1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736627 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Frölunda (7/10)

Sv: Brynäs-Frölunda (7/10)
Huge: Hur kommer det sig att dom 2:a lagen har råd?? Brynäs är en förening som fortfarande befinner sig i stenåldern, det finns ju inte äns ritningar till elsystemet :-). Sponsorarbetet måste höja sig avsevärt, där ligger vi efter så det nästan är pinsamt!!!

70 Rodrigues: Menar du att lockouten inte haft ngn inverkan på styrkeförhållandena mellan lagen om man jämför med läget före resp efter ovannämnda konflikt?
Menar du också att ekonomin inte heller spelar ngn roll, eftersom jag inte får skylla på densamma?

Huge: Tänk att det bara är Brynäs som fått fel säng, hur kommer det sig att dom 2:a lagen har spelat sina kort rätt, skyll nu för fan inte bara på degen???

70 Rodrigues: "men som man bäddar får man ligga!!"

Lite svårt att ligga skönt när ngn utomstående (NHL-aktörerna) har bytt ut sängen (Elitserien) mot en spikmatta.
Men det är väl ledningens fel att det blev lockout...

sylf: Bottenskrapet är tyvärr Brynäs melodi, men som man bäddar får man ligga!!

70 Rodrigues: Just nu inga,men vi får tampas med bottenskrapet.

sylf: 9-10, vilka är sämre??

aphac: Nej,vi är inte långt borta i de här matcherna.Men vi vinner inte! Skulle vi gå mot vinst så är jag säker på att de andra lagen lägger på ett kol så vips,bye bye Brynäs.Vi får helt klart ha siktet inställt på platserna 9-10 den här säsongen.Om nu inte lockouten blåses av,då är vi på övre halvan.Lag som tex DIF åker som en mullvad neråt.

sylf:När BIF håller god fart så är man med hyffsat i matcherna.Oförmågan att göra mål på sina (få)målchanser,där är den bittra sanningen.Hoppas Soling eller nån annan är frisk till Modomatchen,för Jakob J. spelade sig definitivt ut ur laget igår.Han har ingenting att tillföra och ES iår verkar vara på en alldeles för hög nivå för honom.Lind har det jäkligt jobbigt men jobbar på ändå,hoppas det blir bättre med tex. Soling i samma line. Vi är inte långt borta i matcherna mot dessa proffstyngda lag, men det spelar ingen roll om vi torskarmed ett mål för vi halkar ju efter med 3p likt förbannat.

sylf:
Ja, det lutar helt klart åt torsk..

claesw: För att inte tala om nästa match där nere.Raset kom direkt och matchen slutade 0-4 eller 0-5.Trots tusentals Brynäsare på plats.

sylf:
Minns Tälje borta förr-förra säsongen ,när vi började KLART bäst och dominerade. Sedan kom det berömda Brynäs-raset...vad blev det? Jo 5-3 (1-1, 0-1, 4-1) till SSK.

claesw: Behöver ej slå vad,dom möter SSK borta på torsdan,inte FBK som jag trodde.Chansen till poäng dock lika stor.Alltså 1%.

sylf:

MoDo borta: är ännu en "Linköpingmatch", där ingen tror på oss.

FBK hemma: hm svårt, men kan Mora göra 4 kassar på en period BORTA mot dom så ska vi ha poäng på hemmais.

claesw: OK,sätter emot,vad gäller vadet ?

Huge: Självklart är det viktigare för Brynäs att vinna hemma,eftersom man sällan eller aldrig vinner borta.

sylf:
Du är härligt pessimistisk : )
Ska vi slå vad? Jag tror på 2 pinnar, minst efter MoDo och FBK.

Rätt seg match igår tycker jag. Brynäs var okey under inledningen men efter Frölundas mål var de skrämmande taffatta.

Vart klite orolig för proppen där igår, att de skulle bryta matchen. Kul att åka i en sketen minibuss 52 mil för att se en halv match och ett mål:)

65selander: Helt korrekt - BIF har inte ett skit med detta att göra ( än så länge ).

Swordster: Pinsamt är det väl för kommunen eftersom det är dom som äger Gavlerinken!

Gusten: Men hur pinsamt hade det inte varit ur arrangörssynpunkt?

Gusten: Kan tänkas att du har rätt - Men jag gjorde bara min plikt när jag vart hämtad på läktaren.

Swordster: Dålig fingertoppskänsla om ni frågar mig....hade ju med facit i hand varit bättre med omspel ;)

Swordster: Han var helt klart gårdagens stora hjälte!

-HF

Tur att Waern var på matchen igår...

sylf: "Hemma MÅSTE man vinna,oavsett vad motståndet heter,om man inte vill spela kval till våren"

Stackars MoDo, nu blir det kval för dom också....
Och ett gäng andra som torskat hemma efter 6 omgångar.

