Brynäs IF

714002 inlägg · 7953 ämnen

BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back

« · 1763350 · » Till forumet


Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Zappaholic: Tycker Figrens tackling är mycket fulare och medvetet än Sigalet, känns som att det är olyckligt att den tar på hakspetsen.

Alltid tråkigt med torsk, men totalt sett över dessa matcher känns det som att vi är ett bättre lag än VF, hoppas att vi kan hålla nivå över hela säsongen så blir det en kul säsong.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
honken21: "Revanschlust, hemmapremiär, fansen, guld-tillbakablick, klarade 5-minutare osv. Idrotten fungerar så. Inte alltid lätt att stå emot."
Jo,det kan jag väl instämma i. Men nu blickar vi framåt och tar ny sats. Gäller att pinna på här i början av serien så det finns lite att falla tillbaka på längre fram.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Zappaholic: det är ju konsekvent att tilldela lika många matcher som figren. Det är ju sagt att dom inte ska döma mindre/hårdare om skada uppstår eller inte. Utan att det är handlingen som ska bedömas. Helt rätt tycker jag
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Fem matcher på Sigalet. Hade gärna sett några matcher till men ok då.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
honken21: Håller med!

Tycker inte man ska dra så stora växlar av segern eller förlusten.

Segern betyder inte att vi blir ett topplag och förlusten betyder inte att vi är dåligt tränade. Det vi kunde se var ett Brynäs som när allt kuggade i satte grym press på Frölunda och var väldigt jobbiga att möta. Mycket handlar om timing och den kommer bli ännu bättre när vi är mer inne i matchtempot.

Stundtals såg det fantastiskt ut, stundtals mindre bra, precis som väntat inledningsvis.

Sammantaget en helt ok för vårt lag. Känslan är att detta blir bra!!
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Peja: "Målchanser skapas främst genom individuella prestationer eller motståndarnas misstag, inte genom kombinationer etc."

För det första är det överlag i hockey en jättehög procentandel av målchanser som kommer till efter någon form av misstag (och individuell prestation). Sen tycker jag du har fel. Sett många fina spelkombinationer, flera har lett till mål. PP-målet igår, Lindbloms båda. Andra typer av medvetna ageranden: Samspelet Blomqvist/Alcén framför mål som ledde till Blommans 1-0 var inövat (en tar kriget, en ligger bakom och snappar upp lös puck). Clarks andra: Skott, retur osv. Helt och hållet enligt plan. Clarks friläge. Jensens friläge.

Vad jag vill komma till: Brynäs känns mer samspelta än man kunde drömma om så här tidigt på säsongen. Gårdagens resultat handlar inte om det.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Huge: jag drar en lättare suck över Pettisbif & Co som direkt ska börja hänga spelare efter en förlust.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Sigalet och äckel-Jimmie är anmälda. Får vänta en timme till på beslut om avstängning.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
honken21: Bra analys. Lite mättnad hos spelarna efter 7 raka träningsvinster och den enkla hemmavinsten i förrgår i kombination med ett desperatare och hetare Frölunda med 2 raka förluster bakom sig, fällde avgörandet igår.
Som Bulan säger: vi föll på eget grepp och inte så mkt på att Frölunda var ett bättre lag. Dom slet hårdare och ville mer, det räckte till en knapp seger.
Som du är inne på: viktigast är att vårt försvarsspel sett bra ut överlag, där ligger grunden till att offensiven också kommer att stabiliseras över tid.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Peja: tänker mest linjerna i spelet osv, vi kändes långt ifrån "virriga" i försvaret och hade ändå kontroll på dem i 60 min. Annat kan man säga om Frölunda i båda matcherna men framförallt den första, många räknefel. Vi har en stabil grund att stå på men igår föll vi på det mentala och energi.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
honken21: Örebro borta och Linköping hemma står på tur, lär bli minst 4 poäng det.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
ellis: Revanschlust, hemmapremiär, fansen, guld-tillbakablick, klarade 5-minutare osv. Idrotten fungerar så. Inte alltid lätt att stå emot.
Kommentera


Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Jävla grislag. Jensen har en hjärnskakning, han lär väl vila i någon vecka.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
ellis: Samtidigt är det nog nyttigt för övriga nyförvärv att Gunde har fått så mycket uppmärksamhet. Det har tagit bort uppmärksamhet och press från de andra meriterade nyförvärven.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Auchinleck: Jag tog bara lån i tre år, betalade av det sista förra året. 👍 Bulans spel bygger ju på hög press över hela banan, samt snabba omställningar. Idag orkade vi köra det i en period. I andra var vi nån sekund sen in i pressen, så motståndarna fick lite extra tid att spela sig förbi våra forwards. Det straffar sig hårt, särskilt mot ett spelskickligt lag som Frölunda. När vi väl fick tag i pucken i försvarszon skickades det icingpuckar, kontringar fanns det inte ork till. Så såg det ut sista 40 minuterna. Bulan väntar nog fortfarande på att matchbilden skall förändras...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Gunderson tror jag nog kommer upp. Dock har jag känt sedan han blev klar att han hissats till höjder han får svårt att motsvara.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
honken21: "De hade många mentala övertag idag"
Nja, det tycker jag nog inte. Vi vann visst med 7-2 ett dygn tidigare. Då borde det skapat ett mentalt övertag att utnyttja.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
honken21: Grundspelet verkar inte sitta över 60 minuter. Intensiteten och närheten till motståndarna fanns tyvärr inte där i 3 perioder idag. Spelarna vet säkert vad som måste göras men det gjordes inte. Det svåra med en så energikrävande hockey som Bulan förespråkar är att få samtliga att konsekvent spela den, särskilt sk stjärnspelare.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Brynäsgubbe: Att vi totalt sett känns bättre än Frölunda, har mer kvalité i laget. De hade många mentala övertag idag av fullt naturliga skäl. Men jag hade gärna mött dem i en bäst av sju-serie. Det är iaf min känsla. Och det var positiva svar för mig. På förhand kändes dubbelmöte med indianerna som en mardrömsstart, men nu känns det helt annorlunda. Refererar också till all historik i Scandinavium och konstaterar att vi ändå hade bra koll på dem nu. Nyförvärven är bra. Grundspelet sitter. Idag var det bara mentalt. Jättepositiva svar för min del.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Några reflektioner:
- Samspelet fungerar inte än. Målchanser skapas främst genom individuella prestationer eller motståndarnas misstag, inte genom kombinationer etc. Påminner lite om Tre Kronor i World Cup där endast Sedinarnas kedja ser ut att ha kemi. Men det kommer med tålamod.
- De tilltänkta spetsspelarna besitter uppenbar individuell skicklighet. Nu måste samspelet klaffa också. Märks tydligt i powerplay att man inte är samspelta.
- På tal om powerplay. När inte ens Gunderson får till det vet man att det är problem.
- Brynäs blev fastcheckade i egen zon när Frölunda satte in press. Backarna förlorade många närkamper i försvarszon.
- Rautio var godkänd men inte mer. Han är en okej målvakt men ingen matchvinnartyp. En riktigt bra målvakt hade naturligtvis tagit Frölundas andra mål. Som jag har skrivit förut, Sandström måste steppa upp om Brynäs ska ha en möjlighet att gå långt i slutspel.
- Pudas hade några riktigt bra skottlägen där han inte träffade mål. Där krävs bättring.
- Bertilsson är OK men ännu inte i toppslag. Saknar tajmingen för att kunna sätta in stora tacklingar.
Kommentera


Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Brynäsgubbe: Tackar för mig här jag, många väldigt kunniga och bra folk här men sen är det så otroligt låg nivå på vissa experter här=)

Så blir för mycket trams, tex att nån vet hur Brynäs är tränande efter 2 matcher som ni sett hahahaha komik!
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Brynäsgubbe: "Mycket besviken efter ikväll. Vi hade alla möjligheter att vinna men Brynäs tar sig inte an uppgiften på allvar."

