Brynäs IF

714004 inlägg · 7953 ämnen

AIK - Brynäs IF [7/10 2010]

1287635 · » Till forumet


Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Huge: Ja absolut. men har svårt att se att Färjestad skulle få ut powerplay av de, känns inte som att han va så mycket värre än någon annan. Framför allt inte han som startade bråket..

MEn ska man va helt ärlig så tycker ju alltid hv-spelare att de är felfördelade vilket inte är sant. Däremot kanske Ward har de lite kämpigare med domarna.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Gurra88: Ja, det tycker jag. Att han skulle ha varit nåt oskyldigt lamm som bara står där och håller nån i tröjan, som många påstår, är ju bara rent trams och enbart färgat av att man har bestämt sig för att domarna är värdelösa.
Han kommer in som tredje man och lägger sig i det hela, vilket automatiskt ska ge en tvåa.
Sen är han den mest aggressive och fortsätter att slita och dra i Salaks mask(?) trots att alla andra inblandade redan lugnat ned sig.
Jag ser inte nåt speciellt kontroversiellt att han får 2+2.
Tian får han sannolikt efter ytterligare verbala protester, vilket säkerligen också är korrekt dömt.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Huge: Har inte läst alla inlägg. men tycker du att Wards straff var korrekt?
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Lindström: Nä, jag skojar inte.
Det är väl självklart att en spelare bör stå upp för sin målvakt eller en medspelare som Ward gör i det här fallet.
Men vad har det med diskussionen om hans straff att göra?
Står man upp för en medspelare och i stridens hetta bryter mot reglerna så får man väl också acceptera regelverket och ta sitt straff utan att gnälla?

Sen är det helt andra regler i NHL än här hemma.
Där får man väl bara 5 min för en rejäl fight och sen är det bra med det.
Här hemma riskerar man ju långa avstängningar vilket säker kyler ner en del hetsporrar som gärna skulle vilja ta en fight men inte vill riskera att laget blir försvagat pga avstängningar på viktiga spelare.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Brynäs J20 förlorade förövrigt idag mot Skellefteå med 3-4!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Huge: "Sen begriper jag inte vad snacket om att stå upp för sin målvakt har med sakfrågan att göra"

Skojar du?
Om nån i NHL åker på en målis med flit så vet han till 99,99% att han kommer att få ta en fajt.
Tror du te x kärringen Blomdahl skulle våga göra detta där?

Ne just det.

Å nej jag tittar inte inte bara på matchbilderna jag tittade på hela matchen, i vilken det var mkt höga armbågar å ful spel i.

Inget nytt att te x Jämtin mf l får hårdare straff, än när medias gull ponkar gör samma sak.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Lindström: Titta på matchbilderna i Sportbladet.
Övriga spelare står mest och håller i varandra men det är Ward som är den mest aktiva under hela händelseförloppet och framförallt när övriga spelare lugnat ned sig. Då fortsätter Ward att dra i Salaks mask (som det ser ut) och det på ett ännu mer aggressivt sätt än tidigare.
Så jag vill nog snarare påstå att Andersson den här gången, föromdligen i samråd med sina assisterande domare, kommit fram till ett trots allt relativt korrekt beslut i en tilltrasslad situation.

Sen begriper jag inte vad snacket om att stå upp för sin målvakt har med sakfrågan att göra.
Det är väl självklart att spelarna ska stå upp för sin målvakt men då får man också vara beredda på att ta ev konsekvenser om man bryter mot reglerna, utan att stå och grina i media efteråt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Huge: Isf skulle väl 4 st Fbk spelare ut oxå då dom står och sliter i Ward mfl.
Ne dålig känsla av Kuben å fegt agerat av han, tänk den dan man får se 4 st Bifare stå upp för sin målis..
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]

arnio:

Synd att Wikegård är så djävla uppjagad att han inte tittar på matchbilderna och ser att Ward faktiskt kommer in som tredje man sas och lägger sig i det lilla handgemäng som Salak och den som kör på honom är inblandade i.
Och för sitt tilltag så ska väl Ward såvitt jag vet och helt korrekt ha minst en tvåa. Vad den andra tvåan beror på vet jag inte, men kan ju tänkas att han är den som är mest aktiv och fortsätter att dra i Salaks mask(?) på ett rätt så hårdhänt sätt när övriga inblandade i stort sett lagt ner. Det ser iaf inte ut som att han på ett oskyldigt sätt försöker komma loss, vilket han och många tydligen hävdar.
Så den andra tvåan kan mao mkt ha berott på att han inte lägger ner trots domarnas ihärdiga tillsägelser.
Bara en liten reflexion kring händelseförloppet, eftersom alla verkar vara så tvärsäkra på att han fick ett alldeles för hårt straff.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
arnio:" Nä klimatet på planen och även utanför blir allt hårdare för domarna och det är ingen positiv utveckling."

