Brynäs IF

705152 inlägg · 7953 ämnen

Bif - SAIK 130112, finalrepris!

1549993 · » Till forumet


Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Brynäs förstör alltså svensk hockey genom att försöka förbättra sitt lag och på så sätt förbättra intresset för produkten elitserien.. bra där växjö...

avtalet hos HL säger att en spelare ej får lämna sin klubb för en Nhl klubb. cody köper ut sig från sitt kontrakt vilket för han till Free-agent när han väl signar med Toronto....

på sitt sätt är det fel av Sundlöv att utnyttja ett kryphål,men samtidigt gör han precis vad en sc ska göra. för bättra sitt lag och dess produkt. han tänker också utanför boxen och söker nya vägar för att nå framgång. helt rätt :P
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Jajjen: Växjös bidrag till svensk ishockey:

-10 utlänningar

-Yngsta spelaren är 23 år

-INGA egna produkter

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Jajjen: "Växjös bidrag till svensk ishockey påminner om Yoko Onos till Beatles."

hahaha, tummen upp!

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
sylf: Stödet kommer säkert från människor med stort patos för rättvisa. INTE! Supportrar till bottenlagen jublar över att tjockisen tar en rövare för att försöka hanka sej kvar ännu ett år med sina svindyra och kommunalt finansierade importspelare. Växjös bidrag till svensk ishockey påminner om Yoko Onos till Beatles.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Så här skrev jag i samband med att Franson blev klar för Brynäs.

Men det utseluter inte det faktum att Brynäs KAN få ett skadat anseende hos HL som följd av detta. Vad det skulle betyda vet ingen men jag utgår ifrån att ett bra anseende är bättre än ett dåligt.

När det nu har blivit en så het potatis som tror jag att man hade gått ut och lugnat från Brynshåll och dementerat Jonson, istället kör man locket på vilket tyder på att det handlar om en outklausul.

Hur mycket kraft tar allt detta från Brynäs som har arslet fullt med skador och underpresterande spelare?
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Så här skriver han på twitter!

"Tack för allt stöd och support som kommit mig till del under dagen. Ni kan vara lugna, jag släpper inte detta. Detta är bara början....."

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Rumpelstiltskin: Ja, du har helt rätt. Ju mer dom öppnar käften ju mer förstår man att så är fallet!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Anders Öman påstar att det här hindrar svensk hockey! Men vad gör inte 10 utländska spelare, hindrar inte det för svensk hockey?  Pajas är bara förnamnet på den här karln.

Det roliga är att lagen som klagar är dom som ligger i bottenträsket. Dom ser sin chans att få dra minus poäng på de lagen ovanför.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
sylf: Haha, så mkt för Ömans moral....
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Bra att han kom ut ur garderoben. Då vet man vem som är frontfigur för det mest hockeyfientliga beslut som tagits inom svensk ishockey. Anders Öhman är beredd på att ta på sej ansvaret för att svenska hockeyälskare förvägrats att se några av de största stjärnor som svensk idrott fått fram. Högst sannolikt sista chansen för flera av dem dessutom. Svenskfostrade världsartister som helst av allt velat spela för sina moderföreningar och visa upp sej för sina fans. Öhman bjuder hellre den svenska publiken att se överåriga tjecker, slovaker och finnar som ingen minns namnen på och som inkräktar på svenska juniorers möjlighet att bli nya Zätas, Bäckis och Sedins. Anders Öhman har gett den svenska hockeyns dödsfiende ett ansikte. Hockeyligan värnar inte svensk ishockey. Hockeyligan värnar Hockeyligan och hockeybyråkrater som Anders Öhman.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Lindström: så otroligt roande......!!! Made my day!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Lindström: Saxat ur GD:

"Han ondgör sig över att Brynäs saknar heder och moral, med mera – allt det där kan ni läsa om här intill.

Men faktum är att Anders Öman själv i ett tidigare skede av säsongen sade sig vara beredd att kasta överenskommelsen överbord.

Så här sade han till Smålandsposten den sjunde oktober:

– Vi kan hamna i en situation där vi måste bryta överenskommelsen, eftersom spelare på den nivå vi söker är svåra att hitta utanför NHL."

 

 
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
sylf: Jösses vilken tomte, dom om några har myglat.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Carl Lejonkräk:Hahaha, vilken snubbe! Att han själv hade en finne på korttidskontrakt verkar han också ha glömt. Jag tror han greppar halmstrån för att  Växjö ska hänga kvar, med utökning och minuspoäng till de andra lagen!   

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

sylf: Har Lakers med sin fantastiska moral glömt detta månne?

www.svenskafans.com/hockeyzon/350200.aspx

"Det gäller att vara sportsliga framförallt och det är något som man alltid lärt sig att vara. David Lundbohm, Steve Saviano och Josh Macnevin får inte vistas i Sverige med tanke på deras artistkontrakt, nu tvekar Växjö om man kan skeppa iväg dem till Stockholm i den eventuellt avgörande matchen mot AIK. Spelarna kunde inte delta i matchen mot Almtuna eftersom Växjö inte hittade en väg ut för spelarna efter matchen, om spelarna övernattar i Sverige riskerar Växjö Lakers en miljonsmäll som man inte är villig att få.

