1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755254 inlägg · 7967 ämnen
« · 2474777 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
spolaisen: man vet ju det att om vi åker ur så kommer det ut att halva truppen har spelat skadade, snyft på det.

Lakim1912: Det är väl bara tacka Alcén m.m eftersom det är han som ställt detta lag till förfogande.

Självklart fanns spelare på kontrakt, men jag sa innan säsongen att Palve kommer inte fungera, han är för egoistisk. Att vi saknat i flera år riktiga målskyttar, det tog vi inte in heller. Dima gjorde inte speciellt många mål så när han kom förra säsongen.

Laget är åthelskotta felbyggt detta år oxå. Brynäs måste sluta vara en jäkla kompisförening där om det man gör inte fungerar ”katastrof” då får man oxå kicken.

Dvs jag vill att de sparkar Alcén omgående!
Jag vill att Honken sparkas omgående

Osv osv. Det är så otroligt jäkla illa hur detta sköts. Förändringarna skulle gjorts för flera veckor sedan när man såg hur det var påväg

Forsberg 1978: Han är ju kungen som ska fixa guldet till Gävle igen hehe. Vilken jävla parodi Brynäs.

Mickesgolf: Vet inte men det finns uppenbarligen ingen med stake nog ställa krav på Rödin i föreningen..... Bedrövligt🤢

Mickesgolf: R.I.P Brynäs

{10078}: Sundin har skridskoåkningen och även målskyttet. Den enda från Gästriklands 03-lag som i en övrigt svag årgång står ut. Konstigt att han inte fått chansen när det i övrigt är så få juniorer som ens är i närheten av att knacka på a-lagsdörren.

Wesel: Då får jag gratulera Luleå LHC FBK mm mm

Lunkan: spelar ju ingen roll om vi vinner över HV om vi inte vinner fler matcher, för jag tror absolut inte HV torskar resterande 8 matcher. Några men inte alla.

O frågan är hur många av dessa 8 vinner vi? När vi knappt kan göra mål

Mickesgolf: Vad fan som helst funkar bättre en detta fiasko på isen och i båsen och på kontoret mm mm. Brynäs betalar sjuka löner till dessa superstjärnor som är helt värdelösa på att leverera gång på gång.

Ett sådant praktfiasko till bygge och företag har aldrig SHL skådat tidigare.

????KONKURS????

Lakim1912: Luleå bjöd högre lön för Rödin. LHC, Luleå och FBK erbjöd högre lön för Larsson. Båda valde ändå Brynäs. Felet är större än enskilda spelare. Frågan är om det finns nån röd tråd hur de ska spela. Lira hockey som Palve och Dima? Köra med fart på mål som Rödin och Scott? Eller spela längs sargerna som Eklind och Björninen? Känns som de flesta får kompromissa på sitt spel för att passa in i systemet. Och serien är för jämn att det inte räcker om inte alla kan få ut 100%

Guldtigern: Han är oxå jäkligt aktiv med sin röst och visar med kroppen vart motståndarna är, blev jäkligt förvånad när jag var och kolla LHC - Brynäs. Satt högt upp och man hörde honom ruskigt tydligt i mål vad han skrek åt spelarna.

Det kan jag inte minnas att jag hört Lindbäck de matcherna jag sett? Men det kanske han oxå är?

dabif:

Kinnvall har nåt skit med kroppen,, han var ju väldigt bra när han spelade för håve...
Palve verkar virrig...han är inte där..
Larsson har inte hämtat sig från knäskadan..han kanske spelar på sprutor..Eklind har väl egentligen aldrig haft någon puckkontroll, han är duktig på att erövra puck, men kan inte göra nåt med pucken..lägga pass eller skjuta mål..

Forsberg 1978: Jag undrar om det inte står i hans kontrakt att han ska vara kapten? Minns det tog lång tid innan dem kom överens om hans kontrakt?

Lunkan: Vi grejar detta, vi tar 4 hemmavinster.

{10078}: Lite det jag syfta på, det behövs förändring och någon/några som kanske kan göra den skillnad är faktiskt hungriga juniorer, som vill visa upp sig. Det är väl oxå ända vi får ta in i laget nu

Även om spelet är snabbare/tuffare så kan yngre spelare blixtra till när de får chansen.

