1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743446 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
JawKee: Det där låter ju som att det är Pettisbiff/tetrisbif som dragit med sig Bulten och några andra härinne upp till arenan och vädrat sitt missnöje ungefär på samma sätt som dom gör det härinne.
Bara en personlig teori som inte är bekräftad på nåt sätt, så ni får ta det för vad det är...

Zzz: det är det väl inte. Vi ser ju vilka som spelar och inte. Men ok hör kanske man ska separera krav från konsekvenser eller hur man matchar en trupp.

Problematiken under säsongen är att oavsett hur dåligt du presterar så spelar du. Är du en ledande spelar så spelar du i viktiga lägen heter du Lindbäck står du i mål.

Få elitlag hade hanterat denna situation på samma sätt, oavsett den undermåliga kvalité.

Dessutom är jag besviken hur manner hanterar media. Att utstråla uppgivenhet och uttryckligen säga att man inte vet ger inget förtroende någonstans. Oavsett vad han säger in house.

Vissa saker vet man inte. Men genom att lägga ihop dwt vi vet och se utfall kan man göra slutsatser. Man behöver inte veta varenda liten detalj i alla lägen.

Huge: bra att några markerar. Hur mycket skit ska vi ta?

Om det verkligen handlar om att bua det där uttalandet blir jag faktiskt lite upprörd.

Supportern: Ja, Manner utstrålar verkligen uppgivenhet och saknar energi i intervjuer. Likaså Rödin som heller inte ser ut att vara en energigivare på isen.

Viktigt att få en energiboost i kvalet. Boumedienne var väl egentligen ingen riktig hockeytränare, men den biten lyckades han med.

Om Brynäs förlorar första kvalmatchen finns nog en stor risk att bristen på energigivare blir ödesdiger.

Peja: Ja Boumedienne och Nisse in nu vore önskvärt. Så kan Manner sköta grillen och hålla bastun varm

Bulten: Money talks. Nåt HV har som ni saknar

Olli Nomadinen : Nja, nog hade vi kunnat norpa någon av dessa. Om vi inte hade -5 i handicap på vår sportchef i förhållande till Norberg

Bulten: Det finns väl ingen anledning att tro att Boumedienne är tillgänglig nu. Han har flera andra uppdrag. Brynäs får leta rätt på någon annan.

JawKee: jag gissar på att det handlar om det gamla vanliga, BSG vill vara ensamma på ståplats med händerna i fickorna och jubla om det går bra, knäpptyst om det går emot utan konkurrens från andra. Annars kan ju gud förbjude någon ha tagit deras plats när de kommer tillbaka ifrån baren halvvägs in i perioden...

För ett tag sen var det väldigt bra drag på klacken och de som ledde den, en kille med färgat hår och en i keps, de fick igång publiken!
Men hörde från en i Gävle att de inte fick stå där längre för att nån i BSG hade en arbetskompis-kompis hade varit på fest, där den med det färgade håret hade erbjudit någon droger enligt jobbarkompisens kompis.

Det resulterade tydligen i att han blev portad som klackledare till förmån för nån som verkar skämmas för att stå där.
Tydligen så stod Brynäs bakom det beslutet.

Sen undrar man varför ståplats är så tyst. Ibland undrar man vad det är för förening man lever och dör för.

Sen egna supportrar som gnäller varje gång det startas nåt nytt, hjälp till istället och peppa grabbarna som tar initiativ (Gamlingarna i BSG undantaget, de gnäller på allt). Det kommer iaf jag göra när jag får möjlighet att gå på match uppe i Gävle.

Det är lite samma mentalitet på detta forumet, det ska gnällas om orelevanta saker, märkas ord och tjafsas om vem som sagt vad i oändlighet

Davydov: Ajabaja droger, ja tack tafsa på småtjejer. Det är Brynäs och BSG det!