Spelarna kommer delta ikväll i matchen mot Leksand, det tar ca 2 timmar med tåg från Malmö till Växjö, spelarna befinner sig i Köpenhamn där de kommer att bo resterande tiden av Kvalserien. Frågetecknet är om de hinner skeppas ut innan midnatt efter matchen mot AIK, det finns ett alternativ och det är att flyga ut dem till Finland så att de kan övernatta där och sedan åka tillbaka till Köpenhamn dagen efter. Som ni ser är det inte så lätt men Evertsson säger till Aftonbladet att om det är en avgörande match mot AIK så ska man absolut se till att ställa upp med bästa laget."

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Lindström:

Njut!

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Lindström: SVT!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Lumber Jack: Vilken kanal var det på?
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
sylf: Hahaha stor underhållning från Växjö, tack för det Öhman.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
sylf: Amen to that. Vilket spån.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Nu fick megamongot Öman just lite tv-tid, kanske var det precis vad han var ute efter. Han krtiserar korttidskontrakt, samtidigt som han nyss haft det med nån obskyr finne. Han vill dessutom att de tre lag han anser vara hin håle, BIF, VF och Modo, ska få poängavdrag, vill att ES ska utökas med 2 lag och att de tre lagen ska stå för de kostnader det innebär. Den är mannen kan vara bland det mest hjärndöda som trampat denna jord!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Lesky:
Förhindrad att se matchen, gjort det nu.

Okunnigt att lasta Rahm, får ta på sig ett, ev två mål, men gjorde väldigt många bra räddningar
Det är grabbarna direkt framför honom som är problemet!!!

Sunkens idiotbyte vid friläget som gjorde att vi inte fick gå till vila m 1-0 tycks de flesta ha missat, långt ifrån kaptensmässigt
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Härligt att Modofansen kommit för att piffa upp stämningen i Brynäsboken :-)
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Berka: Nej, bara farhågor.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Jajjen: Å du har väl ingen aning om varför ??????
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Berka: Mycket fokus på småbarn i era kommentarer...
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Carl Lejonkräk: Haha Tummen upp! =)

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Berka: Du räknas alltså inte in i gruppen "folk", är det för att du är modoit eller? :-)
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

foppa78: " Jag tänker precis som det jag skriver! Vad är det du inte fattar?"

Om du nu TÄNKER att vi är ett sämre lag än dom flesta vi möter, varför SKRIVER du då och gnäller/klagar över våra insatser när vi förlorar?
Är det inte normalt att ett sämre lag förlorar mot ett bättre?
Jag hade fattat ifall du TÄNKT att vi är ett klart bättre lag än dom flesta vi möter och sen gnällt/klagat när vi förlorat.
Blev logiken svår att förstå, tycker du?

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Jajjen: Gissar, gråterska.. alltså är du 7 år gammal?

Hur orkar du sitta här och komentera saker när alla andras inlägg passerar som en vind igenom ena örat å ut igenom de andra. 

Nog för att du får ha din åsikt, men med den 7 åriga nivå du håller i ALLA dina inlägg så är det märkligt att folk orkar svara på dom, de som är nästan ännu märkligare att jag orkar svara!?!

Håller jag på med... 

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

McFire: Sundlöv vet givetvis vad han gör och det är med stor beundran som jag ser vad han åstakommit genom värvningen av Cody Franson. Tänk bara så många poäng vi hunnit samla på oss med Cody på isen, de blir vi minsann inte av med.  Sen får vi inte glömma all goodwill som Sundlöv fixat till Brynäs IF som förening via de fantastiska värvningarna av först Robin Rahm (som vi tog oss an trots hans tidigare snedsteg) och sedan Cody Franson (kontraktslös som han var stackarn).  Heil Sundlöv !

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Berka: Nä, jag erkänner. Jag nickade till efter två meningar. Du gissar ju bara. Ungefär som gråterskan när han tar ut ert lag.

McFire: Fantastiskt att nån med ett öga kan se så mycket. Och skriva så mycket dynga.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Jajjen: efter att NI halshuggit våran sportchef sen säsongstarten så är det väl ganska väntat att vissa ger igen när det moraliskt handlar om samma sak ellerhur!

