Brynäs IF

710531 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2492402 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Lunkan: Knapp 1a
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: 10 givetvis om du frågar Huge. Vi kom ju inte sist och alla har gjort det bästa efter förutsättningarna
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: 0,4
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Hej magistern och övriga. Vad ger ni laget för betyg hittills denna säsong 1-10?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bulten: Allt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: vad i inlägget var rättshavererande?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Retse: Ja, och Bultens rättshavererade inlägg räcker dessutom mer än väl i komediväg för att bli road fram till tisdag...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bulten: Har tyvärr missat det. Har fullt med att följa det du skriver…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Någon som följer Lindbäck eller någon annan i truppen på instagram? Man vill ju inte missa grillbilderna och bastufilmerna (eller jo kanske det sistnämnda när man tänker efter). Däremot så ska det ju räcka för att vinna kvalet så vore ju kul att ha ett minne från ”det var här det vände”-teambuildingen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
BIF Kungen: Finns bara Luleå-Oskarshamn och Rögle-Leksand att välja på😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Buddha: två svar beroende på graden av min tjurighet pga Brynäs.

1 jag bryr mig inte

2 om jag ”måste bry mig”, FBK- FHC😂😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vilken match i eftermiddag tror ni har störst underhållningsvärde?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ni har så många nystartade trådar härinne så man vet inte var man ska skriva, men håller mej till en gammal tråd då.

Önskar er all välgång i kvalet, Malmö hör inte hemma i hockeyn finrum.

Skåne har Rögle, en klubb med kultur, räcker gott så
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bulten: håller med!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Swehockeyscout: Limpan kan stå idag. Sen ska han vara båsöppnare under kvalet, inget annat
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: en ny röst tror jag också på, men att manner stannar kvar i båset. Pajen skulle man kunna byta ut? Och håller med er andra som tycker limpan behöver bli snabbare i sina rörelser.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Loomis666: Ja med tanke på att Johan "Jesus" Alcén totalt ghostat så är det väl rimligen så att han är ombedd att stänga in sig på sitt rum tills dess att säsongen är över och nästa sportchef kan ta vid. Eller ah, vi får hoppas att den personen redan är igång.

Finns ingen annan rimlig förklaring till att han som "chef" skickar fram andra till media istället för att stå för havieriet, en mycket mycket svag "ledare".
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Jag känner lite likt dig, angående att komplettera upp.
Jag ser hellre att vi får in en kompletterande röst till Manner, snarare än en ersättare.
Detta för att jag tror att spelarna fortfarande tycker om och har ett förtroende för Manner, men att det skulle behöva en ny röst med nya perspektiv som ger en extra boost genom det stundande kvalet!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Swehockeyscout: Problemet som finns kvar för Lindbäck är enligt min soffcoachbedömning hans långsamhet i sidled. När HV gör 3-1 är han inte ens nära att hinna täcka vid stolpen - och så har det varit hela säsongen. Resten har han fått ordning på.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Swehockeyscout:

Jag tror på nån förnyelse. En förändring.
Antingen en ny röst i båset, tex komplettera upp med Ekman.
Byta kapten är heller inget dumt alternativ, kan bli skilda resultat av det.
Antingen att Rödin känner sig överkörd och blir upprörd.
Men det kan även resultera i att trycket lättar från hans axlar och att han kan gå in i en mer avslappnad roll i kvalet.

Mitt huvudspår är en ny röst i båset, vet av egen erfarenhet hur något så egentligen lite kan komma att betyda så mycket.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Swehockeyscout: Vad ska en ny sportchef kunna utföra för slags mirakel nu i elfte timmen tycker du?
Den handlingen tar vi efter kvalet, ja officiellt såklart. Antar/hoppas att den processen redan är långt gången...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: du har en poäng i det du säger!

