Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Färjestad

« · 2105175 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Färjestad
JanT: PA kommer aldrig att sparkas, det hade gjort ansvariga till åtlöje i hockeyvärlden om man nu menar allvar med att på allvar bygga nytt.
Gäller att överleva den här säsongen och sen förstärka laget successivt.
I korthet vad han sa.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
#33: Tänker i liknande banor men inser samtidigt det logiska i att pilar pekar nedåt. Vi har varit på ett sluttande plan ganska länge nu....PA är säkert en utmärkt tränare, men jag är skeptisk till att han kan vända detta - vi hade behövt en helt annan inledning på säsongen med tanke på vår historik.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
#33: Ta hand om dig, vi ses när vi ses. Ingen ska döma någon annan för medgång eller annat, bara man själv som person vet vad som är rätt och bäst för sig själv och familjen
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Huge: Vad sa Sanny?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
#33: För er som inte vill betala för att se Brynäs i detta skick kan gå in på hesgoal.com
Gratis sida som funkar super där de sänder alla matcher
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Huge: Vad hade Sanny att säga? Han har varit märkligt tyst angående BIF så här långt. Har ju sågat ganska friskt tidigare säsonger. Kan det bero på hans mycket positiva omdömen angående PA....”Brynäs viktigaste värvning”
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Trodde aldrig jag skulle skriva detta. Jag säger upp Cmore. Jag orkar inte att se fler förluster. Jag mår så dåligt av detta att det går ut över mitt eget välbefinnande och mitt humör gentemot min familj.

Kommer att följa Brynäs via SHL.se och jag kan bara hoppas att vi blir kvar i SHL. När jag ser spelet och inställningen på isen tvivlar jag så mycket att jag lägget ner nu. Om vi hamnar på 13:e eller 14:e spelar ingen roll, kval blir det oavsett. Normalt är jag av naturen positiv men nu orkar jag inte mer.

Vi hörs 21/22, förhoppningsvis i SHL men förmodligen i allsvenskan.
Älskar Brynäs, kommer alltid att älska Brynäs men jag orkar inte mer.

Kanske ser det bättre ut i februari, då kommer jag tillbaka och ni ser mig som en medgångssupporter, då får ni göra det. Jag är dock så fast i Brynäsgreppet att jag måste släppa nu, mår för dåligt och det går ut över mitt liv för mycket.

Må gott govänner och håll fast, jag fortsätter att följa....på distans
#33
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Zappaholic: Vi ”ger bort” den här matchen lite på samma sätt som senast på Hovet. Skapar framåt, blir sen överambitiösa och frustrerade när vi åker på konstiga mål i arslet istf att få ledningen på det som skapas. Heder åt spelarna som trots enorm motvind ändå jobbar hårt i 60min istf att lägga ner efter 1-4.
Just nu behöver vi få tillbaka Persson, Sallinen och Pettersson. Perssons tyngd är saknad och Sallinen/Pettersson är viktiga defensivt, deras återkomst hjälper att minimera dom här enkla misstagen vi gör och som förstör allting.
För övrigt en klockren analys av Sanny i studion.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
SnowKing: Matchen mot Frölunda var en sinnessjuk avvikelse, det spelmässiga alla refererar till mot Djurgården var väl 10 minuter av de 60 som matchen pågick. Tycker inte man kan se de insatserna som representativa för lagets kapacitet.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
eltifoso:
Får hålla med Zappaholic här, du har en nedlåtande ton som är minst sagt irriterande.
Har jag misstolkat dig ber jag om ursäkt, annars ser helst att du håller dig till din monolog i FBK-boken.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Peja:
Såg inte matchen ikväll så den kan jag inte uttala mig om.

När jag läser att mina Brynäskompisar anser att laget är hjälplöst fast i bottendyn och tror att det blir Kval och Allsvenskan till nästa säsong så undrar jag...
För en vecka sedan spelade vi ut Frölunda...
Spelmässigt borde vi gjort processen kort med Djurgården också förut i veckan...

OM man försöker se rationellt på det hela så tror jag att vi kan nå upp till en vinnande nivå igen... jag vet inte när... inte mot vilket lag...

