1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen
« · 2595828 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Lemp: Det är helt klart bra jobbat. Givetvis är det också kopplat till att vi vinner matcher och ligger i toppen av ligan. Något vi inte är bortskämda med. Det är dock en balansgång att hålla uppe värdet av biljetterna och inte rabattera bord dom för hårt kontra att fylla arenan.

Lemp:
Kan vi dra den slutsatsen ang effekten?
Men att publiksiffrorna är bra råder det ingen tvekan om.
Dryga 87% beläggning hittills.

HV har tidigare haft rätt uthålliga nivåer över 90% så det finns att jobba på. 😃

Auchinleck: Överlag har Brynäs verkligen arbetat med prissättningen och paketeringen av biljetter den här säsongen. Märks att det har en effekt på publiksiffrorna.

munkas:
Kvist och blomman har kanske inte bidragit offensivt. Fast de utför ett defensivt ok jobb. Juniorkedjan bidrar inte lika bra där.
Med målvakter som har dippar prioriterar jag defensiven framför offensiven i de två sämre kedjorna.
Det är lite som jag ser på Johannesson i backlinjen.
Men fick jag välja så hade jag uppgraderat båda två av de sämre kedjorna.
Och en målvakt.
Och en back.

Peja:
Matchen mot Tingsryd är årets billigaste match. Det innebär att det genomsnittliga priset per biljett sänks. Men det är ett stort värde i att det är många på en match mot Tingsryd i mörka november.

Stenis: Man kan absolut dribbla lite med Scott och Ölund i toppfemmorna men prio ett måste ändå vara att få bort femman med Kvist-Blomman-Tärnström från isen.
Där snackar vi en bedrövligt komponerad femma. En misär.
Att fågelholkarna i båset inte gjort något ännu är ett mysterium.

DoNaka: jag håller med. Ska man nu bryta upp linorna så känns det som ett bättre komplement till Rödin och Vesel.
Samtidigt är Kelleher lite motpol mot Indrasis och Johan som spelare och i sin spelstil. Kanske för mycket för att få kemi i den kedjan?
Kanske byta Vesel och Johan kunde vara ett ytterligare alternativ.

Däremot när Linus och Greg kommer så kunde jag faktiskt tänka mig att flytta ned Indrasis och Johan till tredjekedjan och forma laget mer såhär.

Anton - Vesel - Kopacka
Kelleher - Linus - Greg
Indrasis - Johan - Nord
Kvist - Blomman - Tärnström

Noterar för övrigt att Brynäs numera leder Hockeyallsvenskans publikliga och är totalt trea i Hockeysverige bakom Frölunda och Färjestad.

Tror dock snittet kommer sänkas en aning efter nästa match, tvivlar på att man kommer upp i nära 7000 i en onsdagsmatch mot Tingsryd, men kan ha fel.

Tippar på 6000 mot Tingsryd vilket är mer än vad alla förutom Brynäs och Djurgården har i snitt i HA.

6000 är ungefär vad klubbar som Malmö, Rögle och Leksand har i snitt. Mer än vad Modo, Örebro, Skellefteå, Växjö och Oskarshamn har i snitt. Och det kommer Brynäs antagligen ha mot Tingsryd på en onsdag.

Frågan är väl om det kommer växa en frustration hos Rödin om han anser att Indrasis inte gör jobbet på isen. Han tenderade ju att tjura ihop förra säsongen, och en spelare som Indrasis (hittills) skulle ju kunna trigga Rödin.. känns spontant som att det vore bättre att byta plats på Kelleher & Kopacka.

Rödin - Vesel - Kopacka
Indrasis - Larsson - Kelleher

Gunderson: Hörde en professionell hockeystatistiker säga häromveckan att kedjan med Kelleher-Vesel-Rödin troligtvis är Hockeyallsvenskans bästa kedja. De levererar många poäng trots att de inte har fått till det i powerplay än. Jag har lite svårt att förstå varför man ska leta fel och splittra vad som antagligen är ligans bästa kedja, det är ju främst i alla de andra kedjorna som förbättringspotentialen finns.

