1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742148 inlägg · 7967 ämnen
« · 2593337 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Alvin : Tror nog man ställer Lindbäck igen.

Nu börjar man tagga igång inför match! Blir nog riktigt bra tryck ikväll.

Emil9783: Dom var sjuka. Bertilsson ska spela idag som jag förstått det medan man är osäker på Kinnvall.

Missade förra matchen, varför spelade ej Kinnvall och Bertil? Lirar de idag?

Vem tror ni står idag ?

bradberry: Lindstein har fått en lite tuffare start än förväntat. Kanske tyngs han av hans egna förväntningar och yttre förväntningar. Det gäller att fortsätta mata honom med istid. Han har potential att vara vår bästa back i vår. All istid är en investering för framtiden, jag skulle gärna se att han fick PP tid istället för Billins. Han har 0,5 poäng per match och +6 hittills. Men det finns mycket mer att hämta.

Kul att se att både Birgersson och Ljungkrantz fått en bra start. Ljungkrantz 10 och Birgersson 8 poäng på 12 matcher.

Mitt lag just nu om alla var friska. Nordh tillräckligt bra att prövas med mer etablerade. Trots bra och pigga stunder med juniorer så saknas stabiliteten och leverans över tid där. Han är värd en chans högre upp. Blomman har inte glänst men är ändå nyttig så han behåller sin plats i laget men i fjärde och eftersom jag gärna ser Ohlsson som Center kan Blomman gå vinge. Den andra ytterforwardsplatsen i fjärde får alterneras utifrån dagsform.

Lindstein ska ju egentligen användas högre upp för hans utvecklings skull. Men han behöver putsa sitt spel först. Leveransen offensivt finns där men spelar svårt och nonchalant. Behöver gå tillbaka till ett enklare spel som han praktiserat två säsonger i SHL…

En skadefri trupp skulle med denna uppställning inte kunna förlora en bäst-av-sju-serie mot något lag i HA… Men det var ju det här med psykologi också. Ledarskapet kommer bli viktigt…

Lindbäck (Clara)

Kinnvall Bertilsson
Kelleher Vesel Rödin

Benn Billins
Indrasis Larsson Kopacka

Larsen Cuckste
Nordh Ölund Scott

(Lindstein Johannesson)
Blomqvist Ohlsson Tärnström/Kvist/Lindblom

Silfver: Jag skulle hellre låta juniskedjan vara intakt. Sätt Kvist som extra, bättre än så är han inte…

ellis:
"SHL består av åtminstone 10 lag som absolut inte har varken ambitioner, inställning eller vilja och kunnande att nånsin ta SM-guld. Hur tänker deras organisationer egentligen, kan man fråga sig."

Hur ser det ut i HA?

Scerban: Släkten är värst.. Helvete vad man saknar honom, det var en grym värvning av Alcén. Chris Abbott borde ju kölhalas av Rögles supportrar för hur man kunde släppa en sån här guldklimp med tanke på deras lik till backar.

Fortsätter Johannesson på liknande sätt resten av säsongen så kommer han så klart spela i NHL nästa år.

Helvete vad länge sedan det var en modoit här inne och skrev 😎

Scerban: Säsongens mål är utsett. Jösses.

Scerban: Vansinnigt snyggt

Stefan R 63: SHL består av åtminstone 10 lag som absolut inte har varken ambitioner, inställning eller vilja och kunnande att nånsin ta SM-guld. Hur tänker deras organisationer egentligen, kan man fråga sig...

Samuel Johannesson 2+1 ikväll för Örebro mot gamla laget Rögle, bland annat det här konstverket!

Svensson_62: så är det o undrar om Modo är på väg neråt i tabellen..Hv på väg upp...

Stefan R 63: Men. Tänk om det inte blir så… Tänk om det går bra föt oss…

ellis: Det kommer bli en hemsk vår om de vinner sm o vi inte tar oss upp....

ellis: kul att höra intervjuer med spelare...Det är HV 71 för hela slanten..i andra och Oscar Lindberg i Saik tycker de för perioden..märkligt...;)

En reflektion över SHL. Kan inte den avblåsas redan nu. Ett lag + 13 alibin. Och tyvärr är det där första laget det man ( i vart fall jag) minst av allt vill se förlöjliga alla s k konkurrenter. Så kapitalt ointressant. Inte enbart för saknaden av Brynäs...

Blå grottan: De flesta(?) Almtunafans är säkert Brynäsfans egentligen men nu när de är i samma serie så låtsas de hålla på Almtuna. 😊

Peja:
"Det är bara lite då och då som Gästrikland har årskullar som kan spela jämnt med Stockholm i tv-pucken."

Det handlar som tur är om att få fram enstaka spetsspelare till A-laget.
Stockholm får fram många bra spelare men kan av någon anledning inte använda sig av den styrkan till att briljera i SHL.