JawKee: Verkar gälla burop som Anders är inne på.
Jösses vilken nivå av BSG. Ordet "Kränkt" skall in på vågrätt 4.
Inte konstigt att personer visar missnöje..

Vilken kanal sänder skiten?

Zappaholic:

Matchen börjar 1930 så antar att C more visar, de har väl kvar rättigheterna trots att det är kval?

Tigerhjärta: "Tycker det är larvigt att påstå Manners ledarstil som gulligull.
Vet inte vilka av er prenumererar på GD, men när Jacke anslöt och Brynäs förlorade i hans debut så Jacke till GD ”Jag har nog aldrig varit med om en sådan utskällning genom hela min karriär”.
Det säger en del…"

Uppenbarligen har inte Manner nåt fram till spelarna iaf. Helt rätt att hans ledarskap ifrågasätts. Det s.k. problemspelarna; Rödin, Palve och Dima spelade ju alla förra året och i år har han fått tagit in "sina gubbar" och ändå nått ett sämre resultat.

Sen spelar det ju ingen roll hur mycket man skäller ut spelare om det inte blir någon konsekvens. Palve har väl varit petad en enda match. Övriga spelare som missköter sig har ju fått fortsätta att glida runt i första -eller andra kedjan utan konsekvenser. Där har du noll kravställning.

Lindbäck var ju ett såll i början men fick spela vidare och som följd tappade vi VV. Där har du noll kravställning.

Tomma ord ger jag inte mycket för.

Bulten: "Nja, nog hade vi kunnat norpa någon av dessa. Om vi inte hade -5 i handicap på vår sportchef i förhållande till Norberg"

"Nubben" har inför säsongen köpt ett lag som misslyckats och under säsongen ett till som klarat minimikravet. HV är en rik klubb - Brynäs har ekonomiska problem av flera skäl. Så jämförelsen är knappast rättvis.
Uppladdat:

Huge: Jaha, och vad tror tuppen i strutsfarmen om kvalet då? Skönt att alla kunniga yrkesmän får fortsätta sina jobb. Allt går helt enligt planerna eller hur?

Och nu ska grabbarna få lite välbehövlig vila med bastu och fiske, helt rätt. Sen kanske dom kan göra som senast det var ett uppehåll: snacka ihop sig! Det blev ju riktigt lyckat under förra uppehållet.

Kanske att man kan göra några bra prestationer i kvalserien även om det blir 4 hedervärda förluster. Det viktigaste är att grabbarna mår bra och de kunniga yrkesmännen får jobba på efter sina förutsättningar.

Peja:
Det är en otroligt fin linje mellan fiasko och fest.
Ett stort minfält helt enkelt...

Malken: men så jäkla fattiga är vi väl inte.. vi är väl toppfem i lönelistan typ eller..

parks: Tycker att ambitionsnivån tydligt sänkts under säsongen - och vad jag förstår larmade "Bosse Bank" om ekonomiska problem under hösten.

Malken: klart ekonomi spelar roll men att börja skylla alla våra problem och säsongens utfall på det är ju trams.

Sköt pengarna bättre då!

Ove Myling: ”Uppenbarligen har inte Manner nåt fram till spelarna iaf. Helt rätt att hans ledarskap ifrågasätts.”

Säger ingenting om att Manner inte skall ifrågasättas. Manner har flertalet minst sagt märkliga uttagningar och övriga ageranden genom säsongen.
Med det sagt. Att Manner ifrågasätts är en självklarhet, men att påstå att Manner iprincip driver en fritidsgård och att allt är saft och bullar är rent skitsnack.

Tigerhjärta: hur vet du det ;)

Supportern: Om du läser vad jag skrev i ett tidigare inlägg så förstår du.

Malken: ""Nubben" har inför säsongen köpt ett lag som misslyckats och under säsongen ett till som klarat minimikravet. HV är en rik klubb - Brynäs har ekonomiska problem av flera skäl. Så jämförelsen är knappast rättvis"

Har gått ganska bra för Oskarshamn och dom har väl hälften så mycket (kryddat såklart) som Brynäs i spelarbudget.