Medhålles
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Tycker tredjeperioderna flera gånger i höst varit Brynäs dilemma. Kraft- och orkfattigt. Som helhet dock absolut ingen katastrofinsats ikväll, men synd att man inte fullföljer matchen bättre.
Poängplocket på bortaplan var ett problem förra säsongen och ska vi lyfta tabellmässigt måste detta bli bättre i vinter. Jag är dock orolig för att det kan komma att bli mycket upp och ner med det här laget.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
honken21: Hur resonerar du när du säger att vi fått väldigt positiva svar? I ena stunden ser det bra ut (igår) och i andra ser det ut som vi helt tappat lusten att spela trots att det är andra matchen på säsongen. I mina ögon har vi inte några som helst svar och snarare mycket att jobba på.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Saxat från GD: Sporten var efter matchen i kontakt med assisterande tränaren Tommy Sjödin som hade lugnande besked och låter hälsa att det "inte är någon fara med brynäsaren".
Men om Jesper Jensen drabbats av en hjärnskakning var på lördagskvällen oklart.
– Det vet jag inte, menar Tommy Sjödin.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Auchinleck: Det är för att folk är inne får en sån jävla hybris av ingenting egentligen. Så trött på folk som upphaussar Brynäs efter en period. "De kan inte rubba oss"... Alltså skojar du. Har du ens sett någon hockey? Var det vi som var bra eller Frölunda som var dåliga igår? Brynäs var verkligen inte med idag - varför? För mig är det obegripligt varför det ser så uddlöst ut efter en period, back to back är ingen ursäkt. Det är andra matchen för säsongen. Har många frågor efter ikväll.

Varför var vi så trötta efter första?

Varför så uselt svar på grislundas fula spel? 5 min PP och ingen energi alls? Hallå?? Där kan ju matchen avgöras och vi slår omöjliga pass, skjuter inget, är slöa i uppspelen. Varför?

Rautio släpper en från blålinjen, sover han?

Bulan borde ta timeout i eller precis efter 5 min PP. Ser han inte att viljan saknas?

Mycket besviken efter ikväll. Vi hade alla möjligheter att vinna men Brynäs tar sig inte an uppgiften på allvar.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Inkazar:
Business to business? 😃
Ja, hur funkar det bäst av 7 matcher?
Om Bulan & Co spelar både gudomligt och publikfriande så räddar vi hem ekonomin den här säsongen!
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Tycker det var ett kollektivt bottennapp. Väldigt energilöst av någon anledning. Vi vet att vi kan bättre. Totalt sett över de här två matcherna har vi fått väldigt positiva svar.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
munkas: De föreläste tydligen för döva öron.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
munkas:
För övrigt... när man läser kommentarerna här efter matchen idag och matchen igår verkar det vara två olika lag på isen.
What the fuck, Stortorget är ju redan bokat! 😉
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Auchinleck: bulan har en strategi. That's it. Det är hans svaghet när det kommer till b2b. Men den strategin är gudomlig när det spelas 2/3 matcher i veckan bara. Och är dessutom publikfriande.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
NÅGON som hört NÅGOT om Jensen!???
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
munkas:
Betalt av lånen, eller har du studieskulder på riktigt? 😃
Förra säsongen hade Bulan ingen backup-plan när anfall är bästa försvarsenergin tog slut. Det blir intressant att se om det finns fler verktyg i taktiklådan i år?
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
jorgens3: Sandström är kär i pudas. Det har han varit i ett år nu.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Vilken idiot tyckte back to back sen uppehåll till torsdag lät som en bra idé? Sämsta schemat jag varit med om.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Zappaholic: Ok. I så fall är vi sämre grundtränade än Frölunda. Alternativt så försöker Bulan köra en taktik som spelarna inte orkar genomföra. Du behöver inte föreläsa för mig om träning eller fysiologi... ,det gjorde föreläsarna i sex år på högskolan.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Pettisbif: GDs betyg på backarna.
Simon Bertilsson... 4
Ryan Gunderson... 2
Lukas Kilström... 3
Jonathan Pudas... 4
Lucas Carlsson... 2
Jörgen Sundqvist... 3
Marc Zanetti... 2
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Rautio ska ha andra målet givetvis. Första tycker jag inte man kan lasta honom SÅ mycket för, något dålig riktig på returen. Största felet här är ju att Johnson kommer hem som tredje kille och bara glor på pucken utan att vända på huvet en enda gång. Han ska ju ha Lundqvist där, åtminstone försöka, så att han inte får prickskjuta helt ostört.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
munkas: Grundträning ja. Där man sätter kondition, intervaller, tempo etc. Få hjärtat att orka jobba. Det som pumpar runt syre till musklerna.