Makkan: Finns inget värre än hedersamma torskar,rad på rad.Insatsen igår var egentligen inte hedersam,det var närmare 0-8 än 2-2.Brynäs skapade noll och intet vid ställningen 0-1.Inget funkade,när dom knappt ens försöker så går det som det går.Hemma MÅSTE man vinna,oavsett vad motståndet heter,om man inte vill spela kval till våren.Modo borta,FBK hemma står på menyn.Noll poäng alltså.

1-2, jag är så j---a trött på hedersamma förluster.
Det är bättre att få lite rejält med pisk, än att loosa med uddamålet.
Om inte annat inför nästa match så tändningen är på topp efter lite rejält med smörj. Nu måste vi smiska upp Modo på lördag så vi inte tappar mark på framförvarande lag. Hoppas vi kan ställa upp med ordinarie lag förutom Björcken.

Huge: Ingen lätt match att vinna. 0 poäng sedan 2001 mot frölunda, således en motståndare som passar oss särdeles illa. VF mosade även MoDo i Kempis, med det i backspegeln skall Brynäsarna inte skämmas alltför mycket för sin insats. Återigen gör "honken" en kanonmatch med en räddningsprocent på 95%. Det blir en ny tuff match på lördag och årets seriestart är på pappret den tuffaste på många år. Ser även ut att bli så i praktiken. Jag kalkylerar med 11p på de första 10 matcherna (vi slår SSK/MIF), och en placering någonstans i bottenträsket. Därefter är det bara att hoppas på bättre tider.

bradberry: Ja, du har helt rätt. Chansen att vinna en så´n här match är att vi måste sätta chanserna vi får i första. Frölunda i nuvarande form bjuder inte heller på någonting. När dom ibland tappade folk högt upp i banan blev det genast farligt nere hos Lundquist. Fast dom gångerna kunde man räkna på ena handens fingrar.
Vi möter ett kanonlag, bara att titta på materialet.
Siffrorna ljuger som sagt en aning då dom kontrollerade det mesta idag.
Vi vann iaf boxningsmatchen. Kupan fick in ett par hyggliga pärlor på Pebben. Nu gick dom väl i lite olika viktklasser, men ändå.
Man får vara glad åt det lilla. Fast med vårt sedvanliga oflyt så blir väl Kupan avstängd nästa match. Tyckte nog att det var han som slängde handskarna först..... :-)

Jävligt synd på en bra första period...sen är det fan pinsamt va håglöst det såg ut. Stackars satar som väntat i över en timme.
Synd att de andra spelarna inte fattade vad Kupan försökte åstadkomma.

Brynäs totalt utmanövrerat av Frölunda. Trötta håglösa och det kommer att bli svårt att lämna bottenträsket. Bara att lyfta på hatten för Frölunda. Modo nästa känns just nu inte som en given seger.

Clarence: Tycker ändå det fanns en del positivt! Jag menar: Knappast nån skam att torska 1-2 mot ett Frölunda i nuvarande form. Dessutom spelade Brynäs riktigt bra hockey i första perioden. Kommer dessutom Walle, Bommen å Soling tillbaka snart ska vi nog lämna jumboplatsen.(för gott!)

Kanske förlorar vi mot de blivande Mästarna. Jag tror det. Det är grinigt att få stryk men vi måste erkänna att Frölunda verkligen är bra. Själva går vi en ny bister framtid till mötes (har vi förresten gjort annat de senaste åren..?). Modo borta på lördag. Jojo...

Torsk!

2-1 skönt att lundkvist slapp hålla nollan i alla fall. Godnatt Brynäsare.

1-2, 19.57 Sjödda

Niklas Andersson verkar spela åt fel håll hela tiden, har han varit in i bastun också... och nu åkte Koivisto ut (har Kupan bjudit in honom?).
Time-out Brynäs.

sylf: Tur att du håller formen uppe i alla fall.

70Igor: Undrar om de inte nosade på en varsin i spelavbrottet också :-) Hoppas att dopingkontrollanterna (är det Pekka Kanerva så kanske han sitter i bastun också) har åkt hem och lagt sig....

70Igor: Efter en bra period har man åter visat att man är ett skitlag.Patetiskt att se dom sista halvan.

rackham: Kupan är vaken i alla fall ;-)

Kupan slänger handskarna mot Pebben... av alla.

"Målvaktstavla" 0-2 Högardh

rackham: kan bli en fin räddningsprocent för Honken mao...

Andra perioden tog bara 1 timme och 51 min...

Skotten 13-30 efter 40 min...

Hur fan kan man kliva in med sån inställning efter strömavbrottet? Dom är ju inte med över huvudtaget. Drack dom grogg i avbrottet.....?

Jag har spelat in slutet på andra nu i fall nån vill låna till allhelgona....blir ju skiiiiträdd

Nu kööööör vi

Frisco: Nu rapporterar skalman, om 7-8 min startar matchen igen.

« · 431651 · »