Brynäs IF

713372 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-HV71 15/11

« · 617040 · » Till forumet


Sv: Brynäs-HV71 15/11
96 Artisten: Intressant att läsa inför kvällens match. Miettinen och/eller Gellerstedt står över eller bänkas.Kupan/Cassel bänkas....Hmm. Fråga 1: Varför skriva kontrakt med en kille och bänka/peta honom efter 1 match?
Fråga 2: Var det Miettinen som sprang in på Sundlövs kontor?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
96 Artisten: Frågan är vad HÅIK skulle tillföra i dagsläget, värre strykgäng finns ju inte.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: Ang. nya TG så var det nog snack om att slå ihop HÅIK och Valbo och få in mera stålar för att skapa en trovärdig satsning mot Allsvenskan? Måste leta efter artiklarna på AB/GD.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
96 Artisten: Har inte hört nåt om ett nytt Team Gävle.Vad gäller talanger så hade ju Brynäs ett mycket bra lag för 2-3 år sedan,som vann serien och gick till semi i slutspelet.Vad hände med dom killarna? Ingen spelar idag i ES.Finns nog skäl för att FBK la ner sin juniorverksamhet,steget är för stort om man inte har talang a´la Foppa etc.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
claesw: Vi får väl se,förhoppningsvis inte:-))
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: När vi ändå talar om talangutveckling, har det hänt någonting mer i diskussionerna kring det nya "Team Gävle" eller dog det snacket ut före säsongen?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf:
Håller med.

Ikväll ska det fanimej inte snackas om skitkorvar ; )
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: "Så vi ska kanske vänta med att ge betyg på vår talangutveckling..."

Varför vänta? Det har vi ju gjort sen 80 talet då Putte Ericsson kom fram.Vi plockar inte fram nåra talanger,så enkelt är det.Bäckis undantagen,men han är ju å andra sidan inte mogen ännu.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Jompe:
Fallhöjden, Jompe, fallhöjden!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
96 Artisten:
Ja, det var en reflektion värd namnet :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:
Det stämmer.

Nu tror jag ändå på 6 p på 3 matcher -då är jag nöjd (riktat till de yngre medlemmarna som i frågasätter varför man inte tror på 9 p....
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Huge: Skillnaden kanske är att Supportrarna får betala, ibland ganska dyra pengar för att stötta. Spelarna lyfter en hel del i lön.

Därför skall man nog ge spelarna en rejäl skopa av sleven innan man hoppar på de supportrar som troget dyker upp...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf: "Gäller att Boorken motiverar killarna då,nån klass har dom ju inte visat!"

Kanske för att supportrarna inte har visat ngn klass....
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Per HApps: "Går det att locka över dom seriösa till hockeysnack?"

Blir nog svårt eftersom dom säkert tittat in här ett par gånger.
Spåren förskräcker....
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
claesw: "Tror definitivt att vi är URUSLA på att utveckla talangerna, och jag säger det för 1000:e gången, titta på DIF och lista ut hur f-n de bär sig åt tack!"

Enkelt.
Dom låter talangerna spela lite mer än de 19 omgångar som våra egna just nu har avverkat.
Så vi ska kanske vänta med att ge betyg på vår talangutveckling...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Laban:
Går det att locka över dom seriösa till hockeysnack?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT:

Forumet på officiella Hv71 sidan håller pinsamt dålig nivå så det
finns knappt någon som skriver där.

På den inofficiella Hv sidan HvFantasten sker det där emot en
livlig och intressant debatt på seriös nivå.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT: "Motivation slår klass!"

Gäller att Boorken motiverar killarna då,nån klass har dom ju inte visat!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
claesw: He, he, he... Jag visste att du skulle hugga direkt när jag hissar upp DIF ur KS-träsket! Sanningen att säga har Stockholms Stolthet imponerat på mig med sin kampmoral. Motivation slår klass!

