1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen
« · 2593460 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Alltså allvarligt är det bara jag som reagerar på halsskydd nu?

Alla använder dem äntligen som man ska göra och hoppas verkligen dem fortsätter med det.

Helvete DEM HAR KLAPPROR I UPPSALA, inte undra på att dem ligger på 790 i snitt i publik.

Kom in i tiden Almtuna förfan🤮

cog: Benn bredvid Berra, ett tips till alla Almtunaspelare, gå in i anfallszonen på egen risk! 😡

Hänger dom en vepa i taket så får spelarna den i ansiktet....

Helvete det var nära att maskoten körde in i den lilla radiostyrda saken

BIF Kungen: 2-7 eller nåt va?

Erat: dåligt mimme här, du får uppdatera mig😬😂

Ljungkrantz Birgersson och Danielsson lär säkert göra mål idag asså och Håkansson storspela för att ge igen för att manner lät han stå matchen efter Luleå förra säsongen.

{10381}: långa köer för att få komma in.

BIF Kungen: undrar om det kommer bli en repris från Rocklunda när vi spelade kvalserien? 😄

BIF Kungen: inne i hallen, matchstart 19.10, fullt med Brynäs-tröjor, snyggt🇧🇪🇧🇪💯💪

{10381}: Brynäs är i stan.

Alvin : Folkstorm.

havre: varför försening ?

Varför är matchen framflyttat tio min

Eller så sänker Ljungkrantz oss, bara för att.

Danne66: Hoppas på seger men tror det kommer bli en tuff match. Ljungkrantz och Ekmark ligger 2a respektive 7a i skytteligan. Målvakts-mässigt ligger Håkansson 9a med 89.71 %.

ellis: Jag tror på en relativt enkel seger i kväll. Vi gjorde en rätt medioker match mot ssk. Vann trots det. Det ger råg!

Svensson_62: "The Loaf"

J-S: ”I brist på bröd får man äta limpa” 🙂👍

Huss888: Limpan står ikväll!!

nittontolv: Ja i första femman där bara ska Benn vara.

Svensson_62: Falu vitvin får de bli när man är dalmas sen födseln.. Och nåt glas falu rödvin.. Ikväll blir de 2 5 till brynäs ????

J-S: Det var ett tungt första backpar må jag säga!

J-S: Laget i kväll.
Uppladdat:

500x0-img0130_0.jpeg

Zappaholic: Exakt! Han höjde sig ett par matcher för att vara den gamle Kvist igen.

Honken72: Samma här, är kock ikväll 🤡

Benn bredvid Bertilsson idag. Bör vara svårt att ta sig förbi!

Svensson_62: Själv kör jag Arboga,
Är jag i staterna så blir det Ale då deras öl är som vatten man blir bara pissnödig.
Uppladdat:

500x0-img0128.jpeg

Honken72: Herr Ober! Eis bitte.

Svensson_62: Tog en resa till Tyskland o fyllde på lagret i våras, så det är rena julafton på torsdagskvällen när man går ner i källaren o väljer vad man ska kyla.
F.ö så har jag det lite körigt på fredagskvällen eftersom jag lagar maten här hemma. Men man får förbereda o köra på i periodpausen.
Trevlig helg på er! 🍺
Ps, inget fel att dricka Pripps blå.

Svensson_62: Pripps Blå har gradvis blivit sämre med åren..."Fruktig smak med inslag av ljust bröd, honung och citrus. Serveras vid 8-10°C som sällskapsdryck, till buffé eller till rätter av fisk eller ljust kött."

Fredagkväll, match kl 19. Nyfiken på om ni andra kör nån sportdryck före/under match.
Var på bolaget och köpte några Pripps Blå (ja ja ja jag vet, ingen gourmet dricka…). Insåg att dessa oftast står allra längst in i systembutikerna - precis som mjölken på ICA. Finns det en tanke där månne?
Planen är väl c:a en burk per period. Vill vara alert under match.
Hur gör ni?

På plats ikväll för första gången denna säsong, ska bli kul.