Den som har varit klart sämst i 5mo5t i toppkedjorna är ju Indrasis. Han är främst bra i powerplay. Tycker det är solklart att Scott ska ta hans plats, om man ska splittra på toppkedjorna när Scott kommer tillbaka. Kanske att Indrasis skulle köpa att spela i tredje om han fortsätter spela powerplay, men jag tvivlar på att man petar ner en spelare med hans CV smärtfritt som helst. Samtidigt är Indrasis en matchvinnartyp och som sagt är bra i powerplay, vilket Brynäs behöver, så han är en spelare som man gärna ser blir kvar hela säsongen.

Tigerhjärta: Väldigt spännande nyheter att man byter plats på Indrasis och Kelleher. Hoppas det inte bara testas under träning utan att man kör det ett par matcher.

Tycker förstakedjan lider lite av att Rödin kör sina långa åkningar (han för det bra så missförstå mig inte) och håller i puck lite för länge. Kelleher har en underbar teknik men det blir lite för överkreativt många gånger. När dessa båda herrar håller på att trolla får Vesel städa väldigt mycket i sin centerroll.

Miks har tyvärr hamnat i ett fack jag var rädd han skulle hamna i, nämligen en teknisk snidare som gör det alldeles för svårt och inte för det tuffa jobbet. Blir lite av en belastning för kedjan. Dock är poängproduktionen bra så han får ändå godkänt i min bok.

Kan han börja röra mer på benen och hjälpa till att få fast pucken i offensiv zon och bidra med tyngd kan han bli klockren i förstakedjan. Likaså bör Kelleher passa i andra där Larsson och Alpacka gör det tunga jobbet. Bra initiativ av ledningen.

Sen blir det väldigt intressant att se vem som blir tredjelänk i tredjekedjan med Ölund och Scott. Vem blir petad?

Tycker backsidan är klar men hade nog gärna sett en till toppforward för att öka konkurrensen och ge bättre balans i laget.

Jävligt segt med långa uppehåll. Trevlig helg alla Brynäsare!

Svensson_62:
GäDää? I Sandviken?
I helvete heller... 😃

Andy Tiger: För övrigt kör jag något plus-abonnemang på Bonnier så att jag får GD, Örnsköldsviks Allehanda och en hel radda tidningar som täcker ett mindre område.
Dessutom ingår DN och Expressens prenumeration i det hela.
Vill man hålla sig uppdaterad är det ett väldigt bra alternativ även om det kostar en extra slant. Fördelen är att man kan läsa många av tidningarna i motståndarlagens städer. ÖStersund, SSK, Mora osv.

”– Det finns såklart detaljer att jobba med, men stämningen är väldigt bra i laget. Vår team spirit är nog den bästa jag upplevt någonsin i något lag jag spelat i.”

Precis sådant man vill läsa, härligt!

Trallgöken: sittplatser

Andy Tiger: Är det sitt el ståplats?

På tal om Småland.
Jag har två biljetter till Västervik-Brynäs 17/11 som jag tyvärr inte själv kan se.
Skänker gärna dessa till någon här på forumet.

Peja: Vet inte om du redan delat detta från GäDää (som dom säger i Sandviken):
Ölis och Scott var idag med på träningen i röda tröjor. Greg stannade kvar längst/deltog i flest övningar så kanske han är närmast come back.

Peja:
Får väl bli något sådant plusabonnemang när mitt separata abonnemang på GD går ut..
Kan inte vara utan den fina bevakningen av Brynäs som GD står för..

Andy Tiger: Du får ganska många småländska tidningar också med samma plus-abonnemang som för GD. Så ni kan också nyttja andra delar av abonnemanget.

Farsang:
Jag är också från Småland..
Prenumererar till och från på GD då de har bra erbjudande ibland..
Önskar att GD hade ett billigare abonnemang där man bara fick tillgång till Brynäs.
Resterande innehåll intresserar ju inte oss utanför Gävle så mycket..
Tycker att GD gör ett fantastiskt fint jobb på hur de bevakar Brynäs och jag kommer nog ha svårt att vara utan tidningen när abonnemanget tar slut..

TM är klar för Linköping nu.

Tigerhjärta: Jag tycker det är bra med att Kelleher och Indrasis byter plats, den senare behöver väckas upp. Sen gick Bertillson med Johannesson och Tärnström och Lindblom byter plats.
Bra i sin helhet att rotera en del i kedjorna.

Farsang: Kelleher & Indrasis har bytt plats.

Någon som vet vad GD menar med Skifte i toppkedjorna.

