Brynäs IF

712755 inlägg · 7953 ämnen

Boork städar???!!

« · 620944 · » Till forumet


Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: jag håller med dej...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bif_FANS: Jamen vad vet "Masken" då? Hans lagbyggen de senaste åren visar väl ganska tydligt att han inte har nån koll på vad han köper?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Wahlberg är välkommen till oss, säger Leksands sportchef Anders ”Masken” Carlsson.
– Roligt att höra att man är uppskattad av någon i alla fall. Men jag hoppas att det löser sig med Brynäs och att jag får spela hockey snart igen, säger Wahlberg.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
WarhawK: Ja nåt sånt måste det vara. För annars vete fan.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Mickis:
Antagligen var han trött efter åkt mer skidskor då än gjort tidigare under säsongen totalt eller nått ;->

Men orsaken vettefan , han kanske vill mörka formen nu när rinkrostig efter varit bänkad nån match
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Men varför måste Walle t ex gå ut i skvallerbladet och berätta att han är helt slut efter en så kallad straffträning? Tycker det är rent ut sagt löjligt. En elitspelare ska klara hård träning utan att gnälla och sen spela match.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Ha så kul. :)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Jahapp... nu e det dags att ta på sig för att åka ner å se eländet...;)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Men i så fall så måste du ju hitta en likvärdig bil att köra med... du kan ju inte köpa ännu en Honda -85...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Nja, då är du definitivt tätare än vad jag (och Brynäs) är. Det är klart den skall in på verkstaden för justering/reparation! ;-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Taktiken har varit som den varit för att han kör en gammal Honda.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
prosten: En spelare som ger allt men inte förväntas att produceras så mycket ÄR en grinder...Sen om denne spelar i 1:a eller 4:e linen är ganska ovidkommande om man rullar runt. Nåt Boork har gått ifrån sedan ett par matcher.

Och som taktiken varit att täta defensiven så har det mer tenderat att samtliga femmor är grinderfemmor.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Nej, men om min fabriksnya Merca går knackigt kan du ge dig fan på att den får stå i garaget. Tills nästa blänkarfönster, då åker fanskapet ut! :)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Men det var ju det du skrev...
Vad anbelangar att dom ska spela i en 3:e eller 4:e line så har ju Boork deklarerat att han inte vill ha några grinderfemmor. Det kan man ju tycka vad man vill om men så bygger han laget och det har väl varit glasklart från första början som han han rullat runt på femmorna.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Personligen så tycker jag att Boork skulle använda Aarnio mot motståndets bästa backar, allt för att trötta ut dem, störa dem... istället så får Aarnio trötta ut tredje backparet, till ingen nytta.

Hela konceptet med att " Det spelar ingen roll vad det står på tröjan" måste ju vara att kravet är detsamma på samtliga spelare.

Jag tror personligen på att göra ett försök att spela Almtorp som ytterforward istället för center. Han har ett bra skott, nåt han alltför sällan får tillfälle att visa som center.

Om du köper en fabriksny merca så kan du inte ha den i garaget för att få ut nåt av den då måste du använda den på rätt sätt...

Du kan inte köra med din Honda -85 med Merca dekaler och hoppas att de skall få ut samma prestanda.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
prosten: Det kan man givetvis inte begära, men när de mer tenderar att vara "grinders" som sliter och kämpar så skall de inte spela de formationer som förväntas producera framåt. De är väl mer lämpade att spela 0-0 i tredje eller fjärde linan.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Jag tycker inte att samma krav bör gälla för alla spelare. Uppkomlingar, framtidsspelare, bör ges mer tålamod än högavlönade "stjärnor". Spelare som är värvade för att göra mål skall göra mål. Spelare som Aarnio däremot, för att ta ett tydligt exempel, är inte alls värvad för det ändamålet utan för att åka runt och köra på motståndare.

