1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743484 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Supportern: Jag tror och hoppas att föreningen skrivit en klausul i kontrakten hos dom anställda att vid en eventuell nedflyttning till HA har föreningen rätt att säga upp avtalen med kortare uppsägningstid. Jag vet och känner till reglerna kring arbetsrätten men jag har ingen aning om vad som gäller inom idrotten. Att rensa i en förening som är kvar i finrummet kan dock kanske vara mera komplicerat, inte vet jag. Jag vet att man kommer inte ha råd att ha kvar många av dom som arbetar idag. Sedan har Brynäs misslyckats totalt med sin budget och med tanken på att vi ligger någonstans i toppen av SHL borde även tabellplaceringen vara där omkring. Mycket tydligt på att det saknas rätt kompetens.

Manner är för bra för brynäs! Bort med C från rödin.. se hur nr 44 förvaltar det!

Ja ni vänner.

Kval igen. Men väljer att se det positiva i det. Förra gången vi var i kval så var det betydligt värre, i mitt tycke. Det var ju inte bara kval, det var ju väldigt mycket negativt i klubben, inte direkt så att media och andra människor skev ros om oss. Som vi alla minns.. Det tog vi oss ur. Med det sagt.

3-1 mot Malmö denna säsong i inbördesmöten. Det kanske betyder noll i ett kval, men jag tar med mig det. Malmö gått sjukt bra de senaste matcherna. Senaste förlusten var emot just Brynäs. Malmö har kunnat spelat dessa sista matcherna med ingenting att tänka på, avslappnat osv när det inte gäller någonting. Helt annat i ett kval.

Men något måste kanske hända? Jag är enig med många här inne att Blomman ska ta över C. En uppgiven Rödin med C på bröstet som har gjort en handfull bra matcher denna säsong håller inte. Sen kanske inte Blomman är bättre som spelare, men tror någonstans att hans röst kan göra mycket och hans hjärta för klubbmärket.

Sen håller jag Olkinuora högre än Maxwell. Alla dagar i veckan. Det gör vi alla. Hoppas verkligen nu att truppen släpper på axlarna, spelar ut, att det lossnar med målskyttet. Vi har haft otur i stort sätt hela säsongen, vinner överlägset skotten men inte matchen, men matchen avgörs ju inte med skott på mål. Någon gång måste det lossna för oss. Jag väljer att tro att det lossnar i detta kval.

Nu kan väl för en gångs skull alla i detta forum sluta upp och ta oss genom detta tillsammans. De mesta människor som skriver här håller på samma lag, svårt att se det ibland.

Trevlig helg allesammans, på tisdag visar vi att det kommer att bli att åka av för Malmö!

Horace76c: kämpa💪💪

Peja: Det kan man lugnt påstå.

Tampa Bay bänkade nyligen sina bästa spelare efter en radda förluster. Det sänder signaler. Och deras bästa spelare råkar vara bland världens bästa, med Stamkos, Kucherov, Point etc. Men i Brynäs får loj inställning inga konsekvenser.

Olesen klar för SSK. För er som missat det.

Brynäsgubbe: Hade varit perfekt om det hade gått att göra i Brynäs också men med en väldigt svag fjärdelina och ett bedrövligt J-20 lag så har SCerna verkligen målat in Manner i ett hörn där.

JawKee: Vad kul och enkelt det verkar vara att bedriva supporterverksamhet om BSG går ut offentligt med att dom "inte har eller aldrig kommer ha" samarbete med en nystartad supporterfalang på grund av burop efter 0-5 hemma. Och så undrar man varför det är tyst i rinken..

LKV: Är det buropen som ligger till grund så är det ju mer än lovligt barnsligt av BSG. Hur trötta får man vara

Zappaholic: jag håller med dig kring ditt sätt att se på spelare som tar för stor plats på fel sätt MEN..att Rödin på ngt sätt har kidnappat omklädningsrummet..år ut o år in tror jag rakt inte på...Att en elitförening år ut och år in skulle låta EN spelare styra hela eliten är nog så långt ifrån elit det går att komma.
Att EN spelare skulle kunna kidnappa tränare varje säsong . ???? Att Brynäs är så konsekvent dåliga beror på tror jag en helt fel trupp...inkonsekvens och att vi hela tiden har en tro på att vi är bättre än vad vi är...tex ena säsongen Bulan...nästa Melin. Sen sjödda med nära noll erfarenhet.osv..Ett skepp utan kompass och kapten..

