Brynäs IF

713454 inlägg · 7953 ämnen

AVGÅ BOORK!!!

« · 623317 · » Till forumet


Sv: AVGÅ BOORK!!!
micke: Läs vad Boork och Sundlöv skriver så kanske det klarnar lite.
Man letar för tillfället i FÖRSTA hand spelare i AS då de utlänningar som finns tillgängliga bedöms hålla ungefär samma klass, samt att dom även kan ha lite svårt med anpassningen.
Dyker det däremot upp en utländsk spelare som bedöms vara klart bättre än en inhemsk så har ju iaf Sundlöv klart och tydligt deklarerat att man isf är intresserade.

Vad menar du med "stöttespelarna"??
Miettinen är klart en sådan då han presterar normalt, men knappast i nuläget eller den senaste tiden.
Vilka andra avser du, eftersom du använder pluralis?
Och så heter det inte stöttespelare, utan stöttepelare.... :-)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
micke: "Hur f*n långsiktigt kan BIF bli om man sparkar bort stöttespelarna?"

Det är väl just det som det kan bli.Om han/föreningen anser att dom inte gör sitt yttersta så ligger det väl nåt i det.Om inte annat var ligger den långsiktiga satsningen i att behålla dessa spelare om dom bara glider runt? Att kalla dom stöttespelare är väl att ta i,då skulle dom ha presterat bra mycket mer.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
sylf: För allsvenskan är det enda ställe Boork vet var man hittar spelare. Även om Sundlöf skulle leta ngn annanstans, var hittar du en Miettinen, Wahlberg och Cassel som är lediga idag?

På tal om det långsiktiga arbetet Boork har påbörjat. Hur f*n långsiktigt kan BIF bli om man sparkar bort stöttespelarna?
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
micke: Vem har sagt nåt om allsvenskan?
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
JanT: ...och det är du glad över?
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Casselståhl och Wahlberg ger 1000 gånger pengarna. Miettinen till Ilves 1,01 gånger pengarna. Jag tror Tommi är rökt i BIF!!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
sylf: Var tusan hittar du en Miettinen, Wahlberg och Cassel i allsvenskan?
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Känns som det kvittar,om dom ser till att ersätta med bättre,vilket inte kan va allt för svårt.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Vad tror ni att oddsen ligger på att Miettinen skriver på för Ilves, Wahlberg för Leksand och Casselståhl för Timrå??
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Publiksiffrorna har väl iofs aldrig varit BIF:s problem. Vi budgeterar alltid med 4600 och hamnar alltid lite högre, hur uselt vi än spelar.

SSK däremot har rejäl huvudvärk, dom har budgeterat med 5250 för att den nya arenan ska gå runt, på den senaste hemmamatchen hade dom väl typ 2700 (det måste vara bottenrekord sedan VIK:s senaste ES-säsong) och deras snitt ligger på 4079.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Huge: Det blir OFTA en kulturkrock för dom utländska spelarna i ES, både på isen och vid sidan om.Det är lättare för svenska spelare att anpassa sig säger LEIF BOORK. BIF:s tränare vill nu att sportchef Sundlöv letar guldkorn i AS. Jag tolkar det som om Boork avstår från att jobba med utländska spelare.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Brynäs har ett publiktapp på -144 personer jämfört med förra säsongen

Snittet för hela serien ligger på 6120 pers -120 st

Hela listan finns att beskåda på SVT Text, sid 307
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Jag säger det igen ang alla oss kritiker, positiva och negativa:

"Kritiker är som Eunucker i ett harem. De vet hur det går till, de ser det varje dag, men de kan inte själva"
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Självklart så ska Boorken vara kvar. Nu har vi äntligen en riktig tränare och då ska han bort så spelarna kan leka vidare.
Med tanke på vårat spelarmaterial så ska vi vara jäkligt glada att vi ligger nia...
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
arnio: Det är bara in med Bisset och larsson så hjälper allt :D
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Bättre piska än morot men inget går upp mot stuvad orm. Låt Boorken stanna säsongen ut så kan vi hylla eller såga honom rejält när allt är över. Det känns som att 12 nya spelare och en ny tränare vore det bästa men jag tvivlar på att Sundlöv ger oss allt detta. Det kan nog ändå fixa sig det här, trots allt så suger åtminstonde 4 andra lag fett och det kan vara våran räddningsplanka.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Burberry: Nej som det känns som har vi redan lagt ner så mycket på Boork så det är lika bra att låta honom fortsätta... Det är bara att be sin aftonbön varje kväll och hoppas att han kan vända trenden...

Annars lär det bli många besvikna miner och för att inte tala om rubrikerna som kommer då...

"Boork förstörde klassiska Brynäs" och liknande...

Att det redan var sjukt när han kom kommer ingen att ta hänsyn till...