Har du öht läst de jag skrev eller vill du bara förstå det du vill förstå?
Om, kan och kanske är 2 olika scenarion eller alternativ om du vill på hur Fransson kan lämna.
En dag då du blivit lite äldre och skaffat dig ett jobb så kanske du börjar förstå, men just nu är det som att försöka förklara för en 8 åring.
Hörs!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Enaranger: ja det är tydligt att vi inte kommer längre, men det gäller väl de flesta här inne? Att man låtsas att Sundlöv INTE skulle vara ute och cykla fullständigt i det han håller på med. Som sagt, de som begriper sig på något ser att han agerar och har i hela fallet agerat som en jävla sopa.
Absolut inte meningen att du personligen skall ta illa vid dig förresten, jag är bara rak och tydlig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
McFire: Huhu, fyfan va du är taskig!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Huge: Jag tänker precis som det jag skriver! Vad är det du inte fattar?
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Jajjen: dina inlägg är vattentäta, vartannat. För visst skriver du och ditt nio åriga syskon vartannat inlägg?
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Carl Lejonkräk: Jag hoppas Sundlöv sparar pengarna till nästa säsong. Dom spelarna som kan rädda den här säsongen finns inte på marknaden. Och dom pengarna har inte Sundlöv.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

McFire:

Jag måste tydligen skriva väldigt obegripligt.
För du har fortfarande missuppfattat vad jag skrev.
Så jag ger nu upp.

Men varför svarar du alltid på ett hånfullt och spydigt sätt?

Jag försöker, så gott jag kan, hålla en något sånär hövlig ton i mina inlägg.
För jag tycker att det är tillräckligt mycket pajkastning här inne.

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

foppa78: " Jag tror det räcker med att säga att vi inte har något att hämta mot lag som Saik, HV, LHC, FBK, Luleå och Modo vilket är jävligt tråkigt som regerande mästare! Tex Saik, HV är med sina laguppställningar som ICA medans våran är som typ Netto med andra ord klasskillnad!"

Varför sitter du isf härinne och gnäller/klagar/ojar dig över våra insatser, när du insett att vi är klart sämre än motståndarna?
Det hade väl varit mer logiskt om du gnällt ifall vi varit ett bättre lag, eller hur tänker du?

Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Huge: men huge de har jag fattat sen han skrev på, hur svårt är det att förstå igentligen?:)
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Berka: Ifrågasätter? Du menar modioternas halshuggning av vår sportchef, byggt på din typ av "om", "kan" och " kanske"-teorier? Ni har inte en susning av omständigheterna. Ska ni konspirera om Brynäs ska ni göra det i er skitbok.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Berka: Kanon, du har äntligen förstått det jag hela tiden har försökt säga.
Bättre sent än aldrig....   ;-)
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Jajjen: ja jag har inte hävdat annat, det är vattentätt juridiskt eller överenskommet kalla det vad man vill!
Moraliskt en annan femma och det är väl de många ifrågasätter!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Jajjen: visst har elitserielagen rätt att värva januari ut? I så fall kanske Sundlöv skulle titta på om det finns någon erfaren back ledig nu när Franson ser ut att lämna.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Berka: "Men Fransson kan ha begärt..."
Vattentätt, Helge.
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
foppa78: "får Modo" he, he.
Kommentera


Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
Slajsarn: Jag tror det räcker med att säga att vi inte har något att hämta mot lag som Saik, HV, LHC, FBK, Luleå och Modo vilket är jävligt tråkigt som regerande mästare! Tex Saik, HV är med sina laguppställningar som ICA medans våran är som typ Netto med andra ord klasskillnad!
Kommentera

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!

Jajjen: Om toronto vill ha fransson så är det dom som får pröjsa brynäs för att få tillbaka han (om nu sundlöv vill det) och då kan kontraktet brytas och allt är i sin ordning, så långt är du med va?

Men fransson kan ha begärt att få en klausul i kontraktet när dom skrev under som ger han rätten att lämna brynäs om han får ett kontrakt någon annan stans (nhl) då strider det mot den där överenskomelsen, men då kan sundlöv mörka klausulen och skylla på vad fan som helst och att brynäs i sammförståelse med fransson kommit överens om att gemensamt bryta kontraktet av olika anledningar som, fransson har tagit knark" brynäs gillar inte franssons spel" fransson bråkar med tränarna" brynäs vill inte hålla kvar en spelare mot sin vilja"  ja det finns hur många saker som helst att skylla på, alla är dugliga och juridiskt rätt, sen är det inte direkt moraliskt riktigt men vem fan kan orka bry sig om saker som är moraliskt riktiga när man ska vinna ett SM-guld

Sen i Frågan modo/steen så har modo använt steen till att täcka upp långtidskadad spelare, juridiskt oxå helt riktigt men inte direkt moraliskt kanske.

A du hajjar, Denna härva bygger inte på något som kan stärka svensk hockey utan på ren å skär avundsjuka.  Vi fans hade kunnat få den bästa höstsäsongen sen 05 men vi fick höstsäsong där de mesta kretsat kring detta och faktiskt lämnat huvudämnet ISHOCKEYN i skym undan.

Fruktansvärt tråkigt!

Kommentera

1549993 · »