Att skylla på det ekonomiska håller inte för Brynäs, som är bland dom lag som får ut minst poäng per spenderad krona.

Zzz: För mig är det nog skit samma om han har kört kravlöst eller inte...Vad vi uppenbart ser är att det inte har funkat. De har inte satt ett spel..som har gett oss poäng. Det är väl en av de största uppgifterna en tränare har...sätt ett spel...och ta poäng. Sen är det vilken trupp man har för att sätta ett spel och här har varken Alcen eller Manner lyckats...det är ju alldeles uppenbart. Vi har vm vinnare os vinnare...Nhl spelare...men det har gått åt helvete i allafall...Detta är inget annat än Manner och Alcens fel...
Vi är i skiten pga av ledare som har satt oss i skiten.
Spelarna vet ju vilka de är med plus och minus och då bygger man trupp och spel efter det. hela säsongen har varit den mest fladdriga jag nånsin varit med om...en ren och skär katastrof.

Ove Myling: Bastu, fiske och vila tror jag inte är fel. Få truppen att få ner axlarna lite.

Jag tror och hoppas vi tar det här…jag tror inte att nuvarande form etc spelar nån större roll utan den enskilt viktigaste positionen är målvakten och där är vi bättre. Om Olkinuora får stå det vill säga.

Men vad vet jag. Jag gissar bara.

Tigerhjärta: "Att Manner ifrågasätts är en självklarhet, men att påstå att Manner iprincip driver en fritidsgård och att allt är saft och bullar är rent skitsnack."

Tycker inte liknelsen är så dålig faktiskt. Ungefär som när jag skäller på mina barn att dom ska städa sina rum. Om jag inte drar in veckopengen kan jag lova dig att dom skiter i städa upp efter sig.

Verkar vara så det funkar i Brynäs. Manner skäller efter matcherna men lik förbannat ser man Tima och Rödin i förstakedjan matchen efter. Förutom Palves enda match som petad, har Manner markerat något mot en enda spelare?

Stefan R 63: Manner har väl vunnit flera guld i Finland som huvudcoach? Tror du det kravlösa funkar där? Det tror inte jag.

Jag tror problemet är på ett annat plan. Det finns starka krafter i omklädningsrummet som har för stort inflytande. Jag tycker det finns incidenter som pekar på det. T ex mötet som hölls när Manner var på landslagsuppdrag.

Har vi verkligen haft så värdelösa tränare de senaste åren? Eller finns det en outtalad kultur i omklädningsrummet där det finns spelare som styr för mycket?

Jag gissar på det sista alternativet.

Zappaholic: tror inte vi ska fastna kring ordet kravlöst. Så klart han har krav. Men det handlar nog också om hur han just sköter starka personer och grupperingar. Där.verkar han inte ha förmågan. Sen som vissa varit inne på så kanske hans spela inte riktigt passar.

Men att vi sitter på den värdelösa trupp vi sitter på, både kvalité och karaktär. Det kan vi tacka flera odugliga sportchefer för.

Summasumarum. Kravlös eller inte. Manner har inte gjort ett godkänt resultat.

Ove Myling: "Att skylla på det ekonomiska håller inte för Brynäs, som är bland dom lag som får ut minst poäng per spenderad krona."

Detta noterades redan av Campese som var fast besluten att ändra på detta med känt resultat - 23 miljoner back. Årets problem tycker jag inte finns i organisationens struktur - det jag hör tycker jag är positivt. Exempelvis att man lyckats höja publiksiffrorna ordentligt. ...Men självklart kan det finnas problem jag inte känner till.

