1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742182 inlägg · 7967 ämnen
« · 2593837 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Wesel: Fina keb ❤️

Anders Berg: När Jamie Ram lirade så gnällde du i Kebs hörna i GD, så mycket att den gode Keb undrade om du verkligen var brynäsare. Och 20 år senare kan man fortfarande undra... Inte ens stabila segrar kan glädja ett litet uns. Nä, hyffsad mach, bra Lindbäck och tre härliga poäng.

Huge: han har gjort två bra matcher men släpper Reuter på konstiga skott..och tappar puckar när han har plockat men kul att han har spelat upp sig.

DoNaka: såg inte det sjukt braiga...idag som du...Jag kanske har för höga krav men....bra var Limpan..fast han släpper lite konstiga returer ibland...Rödin.Indy gjorde ett bättre hemjobb än förut...Tärnström självförtroende efter förra matchen..

BIF Kungen: för mig är Rödin kapten, förstår vad du menar med att han slipper kaptens-börda men jag tycker att han är kaptensämne idag. Han har växt ut till kapten genom att välja att fortsätta kämpa med klubben genom denna resa.

Sjukt bra match av Brynäs idag. Klockrent. Men, en lite halvseriös fråga… har Kopacka sagt något i stil med: ”Om du inte passar mig i ALLA lägen så kommer jag köra över dig nästa träning” ? till Indrasis? Han måste ju våga ta ett avslut själv ibland och inte söka passningar till Kopacka. Känns som att Indrasis försöker passa Kopacka vid ett friläge, när Kopacka sitter på bänken 😂

Wesel: Skönt att Lindbäck spelar bra. Ja, om förväntningarna är på Jamie Ram-nivå, så visst, superbra.

Nej, fy fan. Synd att inte laget orkar tagga till i varje match. De har sin hobby som jobb men ändå orkar de inte. Hemskt att se.

Wesel: bra poäng där. SAMTLIGA lag ser matcherna mot oss som säsongens viktigaste (typ seriefinal), supertaggade.

Zappaholic: hmm, var som sagt på plats och jag tycker nog att matchen var bättre än vad ni andra skriver.

Beror det på att ”man dras med” av stämningen och närheten till isen?

Benn, vilken klasspelare, otroligt bra. Synd att han inte fick göra mål, hade en del bra lägen.

Rödin slitet som fan, slipper kaptens-börda, grym assist på andra målet.

Larsson: killen som behärskar de små detaljerna i spelet, inte flashig meni mina ögon otroligt bra.

Lindbäck: bra första period (vi får suga på den). Därefter var det svajigt med utflykter bakom byten och många returer RAKT UT.

Det bästa: 3 poäng plus Brynäs-fansen, än en gång skål och grattis till oss🇧🇪💯🥃🍾🥂

Imorgon: risk för hemfrids-utmaningar, just saying 😂😂

Ha det bäst alla Brynäsare

Peja: Bra analys, bara att instämma! :-)

Gunderson: ” Är frapperande hur tydligt senaste bytet blev nör Rödin och Co varit inne och kört runt runt i effektiv zon. Sen kommer tredje in, blomman dumpar till motståndare, Tärnström tappar pucken i en dragning och kvist kan inte ta emot en tvåmeterspass! Helt otroligt dåligt, tom på allsvensk nivå!”

Det här var tydligt hela matchen. Brynäs har en kedja som är ligans bästa. Därtill har man en till potentiell superkedja men som inte alltid får till spelet, idag hade Indrasis en individuellt svag match.

Därbakom ser det ganska mörkt ut för tillfället. Juniorkedjan har enstaka bra byten i matcherna men håller oftast uppe spelet. Blomqvist-kedjan är tyvärr urusel, Tärnström klart bäst där men det säger kanske inte så mycket.

Bockensdricka: Tycker inte spelet är så illa. Inte så att de briljerar. Men de här fredagsmatcherna i fullsatta bortahallar är inte lätta. Jäklar så motståndarna kämpar. Kommer bli tufft igen imorgon. Men skönt att Lindbäck spelar bra!

Huge: Situationen där pucken dansade på ribban var det väl snarare fru Fortuna som redde ut åt Lindbäck. Tycker han gjorde en bra match idag förutom några fadäser med klubban, skönt att det inte resulterade i baklängesmål.

Annars en ganska svag match som Brynäs vinner på grund av bättre spelarmaterial.

Det roligaste var nog känslan av att Brynäs spelade på hemmaplan. Almtunas spelare blev kraftigt utbuade under deras line-up.

MrCarla: ingen annan än Scott ska ha tack för den klippan . Å fansen så klart .

Fy fan .. lindbäck är galet bra värvning!

{10375}: Förstår att du har det jobbigt nu, när dina svartmålande profetior om Lindbäck har kommit på skam.
Bortsett från några aktioner runt kassen där Lindbäck samtidigt räddade upp situationerna på ett bra sätt, så är han fläckfri idag.
Och det trots ett försvarsspel som fortfarande har en del att önska, när det gäller att hjälpa målvakten.
Otroligt att det bara stannade vid 2 måls förlust för Almtuna idag, med tanke på alla chanser vi både skapade och sumpade.

Brynäsgubbe:
Precis som många andra spelare från SHL så är de inte vana vid att motståndarna checkar stenhårt bakom målet osv .... vana med atg ha tiden där

Ove Myling: "tror du att du kan göra ett bättre jobb än domarna?"

Nä, inte alls.
Varför skulle jag tro det?
Har dömt på juniornivå och vet hur svårt det är att se allting.
Att jag utifrån repriser tydligt kan se och påpeka ett felaktigt domslut, betyder inte att jag saknar förståelse för domarnas jobb eller att jag anser mig kunna göra ett bättre jobb.
Det är bara din usla läsförståelse som ställer till det för dig. Igen.

