1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755235 inlägg · 7967 ämnen
« · 2474513 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Jockster : Det är ju exakt det som händer när vi hae seniorer inne? Då vad gör det för skillnad då om det skulle bli så när juniorer är inne? Annat än att dom kan stänka in lite fler mål?

Det stora problemet är att Hv är hästlängder före gällande kvalité och självförtroende. Hjälper inte att vi sprattlar till i några matcher, Hv kommer ta fler.
Manner och gänget bör göra som Malmö släppa tankar på något annat än kval. Förbereda oss mentalt, dra fördel av erfarenheten, bänka de som inte vill vara med på det här. Och in med målvaktstränare NU!

Mickesgolf:
Äntligen - jag delar din åsikt. Björninen är centern för andrafemman. Han eller scott.

Mickesgolf:
Nej laget är inte bra just nu och de är sjukt ineffektiva och det ser alla men fortfarande så är det inte bara att sätta in juniorer och tro att dom kommer att leverera.
Visst att båda nämnda juniorer har fått kliva in vid skador men ändå så ser Manner m.fl spelarna varje dag och har avsevärt bättre koll på kvaliteten än vad vi andra har.
Det är ofta ert argument att slänga in "hungriga" juniorer och då skall allt lösa sig och det är ett dåligt argument.

Håkansson klev in och gjorde en stormatch mot Luleå och hyllades som fan. Matchen efter var han klappkass och då kom åsikter som "hur fan kunde han få stå" osv.

Tänk om det blir samma med dessa grabbar och de kanske orsakar avgörande baklängesmål. Hur låter det då tror du?

JawKee: Huvudsaken är att Manner faktiskt börjar bänka spelare och visa att gör man misstag på misstag så ska man inte spela. Palve har varit riktigt dålig hela säsongen.

Tycker inte Dima tillfört något heller. Många av hans assist hade andra klarat lika bra.

Man bör ha Björninen i andra kedjan, han vågar gå på mål och störa, han är bra mycket bättre än Palve och kämpar i varenda byte, + att han är duktig bakåt när det krävs. Och snuskigt duktig tekare

Blir bara mer o mer illa när man börjar jämföra Palve med andra centrar hur dålig han faktiskt är 😂

Mattson: Slippa ångest i HA? Det är som att hoppas att BIF släpper in mål i PK så man slipper sitta och bita på naglarna i PK innan målet slinker in.

Kommer ihåg när BIF spelade kvalserie på 90-talet.
Man vann matcher tvåsiffrigt - men det gav ingen som helst positiv känsla. Noll. Skiter fullständigt i om man vinner med 10-0 mot Västervik. Det var ju mot ett HA-lag så det räknas inte. Ungefär som man skulle börja fokusera på att se AHL-matcher. Totalt ointressant - man bevisar ju ingenting när man vinner mot andra sorteringen.

Om BIF åker ur ska de inte få spela i den klassiska svarta tröjan. Den ska vara reserverad endast för högsta serien och förtjänas.

Vad krävs av ledningen för att dom ska agera för laget? Ett möte utan tränaren ?! Det hjälpte nada?! Laget är ett skämt ! Sen final mot hv71 har det bara varit skit rent sakt. Dom borde åka ur och börja om helt !!

Honken72: låter som att Rolf Lassgård passar in på den beskrivningen

Forsberg 1978: Det är ju blandade känslor när det gäller Rödin. Det är också upp till en coach att styra spelarna och inte tvärtom. Rödin är en duktig ishockey spelare som har haft ett tufft år. Han brinner för Brynäs och man ser frustration i hans ögon.

Mickesgolf: Hade gärna gett Sundin chansen. Men annars enig. Larsson tycker jag dock ska fortsätta som han gör. Han är inte problemet i förstakedjan. Men sätt andra runt honom. Ljungkrantz tycker jag är given att han kan gå in på Dimas plats. Bänka Palve absolut. Hade gärna fått bänka Dima. Rödin fyller dock en funktion. Men C:et ska vara på blomman. Upp med Björninen med tanke på hans tekningsskills och offensiva färdigheter. Spela Scott fortsatt högt, i första eller andra. Scott har gjort 14 mål denna säsong ja, men jag tycker inte att det är hans starkaste sida denna säsongen heller. Han är otroligt nyttig på andra sätt. Tycker ändå Kvist gör en bra match idag, inte lika viktig att bänka enligt mig. Nordh och Sundin kan gå in i laget istället dock. Sätt Sundin högre än Nordh. Då kommer det hända grejer.

