1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755257 inlägg · 7967 ämnen
« · 2474902 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Matchen mot HV kommer att bli någonting speciellt verkligen.

{9386}: Inte du, vet att du är vettig, Ledsen om det spillde över på Dej, fel från mej

{8225}: vem har hånat?

parks: Det framkom väl relativt tydligt att Manner inte var nöjd med de spelare han fått tillgång till när förlängning var på tal. Eftersom den villkorades med leverans av viss spelarkompetens.
Alcén har han överhuvudtaget någon koll på hur man bygger ett lag? Scoutar han överhuvudtaget något själv? När han får frågan hänvisar han alltid till andra icke namngivna. Någon som läst eller sett att han besökt en annan arena än den som Brynäs spelar på?

parks: Ja det kan man ju tycka

parks:
Klart det är en diskussion, det har alcen varit öppen med.

Nu är allt piss i bif pga att shl/laget går kasst - styrelsen är skit, Svedman är skit, alcen ska ut på bår tillsammans med Manner mf
Hade vi gått bra hade styrelsen gjort allt bra o Svedman haft råkoll alcen kan ha haft tur o manner ff varit frälsaren från i fjol

Men jag kommer inte ifrån att man väljer att ha ett möte om hur spelet ska se ut utan huvudtränaren
Det kan inte bero på styrelse, Svedman, alcen och faktiskt inte Manner heller - utan det måste bero på ett fegt inofficiellt ledarskap i spelargruppen med baktaleri som ok jargong - annars har man möte med Manner på länk.

Jockster : Men om man som tränare inte kan se att sitt spelsystem inte fungerar måste man ju kunna förändra annars så har man ju inte på denna nivå att göra.. Med all respekt för Manner..

parks:
Absolut att han har en del i nyförvärven och det är ju Friman och Björninen.
De hade ju även han som gick till NHL på G men gick bet. Finnarna är skolad i den typen av hockey som Manner förespråkar.
Sen tog de ju in ett gäng gamla Brynäsare och en Tjeck, vilka inte är skolad i den typen av hockey.
SHL är en skridskostark liga och en defensiv hockey i lågt tempo fungerar helt enkelt inte i SHL och det ser vi med tydlighet denna säsongen.

Jockster : Men Manner måste väl ha en stor del i nyförvärven? så här vill jag spela och dom där behöver vi.. alcen kan ju inte bestämma allt.. eller..

Olli Hahl: kan nästan men bara nästan hålla med dig 😀Brynäs borde tagit större lärdom av att varit så nära allsvenskan som vi var för ett par år sedan ..klubben behöver nog kliva av sina höga hästar i tron om att vara ledande inom svensk hockey för det tror jag att många i föreningen inbillar sig än idag 😬

Silfver:
Vem värvade Manner? Bom Bom mest troligast men officiellt SC ja.
Sen hade Brynäs en mera lämpad trupp förra säsongen för Manners spel ffa på backsidan där majoriteten var defensivt lagda.
Märk väl att SHL som liga var avsevärt sämre förra säsongen också.
Denna säsongen har de absolut värvat en del bra spelare men de har inte värvat spelarna efter det behovet som fattades och det har ju varit uppenbart då det saknats spets/poänggörare.

KulaShaker: Det är självbedrägeri, inget annat. Däremot är inte HA slutet för en hockeysupporter. Det är precis samma känslostormar där som i SHL om man blöder för ett lag. Dessutom k a n det åtminstone nån säsong vara lite mer inspirerande att tillhöra toppen av en liga man faktiskt behärskar ist f att år efter år vara lindansare och slagpåse i en man inte gör det. Men under begränsad period såklart, sen vill man ta sats uppåt igen

KulaShaker: Nej det är den inte. Men för att överleva intalar man sig det.

Olli Nomadinen : Men Timrå- och Modosupportrar har tidigare envist hävdat att allsvenskan är så mycket roligare.

{8225}: de är snart tillbaka, har en tendens till övermod efter ett par segrar

Silfver: Manner verkar ha gett upp, om så är fallet ring Sjödin. Med honom är vi ju ett mittenlag i alla fall.

Silfver: Sundin har också fysiken… såg honom i en i en match före jul då han smällde upp Bichsel i sargen så han fick ruska av sig rejält och då är Bichsel inte en liten spelare

{8225}: Timråsupportrar är hockeyns kackerlackor

Mickesgolf: du förstod inte vad jag skrev, vinner vi alla går vi förbi HV =egna händer, hade vi inte mött HV hade vi inte den chansen eftersom de ligger 2p före, capisch?

{9386}: Trodde Timråiter hade hyfsat närminne. Att håna , bara för hånandets skull är aldrig snyggt

Olli Nomadinen : Spännande scenario för HA. Brynäs snart i en hall nära dig. Istället för Löfbergs så blir det Nobelhallen i Karlskoga en kulen gråtrist november onsdag med 1563 st åskådare. Saknar det inte men nyttigt att uppleva för brynäsarna… tror jag.
Sen har man Västervik, Tingsryd nästkommande vecka. Spännande!

Olli Nomadinen : HA är inget att skämmas för. Rolig serie att se på. Brynäs-Djurgården te x..fullsatta läktare.

Jockster : Varför värvade man Manner då? Man visste ju vilken trupp man hade och vilka karaktärer som fanns där. Låter som en mismatch ifrån SC’s håll i så fall.

Jockster : Härligt att du kan så mycket om detta.

jo jag håller med dig där angående manners spelsätt. Det har bevisligen inte funkat.. men det var länge sedan rödin hade flera bra matcher i följd och han har ändå avverkat ett par tränare.. dima var ju ändå helt ok förra säsongen.. men få tillbaka bulan hade ju vart en dröm...