Om jag köper en fabriksny Merca så har jag högre krav på den än jag har på en rostig Honda från -85.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree:
Man kunde ju byta strategi och värva en vass finne, istället för medelmåttor som det gjorts ett bra tag nu.
Kunde ju vara trevligt att köra svensktillverkat ett tag, men gärna med lite bättre scouting än i Skoog fallet...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Vad har Almtorp gjort som är så bra hittills? Vad har Spets gjort? Visst de har kämpat å gjort sitt bästa, men skall man nöja sig med det?

GävleLasse: Man kan väl inte kräva att folk ska göra MER än sitt bästa...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Clubsport: Finnstopp låter som en utmärkt idé. Brynäs värvningsstrategi de senaste åren verkar ha gått ut på att a) ringa runt till före detta brynäsare och fråga om inte det är dags att flytta hem på ålderns höst, och b) värva ett gäng finnar. Värvar man tillräckligt många finnar borde ju nån av dem visa sig vara bra.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Visst är det coachbeslut, men jag tycker att beslut måste ju tas som motiveras av det som mynnar ut ifrån tidigare beslut. Lappkasten när det gäller vissa spelare och cementeringen för andra tycker jag verkar helt uppåt väggarna. Vad har Almtorp gjort som är så bra hittills? Vad har Spets gjort? Visst de har kämpat å gjort sitt bästa, men skall man nöja sig med det? Man måste ju kunna kräva resultat av spelaren Oacvsett vilket namn som står på ryggen. Tyvärr så är den synen endast riktad mot Boorks "framtidsspelare". Man måste göra mål för att vinna, därför tycker jag att man måste ge de etablerade spelarna chansen, precis som han gjort med vissa spelare, Lind t ex.

Jag tror inte att Miettinen har haft förslag på kedjor endast i ett egenintresse utan lika väl i ett resultat som skulle gagna hela laget.

Boork har hängt ut Miettinen som att han skulle vara nån slags diva, nåt som många verkar tro numera... nåt man aldrig hört om honom förr. Då är det Tommi, lagspelaren, Tommi den ödmjuke osv.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Laban: Hockeyspelare är alltid på glid. Det ingår i jobbet.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Laban:
Låter inte alls trovärdigt, Miettinen skulle få väldigt svårt att platsa i HV71!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Ska bli intressant att se hur Sundlöv värvar i fortsättningen.
Om det är stopp för finnar så länge Boorken regerar och om vi nu ska börja plocka norrmän eller köra svensktillverkat!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jag har hört av trovärdiga källor att T Miettinen är på glid till Hv71.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe:
Miettinen är nog rökt för gott!
Han har nog spelat sin sista match i klubben.
Så vi får nog vänta oss en Almtunaspelare eller nån annan kille med spetskompetens från allsvenskan....
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Jag tycker detta låter vagt, Lasse. Miettinen-fallet började ju inte med att han gick till Sundlöv. Han hade väl någon anledning för att gå dit. Baserat på Boorks uttalande i pressen uppstod diskussionen med Miettinen efter att han hade starka åsikter om vilken femma han skulle spela i, och vem han skulle spela med. Sådana beslut är coach-beslut, och det borde Miettinen veta.

Jag tycker inte att Boork "nästan skryter" med sina bänkningar (hur skryter man "nästan"?). Tycker att han har förklarat skälen för petningarna tydligt, om inte alltför tydligt.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: På alla bänkningar som Boork går runt och nästan skryter om...

Man skulle kunna tro att han ser dem som några slags jakttroféer.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Nej jag vet att ett av skälen till att Miettinen inte ingått i truppen är "hans inställning", men efter Tommis uttalande till Sundlöv (Antingen så går Boork eller så går jag) verkar vara grundskälet.

Varför? För att Mittinen har sett fan så mycket bättre ut på träning än Wahlberg... Tar han ut den som presterat sämst av de båda på träningarna så är ju skälet uppenbart...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: "Har man en gång fått "evil eye" så är det kört." Och detta baserar Du på...?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: "Den troliga orsaken till Miettinens bänkning är en ren maktdemonstration ifrån Boorks sida." Har hela diskussionen om varför detta händer undgått Dig?