Men vad är det som säger att vi inte kan nå upp till nån liknande insats som mot Frölunda?
Det är aldrig kul att förlora matcher, i synnerhet inte mot Färjestad. Men vi behöver väl inte ge upp innan det är slut? Ganska många poäng att spela om!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Peja: Inkokta grisfötter - det är grejer det! Jag vet ett hockeylag som oxå är inkokt.....
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Carlo: det är väldigt mycket som kan bli bättre eller måste bli bättre! Tror de flesta inser det även i detta forumet. Finns dock några som tycker vi haft otur år ut och år in. Vi har 4 pp o 4 skott FBK 2 pp och 5 skott. vi släpper till för många spelvändningar Vad betor det på det? Naivit spel? Eller att spelarna inte förstår upplägget? Finns ännu så länge väldigt mer frågetecken än utropstecken i dagens BIF och då menar jag både på spelar och ledarsidan.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Peja: Återigen samma gamla visa - spelare som varit iskalla i månader hittar målet igen. Hur många gånger har inte detta hänt de senaste säsongerna? ”Jag har inte gjort mål på 2 år - men idag mot Brynäs gjorde jag hattrick”..,,typ...
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Carlo: Håller absolut med om att spelet utan puck måste bli mycket bättre, men bedriver självterapi genom att leta positiva halmstrån att greppa. Nu blev dessutom de inkokta grisfötterna klara, vilket ni säkert vet tar sin tid, synd att man inte får fira en seger bara.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Carlo: MERA SWISH SWISH SWISH TILL BRYNÄS....
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Peja: Tycker samma
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Peja: fast när det släpps till så många 2-1, 3-2 spelvändningar spelar det ingen roll. Måste blir tightare!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Honken: 4 mål framåt är ändå helt okej. Borde räcka till poäng. Scott bäst i Brynäs idag även om konkurrensen inte var mördande.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Pricken på i'et blir väl när Leksand krossar oss på torsdag.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Zappaholic:
Filander som var geniet där ju.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
eltifoso: Nej, idag gör vi fan inte ingenting bra.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
hockey_21: tacken nej tack.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Mattson: Inte med detta lag vi behöver få in ett par spetsforwards och minst en spelskicklig back för att ens kunna greppa ett halmstrå, detta laget är för dåligt helt enkelt ihop med hela jävla ledningen/föreningen!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
hockey_21: Harry Luras väl, eller?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Kalle Kamel: Larry Huras kanske är sugen😄
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Alfred : bara att bryta ihop igen och hoppas på poäng mot Leksand. Det sista som överger mig är hoppet!! Nä lägga ungarna och sedan spriiiiiiiit👍
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Fan vad matt jag blir. Processen är på G. Står fortfarande fast vid att jag vill ha en transatlant som tränare. I Sverige går tränarna bara runt.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Charles: Positivt är att det återstår 36 matcher för att hitta ett spel som räddar kontraktet. Frågan är om det är PA som kan greja det. Blir en lång väntan på kval.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Zappaholic: tråkigt att du uppfattar det så. Absolut inte meningen.

Glad ändå att du hittar något att glädjas åt, det är en bra egenskap att ha.

Kör hårt i kommande matcher , tycker faktiskt det sett bättre och bättre ut spelmässigt för Brynäs sista omgångarna

Håll kvar PA
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Ta ditt rövstad och försvinn
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Hur många matcher det här året har vi släppt in fler än 5 mål?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
0 nya poäng in på kontot..... Sundlöv vakna för helvete!!!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Det där 4-5-målet är ju mer ett hån än något positivt.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
lite som Abrahamsson skrev efter Frölunda, när Rödin mår bra mår brynäs bra, men han var bedrövlig idag, tappade puckar hela tiden och satt förbannad i båset.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
eltifoso: Varför är du här och kräks ut massa skit? Försöker verka ödmjuk men din stil lyser ganska så klart igenom...

Jättetråkigt. Tycker du är ganska så respektlös och spydig...

Får väl trösta mig med att ni inte kommer nå speciellt långt i ett slutspel med ert lag.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Där kom 4-5, nu har vi gjort våra mål
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
fluffman1991: kommer troligtvis inte vinna en enda match till på hela säsongen med detta lag
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
JAAAAAAAAAA
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
fluffman1991: såklart ni gör , slog ju ett starkt Frölunda nyligen
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Kommer vi vinna nån mer match i år?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Zappaholic: Japp, tar ju oavsett inte bort detta.

Tre minuter kvar så är ändå en av höstens otippade poäng bärgade

Kanske kanske klarar detta trots allt

Oj där missade domaren en klar till, lite synd trots ledning
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
eltifoso: haha, starkt hemmalag, kan omöjligen vara i Gävle denhär matchen spelas...
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
eltifoso: Då vet du hur alla andra lag känner i Löfbergs Lila
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Zappaholic: Japp, utryckte mig slarvigt
Menade att samma föreeelser inte drabbade hemmalaget lika ofta tyvärr

Men ta i trä så leder vi ännu trots domarna och starkt hemmalag
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Mattson: hoppas!!
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
3 skott på mål på 3 powerplay ikväll, hur svårt kan det vara att skjuta?
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Axle San: Förmodligen två.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
eltifoso: Brukar bli så om man inte följer reglerna.
Låst ämne

Sv: Brynäs-Färjestad
Det tar tid att sätta det nya spelsystemet.
Låst ämne

« · 2105175 · »