JohnnyBotox:
5000 i böter blev det...
Ingen som har känningar på diciplinnämnden som kan uppgradera straffet till några matchers avstäning också 😁

Serieseger? Får man nått för det?

SaggeBoy: 1 miljon kr

eltifoso: ok

Glider Brynäs ner till HA och Olesen går till SSK, då skulle det inte förvåna mig om Olesen gör ca 32 mål och 25 assist kommande säsong, säkert en del av poängen mot just Brynäs också.

DoNaka:
Eklind lär väl säker blomma ut i Örebro också o hamna i skytteliga toppen...

Horace76c: va ju faktiskt en utvisning! Enligt mig är ju nord en jävla idiot han retas ju med vissa spelare ,å dima har ju lätt att förstärka (som Ja inte gillar) men ja kan förstå att han blir frustrerad till slut! Varför får inte nord en anmälan för att han retas? Är ett jävla gnäll på spelare men domarna är inte ett dugg bättre

Horace76c: vore väl inte så konstigt. Ing spelare utvecklas i den miljö brynäs har. Jag gillar Eklund och han kommer säkert blomma ut lite mer i annat lag. Inget konstigt med det.

eltifoso:

800 000 tyckte jag de sa i studion igår

KK is back 🙏🏽

Pigalle: säkert?

Supportern: Intressant summering av Sanny.
Att Brynäs saknar en ledande spelare säger allt i utnämningen av MvP.

Silfver: Verkligen, helt rätt att lämna den bland. Tror dock att Olkinuora aspirerar på platsen efter ett lyckat kval!

Tjurn : facebook

"På tisdag inleds kvalspel mot Malmö. Och Kamratkompaniets medlemmar befinner sig självklart på ståplats. Precis som när Ove hyllades gör vi detta som privatpersoner, mer info om Kamratkompaniets framtid kommer vi att gå ut med efter säsongen.
Här och nu handlar allt om kommande 7 matcher.
Oavsett om du stått på ståplats under hela säsongen, varit frånvarande eller aldrig tidigare befunnit dig där – nu är det hög tid att ansluta. Dina handlingar nu avgör vad du kommer kunna hävda för framtida generationer brynässupportrar. Var vi än befinner oss om tre veckor, tre år eller trettio år så stod du trots allt där när det såg som allra mörkast ut. Vårt gamla fina Brynäs IF är en av Sveriges mest framgångsrika och klassiska idrottsföreningar. Med anor som sträcker sig över hundra år.
Med start tisdag levererar vi, tillsammans, en stämning som reflekterar det."

Tjurn :
Jo kollade på domen och solklar utvisning (trodde inte ens det var det igår på plats).
Men är det nåt jag kräks på så är det filmningar/förstärkningar.
Sånt hör hemma i fotboll... Inte hockey.... O I synnerhet inte I Brynäs...

Silfver:
Oroväckande att han verkat tänka kring kvalserien ganska lika som övriga känner... Att det är övertag Malmö.
Hade hoppats han hade hittat vån vinkel som tippade vågskålen i vår favör... Han brukar ju vara en jävel på att ha rätt..

Horace76c: Svårt att hitta något som väger upp till vår fördel så det är inte så konstigt. Malmös form pekar rakt uppåt och våran rakt nedåt. Avsaknad av målskytt(ar), ojämna målvakter och bedrövligt försvarsspel är väl bidragande orsaker till att vi hamnat där. Det går knappast att åtgärda nu bortsett från att hoppas på Olki då.

Silfver: Måste försvara Lindbäck, visst, tabbar har han gjort, men alla målisar gör sina tavlor. Men har man haft 5-6 målisar under en säsong och det ser likadant ut hela tiden, då måste man fundera på varför.

Som jag ser det: Försvarsspelet har ju varit den största akilleshälen, läser spelet oerhört dåligt i försvarszon, hjälper inte målisen med att slå bort returer som blir, oerhört blöt å vek runt målet. Många av lagen är duktig på att hålla motståndarna på utsidan, Brynäs släpper till oerhört ofta motståndarna till farliga lägen. Skrev förut att Brynäs kommer att fixa detta. Tycker inte om att säga detta: Brynäs kommer att få det oerhört svårt att fixa nytt kontrakt.