Jag bor tyvärr för långt ifrån för att följa J20, men jag anser att man måste låta juniorer få riktiga chanser att visa upp sig. Även om de skulle vara inne på ett baklänges mål. Man vågar iaf förändra och kanske ge chansen för laget att undvika negativt kval!

För det laget vi ställer på isen tror jag inte kan ro det i land!

Forsberg 1978: Rödin skrev på ett kontrakt som han aldrig hade fått i någon annan förening. Larsson förstod också att Gävle kan man tjäna enkla stora pengar i så jag åker dit och chillar igen. Mm mm mm. Ta upp några hungriga från div1 eller allsvenskan och ge fan i att ta hem föredettingar som lagt ner sin karriär innan dom kommit till Brynäs.

Ge tillbaka pengarna och dela ut dom till dom som levererar istället och prestera.

Mattson:
”Vi är bättre, vi behöver aldrig skita ner oss.”

Och samtidigt har lagen som inte var med under brynäs storhetstid en behaglig uppgift i att skaka om spelarna, som idag representerar den anrika klubben..

IOK senast hade ju en högtidsstund när de spöade STORKLUBBEN BRYNÄS...

JawKee: håller med Mickesgolf! Sundin har gjort 40p på 35 matcher i j20 nu. I andra SHL-lag hade han fått kontrakt och i Brynäs får han inte ens en ärlig chans… Manner måste ha ngt emot honom. Sundin gör inte bara mycket poäng han är också ofta en avgörande skillnad om j20 vinner eller inte och han är otroligt spelintelligent till skillnad från Kvist, Strömgren, Nordh med flera. Lindblom är också väldigt spelskicklig men har inte skridskoåkningen tyvärr…

Forsberg 1978: Hahaha 👍

Modano: Spelar Brynäs i SHL nästa år så byter jag. Där har du ett incitament att hålla på oss.

Modano: Han byter väl för helvete om han vill, stick härifrån istället🖕

Mattson: Men byt profil foto Modano har jag haft hur länge som helst eller vet du inte hur man gör ?? Be Manner eller Lindbäck hjälpa dig då för helvete

lapad: Japp, jag har varit emot att Rödin blev kapten från dag ett (även om han levererat) då jag ansåg/anser att han är raka motsatsen till vad en kapten skall vara eller tycker du att Rödin har vad som krävs av en kapten i Sveriges mest klassiska hockeylag? Rödin är ett STORT bekymmer.

Lunkan: Du kommer bli sååå jävla besviken.

Lunkan: Rättar mig själv, vi har ju faktiskt fortfarande allt i egna händer, vi möter ju HV.

5 av 8 hemma, det kanske inte är helt kört än trots allt. Avd leta halmstrån.

Mattson: Sant,

KulltorpsOlli: Jag skrev ”mäktigare”.

Mattson: Lex Modo

Silfver: Brist på ödmjukhet har sänkt mäktigare organisationer än Brynäs IF. Det är något som kanske skulle återuppstå i Allsvenskan.

Peja: Mkt stor skillnad är det. Sen finns det klubbar (Lex Skellefteå och numera Örebro) som har en röd tråd från junior till a-lag vilket gör att anpassningen blir lättare för de som har uppnått kvalitetsmålen.

Mattson: som under medlemsmötet när en fråga om varför Brynäs har så svårt mot bottenkonkurrenterna bemöts med en attityd att Brynäs inte är ett bottenlag trots det uppenbara i situationen och att man tidigare pratat om alla missade slutspel. Utan självinsikt kommer aldrig klubben ta sig framåt utan bara fortsätta sin nedåtgående spiral.

Känns så mycket bättre efter dagens insats av Brynäs. Första perioden visade att dom kan spela fysisk hockey vilket kommer att vara avgörande i ett ev kvalspel. Också mycket tryggare med Oikinuora än Lindbäck som är så mycket snabbare i sidled och "täckande". Får han ett par matcher till kommer han att spika igen. Kom ihåg var ni läste det först :-)!