JawKee: Ny idé…
Sparka Alcen, sjukskriv Manner, karln kan omöjligt må bra och vi slipper sparka fler tränare, in med en ny röst i båset.
Någon som är raka motsatsen till Manner. Någon som äter taggtråd till frukost o 4 tum spik till lunch.
Uppladdat:

500x0-733e4e0a-a09a-4690-8698-86f0b8dbed85.png

Jockster : Tycker du dem som spelar nu är bra? Tycker du dem gör mål? Är det 84 skott på två matcher? 1 mål?

Juniorer har ofta ett helt annat tankesätt än andra, gör oväntade saker. Dvs inte sönderläst som Brynäs är.

lapad: Rödin i 1:a??? Han måste väck från klubben!

Mickesgolf:
Om Nordh och Lindbom ansågs bättre än nuvarande spelare i A truppen, borde de då inte spela regelbundet vid det här laget?

Rominger: Du ska bara hålla käften, jag följer detta lag slaviskt år efter år och planerar mitt liv efter matchschemat år efter år och kommer göra det nästa säsong och säsongen efter det osv..... Så detta jävla skitsnacket om riktiga supportrar hit och dit kan du ta och stoppa upp mumindalen och dra så långt åt helvete det bara går!!!

JawKee:

Man bör bänka Palve, man kanske bör låta Nordh eller Lindbom få lira. Försöka få en förändring. Kanske rent av Blomqvist imellan Nordh och Lindbom. För att se om man kanske kan få in någon extra puck. Nått måste ske för det kommer inte lossna målmässigt. Har Rödin, Dima, Larsson gjort 19 mål på 44 matcher ”Rödin 34? Larsson 38?” Så kommer det inte släppa sista matcherna. De skjuter mitt i magen eller utanför. Dima har haft otroligt många chanser men antingen missar han pucken, eller så gör han en piruett och spelar den till motståndaren.

Men vi har inte naturliga målskyttar i detta lag förutom Scott, dock har han bara gjort 14 där vissa är i tom kasse

JawKee: Jag skulle vilja ha så här
Ny - Larsson - Rödin
Ny - Björninen -
Ny - Ölund - Scott
Ny - Blomqvist - ny

Blomman lagkapten

SC NY
Tränare N

SuneMangs:

Ja något bör göras.

Ljungkrantz - Larsson - Rödin
Timashov - Björninen - Scott
Olesen - Ölund - Eklind
Kvist - Blomqvist - Strömgren

Huge: ja håller med. 2 - 1borta mot ett formtoppat kanske okej om brynäs inte hade slösat bort med massor av poäng tidigare på säsongen. Nu krävs det nog seger i 6 av de kommande för att lyckas missa ångest kvalet

JawKee: Rödin är en jävligt överskattad spelare. Han var riktigt lovande en höst, tror det var 2015, Då fick han tyvärr en allvarlig skada som satte stopp för resten av säsongen, Sen lämnade han Brynäs och efter comebacken i laget har han enligt mej inte varit speciellt imponerande,

Forsberg 1978: ja hörrödu. Var det en konstruktiv kommentar du gav där? Om du är en riktig supporter så kräks man tammefan inte som du gör. Satans skitbeteende av dig.

lapad: Så kanske det är. Har inte sett Ölund specifikt tappa puck. Men han är helt klart, enligt mig, en av de spelare i laget som har spelat bäst sett över säsongen. Så blir lite nyfiken att det är honom man kritiserar i detta läge när vi har Palva och Dima som sumpar matcherna allra tydligast. Och idag en sämre match av Kinnvall t.ex. Sen har vi Rödin som gjort många extremt dåliga beslut.

lapad: "Vi var inklusive mig lyriska när Ölund förlängde. Vad har han åstadkommit eftet påskriften? NADA"

Ölund är även center i en tredjekedja. Petar man upp honom ett hack i rangordningen så blir det säkert lite fler poäng in på kontot med. Det är en gåta för mig att Oula Palve fortfarande är vår andrecenter, han ska sitta på läktaren.

Jockster : Du har absolut en poäng.

ellis: Rödin ska göra mål. Timashov ska göra mål. Det är väl främst dom som ska vara vår spets? Scott också troligtvis. Larsson? Det är väl dom som spelar i första och andrakedjan som är tilltänkta att göra mål främst. Inte spelarna i tredje och fjärde? Synd att vi inte kan spela Björninen i andra. Honom finns det mer att få ut av.

Undrar om de flesta kallar Alcén för Jesus?
Många har hört talas om honom ingen har sett han 🤣
Han måste kommentera något.

