1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755168 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
xxx BIF xxx: Jag tror att Kinnvall är en väldigt bra back, bättre i ett bättre lag. Jag tror inte han har mentaliteten för att spela bra i ett sånt här läge, och att han blir lätt pressad och stressad och då kommer misstag.

Peja: Lyssnat hockeypuls?

JohnnyBotox:
Ettan som du säger såg han ju ingenting.
Tvåan var väl även är jag rätt så säker på en styrning på en brynäsklubba.....
Edit....får fan göra avbön på den....var övertygad om att det var styrning på brynäsklubba i går, men den går fasen direkt in...

Trean har jag inte på näthinnan, så den kan jag inte kommentera om.

Huge: Har Limpan släppt in tre eller färre en endaste match i år? Ja någon enstaka möjligen. Tavlor säger du, hur var det tavlor? Då kan jag nog rada upp minst 40 mål här som går in under tavlor från Lindbäcks sida.

Haha, en bra helgardering från dig då du förstås vet att Olki kommer stå för att han är det bättre alternativet.

JohnnyBotox: Första är också lurigt eftersom det är "trafik i rörelse" framför honom precis innan målet. I motsats till vad många verkar tro är den bästa skymningen inte att "parkera" en spelare framför en målvakt, då kan målvakten hitta vägar att se pucken, det som man alltid vill göra och tränar på är att ha trafik i rörelse framför målvakten. Det är otroligt mycket svårare för målvakten och det blev ju på det sättet vid 1-0-målet. Tycker absolut inte att det var en tavla.

Håller med om att han kanske borde ha tagit tredje målet, men det är också ett flygande anfall med sidledspass och direktskott från slottet. Det ska vara mål på den typen av chanser, det är bara i Brynäs som spelarna skjuter en halvmeter över eller utanför i dylika situationer.

Peja: spontant kändes det som att det var två mål som Olki borde tagit, men kollade highlights nu. Första är klurig, det blir väldigt maskerat. Andra är ju ribba in, svårt att göra något åt. Tredje däremot, där har han fri sikt och släpper mellan benen, den borde han tagit.

Tror att det var lite känslan att Malmö fick relativt lätta mål på få skott som vanligt efter de två första perioderna, sedan var han riktigt bra. Bara hoppas han är inne i zonen. Vet ju att han har kapacitet.

Peja: Deras första och tredje, som jag skrev.

Anders Berg:
”Varför värvade vi ens Kinnvall? När var han att lita på senast?”

Kinnvall har ju varit en bra back. Inget konstigt.
Problemet var väl inte hans kvalitet som han visat, utan skadehistoriken. Han är ju inte gammal heller så det borde ha vägts in att han var påväg neråt.
Men det är som när bengtzen tog chansen och värvade kvar Berra när han var som mest ifrågasatt för sina skador.

Men just nu ser hans situation som 7de back inte bra ut. Så är det.

Huge: Fan Olki var ju grym.

{8399}: Brynäs MÅSTE vinna imorgon, Malmö har råd att förlora.

Logisk slutsats från Bulten:
Malmö har mest press på sig imorgon.

Haha, ja jag säger då det….🤣

{8399}: Jag tror det. I alla fall till en eventuell match sju. All historik och statistik säger att de kommer att vinna och tvärtom för Brynäs. Det gör ju att pressen flyttats över på dem även om de såklart har tre matchbollar...

Huge: Förstår inte riktigt. Vilka av Malmös mål var målvaktstavlor?

Bulten: Är nog bara en Olkikramare som du som obegripligt kan påstå att Olki rånade Malmö på en given seger igår.
Två tavlor av honom igår kunde ha avgjort och kostat oss SHL-platsen men utespelarnas vilja, karaktär och lite marginaler på vår sida räddade oss.
Hade Lindbäck stått och varit lika ihålig som Olki på deras första och kvitteringen så hade vi återigen fått läsa 1643 inlägg från dig om Limpans uselhet härinne, nu när Olki gjorde två tavlor: inte ett ljud från din sida.

Trots tavlorna får och ska Olki förstås få chansen igen, mest pga att Molin i det här läget inte vill ändra på ett vinnande lag…

Bulten: Stark press på båda kanske, svårt att veta.
Oavsett, in och lyssna nu!

{8399}: Svar ja, då vi redan är uträknade. De vill absolut inte vända hem igen till Malmö med den boost det skulle innebära för Brynäs

Bulten: Du tror att Malmö som leder med 3-1 känner större press än oss nu?

Samsung: och sen tillbaks samma väg!

Silfver: ”Ponera att det står 3-3 och det är hemmamatch igen, vem ligger pressen då på?”

Jämt skägg

{8399}: ja att pressen ligger på oss

Silfver: kan vara den bästa miniserien alla kategorier.
Absolut bästa scenen är när Speirs springer in bakom fiendens linjer i byn.

Bulten: fel?

Stora förhoppningar i att Olki kan fortsätta råna Malmö

Auchinleck: Vad är det Speirs säger i Band of Brothers om väl fungerande soldater? Om man redan är uträknad så finns det inget att oroa sig för längre…

Silfver:
Det svåraste som finns är att leda med 3-0... 😃

Zappaholic: Håller helt med. Ingen förväntar sig att vi ska vända detta.

lapad: Jo, det måste vara ett rent h:e att leda en matchserie i bäst till fyra med 3-0…
Ponera att det står 3-3 och det är hemmamatch igen, vem ligger pressen då på?

