Brynäs IF

717216 inlägg · 7953 ämnen

BIF-Modo 4/1

« · 1222600 · » Till forumet


Sv: BIF-Modo 4/1
Horace76c: Ja, som jag sagt tidigare så skulle heller inte jag protesterat särskilt mycket om det hade dömts mål.
Men sådant här jämnar ut sig, Brynäs har fått ett och annat konstigt domslut mot sig, säkert också Modo, den här gången var det vår tur att få domslutet åt "rätt" håll.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
tompap71: Bara att tacka dommaren ivf, men det som retade mig var när Näslund åker förbi Läck å trycker klubban i skallen på han. Var synd att ingen sänkte han bytet efter..
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud: Nej men Skröders skridsko är innanför.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
GävleLasse: Fast det där kan man också diskutera, uppsöker i ambitiona att störa menar jag. Jag har fått lärt mig att det heter "spelare som befinner sig i målområde", alltså oavsett ambition eller uppsåt.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Jajjen: Så du menar att era insläppta mål ska kallas något annat än mål? Vad ska jag kalla det så att du förstår? dadda?
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
tompap71: Jag tycker inte läcks klubba är innaför målgården när han krokar i Skröder. Det är vad som skiljer oss. Men mål blev det.

Winnerborg står ju i linje bakom läck och ser därför inte detaljer på Läcks högra sida vilket försvårar för honom.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
tompap71:
Spontant om inte målet blivit bortdömt och man inte penetrerat repriserna till förbannelse, så skulle jag sagt att det var ett korrekt mål...
...men det går att få det till ett felaktigt mål med, absoult.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud:Är han på målvakten så är det korrekt bortdömt. I alla fall om det är utespelare som uppsöker kontakt med målvakten i ambition att störa honom. Fast i det här fallet så tycker jag det är mest läck som kommer ut för att täcka skot och hamnar i åkvägen så attt säga. Jag hade inte gnällt mig hes om målet godkänts men är givetvis glad att det blev bortdömt.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud: "Ni fick ett mål bortdömt här..."

Alltså, är "Ni" Modo när du säger det? Då är vi Modo om jag säger det? Glasklart?
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud: Ja det är ett gränsfall och jag hade inte protesterat särskilt mycket om det hade dömts mål, men högerskridskon ÄR innanför när den tar med sig Läcks klubba, det syns tydligt om man kollar noga och som regel 595 säger så räknas också klubban in i kontakt mellan spelare. Och med Vinneborg placerad knappt mer än en armslängd ifrån händelsen tycker jag det är märkligt att ens ifrågasätta hans beslut.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Jajjen: Att du varken kan läsa eller förstå, har du redan gjort klart för mig.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud: "Ni fick ett mål bortdömt här och vann sen matchen rättvist."

Det där med att vi vann matchen rättvist är jag helt med på. Men jag måste ha missat målet Vinnerborg dömde bort för Brynäs. Gör ju Brynäs insats ännu mer imponerande. Bortdömt mål, åtta skador, Brynäs 3 - Modo 2.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
tompap71: Men läcks klubba är ju utanför hans målgård. Och nej jag ser inte skröders skridsko i målgården. Jag skulle tycka att det var ett godkännt mål om ni hade gjort det. Garanterat. Som sagt, jag har inget problem med ett felaktigt bortdömt mål då jag uppskattar den männskliga faktorn före att allt ska vara kontrollerat i absurdum. Men att i efterhand försöka sitta och hitta på saker är lite för mycket. Ni fick ett mål bortdömt här och vann sen matchen rättvist.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Bissett19: Klart han drar dit om han inte kom till Gasligan. Finns gott om kosing i Schweiz
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud: Titta en gång till på klippet så ser du att Modoitens högra skridsko far genom målgården -visst, det är med mycket liten marginal, men läs också vad regel 595 säger om klubba- och drar undan Läcks målvaktsklubba, det rubbar Läcks position och det tycker jag är att störa målvakten, Vinneborg tyckte detsamma och det skulle nog du gjort med om samma situation hade skett åt andra hållet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
BomBom drar till Schweiz...