Peja: Gästrikland har väl gått till kvartsfinal varje år sedan 2016? Detta år då vi kanske inte har den starkaste årskullen så är vi arrangör.. lite trist att det blev så.

Peja:

Eklind i statistik och fokus i Luleå innan nedsläpp, skaplig skillnad mot i Brynäs förra säsongen.

ellis: Nja, det är ju standard att arrangören deltar med ett lag i turneringar. Samma sak i VM osv. Tror det är svårare att få publik och volontärer utan hemmalag.

Peja: De var egentligen inte kvalificerade för ett finalspel i år. Fanns flera distrikt som nog var bättre men inte kom med. Svårlöst för förbundet kanske men ett arrangörsdistrikt bör väl vara inkvalade på sportsliga grunder till en kvartsfinal?

{10426}: Inte bra men tyvärr ganska normalt. Det är bara lite då och då som Gästrikland har årskullar som kan spela jämnt med Stockholm i tv-pucken.

Huss888: Det logiska valet är att Tärnström är kvar med Ölund och Scott då han har mest uppsida.
Kvist tar Lindbloms plats i fjärde.

moment22: Jag ska dit också. Gissar på fler Brynäsare än Altmtunafans. Matchen kan bli tuff, Almtuna har överraskat ordentligt.

Men om Brynäs kan komma upp i fart och intensitet blir det direkt svårt för A.

Stockholm Nord - Gästrikland 7-0 i Tv Pucken. 47-16 i skott. Inte bra.

Tigerhjärta: Ser fram emot lördags matchen, då ska man dit å stötta sitt lag. Stannar till i Mora efter några dagar i Funäsfjällen.

Märkligt hur de kan hävda att de använder halsskydd när det ser ut såhär? Om han faktiskt har ett halsskydd undrar jag vad för halsskydd det är som inte syns. När jag var mindre och spelade så satt ju halskydden ända upp till hakan mer eller mindre.

moment22: Känns som att det kan bli något av det jävligaste man skådat vad gäller bortaföljen!

Jag ska på matchen imorgon och gick in på Almtunas sida för att kolla parkering. Matchen är slutsåld, så när som att att det finns biljetter kvar på hemmastå. Detta hos ett Almtuna som snittar 749 personer! Mot Dif hade de 1141 pers, något som vi kommer att slå rejält!

Likaså har det ju varit på varenda bortamatch; fullt med Brynäsströjor överallt! Borta mot Tingsryd såg det helt fantastiskt ut och igår mot SSK hördes brynäsarna rejält!

Hemmasiffrorna har ju också varit grymt starka!

Jag är bara så sjukt glad och stolt över att alla ställer upp på det här sättet!

Stenis: Bertil verkar vara tillbaka som tur är. Men det var en himla tur att vi fick in Benn. Annars hade det sett oerhört skört ut bakåt en sån här gång.

Lunkan: Benn är riktigt bra. Han får till lite utrymme för ett offensivt spel också. Det trodde inte jag om honom. 5+ för den värvningen så här långt.
Det jag tänkte på var att han gick ut och störde mot sarg vilket lämnade målvakten en aning ensam eftersom Johannesson inte tar kampen framför mål. Benn verkade inte stötta Johannesson. Jag trodde Benn skulle stå och ta bort kropp framför målvakten och Johannesson åka och täcka och irritera med klubba efter sarg och i slottet.
Men det gick ju skapligt utifrån resultatet.

Sen tycker jag defensiven har blivit bättre. Då har också målvakterna gjort det bättre. Det känns säkrare på något sätt.

Sen oroar det. Kinnvall Bertilsson Linus och Greg är borta. Det är ingen dålig grund till en allsvensk femma att sakna på isen. Hoppas inte vi får samma problem i ett slutspel. Det är ju jätteskillnad om dessa är på is eller inte mot ett lag som björklöven.

Bertilsson tränar idag! 👍

Lemp: Blomman är tyvärr för långsam, Kvist ofta ovän med pucken men har fart. Bägge måste snäppa upp. Bara att hoppas att Greg och Linus snart är läkta.

Klart imponerad av Benn, klockren igår, lugn trots att SSK var där och försökte få honom ur balans. Klass rakt igenom.

Limpan bra, hoppas det släpper för honom nu.

Huss888: Tycker Blomman stundtals är den sämsta spelaren i "bottom 6" tillsammans med Kvist. Tärnström åker mycket skridskor och försöker i sin ensamhet samtidigt som hans kedjekamrater inte uträttar särskilt mycket,

Jag håller med er andra att Blomman, Tärnström och Kvist inte levererar. Och igår så fick man se junior kedjan sätta tryck i offensiv zon gång efter gång.

Så i min bok så ska man låta junior kedjan fortsätta spela tillsammans. När Scott och Ölund ska in så får båda gå in i kedjan med Blomman, Tärnström och Kvist. Sen vilka av dessa som ska bänkas får väl alterneras.