Mattson:
Då kan de ju lika bra spelare i Div 3 Hälsingland

JawKee: Nej men Ölund är inte lik sig. Han brukar leverera bättre, dessutom har han haft en tendens att tappa pucken i fel lägen (se repris på matcherna)

JawKee: Det brukar sägas om var och en i laget, att han och han är inte tänkt göra målen. Vem f.. ska göra det då? Svaret är att ingen alls är duglig ...

lapad: Alla våra spelare kan bättre, men när Brynäs går ner sig som lag, så gör de det tillsammans.

JawKee:
Nej det är det inte!

Så då har man tittar ikapp matchen och kan konstatera att detta patetiska lag återigen kammar 0 poäng..... Varför ska Manner stå och floskla match efter match, skicka ner sopan Alcen och bombardera fanskapet med diverse obekväma frågor. Vidriga, patetiska förening, AVGÅ ALLA!!!

lapad: Är Ölund en tilltänkt spetsspelare? Nja... Men han är bra. Han kämpar hårt, tacklar, täcker skott och är bra defensivt. Det är inte direkt Ölund som ska göra målen i vårt lag

Jockster : Jag pratar inte om 1-0 målet. Det var bara en fråga. I slutet av matchen så har vi 6 mot 4 och sedan 6 mot 5. Men jag är osäker på om 6 mot 5 anses vara special teams.

JawKee: Vi var inklusive mig lyriska när Ölund förlängde. Vad har han åstadkommit eftet påskriften? NADA

Jockster : Slippa ågren 24/7?

ellis: Enligt 10 årsplanen borde vi ta guld i år. Det blir toppen det. Känns oerhört skönt efter alla år i dyn att äntligen få vinna serien och sedan ta guldet. En riktig dubbel och visa att vi är Sveriges bästa lag. Har mått så dåligt så vill verkligen tacka Brynäs för denna fina säsong.

JawKee:
Ehhh va??? Det var inget BP el PP när de gjorde 1 - 0 så Kaskinen har ingenting med saken att göra

mattias - 74: SAIK eller Växjö. det talar väl hela säsongen för. Hoppas de förstnämnda. Titta målskillnaden, nära + 50! Kvalitet. Frölunda är sällan ett slutspelslag, för ojämna.

JawKee: Inte Ölhund ?

Anders Berg : Vi tar guld ni räddar kontrakt helt rätt kompis.

Bulten: olkinuora är i form redan. Han vet vad han gör.

Mattson:
Vad skulle du gilla med HA?

Jockster : Vem styr special teams? Kaskinen? Känns som det är där problemet är.
Måste även tillägga en gång för att att han heter Ölund, inte Öhlund.
Men håller med, man ställer Palve i tek i sista. Snälla. Använd Björninen mer när han är så jävla grym på tekningar.

lapad: Okej, så vitt jag räknat denna gång så borde vi haft 56 poäng efter omgång 44 säsongen 21/22. Vi avslutade med 13 poäng de sista 8 matcherna (totalt 69 poäng).

Säsongen innan, kvalåret, hade vi 49 poäng efter 44 matcher och avslutade med 8 poäng på 8 matcher (totalt 57 poäng).

Så vitt jag räknat.

Jockster : Vad skulle du sakna av SHL?

Peja: Undrar om han bland de 5 räknar in Sportchefsplatsen?

Behåll Manner
Byt lagkapten(er)
Skicka Alcén till arbetsförmedlingen
Anställ en målvaktstränare som kan få Olkinuora i form inför kvalserien.

parks: Han var mest orolig över om ligan skulle stängas. (skulle vara tråkigare för journalister)

Peja:
Oavsett serie nästa år så måste Manner bort för karln är en vandrande katastrof i båset.
Han har efter 43 omgångar ännu inte fått laget att spela en stabil hockey.

Sen hans matchcoaching...... HERREGUD!!!!

Innan deras 1 - 0 så förlorar Larsson TRE raka tek i egen zon mot deras bästa femma. ..... Vad gör Manner för motdrag? Absolut INGENTING! Han sätter inte in en annan erkänt skicklig tekare som Öhlund, Björninen el Blomman utan han låter Larsson förlora ytterligare en tek och sen är det 1 - 0 till LIF.
EXAKT sådana misstag gör att lag som Brynäs förlorar matcher och det är EXAKT sådana beslut som Manner aldrig behöver besluta när han är ass coach i Finska landslaget. Dvs han är ovan vid dessa situationer.

« · 2474513 · »