1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741582 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs damlag

Sv: Brynäs damlag
{8179}: ”Läs igen”
Varför då?
Han säger ju klart och tydligt att damlaget alltid är nr 1. Isf borde dom väl få ta del av herrlagets pengar, tycker man....

Huge: "Damlaget får enligt mig aldrig ta pengar från herrlaget, dem är och ska alltid vara nr 1."

Han säger att damlaget inte ska få ta pengar från herrlaget, och att herrlaget är och alltid ska vara nummer ett.

Jag kan inte påstå att följt damlaget jättenoga tidigare, men till den här säsongen kommer det bli ändring på det. Finns ingen anledning till att vi inte ska ge dem deras helhjärtade support och uppmärksamhet. Det är ett Brynäslag som i många avseenden kämpar hårdare än killarna.

{8179}: Inte alls, läs igen med korrekt svenska i åtanke.
Han SÄGER att damlaget alltid är och ska vara nr 1 men att ”dem” (damlaget) inte ska få ta pengar från herrlaget.
Om han sen MENAR nåt annat är en annan femma.
Korrekt formulering är isf:
”Damlaget får enligt mig aldrig ta pengar från herrlaget, SOM alltid är och ska vara nr 1”

Huge: Okej, han hade kunnat formulera sig annorlunda. Men budskapet gick iallafall fram hos mig. Sen att du väljer att tolka det på ditt sätt pga "fel formulering" är ju lite komiskt. Inte undra på att det blir sånna diskussioner här.

{8179}: om du bara visste.......

{8179}: Ja, om du bara visste.
Hur många som verkar sakna kunskaper i basic svenska.
Härinne och på nätet öht....

Skrubben: han får komma till brynäs nästa säsong! Eriksson/Lindbäck

Skrubben: Dags att bestämma sig. Han lär ju inte vara underbetald om han väljer Brynäs.

{6984}: Bara några dagar kvar till internmatchen, vilka ska dit? Försöker stödja Brynäs så gott det går under sommarmånaderna genom att äta lunch i gavlerinken i princip varje dag :) Abstinensen är dock större än någonsin när man bor precis vid rinken och ser den varje dag...

Huge: "basic svenska "😁😁

Bratwursten : jag känner igen det där sedan jag bodde i Gävle. Det blev många luncher uppe hos Wille.
Jag jobbar så jag missar tyvärr internmatchen. 😖

Är det någon här som sett Brynäs damlag spela match?

{8399}: ja men det är många år sedan. Inget som föll mig i smaken.

{8399}: på tv för några år sedan

moment22: Ja, ingen i den förlorade språkgenerationen hade nog förstått, om jag skrivit "grundläggande" istf "basic"...... :-))

Huge: Ursäkta att jag var otydligt och knapprade för snabbt på tangenterna. Jag menar självklart att herrlaget är nr 1 och inget annat.

Ny amerikanska på try-out nu är jag riktigt taggad.

« · 1902616