Svensson_62: Och när jag ser din något nedlåtande syn på att spela i Allsvenskan förstår jag hur det låter i den anrika föreningens korridorer i Gavlerinken: ”Vi är bättre, vi behöver aldrig skita ner oss.” Vilket i sin tur ger en delförklaring till varför vi inte är SHL-mässiga längre. Ingen är beredd att göra jobbet.

Forsberg 1978: Du har alltid varit emot Rödin även när han levererade.

Kilat på matchen i efterhand och det hade jag kunnat va utan. Eklind som vanligt helt utan puckkänsla och i 2 mot 1 läge igen.
Kinnvall fortsatt svag i defensiven, både med och utan puck. Ibland undrar jag vilka meriter de egentligen har för att spela på denna nivå. Palve likaså, några riktigt farliga ingripanden i egen zon, vad är felet med den snubben. Larsson som förlorar 3 tek på rad mot Rohouma, 1 av 3 borde han ju iaf kunna vinna.
Listan kan göras hur lång som helst på de små sakerna som skapar helheten. Om det vore en eller två såna här grejer så är det inget att gnälla på men när det är 30-40 eller fler då förlorar man matcher man egentligen borde vinna.

Forsberg 1978: Den usla ledaren får många ur truppen med sig...

Svensson_62: Tycker du det är tillfredsställande att vara SHL:s stryklag år efter år istället? Varumärket är så jävla devalverat så det skulle inte göra nån som helst skillnad i HA. Och riktiga supportrar kommer hänga med oavsett serie.

Och dissar du vinsterna i kvalserien? De mest tillfredsställande segrar jag upplevt. Helt i klass med vinster i SM-finalerna.

JawKee: Brukar aldrig att göra uppställningar, men just nu är det otroligt viktigt att hitta kedjekemin då den är otroligt viktig.
Skulle vilja se något sånt här. (Palve lär aldrig bli petad iofs).
Fjärdekedjan är ihopsatt endast för att det var de tre jag fick över.
Har förespråkat under väldigt lång tid Scott med Larsson & Rödin. De två behöver ha en spelare som kan göra mål men framförallt en spelare som är klart tyngre framåt än Tima.
Tror att Tima kan leverera fina mackor till Ljungkrantz istället för Rödin. Tycker Tima är otroligt svårplacerad då han stundtals är riktigt bra men i mpnga fall överarbetar situationer.
I tredje är det enkelt. Olesen är i mina ögon en underskattad spelare och jag tycker mycket av hans poängproduktion blir lidande av att spela med Eklind. Jag tror faktiskt att Blomman hade varit ett riktigt bra val brevid Olesen och Ölund.
Som sagt, fjärdekedjan kan ni i stort sett bara glömma. Den är jättesvår.
Sen gillade jag en sak idag med coacherna som borde skett tidigare i matchen.
I några av fallen i sista perioden där vår tredjekedja hade långt byte i offensiv zon och det blev offensiv tek så plockade han in vår förstakedja istället för fjärde. Tidigare i matchen är det ungefär som att varje kedja ska spela i nummerföljd.
Detta borde dom likt många andra lag göra klart tidigare i varje match.

Scott - Larsson - Rödin
Timashov - Björninen - Ljungkrantz
Olesen - Ölund - Blomman
Eklind - Palve - Strömgren

spolaisen: ” den finske målvakten platsade knapp i Detroits farmarlag.. ”

knivskarp research

Honken72: Håller med om att alla kan bättre. Tycker det är löjligt att bara skylla på Rödin. Truppen känns dock felbyggd för spelet man spelar. Det eviga rullandet i sarghörnen passar få spelare i laget. Rödin är grym om laget spelar rakare mot mål, han har bärt laget då. Jag tycker det är läge att i frågasätta Manner, trots att han är godhjärtad.

Stefan R 63: sorry men den är redan tappad, lika tappad som denna säsong.

50\50 mot gröt, där har du mitt odds, får hoppas på traditionens makt.

JawKee: Här är ett tips till dig som jag skriver i all välmening. Gå på några J20-matcher och bilda dig en uppfattning. Kolla på kvalitén på spelet och spelarna. Sen kollar du på SHL direkt efter. Skillnaden är brutalt stor. Krävs otroligt mycket för att ta steget direkt från J20 till SHL. Oftast är det bara exceptionella talanger som klarar av att göra det.

Peja:
Exakt så!