Släpp sargen.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Pettisbif: hade vela sagt: nej rautio gjorde en bra insats.
Men faktum är att han hade kunna tage 2-1 och agerat väldigt mycke annorlunda vid 1-1.

Jag tycker att rautio är en bra målvakt. Men faktum är att dom matcher jag sett med honom sen han klädde sig i svart-rött-gult inte varit bra...
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Steenm: JE har 85% räddningar på 2 matcher och tappat in 6 mål, såg på Växjö forum att dom gnällde lite på han redan med.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Pettisbif: Oj du gillar verkligen inte han, jäkla va du sågar han.

Men helt ok, vi behöver inte tycka lika.

Men vi har alla verktyg för att detta ska bli en bra säsong iallafall, tror på topp 6 så ingen panik nu=)

Gunderson går inte ut med sån pondus som man hoppas än, men säker på han kommer äga isen sen.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Pettisbif: håller med dig om att Pudas var dålig. Även Gunderson, Carlsson och Sunken.
Gunde gjorde inte ett enda rätt idag, undrar varför han inte ens kan sätta en passning på bladet?

Sen Sunken, ska det vara så jävla svårt att slå ett bra uppspel? Varje gång han ska göra något så blir det fel.
Blir galen när han ska försöka kliva upp i offensiven och förstör det lilla spelet våra forwards byggt upp. Stanna för i helvete på blålinjen Sunken, du är inte en offensiv back!

Carlsson, vad händer? Benen ser otroligt tröga ut, han kommer knappt framåt. Ungefär som Whitney i Modo förra säsongen, ett rundningsmärke.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Fan, det känns inte tipptopp med två målvakter av mellanmjölk-klass alltså. Jag gnällde redan när Rautio värvades, och jag står fast vid min åsikt. Vi hade verkligen behövt en JE för att det på riktigt skulle kännas kanon. Nu har vi släppt in ett par billiga mål redan på två matcher, och av båda målvakter.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Zappaholic: Vadå grundträning? Jag struntar väl i om Brynäsarna benböjer lika mycket som Frölundaiterna, det är matchtempo och ork jag pratar om. Det vi såg bristen på idag. Om 5 omgångar har vi säkert kommit ikapp. Idag var det inte så.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
jorgens3: Tycker DU att Pudas slog bra pass upp till forwards i ficka?! Tycker du han behandlade pucken bra på offensiva blå?! Tycker du han har bra träffprocent när han lossar sina blåbärsskott?! Tycker du han står upp i kroppen mot Joel, Ståhlberg, Sundström mm?! Pudas är alldeles för grön och jag tycker det är pinsamt att se att han får så stort förtrorende. Kilas eller Carlsson förtjänar mer speltid i PP!!
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
munkas: Jo fast att orken tryter, om den nu gjorde det, beror inte på lagets grundträning. Det är det jag försöker säga. Inget annat.
Kommentera

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Zappaholic: Ok, inte dåligt tränade rent generellt, men mindre förberedda på dubbelmöte än Frölunda. Sämre tränade, mindre förberedda än Frölunda alltså. Idag såg det verkligen ut som om det var orken som tröt. Trötta skallar, dåliga beslut. Ta 5 min i PP som exempel.
Kommentera

« · 1763350 · »