Välkommen till verkligheten!
Vad tror du spelarna åker runt och säger till varann på plan?

Hot är en sak, det ska aldrig förekomma. Men att säga åt nån att "go fuck yourself" är ju ungefär lika som "nedrans domare vad du är taskig"

Självklart ska ingen attackeras fysiskt, kan du ge mig ETT exempel där det hänt??
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Men i brist på fungerande oberoende granskning av domare så kan ju inte spelare attakera domarna fysiskt och skrika åt dem "go fuck yourself". Självklart ska sådant kunna straffas med böter eller avstängning, hur skulle det annars se ut?

Hur ska vi få någon att vilja jobba som domare om det är fritt fram att hota dem och skrika könsord och svordomar till dem när någon spelare anser sig ha blivit felaktigt behandlade. Nä klimatet på planen och även utanför blir allt hårdare för domarna och det är ingen positiv utveckling.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
arnio: Spelare "Ägs" på ett helt annat sätt i NHL än i ES. Där har man även en mer omfatande granskning av domare. En sån här grej som kuben gjorde igår skulle få konskekvenser... Det skulle ha blivit AHL för den domaren. Blir det AS för kuben? Näe...knappast
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
arnio:" Klagomål får i så fall komma skriftligt till en nämnd som kollar på hur domarna sköter sig och utdelar straff/reprimander när de gör fel."

Men det finns ju ingen sån nämnd!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd: Om man kollar på varje enskild situation i varje match, hur många "totalfel" gör inte varje spelare under en säsong? Och hur många av dessa "passerar" inte? Det är inte särskilt svårt att hitta misstag hos varken spelare eller domare, speciellt inte med tv-repriser som hjälpmedel.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
sylf: Kritik visst men här snackar vi om våldsamma aggresiva påhopp, könsord och svordomar. Detta sker inför kidsen som ser upp till spelarna i elitserien.


Nä jag står på mig. Klagomål får i så fall komma skriftligt till en nämnd som kollar på hur domarna sköter sig och utdelar straff/reprimander när de gör fel.

Tyvärr så finns ännu inget organ vad jag vet som granskar domarnas jobb men missköter de sig för mycket så misstänker jag att de förlorar sina jobb.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Lindström: Ja, jag var också där, och höll på att gå bärsärkagång där inne. Det var bland det värsta jag skådat och sånt passerar obemärkt förbi. Till å med mina DIF polare på jobbet skämdes!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
arnio: "Att ge sig på en domare är aldrig acceptabelt, och ska givetvis beivras på alla sätt."

Varför då? Varför ska inte han kunna ta kritik som alla andra yrkeskårer i världen?

Ge mig en jävligt bra motivering till varför det betalas ut böter till någon som kritiserar en domare!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
sylf: Då var man på plats och var själv på väg ner på isen för att styra upp en del..
Jösses så illa Rådbjär var då, åkte å titta in i Dif båset å log åt Hardy, sen förbi NC å hånflina. Där kan man snacka om tjänstefel de luxe..
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Peja: Felaktiga domslut kan alla ta, kommer alltid att vara så så länge det är en människa som dömer. Vad jag syftar på är domare som inte pallar publiktryck, domare som går in och "dominerar" matcherna, domare som klampar in och avgör matcher. Typ som Rådbjär förra säsongen DIF-BIF där han kliver in och skänker DIF 3 poäng.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd:" Så när domaren gör totalfel så skall saken passera utan nånting händer men spelaren skall stängas av för att han blir förbannad?

Att INTE reagera som Ward gjorde är tjänstefel av en spelare. Nu har det fått full uppmärksamhet i media."

Det är givetvis inte spelaren själv som ska vara den som dömer domaren.
Att ge sig på en domare är aldrig acceptabelt, och ska givetvis beivras på alla sätt. Tjänstefel visst men det var utskällningen och snacket till media som var tjänstefelet. Givetvis borde spelare vara belagda med munkavle i media när det gäller att kritisera domarna, sådant förbud finns redan i NHL

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
arnio: Så när domaren gör totalfel så skall saken passera utan nånting händer men spelaren skall stängas av för att han blir förbannad?

Att INTE reagera som Ward gjorde är tjänstefel av en spelare. Nu har det fått full uppmärksamhet i media.

Mission accomplished"!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
sylf: Jag syftade på den allmänna uppfattningen att "felaktiga" domslut alltid är domarens fel. Visst var det grymt obefogat av Kuben att ta 2+2 på Ward där men det är lätt att ha förutfattade meningar om återfallsförbrytare...

