1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736361 inlägg · 7967 ämnen

BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Mike.F: Var på IFK-Sundsvall i somras, då IFK-klacken skrek "alla rensar fisk i Göteborg", det är humor det:)

{7780}: Kan ju ha varit folk som var där på grund av representation och inga Brynäsare. Antagligen Djurgårdare eller liknande?

Inkazar: Nä jag vet ju inte, kanske är att man inte vill tro det.
Kan ju va nån som blir full och dum där med och gör bort sig.

Slipsar kan bli fulla med och tappa det.

{7780}: jag kan mycket väl tänka mig att det har hänt. Och det är anmält till supporterpolisen av Micke Eriksson. Så det ligger nog en hel del bakom de.
Dessutom har många arenor detta problem mot bortastå, vad säger att Gävle skulle va förskonat från as i slips?

Brynäsgubbe: Hur många gånger skrivs inte sånt på internet i vrede efter förlust, stämmer detta verkligen? Svårt att tro.

Dom som sitter vid borden ovanför stå är ju bla folk som jobbar för Brynäs på nå vis, väldigt svårt att tro detta!

{5915}: Är det bekräftat att det här faktiskt hänt?

Inkazar: Man vill be om ursäkt som Brynäsare. Som medlem KRÄVER jag att Brynäs IF agerar.

Två sena reflektioner: Johnson ett geni i det tysta igår. Hans två ass till Clark 👌

Pathrik W skjuter alltid för högt.

{7225}: Frölunda kommer nog ha en jäkla revanschlust! Så siffrorna kommer ju säkerligen vara mindre idag! Men tror det blir vinst bara vi gasar på från början!
Magkänslan gör mig osäker på Rautio... fråga inte varför. Hoppas han kan bevisa att min magkänsla är fel ikväll!
Kommer vara väldigt mycket Brynäsare i Scandinavium, har hört att hela bortastå är slutsålt!

Kvällens match är nästan viktigare än matchen igår! Viktigt med en vinst idag så man inte känner att det bara var en tillfällighet igår!

Mike.F: Haha nä själva skämtet med fiskeräns tar nog inget pris på humorgalan. Tror inte heller att det är det som är meningen, utan meningen är nog att retas. Och du går rätt i fällan o det är ju det som är sköj! ;)

Hoppas på en välspelad match o go stämning i Scandinavium ikväll!

Lindström: Åh sån tur att det gick bra med Clark.

Skrubben: Jag tycker att det är för lite.

Forsberg 1978: tydligen var det slipsnissarna. Såklart. De är ju vanligtvis "det fina folket" som inte kan bete sig som folk.. Jävla arslen

Mike.F:
Jag tror inte att det finns någon på detta forum som representerar Brynäs som tycker att detta beteende är acceptabelt.
Packet som är ansvarig för detta drar Brynäs varumärke i smutsen och borde portas från arenan på obestämd tid.

Jävla äckel, skämmes ta mig fan.

Zappaholic: jo jag fattar det men det är sååååå AIK Solna över det men kör på det om ni inte har mer fantasi!!

Mike.F

Inkazar: Men va i helvete detta måste Brynäs ta tag i med en gång!

Fyfan vad förbannad jag blir av att höra talas om sånt här!! 😡
Uppladdat:

500x0-image_22.jpeg

{7225}: Ja, ikväll kommer ett intressant nytt test vad laget går för. Om man direkt kan följa upp en sån insats som igår då blir man optimistisk inför fortsättningen.

Lindström: Avstängd 5 matcher. Helt korrekt enligt mig.

Har alla sett detta?
Frölundaspelaren Robin Figren fälls för tackling mot huvudet i gårdagens match mellan Brynäs och Frölunda, han kommer att bli avstängd och tilldelas även böter. Hanteringen av ärendet har skett enligt de rutiner som gäller disciplinärenden säsongen 2016/2017.

Skrubben:
Zappade lite o det kom upp, blev väldigt fundersam :) grattis till segern

Forsberg 1978: Riktigt intressant match ikväll.
Hur mycket bättre kommer Frölunda att vara?
Hur är vårt bortaspel?
Ratio?
Bra support i ladan?

Tarasov: Domaren erkände till tidningen att det var en rejäl tabbe av han. Han blåste av för utvisning i precis det ögonblick som Paille gjorde mål. Det som var extremt dåligt var att domarna inte berättade i arenan varför målet blev bortdömt.

Idag är man nöjd 😀👍🏻🏒

Zappaholic:
Fick man reda på varför målet dömdes bort?

Mike.F: Vi på detta forum tycker det är lite skoj med fiskrens. Klart att inte du tycker det men hälsar du på härinne så får du nog tåla det ordet ;-)

Mike.F: Gillar hur du kämpar med att hålla liv i Frölunda-forumet helt ensam ;-) ska också börja svara på mina egna inlägg!

mustigahjalmar: nej självklart inte blev bara så djävla trött på fiskrenstjötet!! Det är ju inte ens sköj!!

Mike.F

honken21: Nja, tror inte att dagens match kommer att säga mer om var vi står, än vad gårdagens gjorde.
Oavsett om vi vinner eller förlorar ikväll.
Underlaget för att avgöra var ett lag står bör nog vara liiiite större än dom två första seriematcherna.