Zappaholic:
För ett par år sedan hade Malmöforwarden blivit utvisad för ruff på målvakten...
När våran back tacklar in forwarden i målområdet är det OK att godkänna målet.
Blir det inte mål borde backen få två minuters utvisning för interference... tycker jag!

Bulten: Tycker inte vi har någon som helst press på oss nu eftersom vi redan varit uträknade och all statistik talar emot oss.

Förövrigt.
Larssons fina instickspassningar till Ölund i PP igår har vi sett alldeles för lite av under säsongen.
Så enkelt men ack så effektivt sätt att spela PP.

{8399}: "I morgon är all press på oss, Malmö har råd att torska och då får de matchboll hemma."

Fel

Bratwursten : Samtidigt kan det vara så att Malmö känner press i och med 3:1 i matcher och blir helt paralyserad utav stundens allvar. Förlust för Malmö morgon tror jag vi vänder. Någon gång lär något lag bryta mönster och vända 0:3 underläge. Varför inte i år?

4 biljetter inköpa till morgondagens drabbning!
Himmel eller helvete? Känslosamt blir det i alla fall...

Bulten: "All press är dessutom på Malmö fram till en eventuell match 7."

I morgon är all press på oss, Malmö har råd att torska och då får de matchboll hemma.

Bratwursten : Helt riktigt. Det kan dock vara lite skönt att känna att vinner vi inte imorgon så förtjänar vi ändå inte att vara kvar. För då har man förlorat 3 hemmamatcher och då är det inte mer än rätt att Malmö kniper platsen.

JohnnyBotox: Vi ska inte bygga upp förväntningar. Det är då Brynäs presterar som sämst

Det här är ett svårt läge. Hoppas att laget hanterar det bättre än vad jag gör.
Jag hade verkligen gett upp, var helt säker på förlust igår. Men, nu tändes ett litet hopp, man börjar tänka framåt, "vinner vi nästa så blir det press på Malmö".

Nä, bäst för sin egen skull att ställa in sig på allsvenskan.

Jävla skitsport

Gissar att vi ser Westerholm och Bouma tillbaka på torsdag tyvärr.

{9684}: All press är dessutom på Malmö fram till en eventuell match 7. Där och då kan det nog bli jobbigt på nytt, då är man helt plöstligt favorit igen. Samtidigt som Malmö tappat 3-0 ledning, svårbedömt. Ja en match 7 hade såklart varit det sjukaste som hänt i svensk hockeys historia. Ska man se nyktert på det så är det inte så troligt att vi får uppleva en sådan.

{8399}: Härligt att se. Vi behöver inte heller vända på steken mot ett topplag utan mot SHL's sämsta lag. Det ska helt enkelt vara fullt möjligt!

Zappaholic: Ja det blev nog avgörande. Å andra sidan så var avgörandet felaktigt igår. Men visst, matchen hade sett annorlunda ut igår om vi vunnit i lördags.

Lite inspiration grabbar, ingenting är omöjligt!

Zappaholic: Nästa match kommer vi förstås vara nervvrak men kan vi klara den matchen på något sätt så börjar kanske pendeln att svänga över till vår sida.
I en match 6 så kommer det vara lite av sista chansen för Malmö, sista chansen som favorit i alla fall.
Det känns forfarande surt att vi slängde bort match ett, vi var ju inte alls med mentalt där. Match tre var mest tillfälligheter att vi torskade.

ellis: Surt att avgörande målet i tredje matchen godkändes. Det kan ha avgjort hela kvalet...

Bulten: Ja inte ser chansen till en totalvändning stor ut inte, en ev torsdagsseger till trots. Uddamålsförlusten i söndags avgjorde nog allt är jag rädd att det visar sig.

Zzz: Det har jag missat helt - kan inte varit under så många matcher?

{8399}: Ja det är vi inte direkt bortskämda med. Nästan så man kan räkna på en hand antal gånger det skett denna säsong.

{8399}: Jag ser det som att vi sprattlade till en smula. Tar vi nästa match, ja då kan det börja smyga sig in nerver när Malmö ska avgöra på hemmaplan. Ser det som 10% chans att vi vänder detta till seger i sjunde. Det har ju aldrig hänt i svensk hockey.

I och för sig hade ingen gått på månen innan det gjordes för första gången...

JohnnyBotox:
Vi vann målvaktsmatchen

Supportern: Manners coachning var helt obefintlig. Att han inte hade några bänkalternativ bidrog förstås också.
Sen är frågan vad som är sämst med årets trupp, avsaknaden av målskyttar eller den chockerande lägstanivån som laget uppvisar då och då. Undrar om det inte är det senare som förlorat flest matcher för oss (jaja, målvaktskaoset oxå förstås)? Tänker på Luleå som bortsett från Brännström inte heller har några egentliga målskyttar men som styrt upp defensiven istället.

Falken: Senast jag såg en sån min, var när jag bläddrade i en bögblaska jag hittade under en gran när jag var 7 år. Inga bra minnen.

« · 2504924 · »