Tycker förresten att även Kudroc blev utvisad väldigt mycket lättare än många andra spelare. Starka spelare blir ofta utvisade för vunna närkamper i ES.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Peja: Nej, jag tycker inte spelarna tar sitt ansvar, men vad har det med saken att göra? Det här var ju ingen situation där det filmades eller förstärktes på nåt sätt.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd:

Så här skrev jag om utvisningen:

Jag snackar om hans beteende efter den felaktiga utvisningen, det är fullständigt idiotiskt och inte försvarbart på något sätt. Inte ens det faktum att han oskyldigt blev utvisad ger legitimitet till beteendet. Jag hoppas att idioten stängs av i ett antal matcher.


arnio Kommentera 33 min sedan

Prenumerera | Anmäl

--------------------------------------------------------------------------------
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
sylf: Det är ju lätt att sitta med tv-repriser och klaga på domslut... Men för att vända på myntet; tycker du att spelarna tar sitt ansvar? Jag tycker att många spelare förstärker i situationer, så var det inte alls på samma sätt i ES för ~10 år sedan.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd: vART?"

Fan Wikegård försvarade den där Ward och sen verkar alla hänga på, helt fel enligt mig"

Det står inte att jag tycker att Wards utvisning var korrekt i citatet ovan..
Du ÄR inte läskunnig
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
sylf: Ja till och med påven hamnar ju under luppen med jämna mellanrum så varför inte domarna?

Det är ju många Brynäsare som alltid tjatar om varför Kuben inte dömer Brynäs. Det kanske är lika bra att han inte gör det. Vi har ju nog av muppfaktor när vi åker på Sören Persson.

Nej det är solklart att även domare måste kunna granskas.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
arnio: Här

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
MarcusElving: Fan Wikegård försvarade den där Ward och sen verkar alla hänga på, helt fel enligt mig
arnio Kommentera 15 min sedan
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd: Han har missuppfattat hela grejen, bjäbbar vidare om det som hände EFTER matchen, vilket inte har nåt med saken att göra.

Att få 2+2 för att man står upp för en lagkamrat är horribelt samtidigt som den som slår får en 2:a. Sjukt dåligt. Sen att dom randiga mupparna ska vara helt fridlysta är löjeväckande. Måste vara den enda yrkeskår i världen som ALDRIG kan kritiseras efter ett dåligt jobb. Människor som med en dålig dag på jobbet kan vara skillnad mellan KS eller no mans land, slutspel eller inte. Jag tycker dom borde bedömas precis som alla spelare etc, så att dom kan ta åt sig av den massmediala kritiken och den från spelarna. Domaren på hovet igår var heller ingen höjdare, vid minst 2 tillfällen tar han utvisningar som inte en är i närheten av det, vid ett tillfälle blev det också mål. Skrämmande!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd: "Så att stå upp för sig lagkamrat och dra i tröjan skall vara befogat 4 minuter i utvisningsbåset? Medans upprepade slag med klubbhandske mot ansikte skall ge 2 minuter?

Jag blir verkligen fundersam över dina värdegrunder ;)"

Är du inte läskunnig? När har jag skrivit att utvisningen på Ward var korrekt?
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Jag tycker att både domaren och Ward gjorde fel. Att domarbasen tar domaren i försvar är helt naturligt, eftersom ingen annan gör det och debatter tenderar att bli väldigt ensidiga när en högljudd tv-personlighet (i det här fallet Wikegård) framför en åsikt.

Egentligen var inte Wards protester särskilt spektakulära. Jag har sett och hört liknande protester flera gånger, men då har de inte videofilmats och således inte fått någon uppmärksamhet i media...
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
arnio: Så att stå upp för sig lagkamrat och dra i tröjan skall vara befogat 4 minuter i utvisningsbåset? Medans upprepade slag med klubbhandske mot ansikte skall ge 2 minuter?

Jag blir verkligen fundersam över dina värdegrunder ;)
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
sylf: Ja det är beklämmande att se. Var skall gränsen dras? Ett skimmer av löje finns redan över nivån många gånger.

Fast det är klart. Det har ju samtidigt varit MÅNGA fall av filmningar och liknande från HV's "tuffingar" som renderat i utvisningar för motståndarna så man får väl helt enkelt konstatera att det jämnar ut sig i längden.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
MarcusElving: Fan Wikegård försvarade den där Ward och sen verkar alla hänga på, helt fel enligt mig
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
MarcusElving:
Jag får spela in matchen.... för mig väntar nattjobb fre-lö-sönd, 12 timmar x3. Ibland förtjänar vi lite medlidande... får bli sportradion när det passar.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
MarcusElving: "Ward gjorde ju inte ett skit, han åkte in och tog tag i målvakten med en hand eftersom att han upprepade gånger slog stöten i ansiktet på en av Wards lagkamrater. Det kom ju in massor av spelare och skulle "låsa" varandra, Ward försökte låsa målvakten.. Han slog ingen, han satt inte upp några handskar i ansiktet på någon ens. Han höll i med en hand.