Peja: Helt klart skulle det öka statusen i HA med er ist f röven el modo. Ingen tvekan om den saken

parks:
Det är svårt att ha en bra offensiv när huvudinriktningen är defensivt och att dra ned på tempot.
Svårt att ställa om till offensiv när laget har dragit ned på tempot i mittzonen och startat anfall från stillastående i egen zon.
Lovat att ex Bulan eller Fullander hade fått ut avsevärt mera av detta laget än vad Manner får.
Spelare som Scott, Tima och Rödin är klart hämmade av den defensiva inriktningen.

Vad händer nu med allt runt laget?

parks: Man kan ju inte begripa att det var möjligt att köra Brynäs i botten på detta vis.

Danne66: JL har tjänat stora pengar och har checkat ut fullkomligt från jobbet. Ladorna är tomma och stålarna gick till ngt som blev ett långdraget FIASKO. Huvuden borde rullat tätare och nu är det försent. RIP

Jag trodde faktiskt på detta lagbygge inför säsongen men då trodde jag att att larsson, lindbäck var fem plus.. så blev inte riktigt utfallet.. Friman trodde jag också på. Känns som shl går för snabbt för honom.. märkligt då jag tycker han sett stabil ut i finska landslaget.. Men spelare som berra, scott , rödin blir sämre för varje år.. scott kan blixtra till ibland, han jobbar alltid hårt men får ut oerhört lite.. palve dima har ju väldigt mycket i sig men lägstanivån är ju alldeles ju för dålig.. Så jag var lite orolig för det offensiva inför säsongen, där fick jag tyvärr rätt.. men målvakt ,backar tyckte jag såg riktigt bra ut, så topp åtta borde vara fullt möjligt men jag hade ordentligt fel.. så jag får ta på mig dumstruten🤣🤣

nittontolv: Vem bryr sig? JL ser ju minst sagt avslagen och ointresserad ut.

Olli Nomadinen : Klart det kommer suga för oss Brynäsare att spela i Hockeyallsvenskan, men för serien vore det godis med både Brynäs och Djurgården. De två klubbarna med flest SM-guld och kanske också flest supportrar (och tv-tittare?).

nittontolv: Varför? Släpp hela förstakedjan till Färjestad, varför de nu skulle vilja ha den

Modano: Här har vi vilken bild vi vill.

{10078}:
Brynäs J20 spelar inte ens i J20 Top 10.
De är ett bottenlag i J20 Nationell fortsättning.
Kan det vara en ledtråd varför inga J20 spelare får chansen?
Kan det vara så att de helt enkelt inte är tillräckligt bra för SHL?

Mickesgolf: Johan Larsson till Färjestad kanske? Hemska tanke.

Olli Nomadinen : Jag var ju självklart ironisk med det jag skrev. Jag Förstår väl att ingen vill se denna dynga frivilligt.

Hank81: Ingen i laget vill tappa den oförskämd goda lönen som de har i Brynäs. I andra lag får de en rejäl lönesänkning typ 100 kkr per månad om Brynäs hamnar i HA. Så de lär kämpa allt de kan, menar de som inte har skrivit på för ngt annat lag. Rödin &co - 150 kkr per månad t.ex.

Det blir en spännande avslutning på säsongen i alla fall 👍😊

Lakim1912: Ledsen att göra dig besviken men skulle det sluta med HA för Brynäs kommer wow-faktorn hos övrig HA-publik vara högst ljummen. Ett till gammalt avdankat SHL-lag liksom. Gäsp. Ni kommer mötas av halvtomma småhallar där, i bästa fall, de lokala entusiasterna står utspridda i nåt som ska likna hemmaklack och klappar takten när de får lite feeling. Lagen däremot kommer käka taggtråd mot just er för att lugga er på poäng. Vartenda ett. Noll glamour, 100% gråtrist bakgårdsvardag. Vad än Lückner och grabbarna försöker låta påskina om HA och dess omtalade attraktionskraft och underhållningsvärde

Hank81: Jag tror inte dem är kvar om vi spelar SHL nästa säsong.

Mickesgolf: du tror inte palve och dima stannar..:)

Hank81: Tror inte många kommer stanna tyvärr, Blomqvist och Ölund kommer göra allt för att få upp laget igen. Scott trivs väl väldigt bra i Gävle? Så han kan mycket väl stanna sista tiden på hans karriär.

Men det lär inte vara många som är beredda att sänka sina löner för HA. Vet inte om Larsson har familj osv som kanske kan få honom att spela HA? Lindbäck kan han tänkas gå ner i lön o stanna?

För de lär väl aldrig kunna erbjuda sådanna löner i HA?

Men det hade varit intressant o se vilka som stannar för att fixa skiten dem ställt till med

Hank81: Man lider verkligen med blomman och Öhlund för där sitter hjärtat på rätt ställe

Hank81:

alla lag har spelare med dolda skador,, inte så konstigt med detta
tyvärr har Brynäs många äldre med efterhängsna skador, därav dåligt fysiskt spel när man inte vill slå upp latenta skador.....

Lakim1912: hur många tror ni i laget som bryr sig om vi åker ut… ölund, Blomqvist, finns det nån mer..
Resten känns likgiltiga

Hank81: Det är som ett stort oorganiserat BEDRÄGERI som aldrig kan ta slut och ingen kan åka fast.

Forsberg 1978: Blir ju intressant med lite nya lador att åka och besöka nästa säsong. Folk kommer vallfärda för att se våra superstjärnor gå på isen. Lite som Gävles egen utsedda hall of fame.

« · 2474902 · »