Mike.F: Vad har fotboll med hockey att göra? Måste man bestämma sig för en stad o hålla på alla lagen i den staden? Konstigt skrivet av dig.

Bor själv på västkusten och blev uppfostrad rätt utav min käre far som var Brynäsare. Men håller definitivt inte på Gefle, då jag inte känner något band till dom o tycker fotboll är en tråkig sport.

Rumpelstiltskin: Idag mår man gött (som de säger i Göteborg).

Kollade precis på presskonferensen! Måste ändå säga att Roger är rätt hygglig idag. Spelar ingen "Bagdad-Bob" eller skyller på domaren.

Det är alltid speciellt ändå, när han blir upprörd över något domslut!

Jahapp, då har man inte kollat höjdpunkterna på 15 min, dags att se dom igen. 😁

Carlssons passning till Westerholm innan 6-1.... Aaah.

Idag tycker jag att Zaborsky ska få sätta en puck också!

Skrubben: Blev imponerad av hans oväntade passningar idag. Rakt in framför kassen vilket skapade fina chanser för kedjekamraterna.
Tycker att både Paille och Mannberg är oförutsägbara spelare, det kan hända vad som helst i offensiven när de är inne.

Chris11: Paille är fan en raket där ute. Livsfarlig i boxplay när han kontrar. Också grym längs sargerna där han ofta vinner pucken och sedan kan lägga instick framför kassen.

Pettisbif: morgondagens match kommer säga mycket om vart vi står.

Bra match av samtliga. Tycker dock att jag har mer att kräva av Felix, Pudas, Gunde och Zaborsky.
Men det kommer!
Bz har trollat med sitt trollspö och vi kommer vara ett grymt jobbigt lag att möta denna säsong! Förläng med Bulan/Sjödda direkt säger jag bara!!
Tror fanimej vi vinner imorgon också.. eller är det för mycket? Hehe

Får dock en aning samma vibbar som det året vi kvalade och gav Boork kicken. Nu liksom då hade vi en bra försäsong, ett brett lag (annat tänk dock), plus ruskigt härliga segrar dom första två matcherna. Vinst borta mot Luleå med 5-2 och hemma mot guldtippat LHC med typ 8 9 -1.. sen gick det tyvärr bara utför. Där har vi mycket förklaringar i hur Boork valde att matcha truppen. Men ändå.. lite scary att se så många likheter. Hoppas Brynäs som organisation har lärt sej av den läxan.

Tack för ikväll Brynäs. Det här var iaf min skönaste premiär match jag skådat under mina 30år som inbiten brynäsare. Nu kör vi på imorgon också. Hej svejs!

Wesley: tredjekedjan levererade som en förstakedjan idag. Sammanlagt NIO poäng från dem. Helt fantastiskt.
Idag levererade alla kedjor.

Johnson 2p i förstakedjan
Clark 2p och Paille 1p i Andrakedjan
Tredjekedjan 9p
Blomman och mannberg varsitt poäng i fjärde.

PP kommer att vara sylvasst den här säsongen. Tänk Clark och Zaborsky på direktskott och Gunde som dansar på blå. Jensen styr spelet och Johnson framför kassen!

Paille kommer göra många mål i boxen, jävlar vad vass han är på att kontra.

Hur är det Frölunda?

#vigerossefter5-1? 😂
Uppladdat:

Qvarre: fiskrens så fantastiskt roligt😀😀 ät fisk så kanske du blir klok! Fast, kanske inte ändå om du äter fisk från algblomningsgölen på baksidan! Alla rensar fisk i Göteborg!! T.o.m alla de sk Gbg:are som av nån underlig anledning håller på Brynäs? Undrans om dom håller på Gefle i Allsvenskan oxå!!! NOT!! Skål för dessa quislingar😂💗🍻🍻

Mike.F

Rumpelstiltskin:
Episk bild hahahahahahahaah 😂😂😂😂😂

Qvarre: så sant.. Men måste bara lägga upp den här.
Uppladdat:

500x0-image_21.jpeg

Qvarre: Vi måste räkna med en helt, heeelt annan match. Deras försvar var kasst, deras keeper var usel så jag antar att de spelar Gustafsson imogon. Om de tightar till försvaret är det här annars en jämn match - de fick också rätt enkla mål så vi har en del att se över vi med. Imorgon blir det krig.

{5915}: Jag menar 70 Rodrigues sen om han hotat alla här inne vet inte jag och har inte fått någon klarhet i vad som hänt men mig har han inte hotat iaf.

I morgon är det en ny match och gissa om rensset vill köra över oss då?
Ödmjukhet och hjärta bröder

Jag kan verkligen inte greppa att vi vann med 7-2 och att man bevittnade alltihop i arenan. nyp mig i armen.

Har redan bokat biljetter till Linköping och Luleå.

Det är något speciellt med den här säsongen.

Chris11: Idag gjorde Jensen hälften så mycket poäng som han gjorde på hela förra säsongen!

Tredjekedjan:
Jensen 0+3
Ponthus 2+2
Lindblom 2+0

Det märks att Ponta W "trivs bättre" utan brorsan på isen. Nu får Ponta spela ett rakare spel med Lindblom och Jensen. Ponta kan ta fart på ett annat sätt nu.
Med brorsan bredvid sig var det mycket energislukande spel vid sargerna, Dom snurrade runt utan att det gav så mycket.

« · 1763019 · »