Problemen i år finns, tycker jag, snarare i spelartruppen. Att målvaktssidan skulle prestera så dåligt hade väl ingen, mer än Sanny Lindström, väntat sig. Har sett att flera här inne tycker att det är kul att räkna och för mig får gärna någon ta på sig uppgiften att räkna ut hur många poäng Brynäs hade haft om den sammantagna räddningsprocenten för Brynäs målvakter istället hade legat på medel i räddningsprocent i ligan. Gissar på topp 6. ...Och attityden från ledande spelare som Rödin, Timashov och Palve är inte bra.

Tack och lov har vi fått in Olkinuora - och får han vara hel genom kvalserien tror jag vi fixar nytt kontrakt.

Ove Myling: Joodå, överkuckun i gamnacke-skitkastar-gnällkärringföreningen, allt går enligt planen.

Manner blir förstås kvar på sin post, oavsett vad dina och andra oinsatta soffsvamlare yrar om gällande hans förtroende hos spelarna.
Vila, träning och lite hoppsnack fram till tisdag.

Sen är jag ingen spåkärring och gamnacke som du och vet hur kvalet kommer att sluta, men jag tror tvärtom att vi fixar det till slut.

Huge: då var det HA nästa alltså.

Supportern: Nä det har han inte. Håller helt med dig.

För mig, som spelade fotboll på elitnivå, så förekom inte det att spelare satt och ifrågasatte coachen, hade möten och skapade grupperingar. Passade det inte att spela som coachen ville, så hamnade man på läktaren. Här verkar det som att Manner har varit alldeles för tillåtande.

Zappaholic: Är djävligt enkelt å skylla på tränaren ..Manner är den tränare med överlägset mest resultat å visa fram i hela Shl . Felet sitter på kontoret å på isen. Under Rödins tid har 6 tränare å 2 sport chefer lämnat . Rödin är en uppviglare när han inte får styra som han vill . Han har dragit med sig andra spelare å gjort uppror flera grr . Ynkligt å skylla på att felet sitter på Manners axlar .
Dags å se över spelarna på isen som har ett jobb som är gott betalt . Dags å leverare för dom . Å sen lämna .

Jan Grismöbel: ja nä finns nog ingen spelare som jag kommer på som jag vill se i en brynäströja av nuvarande spelare. Rödin och co har jag velat slippa flera år. Men han verkar vara en helig ko bland polarna på kansliet.

Tror inte det där facit heller är en slump med kapten Rödin. Kan man inte ens betesig utåt så undrar man ju verkligen vad som händer bland stängd dörrar.

Huge: "Joodå, överkuckun i gamnacke-skitkastar-gnällkärringföreningen, allt går enligt planen."

Så "planen" var alltså att man skulle hamna i kval. Logga ut och somna om.

Jan Grismöbel: efter sista omgången tror jag oddsen är 70 - 30 till Malmö även fast vi har hemmafördel. Torsk i första och detta blir en snabb historia..

Ove Myling: Truppen är för tunn så att ge konsekvenser åt bråkiga ungar som inte vill rätta sig efter chefen är Alcén fel . Han visste redan innan säsongen att truppen var tunn å spets å naturliga målgörare saknas . Svaret från Alcén har hela tiden varit , vi har den trupp vi har . Finns inte möjlighet å bänka spelare . Manner bänkade Palve 1 match sen var han tillbaka då en annan spelare gick sönder. 0 marginaler för bänkning .

Supportern:
Har vilat klart nu
Vad händer om vi gör om Rödin att spela back istället?

Pasman: Olki måste stå . Det är prio 1 . Spelarna litar inte på limpan . Har tro på att laget inser att dom måste gå åt samma håll . Vem fan blir intresserade i dessa spelare efter degradering? Självbevarelsedrift att visa sig värdiga i Shl . 4-2 till Brynäs i matcher. Sen börjar storstädningen . I slottet å på isen . Hertigen Alcén måste bort .

Zappaholic: "För mig, som spelade fotboll på elitnivå, så förekom inte det att spelare satt och ifrågasatte coachen, hade möten och skapade grupperingar. Passade det inte att spela som coachen ville, så hamnade man på läktaren. Här verkar det som att Manner har varit alldeles för tillåtande."

