1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740162 inlägg · 7967 ämnen

BIF-LIF Tips!!!!!!1

BIF-LIF Tips!!!!!!1
Jag tror att brynäs vinner med 5-2 idag!!!!!!!!111

Sv: BIF-LIF Tips!!!!!!1
tiger07: ja tror på mykke mål typ 6-3

Det blir spännade att se hur det första Gävle - Dala mötet kommer att sluta ida. Visst det e bara en träningsmatch men ändå....

Tror att det kommer att bli jämt skägg ida ja så jag tippar på 3-3 ja...

Är det någon som kan förklara varför Esko har placerat Wågström tillsammans med Larsson o Molin i kvällens match? Hoppas på ett bra svar, för jag tycker det är jävligt konstigt.Östlund hade väl varit ett bättre alternativ?

6 Lundström: Rent spontant tycker jag också att valet av Wågen i 1a linen känns mycket tveksamt. Wågen är väl inte den som öser in mål direkt. Kanske är meningen att Molin ska ösa på framåt och inte behöva tänka så mycket på defensiven. Vi får väl lita på Esko. Är inte Wågen center eller har jag fått värmeslag alldeles?

Lunkan: Kan det vara så att Mårs ska få chansen att spela en match från start som center, och Esko har ju tidigare uttryckt att han inte vill slita på de unga spelarna för mycket så därför får Jobs vila och då blir det en ledig plats i förstkedjan. Gjorde förresten inte Wågen en riktigt bra match med Molin o Larsson någon gång förra säsongen, 2 mål eller något liknande..?

lindberg: Låter logiskt. Ska bli intressant att se matchen i kväll.

lindberg: Jag tror du slog huvudet på spiken där...Esko vill säkert se hur Mårs klarar centerrollen. Per fick ju ställa upp som back mot Bofors och det är väl inte mer än rätt att han får en chans att visa upp sig från sin normala position. Dessutom är han ju rätt välväxt grabben, och med kolosser/telefonkiosker som Jardemyr i Leksand
kan han säkert tillföra lite tyngd oxå.

Ska bli skoj att se vad juniorkedjan kan skapa. Östlund-Mårs-Floberg skulle kunna komplettera varandra bra. Min första reaktion av försäsongsuppställningarna var annars Anger-Miettinen-Bacon. Jag har inte sett ngn match men enligt rapporterna ska dom ha lyckats bra, jag får dock för mig att Anger och Bacon har för lika roller i den kedjan. Bägge måltjuvar med hyfsad teknik. Dessutom trivs väl Bacon bäst på vänsterkanten som Anger har nu? Skulle vara intressant om man plockade upp Danielsson med Anger och satte Bacon med Luovi. Förr-förra hösten ersatte väl Kenneth Rudan i den kedjan med bravur om jag minns rätt. Blev mål i 3-4 matcher i rad.

Lunkan: ...inte vet du möjligen någon som rapporterar resultatet (som igår alltså-6 Lundström tror jag det var).

spookyMulder: Lundström sa i går att det var till 90% säkert att han skulle få rapporter även idag. Så håll tummarna... :)

spookyMulder: Jag kommer att rapportera även från kvällens match!

6 Lundström:

Underbart Lundström. Vad vore vi utan dig? *tackar och bockar och hoppas på seger*

6 Lundström: ahh, du är guld värd du :-). Jag skall försöka bjuda tillbaka på onsdag, om jobbet tillåter att hag slutar i tid tänkte jag ta en sväng upp till Mora och matchen där. I så fall skall jag försöka hålla er uppdaterade så gott det går.

micke: Jag tror oxå det blir spännande med juniorerna. Jag hörde dessutom för ett tag sedan att vi nästan fick ytterligare en junior i truppen - Daniel Widing. Han hade visst bestämt sig för Brynäs när "masken" dök upp hemma hos honom och bjöd över ...eller vad han nu erbjöd (fri öl på Furuliden möjligen...).

« · 101803