Om vi är lite rimliga och logiska, vilka tror ni vi förlänger/hänger med ner OM vi skulle åka ur. För det är viktigt att få med sig rätt killar, för då kan det bli bra likt HV.

Jag tänker att ingen av våra målvakter hänger med. Olki har vi ingen chans på i den ligan, och med Lindbäck känns det som det har skurit sig alldeles för mycket med nu. Enda chansen är enligt mig att han är 35 och inte vill flytta något mer. Jag säger chansen för han är en klassmålvakt, egentligen i både SHL och HA, men definitivt i HA.

Vad gäller backarna sticker garanterat Sklenicka, Niemelä, Johannessoon, Friman. Förmodligen även Bertilsson då han endast är 31, beror på hur stort klubbhjärtat är. Lindstein lär stanna och få en plats på 6 backar. Kinnvall har haft en pissäsong, men tror inte han hänger med ner, hamnar säkert i Timrå.

Forwards som vi definitivt inte ser av är Björninen, Olesen (klar för SSK), Palve, Timashov, Larsson, Rödin. Ölund känns också för bra för att vi ska ha en chans där. Så de jag kan se hänga med är Strömgren, Scott, Ljungkrantz, Kvist, Eklind(?), Birgersson och Blomman. Känns som det ligger någorlunda nära hur det faktiskt lär se ut, om det sker. Den bistra sanningen..

Ber om ursäkt om det är för negativt, men var tvungen att skriva av mig lite efter att man återigen blir pissad på..

JawKee:
Vad säger att juniorerna skulle stänka in lite fler mål?
Återigen: det är ELITVERKSAMHET dom sysslar med och de bästa spelar alltid.
Det betyder på ren Svenska att OM Nordh och Lindblom ansågs bättre än ngn i Brynäs A trupp så skulle de få spela på regelbunden basis.

Precis som det var när Järnkrok, Larsson m.fl fick bärande roller som juniorer 2012.

lapad: Rödin är en usel kapten och en fruktansvärt usel lagspelare, säger det igen som jag sagt i flera år, han en stor anledning till dom senaste årens fiasko och får tyvärr alltför många med sig i truppen!

Jockster : Många förstår nog inte hur stor skillnad det är mellan J20 och SHL. Brynäs J20-lag spelar dessutom i en serie som motsvarar andradivisionen, inte toppdivisionen.

Nordh och några till kan säkert bli bra på sikt, men det är inga spelare som kommer att rädda Brynäs nu, så som Markström gjorde när man hade målvaktskris för 10-talet år sedan.

Brynäs har de spelarna man har. Det är den truppen som måste rädda kvar laget i SHL nu. Att bryta ner spelare till höger och vänster genom bänkningar nu tror jag inte vore vettigt. Det skulle man i så fall ha gjort i typ omgång 10. Nu måste man ju bygga upp spelarnas självförtroende. Högst troligt kommer Brynäs att få kvala och då är det inte J20-spelarna som kan rädda laget, det är de etablerade spelarna, som man givetvis inte bör bryta ner innan dess.

Bulten:

den finske målvakten platsade knapp i Detroits farmarlag..

Bulten:

en finske målvakten platsade knapp i Detroits farmarlag..

xxx BIF xxx:

apropå ingenting..jag är inte bitter!!

SHL-serien bröts 12 mars 2020, platserna frös och sista lagen fick börja ny säsong 2020-2021, Leksand och Oskarshamn halkade in på ett bananskal..

10 Växjö Lakers 52 20 4 2 26 127 143 −16 70
11 Linköping HC 52 14 6 11 21 118 139 −21 65
12 Brynäs IF 52 13 8 5 26 132 168 −36 60

13 Leksands IF (U) 52 13 2 6 31 115 168 −53 49
14 IK Oskarshamn (U) 52 10 3 8 31 110 180 −70 44

Svensson_62: Risken är stor att vi redan nu på tisdag har tappat fördelen gentemot HV..
Tror men den form, självförtroende och att vi inte gör mål så kammar vi noll mot Skellefteå...
HV möter Växjö borta o de kan mycket väl knipa poäng där och då är vår sk fördel mot hv borta...3 p efter o sämre målskillnad..

« · 2474777 · »