1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743499 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Såg den här på dagens sändning.

Vi var 10:a 5v5 off, 10:a 5v5 Def, 14:e målvakter och 11:a I målskytte. I PP och BP var det desto bättre med 4:a och 5:a. Inte bra placering på något förutom PP/BP, men som han sa på Cmore så är det målvakterna som sänkt oss.

Det finns en målvakt jag vill se i kvalet och det är inte Lindbäck.
Uppladdat:

500x0-20230311183930.jpg

Stefan R 63: Om det finns någon slags sjävkritik och självrannsakan i Brynäs, så är nog beslutet att inte förlänga Roy ett bra exempel på en sådan sak som man kommer fram till var helt fel i efterhand. Det var baserat på att Strömgren bara skulle fortsätta prestera sin bästa hockey, att inga forwarsskador skulle uppstå och att konkurrens är oväsentligt. Dvs ett beslut taget på djävulskt korkade premisser. Att Brynäs kanske kommer att mista sin SHL-plats på grund av dessa uppenbart inkompetenta och på felaktiga grunder rekryterade beslutsfattarna är minst sagt upprörande.

Det skrivs mycket här på hockeysnack och det mesta är kritik, men jag tror ärligt talat inte att någon kan formulera hur dåligt Brynäs sportsliga bit har skötts de senaste åren. Det är så urbota uselt och en kavalkad av idiotiska beslut.

mattias - 74: Bischel är en stor talang i alla bemärkelser. Har sett honom dominera i J20. Kan vara ordinarie i NHL inom 2-3 år om han förbättrar sitt fotarbete och lär sig spela på gränsen till vad som är tillåtet. Påminner lite om Patrik Nemeth, som jag också såg mycket i J20 och sedermera Allsvenskan/SHL.

Stefan R 63: Känns som att prata med en vägg ,
Vad argumenterar du i mot?

Brynäs (SHL)misslyckades med att värva spelare under säsongen.

Men jag tycker det stora problemet var att vi klev in i säsongen med en lövtunn trupp,

Sen Roy har troligtvis varit bättre än Birger Kvist men inte en avgörande faktor,

Utan kvalet är PGA att vi inte hade ett bättre lag när säsongen startade.
😇🙏🏻😎

Falken: bäst i underläge är vi, beror väl på att vi alltid är katastrof i första och ligger under.

Vad har Björn på sig, hoodie?????

J-S: vår det inte du som så till oss övriga att lugna oss..osv..att det skulle bli bättre efter jul med exakt samma trupp vi hade före jul??? Pajas..

Peja: Du har ganska svårt att förstå det här med ekonomi och för det andra hade Roy gjort varken från eller till.

Treklövern1912: Fast det var när Roy lämnade som vi tappade allt. Så uppenbarligen gjorde han skillnad

Treklövern1912: Ok..vatför tror du inte det hade gjort skillnad Kul att höra din analys på det?

Stefan R 63 ”vår det inte du som så till oss övriga att lugna oss..osv..att det skulle bli bättre efter jul med exakt samma trupp vi hade före jul??? Pajas..”:

Ha ha ha🤡 Är inte vår ännu !!!
Lägg ner skitsnacket,
Trots din ålder så är du lika omogen som mitt barnbarn,
Ok min vän håll konversationen på en civiliserad nivå ,
Pajas hit och dit låter som att någon tappat det,
Skulle vara trevligt med ursäkt för ditt otrevliga beteende,
Var snäll och håll argumenten på en civiliserad nivå ,
🤔😇🤣🤣🤡

Treklövern1912: vad är det som är svårt? Brynäs får också skylla sig själv som byggt laget så idiotiskt dåligt med dåliga kontrakt rakt över. Man får ju inte ut något per kr. Och alltid när man har chansen att komma loss från dåliga kontrakt då tar man återigen dåliga beslut Och sitter på spelare som inte presterar i närheten av vad de tjänar.

J-S: du kanske kan svara på frågan istället för att slingra dig...
Så du inte att det skulle ordna sig och bli bättre efter jul????

Peja:
:Det skrivs mycket här på hockeysnack och det mesta är kritik, men jag tror ärligt talat inte att någon kan formulera hur dåligt Brynäs sportsliga bit har skötts de senaste åren. Det är så urbota uselt och en kavalkad av idiotiska beslut."