Hur går det tror ni?

Ni som har koll, vilka är inte disponibla?

Forza Brynäs 🇧🇪

Malken: Tvekar som de flesta härinne om Lindbäck ibland och vem som borde stå.
Men oavsett, Lindbäck är en sann Brynäsare 🇧🇪 - han är ju en av oss ❤️!! För mig gäller det även när det går mindre bra.
Hoppas verkligen han fortsätter som i onsdags.

Huss888: "På plats i Scaniarinken fick man se:
* Viktigaste 3 poäng in på kontot
* Lindbäck stabil..."

Var också på plats och det var ett rejält tryck på läktarna - men Lindbäck stod emot och levererade på högsta nivå. Visst var det tillfälligheter ibland att inte fler puckar smet in - men ändå. Säga vad man vill om Lindbäck - men han verkar ha ett väldigt bra psyke. Man, även jag, räknar ut honom med jämna mellanrum - men att han har ganska många fans emot sig vid det här laget verkar inte bekomma honom. Det är bra så klart!

Frågan är ju ändå om han kan prestera på den här nivån match efter match. Det blir spännande att följa!

Scerban: Ove Molin gjorde något liknande borta mot Leksand minns jag. Snyggt var det.

Davey85: Han skulle kunna vara förlorad efter den här säsongen. Men jag förstår inte vad man skulle förlora på att spela honom?

Han var väl vår kanske bästa back i kvalet mot Malmö så att han gör samma sak i vår är väl inte omöjligt?

Emil9783: De gjorde en ”Boork a la Real Madrid”-säsongen. 😉
Nej, de var som sagt sjuka. De var dessutom otroligt saknade mot SSK. Backspelet var så dåligt under långa perioder i den matchen.

Davey85:
Beror också på i vilken roll de ser honom spela därborta när de draftade honom.

Var ett tag sen jag djupade i hans styrkor och svagheter, på näthinnan ser jag en allroundkunnig back?

Zzz: Gör han en toppsäsong skulle han kunna vara borta till nästa säsong. Hypad och hypad, säger inte att han är dålig på nåt sätt, men jag har svårt att se honom vara vår bästa back denna säsongen t ex.

Davey85: Jag vet inte om han är hypad, han är trots allt draftad i första rundan. Klart han kommer försvinna inom någon säsong. Men får Brynäs bra och snabb utveckling har man en toppback till låg kostnad under 1-2 säsonger oavsett serie.

Zzz: Jag tycker att Lindstein är talangfull och skicklig, men kanske något överhypad. Investering för framtiden är ju tveksamt också nu för tiden då man blir av med spelaren så fort han är "färdig".

Klart grabben ska ha istid, men det gäller att prestera också.

Stefan R 63:
När det skall avgöras blir det dessutom ett högre tempo och mer fysiskt spel.

Zappaholic: Tycker de väger lite för tunnt i vår egen zon. O blir för lätt undanskuffad och tappar markering..offensivt är toppenbra

Zzz:
"Men det finns mycket mer att hämta."

4 miljoner från NHL till exempel.

Själv är jag rätt så orolig inför kvällens match. Med svaga träningsmatchen mot Almtuna i minne.

willyyoung : GD: ” Positivt är också att såväl Greg Scott som Linus Ölund har börjat åka lite skridskor igen. Prognosen att avvakta över uppehållet ligger kvar.”

Jugge: Kan bara hålla med ser riktigt stark ut på pappret, tror/hoppas Nordh kan blomma ut bra med Ölund/Scott. En 4:e med Blomman-Ohlsson-Tärnström ser inte helt illa ut heller tycker jag.

Någon som vet status på Ölund/Scott tränade inte Ölund med väst för ett antal dagar sedan?

cog: Jag tror också Limpan står idag, sen står Clara mot Mora imorgon.

Gillar för övrigt Bradberrys uppställning nedan. Nordh-Ölund-Scott som 3:e kedja i HA. Sug på den, det är galet starka papper!

« · 2593460 · »