Sen får vi se om han strödde salt i såren eller om han plåstrade om...
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Boork ska fan inte avgå. Det är divorna som inte presterar som ska packa... Säger det igen, det spelar ingen roll vilken tränare vi har, det har vi redan sett!
Kommentera


Sv: AVGÅ BOORK!!!
Inte för att jag håller på Brynäs eller nått sätt, så tycker jag att Bork har lyft upp brynäs lite ändå faktiskt! att kunna peta spelare är ett stort täcken, dom som inte vill slåss ute på planen, kan stanna hemma och fika!
Hoppas att det det blir en bra borta match mot Lule på torsdag iaf..
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Metal Guru: Om de tror att du har ett gäng katter i säcken finns risken att det aldrig blir några djupare diskussioner. Varför byta Brynäs mot ett lag som förlorar med 11-1 mot SAIK? Eh, vänta nu...
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Chief:
Jag har god koll på Geografin, men kan inte innan djupare diskussioner inletts avslöja vad jag har i säcken på ryggen.

Du kan jämställa mitt erbjudande med hur kvällspressen gör löpsedlar om 38-åringen, när det egentligen är en 43-årig bov som avses.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Metal Guru: Sundsvallslag? Antingen har du dålig koll på geografin eller också försöker du blåsa de stackars brynäsarna här...
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Metal Guru: Ja du får Miettinen mot Böset... hans värde verkar ha sjunkit rejält...
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Pst!
Jag skulle kunna förmedla ett byte med ett känt Sundsvallslag.
Sportchef. Tränare. En skock spelare.

10% på övergångssumman.
Deal?

Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Ne quid nimis :-)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Bissett19: "Det är ju helt uppenbart att Boorkens ledarstil INTE går hem i Brynäs just nu,"

Den går iaf inte hem hos Miettinen.
Men vad är det å andra sidan som säger att det är Miettinen som har rätt?
Sen vet jag inte vilka belägg du har för att den inte skulle gå hem hos övriga i föreningen. Däremot tror jag säkert en del i föreningen kan vara lite tvivlande, men det är en annan sak.
Förändringar skapar alltid missnöje på ett eller annat sätt.
Ledarstilen i sig har alla varit medvetna om från början och spelarna har även sagt sig önska ett ledarskap som Boork representerar.
Nu har han gjort det i Sverige uppenbarligen otroliga att bänka 2 spelare som inte haft rätt inställning och spelat mer för sig själva.
För oss lekmän som inte ser spelarna varje dag under träning och match kan det säkert tyckas som att Boork har fel.
Boork har alltid haft som ledstjärna att spelarna ska ge sitt yttersta i alla lägen, stjärna som grovjobbare.
Då faller det sig väl helt naturligt att han hela tiden måste vara observant på om vissa spelare försöker maska eller på annat sätt dra sig undan sitt ansvar på isen. Och att han samtidigt genom åren genom erfarenhet blivit mkt bra på att upptäcka dessa tendenser ifall dom finns.
Det som Boork ev upptäcker med sina vana ögon kan vara småsaker som vi vanliga dödliga inte nödvändigtvis ser. Inte ens om vi är hyggligt insatta och intresserade.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
51 Roger: Jag tror dej 51 Roger. Karln har ju lagt in en överväxel av hybris...

Travestin anspelade på en deltagare som har haft ensamrätt på kommentarer som denna.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Bissett19: Tror nog vi kan säga så här om ALLA som skriver i den här Gb:n "Kritiker är som Eunucker i ett harem, de vet hur det går till, ser det varje dag, men de kan inte själva" :-)
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joto: Det är ju helt uppenbart att Boorkens ledarstil INTE går hem i Brynäs just nu,frågan är ju bara om styrelsen har tålamodet med Boork!!

Jag tror att styrelsen är mer tålmodig med Leffe än med Esko........
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
WarhawK: Då ska man se till och ha jävligt bra backup!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Huge: Hitler, Franco, Moussolini, och Zalazar m.fl försökte också att övertyga och få med folk på deras egna sätt och d gick ju bra!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues:
Att man bara ska bänka spelare om man leder ligan är ju ett jävla skitsnack , spelare med fel inställning ska ALLTID bänkas oavsett tabellplacering
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: "Säger som Percy Barnevik "Att leda handlar till 90% om att sälja, övertyga och få med folk, bara 10% är strategi!!!"

Ja, och Boorken försöker sälja sitt koncept till spelarna samt även övertyga och få med sig desamma.
1 spelare verkar hittills inte ha nappat eller gått på försäljarsnacket.
Ska man då lägga ner hela projektet innan det ens fått en chans?
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: "Joto: Brynäs situation idag är inte nämnvärt bättre än tidigare år, tabellen ljuger inte!!"