Ja, det är svårt att komma undan den slutsatsen när man tittar på tabellplaceringarna.

J-S: 19 januari...skrev du..Synd att vi inte har Roy att tillgå...

21 jan skrev du att vi kommer till slutspel Tack vare Limpan...

Herregud....

J-S: Du är en rolig kille, kastar ur dig både det ena och det andra...

Ena stunden; "Trots din ålder är du lika omogen som mitt barnbarn"

Följt av; "Skulle vara trevligt med en ursäkt för ditt otrevliga beteende"

Samt; "Var snäll och håll argumenten på en civiliserad nivå"

Ovanstående gäller även din argumentation gällande Brynäs IF.

Hela anrättningen kryddad av emojis.......

Bulten: "Fast det var när Roy lämnade som vi tappade allt. Så uppenbarligen gjorde han skillnad"

Själv tycker jag att det var Linköping borta som på allvar inledde den svacka som gav kvalplatsen. ...Och jag kan förstå varför. Lagets kapten, Rödin, tillsammans med Timachov, som ska vara en ledande spelare, tog säsongen två mest korkade utvisningar. ...Och de ledde till att man gav bort segerchansen. Ledande spelare får bara inte uppträda så och de skickade sämsta tänkbara signaler till resten av truppen.

Om någon förändring ska göras innan kvalet är det, enligt min mening, i så fall att byta kapten. “You’re not a wartime consigliere" sade Sonny Corleone till Tom Hagen i Gudfadern och jag tycker det är dags att säga detsamma till Rödin. ...Och langa över kaptensbindeln till "Jacke".

Stefan R 63: "LarsGöran: du kanske kan svara på frågan istället för att slingra dig...
Så du inte att det skulle ordna sig och bli bättre efter jul????"
Vilken fråga? Vad slingrar jag mig i från?
Vilket inlägg som jag postat förstår du inte? LÄS IGEN!
All kärlek till dig.

JanT: "Du är en rolig kille, kastar ur dig både det ena och det andra..."

Så vad är det du vill säga?

Stefan R 63:"9 januari...skrev du..Synd att vi inte har Roy att tillgå...
21 jan skrev du att vi kommer till slutspel Tack vare Limpan..."

Och vad har diskussionen vi haft något med dessa inlägg att göra??

Läs vad jag skrivit igen, Orkar inte fortsätta diskussionen med dig läs igen och förhoppningsvis ramlar polletten ner,

Som att prata med en otrevlig vägg.

Puss och kram
Trevlig helg
Lars Göran

J-S: LarsGöran, när ska du bada i Gavleån? Jag och många härinne väntar inbjudan med tanken på det du lovat. Jag kan t.o.m. tänka mig bjusa dig på mat och några öl bara du utför det du lovat.

lapad: Låter som en dejt.

Länge sen jag besökte Gävle .

Men jag är en man off my Words,

Ha ha kan betala både för mat och husrum

Så nu får vi se om det blir HA eller SHL.

Vi håller kontakten och sammanstrålar efter kvalet.
SPÄNNANDE!!!

JanT:” Ovanstående gäller även din argumentation gällande Brynäs IF.
Hela anrättningen kryddad av emojis.......”

Så vad vill du ha sagt?
Är ett otrevligt beteende och ett förolämpande berättigat för att du tror att dina påståenden och åsikter är dom rätta?
Och sen dessutom är emojis en kryddning och dessutom förolämpande.?
En jävla dagisnivå på denna argumentation,
Väntar fortfarande på vad du vill ha säga med din argumentation.
😎🤨🤔😇💪🏻

J-S: Enkelt uttryckt så stör jag mig på din argumentation, precis som ett flertal andra skribenter härinne. Som någon påpekade är du ny härinne och sticker ut hakan rejält. Har du funderat på hur dina egna inlägg upplevs?

Det är personangrepp och kramar om vartannat, ena dagen är vi i slutspel nästa dag ett jävla skitlag. Det är högt och lågt, hit och dit.

Men du får självklart skriva hur du vill och jag kommer att fortsätta att tycka det är rappakalja.