"Elitserien var aldrig aktuellt för Boumedienne. Tre elitserieklubbar, däribland Brynäs som har stor backbrist, var väldigt heta på honom."
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud:  Så du mäter fortfarande snopp? Säger bara -99 ;-)
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Jajjen: *ASG*

En gång till, jag såg inte!!
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud:
Brynäs 12 SM-guld
Modo ½ SM-guld
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Jajjen: Brynäs vs MODO 4p-7p denna säsong. Vill du ha mer snoppmätning eller? Du är extremt bra att förminska dig själv.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
tompap71:

Ett klockrent beslut av Vinnerborg som står en meter från situationen..
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud:
Brynäs 3
Modo 2
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Jajjen: Skridskon utanför, klubban långt ifrån läck och en liten viss beröring men den beror på att läck är utanför sitt fredade område och ska inte rendera i nåt.
Jag kan som jag skrev igår ta att få ett felaktigt bortdömt mål, men jag känner irritation över att vissa fabulerar ihop en story för att rättfärdiga detta domslut.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Måste bara skriva och säga att igårkvälls 2 Brynäsare var utan tvekan Kahnberg och Läck. Satt och reviderade mina egna tankar om "Manke" under matchen. Han är ju för fan fantastisk. Vilken frenesi han hade i anfallszon. Var ju överallt och stressade och vann närkamper och puck. Läck var och är stabil! Vi får inte glömma Ove "The great" Molin heller. Han var superbra i allt han åstadkom i går kväll. Snacka om kämparhjärta hos allas vår, Molin! Sedan tycker jag att "Sebbe" gjorde en helt klart godkänd insats också! Det som sög mest var väl de "kassa" platserna man blev tilldelad i "Läkerolen"..Dem sög verkligen!..
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
håller för övrigt helt med Jajjen om Vinneborgs bedömning, fullt korrekt att döma bort målet.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud: Såg du?
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud: OK. Kolla nu.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Jajjen: mm, själv fick jag upp en utnyttjad alkoholmissbrukande barnrumpa när jag googlade ditt. Visa slashingen du pratar om.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
faceoff: Låter bra, hoppas bara han inte går in i laget för tidigt och går sönder igen, vill ju inte se en till liknande Andersén som spelar långt under sin kapacitet pga halvskada.
Men en hel och pigg Bertilsson är helt klart en förstärkning på backsidan.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud: Aaaaaaa nu förstår jag. Jag googlade spud och fick upp:
CYKLOP. Öviksbo med visst hockeyintresse men helt utan förstånd.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Jajjen: Det var ett tillräckligt bra svar på min fråga. Du ska nog inte kommentera matchen igår då du uppenbarligen var på en annan planet.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
spud: Vare nyårsafton igår?
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Jajjen: Bakis idag?
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Ser att det finns synpunkter på det fuskmål som Modo gjorde i början på matchen och som Vinnerborg helt riktigt dömde bort. Det Vinnerborg missade var utvisningen han skulle tagit på Skröder när han rappade Läck med klubban.

Otroligt att kunna vinna med så många kvalitetslirare borta. Får en att undra över kvaliteten på Elitserien.

Till nästa match har J18 lirat klart sin turnering i Mora (final ikväll kl. 18). Då kan vi bänka Molin och Lauritzen och fylla på med nåra 17- och 18-åringar istället.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
faceoff: Han tränar för fullt!!(Till Huge,en säker källa)
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
tompap71: Låter som Bertilsson är tillbaka på lördag!!
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
70 Rodrigues: Jag var väldigt tveksam till NC när det gick som tyngst.
Men efter hans "tokbryt" plys kicken av Herman så tycker jag att speciellt laget har lyssnat mer på vad han säger.

Sen tror jag att alla skador har tvingat han inse att pröva olika vägar.
Typ Järnkrook i matchen mot Hv. Sen om det är NCs val eller om Jönsson eller
Larsson har påverkat det kan ingen ens spekulera i. Är bara enormt glad att
moralen är hög.

Sen var det ingen dum idé som Huge föreslog.Låna Ekholm mot Rödin.

"Never change a winning team"
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Bissett19: Håller med om att Hardy är säsongens coach, han är en utmärkt klubblagscoach som ska vara med spelarna hela tiden.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Bissett19: Du vet mycket väl vad jag tycker i frågan gällande NC, är ingen kappvändare som vissa andra här inne när sk "experter" uttrycker sig i olika blaskor.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
70 Rodrigues:

"Äh, vi har ju enligt "experterna"(vilka det nu är) årets coach i båset"

Det var väl Nyström som tyckte,han är ju bara en onyanserande murvel;)
Jag tycker Hardy Nilsson är säsongens helt klart,han har gjort ett kanonjobb med sitt DIF...