För mig känns det som ett spelaransvar, inte bara Manners fel. Det här är en teori som jag har och min syn på det jag sett av Brynäs. Har full förståelse för era teorier. Alla måste få skriva av sig sina besvikelser.

Bara hoppas att jag har fel, vill ha Brynäs mer än Malmö kvar i SHL.

Oerhört tacksam att jag slipper detta
elände en gång till.

{9566}: Du har uppenbarligen inte sett speciellt många matcher där Lindbäck stått den här säsongen. Att försvarsspelet har varit svagt håller jag med om MEN Lindbäck har gjort tavlor man sällan ser målvakter på den här nivån göra, dessutom har han gjort väldigt många såna tavlor. Vi pratar inte svaga ingripanden utan riktiga tavlor. De andra målvakterna har inte heller lyckats men har inte alls fått stå lika mycket som Lindbäck och de har definitivt inte gjort tavlor i den kalibern.

Björnen: Visst kan det vara så, men det jag menar, målvakt och försvar är oerhört beroende av varann.

Bulten: Grattis Bulten. Tror aldrig du fått 10 siffrigt med Likes på ett inlägg innan ;)

Horace76c: "Han brukar ju vara en jävel på att ha rätt.."

Sanny Lindström är INTE en jävel på att ha rätt. Han hyllade till exempel Djurgården när de tog in Fagervall som tränare förra säsongen och räknade ut ett högt poängsnitt för Djurgården med Fagervall som tränare härom dagen. Han glömde att nämna Fagervalls poängsnitt i kvalet, 0 poäng per match. Jag tippar dåligt - alltid Brynäs för högt - men Sanny tippar totalt sett inte bättre.

...Och jag tycker det är väldigt skönt att "Sasse", Abrahamsson och uppenbarligen också Sanny tippar att Brynäs ska åka ur. Det ger de bästa förutsättningarna - bra bränsle!

Farsang: ” Grattis Bulten. Tror aldrig du fått 10 siffrigt med Likes på ett inlägg innan ;)”

Kul ändå med folk som lever sitt liv genom antalet likes på ett hockeyforum för Brynässupportrar

Bulten: det gör jag inte! Skojar bara med dig, om du inte insåg det då alltså ;)

Björnen: "Vi pratar inte svaga ingripanden utan riktiga tavlor"

Det känns som att Lindbäck kom in med fel inställning. Han pratade om att "gå ner en nivå" - och trodde nog att det skulle gå lätt i SHL. Tror det har bidragit till att han totalt sett presterat på "Andrén-nivå". ...Men visst ser det mycket bättre ut nu än i början av serien.

Det blir för mig också fel för mig när flera spelare i Brynäs talar om att tända till lite extra i slutet av serien. Gillar inte att ge Wikegård rätt - men han tog under Brynäs - Växjö upp hur Jörgen Jönsson har totalt fokus på att vinna varje match med sitt Växjö och hur han lyckats föra ut det till spelarna. Det fokuset saknas hos ganska många spelare i Brynäs trupp idag.

...Men jag hoppas förstås att det ska finnas där i kvalet.

Bulten: Fan vad fint! Undrar om Bocken ultras gör premiär?

nittontolv: Sådär, då var ståplats på tisdag inhandlat. Nu stöttar vi grabbarna allt vi kan, för det behöver dom verkligen just nu då dom har sett helt energilösa och räddhågsna ut dom två senaste matcherna.

Som alltid, heja Brynäs!

Malken: Det är det här som lätt misstolkas.
Lindbäck som person, lagkamrat o person 10p av 10 möjliga.
Lindbäck som målvakt, 3p av 10 möjliga.
Älskar den mannen, men han kan vara orsaken till att vi är i kval. 🥲 ❤️💛🖤

Honken72: Om någon undrar hur HV "hittade" spelare på en död marknad så stavas det pengar. Jävligt mycket pengar.
Ros tror nog deras trupp iår går loss på 60 miljoner.

Här kommer ytterligare kostnader.
Man betalar alltså 240"/24 månader så att växjö kan värva billigare...

Och Brynäs gör 8 miljoner i förlust iår. Och folk undrar om spelare..
Ingen ursäkt, bara en förklaring.