Jag är inte alls säker på att Miettinen försvinner vid nästa fönster. Det kan inte uteslutas (verkar som om ingenting kan uteslutas dessa dagar), men min gissning är att Miettinen är tillbaka senare i veckan.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joto:

Ja vi får hoppas på att du har rätt i ditt tänkande :)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bissett19: Det får visa sig. Boorken ÄR en långsint jävel verkar det som...Det var ju inte i förra veckan som Tommi hade luftat sina åsikter till Sundlöv utan tidigare efter vad jag förstått.

Har man en gång fått "evil eye" så är det kört. Frågan är hu Boork har tänkt att klara sitt mål: "Bättre än elva" som han satte grundande på förutsättningar som han helt har ändrat genom urvattningen av spelarmaterialet. I det målet är det säkert inräknat med en "normalproducerande" Viitakoski, Miettinen och Wahlberg.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
okänd: Micke får spela för att han kommer att göra som Bork säger. Tommie är inte där ännu, finnen är lite mer envis.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse:

Ok , ja jag undrar ja varför Micke får spela ist för tommi då . ja jag blir inte klok på det här :P
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Att han var mer rapp än Wahlberg är väl inte så konstigt va?Miettinen är ju en stark skridskoåkare,det är väl inte Wahlberg direkt!!

Miettinen är väl inte helt förlorad ännu,han kanske knyter näven i fickan o tar fram sisun o säger Perkele,nu ska Boorkelainen få se på hockeylainen:-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
okänd: Vi får inte glömma att den troliga orsaken till Miettinens bänkning är en ren maktdemonstration ifrån Boorks sida. Sett utifrån vad som gjordes på träningen idag så var Tommi långt mer rapp i sitt agerande än Wahlberg som såg seg ut (inte kontigt varför)

Nu är det upp till Sundlöv att ta fram minst en forward av kaliber för att fylla luckan. Så enkelt är det. Jag är mäkta trött på alla dessa "framtidsspelare".
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bissett19:

Speciellt, eftersom han klagade på att han var helt slutkörd efter extraträningen igår och själv inte trodde att han skulle orka spela idag...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse:

Hoppas att han stannar kvar
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Ja som det verkar så kommer Miettinen att ha ny klubbadress i nästa fönster.. Det lär bli huggsexa om honom för det är en bra spelare.

Leksand, Mora och Timrå är tre lag som anmält intresse, å fler lär det bli.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joto: "Vi får verkligen hoppas att Boork inte vek ner sig"

Det lär väl inte vara särskilt sannolikt.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Clubsport: Wahlberg själv har ju sagt att han är rak i kroppen efter all skridskoträning, så jag tror inte vi ska vänta oss mirakel av honom ikväll, precis.

Miettinen fortfarande i frysboxen.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Synd att man missar dagens match på grund av en jävla förkylning, blä!

Blir i alla fall intressant att om Wahlberg är tillbaka, och även Miettinen.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Clubsport: Ja enligt rapporterna skall han ju spela,men man vet ju aldrig med Boorken!!!

Han lär ju han ganska stort tryck på sina axlar Walle,alla kommer ju att granska det han gör på isen!!Det blir säkert en kamera på honom i Hockeykväll!!!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Skönt att Walle är tillbaka, ska bli intressant att följa honom ikväll...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bif_FANS:

Självklart :D
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
ikväll tar dom där luleå!! någon som ska på matchen??
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Vi får verkligen hoppas att Bork inte vek ner sig utan att det är Walle som får rätta in sig i ledet och bli en lagspelare. Annars kommer Brynäs att se ut som det har gjort de senaste åren, att spelarna själva styr hur det ska spelas. Det som sker nu är viktigt för brynäs framtid, Bork gör jobbet han är satt att göra. Vi får även hoppas att Sundlöv orkar stå emot trycket.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bissett19: Sorry, har inte hållit mig uppdaterad med debatten här inne. Svarade bara på det senaste meddelandet...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten: Wahlman var på P4 alldeles nyss och hade samma uppgift om Wahlberg.
Kommentera

« · 620944 · »