För att använda ett fotbollscitat: Rödin är ett virus (som Mourinho sa om Pogba).

Det som gör att jag så kraftigt ifrågasätter Manner är att alla problemspelarna fanns redan förra året och då gjorde man ett bättre resultat. Sen har, som jag skrivit, Manner fått fylla på med sina egna gubbar och ändå har det gått sämre.

Manner har helt klart tappat omkläddningsrummet. Sen om det beror på Manner eller starka viljor i spelrtruppen är svårt att spekulera om. Det man kan konstatera är att det gått sämre.

Men jag vidhåller att någon förändring måste ske inför kvalet annars kommer man inte att klara sig kvar. Om det är att sparka Manner eller sparka Rödin låter jag vara osagt.

Jan Grismöbel: "Truppen är för tunn så att ge konsekvenser åt bråkiga ungar som inte vill rätta sig efter chefen är Alcén fel . Han visste redan innan säsongen att truppen var tunn å spets å naturliga målgörare saknas . Svaret från Alcén har hela tiden varit , vi har den trupp vi har . Finns inte möjlighet å bänka spelare . Manner bänkade Palve 1 match sen var han tillbaka då en annan spelare gick sönder. 0 marginaler för bänkning ."

Absolut är truppen för tunn men Manner kunde väl t ex petat ned Rödin eller Tima i fjärdekedjan och gett dom minimalt med speltid. Det hade ju inte kunna gått mycket sämre. Manner har inte gjort EN ENDA markering mot att någon har gjort fel (utom Palve, en match).

I längden tror iaf jag att det gett effekt.

Ove Myling: jag vill även tillägga allt att denna sommar är bland de sämre off season man kan göra. Som sagt vi var bättre förra året. Dåliga beslut från början till slut.

Ove Myling: Håller helt med om många konstiga laguttag . Spelare kunde flyttats ner många ggr genom säsongen . Några spelare har hela tiden varit heliga inte fått röras trotts bedrövlig inställning å spel . Ändra på laget under match är en sak Manner är otroligt svag på att göra . Det har många gånger skrikits, GÖR NÅGOT ,FÖRÄNDRA under match .

Zappaholic: Tv 12 börjar sända 19:25

pjåtor: Tack

Ove Myling: Det kanske är så att den här spelartruppen har fått så många tränare sparkade att de inte längre har samma respekt för tränaren som man brukar ha på elitnivå. Dessutom gick ju en av spelarna och blev tränarens chef bara sådär när Alcén blev sportchef så de hierarkiska gränsdragningarna är nog inte så normala i Brynäs.

Peja: Det kanske skulle vara nyttigt att börja på nytt i HA. Rensa klubben från alla med Brynäs anknytning (utom möjligtvis Ove). Klubben behöver fylla poster med kvalificerade individer som ser föreningen som ett företag med en tydlig målsättning/tråd.
Bort med Alcén, Grahn med fler och ge fan i lova folk diverse anställningar i klubben efter avslutade karriär.

lapad: det går väl lika bra att göra nu. Eller vad blir skillnaden i ha? Att alla vill fly? Vem ska ta de korrekta besluten?

Ber om ursäkt för negativiteten men tror inte på en förbättring förrän jag ser den. Och jag förstår inte riktigt varför dessa beslut blir bättre i ha. Förutom att vi får möjligheten att bli av med spelarkontrakt (men med alcen vid rodret lär det inte blir så).

lapad: Jag skrev ett långt inlägg om samma som du tycker.
Men det försvann i cyberrymden..
Tur det kanske😀

Men du sätter tankar på vad det inlägget innehöll.

Vad säger att det blir bättre nästa år.
Hoppas att Svedman får mandat av styrelsen att rensa bordet.
Annars så kan vi boka biljetter till kvalet 23/24..

« · 2491421 · »