Huge: Tror de flesta tänkte Wow Limpan...o så va det ju.. Men vi trodde nog också att Honken och Limpan skulle vara proffsig nog att köra en bra sommarträning...o förbereda sig bättre för serien

mk: då skulle man ju i ledningen gå ut med det...Säga ...Vi har inte pengar till ngn värvning..inte köra..med död marknad...osv...

SuneMangs: Släpps inte biljetterna på lördag kl 10:00?

DoNaka: Troligtvis privatpartner, då får man förtur!

Stefan R 63: och inte värvat lindbäck och Larsson för absurdom mycket pengar. Eller förlängt med Palve. Hissnande dåliga beslut om man nu är så fattig och inte har råd att tävla.

SuneMangs: blev lördag för mig på sektion N3
Då jävlar ska det hejas.

Honken72: ”Lindbäck som person, lagkamrat o person”

Det är när man läser sina egna inlägg av denna kaliber man inser att man ska skriva när man är nykter o använder läsglasögon.
Tack för ikväll! 🍺😎

Zappaholic: Tom för en utomstående så är bevisen starka för att Brynäs ”kärnspelare” har alltför stor makt och påverkar inifrån.
Manner är ingen dålig tränare.
Men saker lär komma upp på bordet efter säsongen förhoppningsvis.

Supportern: Alltså Larsson behövde vi såklart gå för.
Fattar hur snacket hade gått här inne om han entrat arenan i en Färjestas tröja tex.
Tror för övrigt att han spelar skadad.
Inte varit sig lik efter när han gjorde sig illa.
Han var ju på gång när han gjorde illa sig.
Lindbäck håller jag med om, samma med Palve.
Var nog lite mycke känslor inblandat i den förlängningen.

Om vi lyckas med det omöjliga att hålla oss kvar så är det bara att börjar bryta kontrakt och börja om.
Dom uppenbara som behöver bort enligt mej är.
Hedberg, Nimelä, Friman, Olesen, Kvist, Eklind, Birgersson, Dima, Palve, Lindbäck.(reservation för stavning)
Elefanten här är Rödin.. här vet jag inte hur man ska göra, kan han blir en 2:a / 3:e spelare utan att ha någon bokstav på tröjan så kanske.
Vet inte om han ett gift i omklädningsrummet eller inte.
Här hoppas jag att insatta personer har koll.
Blomman vet jag inte heller med..
Håller han ett år till? Har han suget?
Trots största hjärtat.

Kan andra lag bryta med kontrakterade spelare så kan vi, vi måste sluta dalta med spelarna om dom inte presterar.
Även klubbikoner.

Men just nu så ska jag vara en hängiven supporter och gör allt jag kan för att laget i mitt hjärta klarar kvalet.

Stefan R 63:" då skulle man ju i ledningen gå ut med det...Säga ...Vi har inte pengar till ngn värvning..inte köra..med död marknad...osv..."

Det där snacket är en massa BS ,

Flera lag med Brynäs Luleå Rögle Skellefteå mm trodde på en lukrativ marknad, Och därför väntade med att värva ett fullt lag. Vilket med facit i hand var ett felbeslut,

Pga kriget i Ukraina och att KHL skulle vara svartlistat, så därför många bra spelare till SHL och HA trodde flera Sportchefer,

Vad ingen räknade på var en svag krona osv, AHL dollar, andra Europeiska ligor med Euro har gått före Sverige.
Så en oerfarna Sportchefer(Brynäs) klev rakt i fällan,

Nubben (HV) lyckades värva ihop ett helt nytt lag efter halva säsongen som räckte till för en tolfte plats med ekonomiska resurser (muskler) vi inte är i närheten av, vilket bara visar på vilken otroligt svag marknad det varit den här säsongen...

Men detta är inga ursäkter utan nu ska huvuden rulla och gör om och gör rätt till nästa säsong,..

Och efter säsongen ska ansvariga i ledningen av Brynäs ställa sina stolar till förfogande om dom har någon som helst moral ii kroppen och Brynäs medlemmar ska få möjligheten att rösta om vi har förtroende för denna styrelse i ett extra insatt årsmöte , då den här säsongen är ett gigantiskt misslyckande av SHL laget,

DoNaka: Trodde också dom släpptes då för jag kunde inte boka på Brynäs hemsida först, men när jag bokade via SHL:s hemsida gick det helt plötsligt.

« · 2491563 · »