Jag har inte prenumeration då jag bor i Småland :)

Peja: Den cirkusen som är i DIF vill ingen vettig ha.
Samma som i Brynäs när Alcén signades som SC.
Lika i HV.
Har man någorlunda förstånd håller man sig undan sådana lag. Bara självplågare som intresserar sig för dessa lag🙂🙂

Tigerhjärta: 50/50, kan absolut tänka mig att han hamnar i Brynäs tillslut. Om inte JA ha har hugg på Lindblom redan till våren...

Lemp: Stor skillnad om man ska pendla som sagt, men Mårtensson verkar ju vara okej med det. Överraskande, inte minst med tanke på den makten han nog hade kunnat få i Djurgården. Att få ganska fria tyglar att renovera om Djurgården känns ju som ett drömprojekt för en lagbyggare.

Lemp: Där ser man, trodde det var mycket mindre skillnad. Tycker Alcén fått ihop ett slagkraftigt lag i år men är fortfarande inte övertygad om att han är långsiktigt rätt för oss. Skulle vi få möjlighet att få in Tony och han är sugen tycker jag det är en möjlighet vi borde ta.

Silfverkroken: Sigtuna-Gävle, 1,5h. Sigtuna-Linköping nästan 3h. Nog är det en skillnad om man ska pendla.

Peja: Sen förstår jag inte hur du menar att LHC skulle vara uteslutet för att han är rotad i Sigtuna men att Brynäs skulle vara aktuellt. Är väl ingen jättestor skillnad i avstånd mellan Sigtuna-Gävle och Sigtuna-Linköping.

Peja: Ingen Tony till Djurgården åtminstone

xxx BIF xxx: Anser personligen att vi inte ska anställa personer till den sportsliga ledningen baserat på att de sitter på dyra kontrakt och att vi vill bli av med löneposten från laget. I första hand ska vi undvika att hamna i den situationen och i andra hand försöka göra oss av med den spelaren. Sen att det var en aspekt i den här anställningen är ju ett faktum, men det förändrar inte bedömningen för mig. Kompetensen för rollen ska vara avgörande.

Sen att Brynäs inte är först med att ta in ett oprövat kort till en ledande post stämmer såklart. Dock så finns det många aspekter att beakta i dom fallen, som hur ser organisation ut, vilket stöd finns att tillgå och vilken kompetensen/förutsättningar har personen som gör att han/hon är lämplig för rollen. Så det går inte att klumpa ihop varje ”osäkert kort” anställning.

Tigerhjärta: Det är ju inte den artikeln som är intressant egentligen.
Länka den som Johan Larsson pratar om istället.
Jag fattar inte hur man gör..

Den om att man måste lära sig att spela back to back, mentalt.

Den visar hur mycket annat det är som spelar in.
Så länka😉😉🤣

Lemp:
Fast behovet av att slippa en dyr forwards som inte presterade mer än som bäst i en 4de lina och samtidigt lösa ett tomrum i organisationen inom samma peng borde väl vägas in i argumentationen även för dig kan jag tycka.
Sen att ta in en spelare till ledande post som ett oprövat kort är väl inte Brynäs varken ensam eller först att göra heller - eller hur?

Vilken klubb nyper tillslut Wänntröm tror ni? Gör vi?

xxx BIF xxx: Det var Melin som hämtade Mårtensson från Arlanda till Brynäs och senare till LHC. Dessutom hade LHC mer pengar på den tiden.

Nu verkar Mårtensson vara socialt rotad i Sigtuna, så jag tror inte han kommer vilja återvända till LHC. Förmodligen ligger Djurgården och/eller Brynäs närmast till hands.

xxx BIF xxx: Det är ändå en ganska stor skillnad att ta över Almtuna i hockeyallsvenskan där kravet är att överleva varje säsong, jämfört med Brynäs i SHL. Jämförelsen haltar en del.

{10375}:
”Lite kul artikel, sätter ljuset på olika kravbild mellan klubbar. Tony Mårtensson med bevisad framgång på posten i Almtuna är aktuell som assisterande(!!) sportchef i LHC. I Brynäs räcker det att man spelar i klubben och är lite sugen så får man ett 4-årskontrakt. Men så spelar ett av lagen i SHL och det andra inte.”