Lindbäck lär börja ta på sig mer ansvar och spela lite tuffare. Våga utmana sig själv, gör han det så har vi ett RIKTIGT bra målvaktspar
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Swehockeyscout: En extra röst i båset som sprider energi.
Att byta Sportchef i detta läge gör inte att vi får större chans att klara kvalet.
Vi har väl vunnit 3 av 4 mot Malmö denna säsong?
Vi behöver friska nyckelspelare. Rör inte C:et.
Säga vad man vill om Anton Rödin, men jag tror att han kommer vara helt avgörande om vi klarar kvalet eller inte. Precis som Bertilsson, Björninen, Blomqvist.
Jag tror att målvaktsspelet kommer vara det som avgör kvalet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hej hörni!
Vad tror Ni krävs för att Brynäs ska klara sig igenom kvalet som väntar oss?
Malmö och Brynäs båda är två rätt form starka lag
Brynäs har vunnit 2 av 2 matcher mot Malmö den här säsongen.
Min teori
Brynäs behöver få in en SPORTCHEF, manner behöver öka sin röst i båset, och Anton rödin borde ge blomman sitt C.
Jag tror inte allt löser sig med att byta ut tränare hit och dit, Mikko är bra men behöver få mer kontroll på sina spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
GAMEDAY!

Fan så härligt med match! Å snart börjar slutspelet!

Kvalet, menar jag, det ska bli så roligt! Känns så härligt att klubben utvecklas och visar vägen för andra klubbar hur det kan gå när man betalar fantasilöner till gamla avdankade spelare.
Vi leder den utvecklingen! Yes!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: Dags att visa såna här känslor mot Malmö tycker jag.
Min son är Nr.8

www.expressen.se/tv/sport/hockey/har-ryker-handskar-har-ryker-hjalmar/
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Horace76c: Det har inget med domarna att göra tyvärr utan styrs via regelboken.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
Alltså vilken skillnad på domarna här och där.
Här räcker det ju fan med att åka in med huvudet själv i någon (Bertils utvisning för ett par veckor sen) för att få en utvisning med sig...
Tar död på sporten här...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jäklar vad tråkig stämning det är här inne nu. Man har ju inte ens lust att läsa, än mindre skriva något.

Uppryckning för tusan!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfver:
Är väl faktiskt inte så mycket jag är jätteförvånad över....om nåt skall det väl vara att vi skulle ha näst sämsta arenan...
Efter som jag inte varit på bortamatch sen Elitseriens tid så kan jag i och för sig inte säga att jag har belägg för att det INTE skulle vara så....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Horace76c: Sanningen är hård ibland.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85:
Ouch....föga smickrande undersökning för vår del som redovisats i timråboken 😱
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Depression: Kanske jag som tänker konstigt, men jag tycker fan att trycket ligger på Hv, men det utgår ju från min känsla att vi redan är körda typ. Jag antar (?) att spelarna inte känner så.

Men som sagt utifrån sett har vi ju fan inget att förlora imorgon, vi blir inte mycket mer uträknade mot ett formtoppat Hv som vinner allt, har bättre målskillnad och 3 poäng till godo.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Född ja, men han har ju bort här i 20 år snart väl?

Men förstår, lite klumpigt uttryckt
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Depression:
Rödin är väl Hammarbyare?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Malken: "Möjligt? Utan tvekan. Fullsatt Monitor och förhoppningsvis stort tryck på HV."
Nej, det är inte möjligt. Om det är stort tryck på HV, tänk då trycket på Brynäs och en hemmason som Rödin. Större än trycket på Marianergravens botten
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Depression: "Men om man ska vara lite negativ lär vi inte ta igen målskillnaden"

Nejdå, jag tippade tidigare 9-2 till Brynäs och håller kvar vid tipset. Efter matchen har Brynäs samma poäng som HV och övertag med ett mål i målskillnad. Troligt? Kanske inte. Möjligt? Utan tvekan. Fullsatt Monitor och förhoppningsvis stort tryck på HV.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Fast funkar det inte, så funkar det inte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San:
Inte än.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: håller med. Ta in exempelvis Ekman och en idrottspsykolog inför dom avslutande matcherna och ev kvalet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: ja, vi slipper då kontringar som Hv garanterat kommer göra mål på.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Vad vill du ha istället? Mindre tid i offensiv zon? Det tror jag är ett dåligt recept…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Fjuppen: Efter matcherna måste väl även du hört Manner, när laget fört spelet, säga sig vara stolt över spelarna och prestationen, samt när media gärna vill att han hänger ut någon spelare med sina frågor så vägrar han i sten att göra det. Det kallar jag stötta spelarna. Det är stor skillnad på Manners agerande kring laget och våra tidigare tränare PA och MS tidigare verklighetsflykt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Attila: som vanligt så utmärker sig LHCs fans..... Är inte ett dugg förvånad
Kommentera