"Har du dömt på elitnivå eftersom du vet vad som är rätt eller fel?"

Nä, men jag kan klart och tydligt se på reprisbilder ibland, när domarna de facto har gjort rätt eller fel.
Och det kan man självklart göra utan att själv ha dömt, oavsett nivå.

Tycker Nordh var riktigt bra idag! Absolut en av våra bästa forward. SKAM att han inte blev uttagen till jvm-laget.

Huge: Clara fortsatt given 1a av de vi förfogar över. Otroligt att det stannade vid ett insläppet idag med tanke på hans soloåkningar.

rafalski: Det är även så här lag bygger upp en vinnarkultur. Oerhört viktigt med såna här segrar. Ingen kan vara nöjd med spelet men poängen trillar in.

MrCarla: Jag kan bara hålla med dig! Jag är lite av en självutnämnd läktarcoach som tror mig ha ett öga för hockey. Har varit såld sedan jag var 7, det är 31 år sedan. Jag törs efter bara 3 matcher att fastställa att Jordie Benn är en galet bra värvning!

Killen är fullständigt dominant.
Rensar, passar, har kyla, är fysisk, bra skridskoåkning, placeringssäker, städar (typ i varje byte). Önskar bara att han tog lite fler avslut men det kommer. Han är en sådan spelare som kommer spela 25-30 min i varje slutspelsmatch, sanna mina ord!

Ganska kul med Brynäsmatcher nu för tiden när vi vinner så mycket, en ganska surrealistiskt känsla. Mot nya poäng imorgon!

Skål alla Brynäsare!

{10426}: Lindbäck sänder väldigt konstiga signaler t ex när han går bakom mål och verkar överraskad att Almtuna forecheckar? Varför har han inte ett uns av brådska? Ser ut som han söndagsglider.

Samma sak med flera andra utspelare mot slutskedet som bara står stilla och hoppas att någon annan ska göra jobbet.

{10426}: Pettis alltså.. Brynäs mest pinsamma supporter.

Pettis arg på Lindbäck😂😂
Uppladdat:

500x0-img2708.png

munkas: En medelmåttig match i novemberlunken. Vi vinner och det är det som räknas. Lindbäck bra och resten gjorde det dom skulle. imorgon prövas vi nog hårdare.

Huge: tror du att du kan göra ett bättre jobb än domarna?

Har du dömt på elitnivå eftersom du vet vad som är rätt eller fel?

Danne66: Nä, dom missade även den solklara hakningen innan vårt mål i tom kasse.
Alla missar jämnade mao ut sig till sist, båda lagen nöjda och glada.

Tigerhjärta: Alltså Benn. Hands down. GRYM. Så fruktansvärt stabil!!

Jockster : Synd

Ove Myling: Jaha, var det jointen han letade efter bakom målburen flera gånger?

Erat: Mylingen är lite sur och kinkig nu, ha lite förståelse.
Vi vinner ju trots en halvdan insats.
Extra surt för honom och alla Lindbäckbelackare också, som grinat om att Clara redan är klar förstemålvakt.
Salomonisk rättvisa när alla domarmissar till sist jämnade ut sig.

Anders Berg: Du som började jämförelsen ju, jag hakade bara på=) men jaja whatever.. skönt vinst ikväll, ingen imponerande spel men ändå bra gjort att vinna matcher utan nåt speciellt bra spel.. kunde vart värre, titta på djurgården..

Ove Myling: Nå Huge. Det var väl domarens fel att vi vann då också. Du antydde ju nyss att dom inte har nån koll alls?

munkas: då borde du förlåta Lindbäck oxå med tanke på hur mycket hemrullat han röker.

3 poäng mot ett av seriens mest svårspelade lag på bortaplan tar vi alla dagar i veckan.
Det är inte vackert men det är en vinst!
Trevlig fredag och skål Brynäsare!

munkas: Visst tar det emot att vi så vinner så mycket trots knackigt spel?

Går inte att sitta med mysribba framför tv:n och kladda på tangentbordet som du kunde göra förra säsongen…

dabif:
Japps

BIF Kungen: med eller utan Jim Beam🥃😎

Almtuna gör det bra men Brynäs vinner,
Finns inte så mycket annat att ta med sig som Brynäsare,
Tre nya poäng vi fyller dom allsvenska arenorna runt om i Sverige vilket är helt underbart.

Ove Myling: ok, vi förstår poängen. Dags att vända blad nu, myling.

Axelsson: jäkla gnäll på domarna. Är ju dom som skänker Brynäs segern. Sluta gnäll på kunniga yrkesmän. Dom vet alltid bäst

Anders Berg: höll klass för sin tid. Dom skulle aldrig orka med dagens hockey.

Brynäsgubbe: Andrafemman är delvis ursäktad för kvällens bleka insats då Indrasis drog fem långburkar på bussen mot Uppsala.

Trots seger Brynäs gör en av sina sämsta matcher hittills , Limpan räddar oss.

3 poäng. Mycket skönt! Väldigt tråkig match dock, och jag brukar inte ha problem med det.

parks: Går ju inte att jämföra med varken Brendl eller Davydov - de höll ju väldigt hög klass.

Brynäsgubbe: Solkar 2 min det beror på om man vill vara objektiv

Bra att domarna släpper den när Almtuna varit immuna hela matchen. Bara dags för kommentatorjäveln att släppa det med.

Brynäsgubbe: yeeees, grattis till oss🇧🇪🇧🇪🥃🥂🍾

« · 2593837 · »