Kram

Bulten: ” Fast det var när Roy lämnade som vi tappade allt. Så uppenbarligen gjorde han skillnad”

Med Roy, sex matcher, 6 poäng, 32 insläppta!
Sex matcher efter Roy försvann, 11 poäng, 12 insläppta.

De matcherna Roy var med läckte vi som ett såll defensivt. Efter han försvann tog vi både poäng och stabiliserade defensiven. Det kan ju bero på andra saker än Roy, men köper inte kommentaren att ”vi tappade allt” när han försvann. Det verkar lite ogrundat framförallt när man kollar statistiken.

JohnnyBotox: Det är mer intressant att se på hur mycket istid han fick..Hur hand plus minus var. Hur gick det för kedjan med han dima o palve..
Roy hade Plus 2 ..på 6 matcher Ganska imponerande med tanke på hur övriga laget gick eller hur?
Sen såg man tydligt att de tre hade en kemi...Roy mer rakt på ..gick in på mål vilket skapade ytor för dima och Palve Det såg jag..vad såg du?
Sen med tanke på vår tunna trupp så var han ett antal snäpp bättre än det vi sen släpper in på isen...
Såg du Strömgren de sista 20 matcherna..
Alltid har man sagt att när junorer kommer tillbaka från JVM så går de ner sig..

Stefan R 63: säger varken bu eller bä om Roy, han lyfte Palve och Timashov lite, kommenterar bara påståendet att Brynäs som lag skulle ha ”tappat allt” när han försvann med fakta om att de snarare presterade bättre.

JohnnyBotox: antalet insläppta mål känns ju lite haltande med tanke på att han själv då spelade +2. Eller menar du att ha. Påverkade de andra linorna så
pass negativt. Snarare var det så att Lindbäck/Karhu läckte som två durkslag för att sedan hitta någon form av nivå som iallafall varit bättre än tidigare. Palve och Dima trivdes i hans sällskap och tycker att man rubbade den dynamiken helt i onödan. Speciellt när man inte hade någon annan att ersätta med.

Bulten: Återigen, ditt citat var:
"Fast det var när Roy lämnade som vi tappade allt. Så uppenbarligen gjorde han skillnad"

Jag ifrågasätter bara din kommentar "tappade allt" för det gjorde man uppenbarligen inte som lag, utan snarare tvärtom att laget presterade bättre precis efter Roy lämnade. Om det beror på andra faktorer än Roy lämnar jag därhän vilket jag redan skrivit.

Inte ute efter att jävlas, men din upplevelse av att laget "tappade allt" kände jag inte igen, det var inte min upplevelse så var tvungen att kolla upp det.

Stefan R 63:
Fast att juniorer går ner sig efter JVM gäller ju enbart i Brynäs som man är nöjd att man åker och fyller år.
Kolla bara på Leo Carlsson i Örebro.. Han gjorde en bättre 2023 än 2022.
Beror väl på vilken spelare man är.
Men att Alcén tycker Strömgren är landets bästa i sin årskull bevittnar väl om det sjuka förtroendet han hela tiden får trots minimal utdelning.
Wille kan och kommer bli bra inom sin tid. Men faktum kvarstår att Ljunken har gjort mer för Brynäs i år trots mindre förtroende... Kan nästan lova att Ljungkrantz hade gjort mer avtryck I tex PP än vad Olesen och Wille gjort där i år.

Men matchcochandet har återigen varit under all kritik som den även var ifjol...

Manner har ingen förmåga att se vilka som passar med varandra och ingen som helst förmåga att se vilka som är hetast för dagen och gå ner på folk samt matcha dessa hårdare. Detta plus att han tagit 1 enda tidig to under 2 säsonger.

Manner är en duktig ass coach. Där han får sprida energi med sin värme. Men någon headcoach för ett lag i spillror kommer han aldrig bli.

Att vi spelade sämre eller bättre med eller utan Roy känns onödigt att spekulera i. Vi var kassa i stort sett hela säsongen och kom på 13e plats i Shl.

Men Alcén/Manners övertro för vissa spelare har ju förstört mycket i år. Manners envisades att spela Olesen konernuerligt i PP trots ingen produktion. Att Alcen gick in i säsongen med en 4e kedja Kvist-Birgersson-Ljungkrantz säger ju rätt mycket om man säger så.