Gavve: Det är ju två otroligt duktiga hockeyspelare men det är ju det där med deras skador som gör att de inte kommer upp på högre nivåer...framförallt Kinnvall som ju har flera år kvar i topp

Gavve: Håller med. Så dominant som Bertilsson var mot Löven har han inte varit i SHL på ganska många år, och Kinnvall slåss i toppen av backarnas poängliga. Det gjorde Kinnvall visserligen en säsong med HV också, men annars har han inte varit i närheten av det i SHL.

Jugge: bra analys...en hel del positivt finns det att plocka i en inte så bra match...
Nä blomman kvist Tärnström.. gör tyvärr inte mycket bra...Jo kanske ändå i 4-5..där kvist o blomman gör ett bra jobb.
Juniorerna kommer att bli bra...O med några extra kilo till nästa år...men kanske ska man dela på dem när Öhlund o Scott är tillbaka

Bratwursten : Bertilsson har 22 mål framåt på 11 matcher. Att jämföra med totalt 20 på 41 matcher förra säsongen.
Kinnvall har 19 mål framåt på 11 matcher. Att jämföra med totalt 23 på 46 matcher förra säsongen. Snittar dessutom en poäng per match och har 0 utvisningsminuter.

Bertilsson har alltså +15 och Kinnvall +13 (Rödin också vilket är kul). Den bästa icke-Brynässpelaren har +9. Visst, plusminus säger inte allt men ger ändå en bra indikation. Sen är det klart att de spelar med andra bra spelare också vilket påverkar mål framåt. Men Bertilsson och Kinnvall utmärker sig väldigt mycket om man tittar på statistiken.

Jugge:
Benn var riktigt bra. Mycket fin skridskoåkning visade han bl a i en duell som han vann mot en SSKare när han jagade hem som siste man från offensiv zon.

Det blev en sen kväll på jobbet så jag har precis sett matchen i efterhand. Lite intryck:
- Första 10 min är en katastrof, sen växer vi in i det.
- Jag tror inte vi Brynäsare oroat oss så mycket men det känns ju som att hela hockey-Sverige, motståndarsupportrar och media, oroat sig över hur Benn ska klara skridskoåkningen, den stora rinken och ”tempot” i HA. Jag tror alla kan sluta oroa sig. Killen gör alltså sin andra match och är hur stabil som helst. Här är en spelare som vi kommer ha otrolig nytta av i slutspelet. Tack Scott!
- Nu gjorde förvisso Tärnström mål. Men det händer ingenting hos varken honom eller Blomman i 5 mot 5. Utöver det ser Kvist pucken som sin värsta motståndare. Jag kan inte minnas att jag sett en elithockeyspelare som är mer ovän med pucken
än Kvist. Jag såg min första Brynäsmatch -74 och har följt Brynäs regelbundet sedan -79 och jag kan inte minnas att Brynäs någonsin ställt en svagare kedja på isen än årets 3:e kedja. Bara att hoppas att det är den som splittras när Ölund och Scott är tillbaka.
- Roligt för Limpan att göra en bra match igen!
- Tycker att juniskedjan gör det riktigt bra ikväll efter ett par lite sämre matcher. Det var något byte dom körde ihop med Lindstein och Larsen på backen. Kan det vara yngsta 5:an på isen i HA eller SHL någonsin?
- Jag tycker Brynäs nu visar topplagsbeteende. Vi gör långt ifrån vår bästa match, men åker hem med 3p!

Forza Brynäs!

Peja: Tycker dock varken Kinnvall eller Bertilsson varit mer utmärkande i spelet i HA än SHL hittills.

Var på plats idag i scaniarinken, vinst utan att imponera. En styrka i sig självt! Kul att Lindbäck fick göra en bra match!

På plats i Scaniarinken fick man se:
* Viktigaste 3 poäng in på kontot
* Lindbäck stabil
* Benn stabil
* Tärnströms första mål
* Kopacka snabb på grillorna

J-S: Utspelade...vilken match har du tittat på :D

Mjaa, mitt perspektiv är att vi kommer ut som blöta filtar, kommer upp sista 5 min av 1:a, i andra är vi återigen blöta, Lindbäck är riktigt bra, målet han släpper i 1:a är näst intill otagbart, i 3:e börjar jag känna igen spelet och vi skapar mycket, vänder spelet från mittzon gång på gång, nää trots en inte till fullo rätt inställning tar vi väldigt rättvist 3 sköna p, att sedan Löven torskade gör ju inte kvällen sämre, och då Dif 😅, nää Lindbäck var bra ikväll 👍

Peja: Förstår vad du menar men personligen skulle jag inte kalla det för stjärna. Är man en åtråvärd spelare i SHL kan man kalla det för stjärna då det är en av Europas bästa ligor och andra efter NHL.

Sen angående erbjudande från bättre klubbar har du rätt, reviderar min åsikt där.

« · 2593337 · »