Jag förstår din poäng.
Men samtidigt så gick ju Mårtensson från spelare till ledare också, precis som Alcen i Brynäs.
I Almtuna kallades han ass. medan Alcen skulle jobba nära Grahm som visat att hon vet hur man gör för att bygga lag. Just Alcen hade ju ett spelarkontrakt som tydligen var dyrt också. Det vägde väl också in att man frigjorde den pengen och platsen i laget. Sen varför han fick längden på sitt kontrakt kunde ju diskuteras innan han utvärderats i rollen.
Sen att Mårtensson å LHC är intresserad av ett samarbete är väl inget konstigt då han lirat där många år i klubben.

Frågan jag ställer kring Mårtensson är väl då varför han gick till LHC efter sitt Americaäventyr istället för att komma tillbaka till oss? Där har vi något minst lika intressant att lyfta och diskutera och kan vara skillnaden till varför han inte är SC hos oss idag. Men samtidigt hade han varit samma person om han haft sin karriär här än i LHC

lapad:

Kinnvall klagade på brister i kommunikationen vid en intervju i nån av de senaste matcherna. Svårt att kommunicera med varandra, när många kör sina egna race/soloåkningar/uppåkningar.
Brynäs måste hitta tillbaka till någon form av spel, pucken är trots allt den snabbaste tingesten på plan..

Tigerhjärta: Det låter mycket bättre än det gjorde innan. Då är vi överens, Brynäs gjorde en medioker insats medans Mora hade en bra dag. Sammanfattningsvis så ska vi inte släppa in så många baljor mot Mora.

Svar till både Vesslan och Lapad iom att vi snackar om iprincip samma sak:
Nej vi borde givetvis inte bli överkörda av Mora. Insatsen i lördags var allt annat än godkänd.
Det jag vill få sagt är att det är fortfarande något som kan ske i en sådan tuff serie som HA.
Ni måste komma ihåg att laget hade 5 resesträckor på 3 dagar i benen inför matchen mot Mora. Detta medans Mora enbart hade 2 resesträckor.
Denna faktor kan inte underskattas.
Mora på en bra dag samtidigt som Brynäs har en dålig dag, ja då kan det se ut såhär.
Är det godkänt, nej. Kan det hända, ja.

Tigerhjärta: Jag håller fortfarande inte med. Det känns som du har extrem höga tankar om Mora men ganska låga om Brynäs. Med det manskap vi har så borde vi åtminstone hålla jämna steg borta mot Mora.

Tigerhjärta: Vi borde dock inte bli överkörda av ligans fjärde bästa lag. Vi har dessutom behållt de spelare vi ville ha kvar från SHL kryddat med spelare som är bättre än de som lämnat i de flesta fall. Att köra över ett Mora är ingen orimlighet.
Men den motivationen i laget kommer inte Gälla kunna ingjuta en hel säsong.

lapad: Ja motivation slår klass. Men bara för det så kommer ska vi inte köra över ligans fjärde bästa lag. Två olika saker.
Och ja jag är med dig på sista delen av inlägget. Att vinna trots dåligt spel är en styrka, samtidigt måste vi upp i en jämnare nivå helt klart.

Tigerhjärta: Det köper jag inte. Om du sätter ner dig ett par timmar och ser om matchen mot Mora då kommer även du förstå på vad jag försöket säga. Motivation slår klass, det är sen gammalt och det är precis det som hänt i ett par matcher. Sitter man kvar i bussen så straffar det sig.
Sedan har jag också skrivit men du kanske inte har läst att det är väldigt positivt att vi vunnit många matcher. Egentligen har vi lyckas vinna trots ganska dåligt spel och även detta är positivt i sig.

Stefan R 63:
Jag har hört alla hans kommentarer, och han har en väldigt hög kravställning som vi till ”kanske” 75% nådde upp till i matchen mot Löven, den dag en tränare är helnöjd med sitt lag är han slut som tränare, med det sagt så innebär det att det som jag också påpekar finns saker att slipa på, och jag är helt övertygad om att det härifrån kommer bli bättre och bättre, men vi kommer torska matcher även framöver, motivation slår klass ibland, det såg vi senast igår när Västervik rakade Löven, riktigt impad för övrigt av Västerviks match…Och skönt slagläge med 2 matcher mindre spelade med bara 1 p efter 👍😅

Lira: har du hört intervjuerna med Gälla??? Tycker han verkligen det är så bra??? Han är nöjd över poängen men inte lika nöjd med spelet!!

« · 2595828 · »