Näe hoppas alla finnar samt Alcén/Grahm ryker med huvet före efter säsongen oavsett utgång. Ta "hem" Bulan igen med Sjödin. Satsa allt för att få in Kentä som sportchef om Björklöven inte går upp.
Nya spelare som är scoutade. Bryr med Kvist, Palve, Hedberg och Friman.

Satsa på duktiga spelare som typ Wikman, Herman Hansson eller Måns Lindbäck i en 4e kedja. Från start.
Se för fan till att värva minst 2 måltjuvar. Se till att ha mer än 1 rightare från start.
Ha I åtanke Kinnvalls skador.
Precis som Peja innan säsongen tippade så hade vi behövt värva en till spetsback. Peja förutspådde att Kinnvall skulle spela hälften av matcherna pga sina skador.

Nån gång kanske Brynäs lär sig. Annars kommer man missa sin målsättning nästa år igen.

JohnnyBotox: ” Jag ifrågasätter bara din kommentar "tappade allt" för det gjorde man uppenbarligen inte som lag, utan snarare tvärtom att laget presterade bättre precis efter Roy lämnade. ”

Går ju såklart kanon att lyfta ut lite matcher för att bekräfta sin tes. Jag hävdar fortfarande att vi tappade allt, vi landade till slut som nummer 13 som du vet, kanske inte på grund av just Roy, men vi hade behövt den bredden, och tagit istid från spelare som inte har i SHL att göra. Dessutom tappade Pavle och Dima på nytt efter att han lämnat

Bulten: LÄS TWITTER

Och där kickade vi tränarna.

Skagge: Herrejävlar

Farsang: Inte oväntat, är väl bara två här på forumet som tyckt och trott annorlunda
Kör hårt, känns som den märkliga förlängnignen med manner i Höstas var nybörjaraktig

jisses

Depression: otroligt chockerande

Farsang: Bra gjort men 15 omgångar försent!

Hoppas detta räcker att det gjordes nu

eltifoso: nej, men samtidigt så tycker jag det är konstigt att det enbart är tränarna som får all skit år ut och år in.

Man testar inte ens att byta några andra poster.

eltifoso: Att vi sparkar alla tre några dagar innan första matchen mot Malmö var verkligen inte oväntat… nä

Mickesgolf: Precis, det hade varit helt rätt att sparka tränarna för några veckor/månader sedan. Det är som om någon i klubbledningen precis upptäckte att man riskerar att åka ut och att massor av människor blir av med jobbet då.

bar mofftak: Var det ingen trevlig grill och bastukväll?

Bra kortsiktigt kanske, men nu får vi börja om ännu ett år med ny tränare och spelidé..

Farsang: Tilbaks på ruta ett. In med "inavel" med begränsad eller minimal erfarenhet på tränarposten istället för att utvärdera övriga positioner. Ska detta loopas i all evighet? När ska andra ledande postioner börja granskas och ifrågasättas? Jag blir GALEN.

SuneMangs: jag med, är så trött på det. Bara en sån sak som att Rödin verkar orubblig som kapten stör mig nåt så in i satan.

SuneMangs: 8 tränare på 5 år eller något sådant.. tror inte problemet ligger där..
Tycker dem skulle tagit in andra tränare tillfälligt under kvalet..

Verkar som det är Håkan Svedman som tröttnat och tagit beslutet.
Alcén lär vara nästa man till rakning, oavsett divisionstillhörighet!

Oj det slog faktiskt ner som en bomb.

Synd att det skedde så sent som det gjorde. Vi hade kanske kunnat undvika kval om man gjorde något åt det tidigare.. men men

eltifoso: Finnarna drog kniv i slutet på bastu/isfisket. Stämningen sjönk litegrann.
Nu väntar jag med spänning på en lång förklaring från vårt hockeyorakel om varför denna sparkning nu plötsligt är helt logisk 🍿

Nästa headcoach bör:
1. Vara en erkänt bra matchcoach
2. Ha en, för SHL (förhoppningsvis) anpassad, spelidé
3. Kunna göra sig förstådd på svenska och/alt. engelska

Haha vilket skämt som föreningen.. han är betalt ett år till ! Grattis manner! Rätt vanligt av brynäs att sparka.. nu åker vi av

« · 2492639 · »