Sv: A propósito de nada
lultiger: Var ifrån har du fått att Manner ställer upp för sina spelare? Förutom att han hela tiden mot media bara säger samma sak som ingen tror på.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Falken:Nisse såg förra matchen , jag tror inte det var för han gillar Brynäs som Alcen säger utan mer för att styrelsen och Håkan Svedman kontaktat honom, och funderar på att ta in honom som ass för att hjälpa Mikko ur detta prekära läge vilket är en mycket bra tanke, Eller möjligen head coach.

Detta utan att rådfråga Alcen så jag ser att Alcen är på väg ut.

Sen Alcen Grahm får underkänt som Sportchefer för SHL inget slutspel möjligen kval ingenmansland så det är underkänt, Låt Grahm fortsätta som sportchef för SDHL men entlediga dem båda för SHL.

SAXAT UR GD ,
På läktaren satt Nils Ekman och tittade på. Han som tillsammans med Josef Boumedienne räddade Brynäs kvar i SHL för två år sedan.
Men att Ekman åter skulle vara aktuell för en roll i Brynäs nekar sportchefen Johan Alcén till GD.

– Jag sprang på honom också, han var här med en kompis. Så nej, det finns ingen koppling till att han ska in och hjälpa laget.Men håll med om att det inte känns som en tillfällighet att Nils Ekman dök upp på matchen?
– Jag tror Nisse alltid kommer att vara brynäsare. Men som sagt, det finns ingen koppling till besöket att han ska in i laget. Jag tror att han sannolikt sett fler matcher än denna, säger Johan Alcen

"Mikko bad Alcen om bättre spelare vilket han blev lovad innan han han förlängde kontraktet med Brynäs det löftet infriades aldrig tyvärr!!! därför befinner vi oss i situationen vi gör.
Mikko förutsåg detta."

Efter förra matchen hade tränaren Mikko Manner svårt att finna orden. Men menade någonstans att han inte är en tillräckligt bra tränare för att kunna säga hur Brynäs ska göra för att vinna matcher.
Linus Ölund som varit med i tuffa lägen förr kvitterade till 2–2. Han tycker att Mikko Manner ska fortsätta att ge feedback till laget och stötta.

Inga mer sparkade tränare det har vi försökt förut men samma resultat utan in med Ekman som ass sen, möjligen som ny Sportchef ( han har erfarenhet inte som sportchef men i från NHL SHL osv ett brett kontaktnät tror han kan göra ett bättre jobb än Alcen ) så om vi klarar SHL licensen när säsongen är slut så behöver vi ta in en ny Sportchef/GM som kan rensa i truppen och bygga nytt, det är vad vi behöver.
Mikko har kvalifikationerna för att lyckas som tränare i SHL men han behöver spelarmaterial för det vilket ligger på sportchefens bord.

Trots alla jävla motgångar och fel beslut så har jag inte tappat tron på Brynäs utan vi kämpar på och än har vi inte ramlat ner i HA.
Utan nu vinner vi återstående matcher.
Nu Gävlar kör vi.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken72: Helt klart en annorlunda sits. Men om man ska vara lite negativ lär vi inte ta igen målskillnaden, så då måste vi ta 3 poäng imorgon samtidigt som vi tar poäng Växjö hemma eller Timrå borta. Det förutsätter också att HV tar 0 på tre. Icke troligt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken72: En vinst imorgon är förmodligen enbart en förlängning av det utdragna lidandet. Vi behöver fortfarande ta minst en poäng mer utöver matchen imorgon. Med kvarvarande schema ser jag det som osannolikt med tanke på HV:s form i förhållande till vår.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Danne66: Intresseklubben antecknar…🥱
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Kan inte herr überstruts logga ut. Sluta översitta, mobba, nervärdera samt skaffa dig lite hockeykunskap istället. Å en sak till. Försök ta in verkligheten. Du är inte i närheten.
Kommentera

« · 2492402 · »