2+2 för det är horribelt, sjukt, ja det är fan mobbing mot Ward som Wikegård uttryckte det.

Sedan hur han skriker och gapar efter domaren i spelargången är väl inte så klyftigt, men i sak har han faktiskt rätt och jag kan förstå att han blir förbannad."

Nej Ward gjorde inte mycket. En tvåa max om ens det hade varit rimligt.

Jag snackar om hans beteende efter den felaktiga utvisningen, det är fullständigt idiotiskt och inte försvarbart på något sätt. Inte ens det faktum att han oskylldig blev utvisad ger legitimitet till beteende. Jag hoppas att idioten stängs av i ett antal matcher.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]

Skitstöveln: Jag har inte kunnat planera, allt har dykt upp på sista tiden och jag har ta mig fan gjort allt för att försöka lösa det men det går ej..

Tack för medlidandet....

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
MarcusElving: Dåligt planerat må jag säga - jag lider med dig!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]

Jävla dynga, nu är det klart att jag inte kan se matchen live imorgon. Massa grejer som står i vägen..

Jag har varit på ALLA hemmamatcher hittills, men denna ska jag såklart missa.. Den viktigaste av alla.

SUCK!

LID MED MIG.....

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
leovalkama: tror knappast på över 8000 - då det fanns gott om biljetter idag.

Jag tror mer på en siffra runt 7000
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
"Enligt NC så sägs det bli storpublik imorgon - jag är nog den mest nyfikne på den fronten!"
jag är också jävligt nyfiken på det, hoppas på över 8000!
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]

arnio: Ward gjorde ju inte ett skit, han åkte in och tog tag i målvakten med en hand eftersom att han upprepade gånger slog stöten i ansiktet på en av Wards lagkamrater. Det kom ju in massor av spelare och skulle "låsa" varandra, Ward försökte låsa målvakten.. Han slog ingen, han satt inte upp några handskar i ansiktet på någon ens. Han höll i med en hand. 

2+2 för det är horribelt, sjukt, ja det är fan mobbing mot Ward som Wikegård uttryckte det.

Sedan hur han skriker och gapar efter domaren i spelargången är väl inte så klyftigt, men i sak har han faktiskt rätt och jag kan förstå att han blir förbannad.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
sylf: "Apropå domarnas status, Lance Ward vs Tomas Andersson igår....Fyfan vilka pajaser domarna är! Dessutom kräver domarbasen mer skydd och nolltolerans till dom dumma jävlarna, man blir mörkrädd"

Själv så blir jag mörkrädd när jag ser Wards beteende. Så där kan man ju bara inte bete sig för att man åker på billiga utvisningar. Snacka om IQ-befriad kille.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd: Apropå domarnas status, Lance Ward vs Tomas Andersson igår....Fyfan vilka pajaser domarna är! Dessutom kräver domarbasen mer skydd och nolltolerans till dom dumma jävlarna, man blir mörkrädd.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd: Bara de vinner så är jag nöjd i alla fall. Kanske dax att fokusera på vad som varit bra den senaste tiden?
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Huge: Ändå har ju just detta varit ett vanligt argument härinne. Man har varit väldigt nöjd när man lyckats ta en pinne borta mot "battre" lag.

Men jag tycker att Brynäs tenderar att backa hem på tok för tidigt. Gör de en jätebra första period så vet man att det kommer att bli en total förändring av matchbilden de följande 40 minuterna. Man bjuder ofta in motståndarna i matchen igen. Om det sedan är eget slarv eller bra spel från moståndrarna är totalt oväsentligt. Summan är ju fortfarande densamma. En mycket tajtare match än vad man skulle tycka vara nödvändigt.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd: Jag tror ärligt talat att spelarna och ledarna är de sista som tror att allt är frid och fröjd bara för att man vunnit en match.
Oavsett hur spelet sett ut.
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd: Jo, men min poäng är ju att det här snacket om sämre och bättre lag i ES är ett väldigt polariserat resonemang.
Det finns inget lag som bara kliver in och kör över lag som ex AIK eller SSK.
Jag menar att det är betydligt mindre skillnad mellan ex lag som AIK och HV än vad många vill få det till.

Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
arnio: Visst är det skönt at man vinner men det är lite väl små marginaler för att man ska vara nöjd. Man har nästan tappat en tre och en tvåmålsledning i sista perioden i dessa två vinstmatcher. Så visst ska man glädjas åt vinsterna men samtidigt inte luta sig tillbaka och tro att allt är frid och fröjd
Kommentera

Sv: AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
Svartgulröd: Äh vad sjutton vi vann ju, två i rad nu dessutom.
När vi förlorar så blir jag orolig inte när vi vinner. Jag tycker att allt ser strålande ut just nu.
Kommentera

1287635 · »