvaliteter för att åka ur SHL.

spolaisen:
Viktiga nu är att ingen får sparken och kommer undan förnedringen.
Om de åker ur så bör supportrarna ta upp den gamla Romerska bestraffningen "decimering"

Johan Larsson med en av ligans högsta löner måste vara bland de sämsta värvningar någonsin. Vilken flopp.

Mattson: Med egen arena och ett stort underskott?
Tveksamt va? För HV hade pengar på banken, DIF ingen arena och hade lite att skrapa av.
Jämför VIK. Trillade ur högsta serien med stora skulder och i samband med en galopperande lågkonjunktur (IT bubblan sprack). Brynäs all over. Tecknen har vi redan sett då företagssponsen försvinner, publiken lär väl inte vallfärda heller i samma omfattning.

Ev med Brads räddningsplan men den kommer kanske försent.

Silfverkroken:

NEPOTISM blir Brynäs fall..............

spolaisen: Det är försent. Det lag vi har nu är det som ska rädda oss från kval. Är otroligt orolig och spänd över ett kval mot Malmö dessutom om de skulle få hemmafördel då vette fan om vi inte får dra ett par år i allsvenskan 😬😬

SuneMangs: nej är väl inte nåt som lockar i Brynäs, men vi får ju vara lite desperata, kosta vad det kostar vill så att säga..

Den här förlusten lägger jag till stor del på Alcéns konto. Spelet såg överlag bra ut och jag tycker spelarna stod för en god kämpainsats. Men det är uppenbart att vi har ett så trubbigt lagbygge och vi behöver så många chanser att göra mål. Sparka Alcén nu och hitta en kompetent sportchef som faktiskt är kvalificerad för jobbet. Löser kanske inte denna säsong men det ökar åtminstone chansen att vi kan få ett slagkraftigt lag nästa säsong, vare sig det är i SHL eller HA.

Mickesgolf: ”Klarar våran ekonomi att vi åker ut? Eller blir det Konkurs?”

- Klarar och klarar… Konkurs ska det inte behöva bli men…
• Banta ca: 60% av hela organisationen
• Hitta lösning med Gävle kommun om att kommunen hyr hela arenan utom ett litet kansli
• Omförhandla kontrakten med några få stommespelare som kan tänkas vara kvar. Ölund? Lindbäck? Scott? Ljungkrantz?
• Fyll på med juniorer och utvecklingsbara spelare från HA
• Sätt en 5-årsplan med ”SHL 2027” dvs ingen panik att hetsa tillbaka. Det skulle stå klubben dyrt…

Buddha: Tror du på fullaste allvar att han hade varit intresserad? Noll anknytning till klubben och dessutom ett annat alternativ i form av Rögle som kan erbjuda åtminstone play-in istället för nedflyttningskval/ingemansland.

Huge: Inte orolig?

spolaisen: Pinsamt att gå på personlig attack…. Men ja. Alcén har i flera månader sagt att ”säsongen är lång” och ”vi kollar ständigt på att förstärka laget” Naiv och allmänt dålig med tiden är Alcen

Huge: Inte orolig? Önskar jag var mer som du ibland.

« · 2474358 · »