Intressant.
Först påstår du att Boorken borde vänta tills situationen blir mindre prekär.
Hur hade du tänkt dig att läget skulle förbättras och bli mindre prekärt om vi fortsätter i samma hjulspår som tidigare år? Inget har ju förbättrats nämnvärt, enligt dig...
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joto: Säger som Percy Barnevik "Att leda handlar till 90% om att sälja, övertyga och få med folk, bara 10% är strategi!!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Håller med dig till fullo att tabelläget inte är bättre i år. Men vi kommer förmodligen aldrig att vara högre upp om vi inte gör det här nu. Mao vi kommer inte att få ett bättre läge att gör förändringen.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Inte spelet heller!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joto: Brynäs situation idag är inte nämnvärt bättre än tidigare år, tabellen ljuger inte!!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Joto: Som sagt, jobba som Boork gör nu kan man göra när man ligger i en mindre prekär situation än Brynäs!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues: Mitt inlägg har ingenting med intelligens att göra. Däremot handlar det om utbildning i ledarskap. Vad jag menar är att Boork arbetar som man ska göra med grupper. i det här fallet har han en grupp spelare där vissa i gruppen väljer att inte jobba för att nå gemensamt satta mål. Därav hans aggerande. Vanligt när man sätter tryck som Boork har gjort så orkar inte omgivningen stå emot och då sparkar man den ledaren. Och då är man tillbaka på ruta 1 igen. Nokkelainen ( osäker på stavningen) provade för några år sedan men omgivningen vek ner sig.
Det har i många år pratats om att det är spelarna som styr i Brynäs och vi vet ju hur det har fungerat.
Stötta Borken nu när det äntligen är förändring till det bättre på G.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
74050: Mycket säker källa klargjorde detta för mig inför matchen igår.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
GävleLasse: "Det är klart att det är positivt... Alla tabeller som visar att Brynäs är i topp ÄR positiva... så har ju tongångarna varit här hela tiden.

Som inbiten statsryttare så måste ju detta falla dig på läppen.

Men det skulle vara mer intressant att se en tabell som visar samma lags insatser MOT top 4 lagen... för det är ju poäng det med..."

Som sagt: det var inte frågan om det var positivt eller inte, utan om man kan kalla det för en kris.

Här har du tabellen du söker. Får återigen tacka den eminente tabellmakaren metal guru....


"Förutom i dessa matcher, så har lagen också spelat mot "De Fyras Gäng +Lule".
Då har man snikat åt sig poäng i den här omfattningen:



Djurgårdens IF 10


Södertälje SK 9
MoDo Hockey 8
Timrå IK 7
Mora IK 5
Brynäs IF 4
Leksands IF 1
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
51 Roger: Sorry 51 Roger. Ingen tror dig. Hade så varit fallet hade våran egen GB-Tichonov redan berättat det...

Du vet han som går på alla träningar inkl fyspass.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Det finns många som bevittnade den sk "straffträningen" Boork genomförde i söndags.Den ende som ej ville ta i,eller rätta sig efter tränarens program var Miettinen.Efter första petning var han upp till Sundlöv och ville komma ifrån Brynäs.Nä, sitta på läktaren och sura,inte vill följa tränarens upplägg,han skall ej vara kvar,om han inte tar sitt förnuft tillfånga och inser att det är ej någon katastrof att bli bänkad nån gång.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Busen: "Brynäs IF 12 5 1 4 2 29-24 21
Mora IK 11 7 0 0 4 28-25 21
MoDo Hockey 11 6 0 2 3 34-22 20
Timrå IK 11 5 1 2 3 22-24 19
Djurgårdens IF 12 2 2 3 5 27-31 13
Södertälje SK 12 3 0 3 6 24-30 12
Leksands IF 13 2 1 3 7 21-29 11

Skall detta vara positivt för Brynäs menar du?"

Det är väl både positivt och negativt.
Övriga mellanlag har tagit fler poäng mot topplagen, men dom har också i en del fall mött topplagen färre gånger än vi.
Det positiva är väl att vi har slagit våra konkurrenter om slutspelsplats eller position 9-10.
Men det jag ifrågasatte var inte om det kan ses som positivt eller negativt, utan om det ska tolkas som en kris att vi ligger på en position som väl var mer eller mindre väntad?
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
WarhawK: Som sagt, har inget emot en tuff o hård tränare men det får fan inte gå för långt, och d anser jag att det har gjort. Det går att bänka toppspelare om man är i topp i serien, men när man är i Brynäs prekära situation så får man nog fan ha lite mer fingertoppskänsla o prestigelöshet. Men men, vi får väl se vad som händer framöver, förstärkningar måste till oavsett!
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
70 Rodrigues:
Jo men det är väll skillnad på en kortsiktigt KS hot mot för ett konstant så länge spelarna kommer styra laget ju
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
GävleLasse: Uppenbarligen är det mycket du inte vet.
Kommentera

Sv: AVGÅ BOORK!!!
Widing är då fan inget jag vill se, vi behöver en målskytt, om inte sundlöv insett detm så står det still(?)
Kommentera

« · 623317 · »