Men själv då,tycker du fortfarande vi ska kicka NC?
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
GävleLasse: "Management by fear" har alltid funkat för mig, fråga mina elever ;-)
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
GävleLasse: CZ är en duktig tränare, tyvärr har han en tendens att vara lite för fyrkantig i sitt tänkande när det gäller coachning, han borde ha en assisterande som typ "Flygis" som kan röra om lite när det går stå i matcherna.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1

70 Rodrigues:Även fast vi har "ES bäste coach" så har denna fruktansvärt svårt att få laget att prestera i tre perioder. Visst går matcher i vågor men jag tycker att man skall kunna ta tag i saker och ting under en pågående period och inte stå med armarna i kors och vänta på att det skal bli periodpaus.

Jag tror det är dags för Cz att agera som Gibbs i NCIS och ge spelarna en smäll i bakhuvudet emellanåt ;)

Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
tompap71: Bertilsson borde väl vara aktuell för spel inom en snar framtid.
Ärligt talat trodde jag att CZ/Sundlöv försökte mörka hans skada och få den att framstå som allvarligare än vad den själva verket är. Men nu ser det ut som att skadan inte var nån "fejk", sas.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
70 Rodrigues: Kortsiktigt är det ju enkelt, blir ingen av de skadade backarna mirakulöst frisk till nästa match så är det ju bara ställa upp med samma lag som igår.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
GävleLasse: "Det finns en risk att våra gubbar slappnar av några procent nu när vi får tillbaka markan och de andra."

Äh, vi har ju enligt "experterna"(vilka det nu är) årets coach i båset, så det ska väl han kunna rådda upp isf??
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Huss: Ja, inte hade man protesterat direkt om Vinnerborg godkänt målet men han stod å andra sidan mkt bra till och slog av målet på direkten vilket tyder på att man måste ha varit väldigt säker på sin sak.
Men det hindrar ju som sagt ändå inte att han kan ha sett fel. Shit happens och sånt där brukar jämna ut sig i längden.
Sen var det som du säger lite torskfrossa när man såg Andersén få handpåläggning i båset. Som tur var så fick vi se honom på isen igen och det är bara att hoppa på det bästa. Börjar bli lite halvjobbigt nu med alla skadorna. Samtidigt har skadorna gjort att hela laget lyft sig nåt enormt och moralen verkar kunna försätta berg. Vete fan om vi hade lyckats så mkt bättre med ex Jonsson och Bertilsson skadefria?
Nu infinner sig nästa frågetecken: hur ser junisarna och Markan ut när dom kommer hem, förmodligen lite stukade rent mentalt?
Och kommer Rödin att kallas hem från Mora?
Jag har ett bra förslag till CZ: tala med Lückner och be att få låna Ekholm i utbyte mot att Rödin får stanna kvar.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Huss: kollar man bilderna noga ser det ut som skridskon som med mycket liten marginal far igenom målgården drar med sig Läcks klubba och rubbar hans balans något.
Kanske ser jag mer det jag vill se än vad som hände och visst är det ett jäkla gränsfall, men jag tycker det är rätt dömt.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1

Huss: Visst är det bragdartat. Absolut. men jag hade gärna bytt ut vinsten mot LHC mot förlusten mot modo borta. Det har hjälpt oss mer. Det finns en risk att våra gubbar slappnar av några procent nu när vi får tillbaka markan och de andra.

Det var ju inte bländande spel vi bjöds på igår. Riktigt dåligt spel i första perioden där man ständigt var i fel poition och hängde inte med alls.

Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1

Huss: Visst fan är det en domartavla helt klart. Fast detta var tidigt i matchen så det bortdömda målet betyder inte per automatik att slutresultatet skulle bli 3-3. Matchbilder förändras ju när målen faller.

Oavsett vem det drabbar eller gagnar så är det olyckligt att såna här generealtabbar uppkommer. Jag vet hur det känns när man får ett mål bortdömt på ett felaktigt sätt. Det var väl vår "tur" att få något med oss antar jag :)

Kommentera

« · 1222600 · »