Det återstår dock att se hur de klarar den reaktion som bör komma på den senaste tidens fina spel, det går ju inte att vinna i SD i all evighet....
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
pontare: Jag var inne på HV's GB idag! Inga inlägg på en vecka!
Jo, jag ville bara säga att det var den uslaste GB jag sett på mycket länge, ni borde skämmas. Vilken dålig GB! Jag blev förvånad!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
65selander:

Masken verkar ha haft händerna fulla dom senaste åren i Leksand, inte så konstigt att han inte hinner scouta spelarna han köper...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
pontare:
Och, själv så var ni jätteheta... Var det nån förutom er själva som hörde er?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
sylf:Hade BIF match igår? Gäsp! Hur gick det? Gäsp! Nån som vet var man kan ladda ner: Då går jag ner i min källare med Pierre Isaksson? Den skulle nog passa som nytt intro. Skadade målisar i BIF ryktas det om, Dahlöf på ingång??? Gäsp!ZZZZZZZZZZZZZZ
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
pontare: Nu var jag av självklara skäl inte på plats i Gavlerinken igår, det handlade om fel lag på alla sätt och vis. Den brist på stöd du nämner kan jag såklart bara gissa mig till hur det såg ut. Ett hemmalag som spelar dåligt borde ju tvärtom få publikens stöd, just för att man ska komma igång och spela bättre. Det är nog varken första eller sista gången det hänt, ja, om det nu såg ut så i Gävle igår kväll.

På tal om dåligt hemmastöd, förresten. Jag åkte upp till Jönköping när Timrå gästade Kinnarps häromveckan. Hemmapubliken hördes typ de första fem minuterna, sedan avtog aktiviteten från hemmaklacken i takt med att spelet gick i stå. Hade vi i bortaklacken varit fler än de 20-30 pers. som vi var hade vi lätt kunnat höras i arenan som var helt utsåld. Det var först när HV tog ledningen efter ca. 50 minuter som det blev fart igen.

Medgångspublik.....?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
pontare: Beror på vilka som kommer på besök.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: Heatly, Foppa?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Jag var på matchen igår! Härligt att vi vann, föresten!
Jo, ja ville bara säga att det var det uslaste jag sett inom klack/publik, ni borde skämmas! Vilket dåligt stöd! Jag blev förvånad!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse:
Ja Jagr och Staal vore fina tillskott det synd det inte kommer ske bara

Tur man får drömma iaf
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
claesw: Är det mormors fel att tex casselståhl bränner öppet mål?

Nej, att sparka sportchefen gör ingen nytta. Vad som behövs är nåt annat...

Jagr? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
65selander:
Jag börjar ofrivilligt men långsamt att sälla mig till kåren som ropar på Mormors avgång snart, nu får det nog hända något....
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
claesw: Det är lungt, Masken är snart ledig och han kommer nog med foten skrapande. Då får vi en j-a massa nyförvärv men ingen som duger till någonting ;-)

Nej nu blir det hem och sömn efter att fått jobbat sedan igår 0800, vad gör man inte för att folk skall kunna läsa sin j-a mail från distans...

ps/Hockey på Sportexpressen samt VM-kval på Viasat 1/2, läge för att bli fetare med lite chips och dipp om man nu inte toksomnar.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Jompe:
Mejla till Sundlöv o co
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Jompe:
Amen!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
claesw: Jag tror att hela Brynäs--allt från materialare till ordförande--måste samfällt ta ett djupt andetag, lyfta sig ur den gästrikska jantemyllan och meddela omvärlden
- att hemvändande spelare som tror att de hamnat på vårdinstitution får söka sig någon annanstans
- att man har för avsikt att ställa det bästa laget på isen i varje match
- att man planerar att satsa på nationella sponsorer
- att man kommer att satsa på utvecklingssidan för att kunna ta fram en eller två egna produkter ur J-20 och succesivt fasa in dem i A-truppen
- att man med ny arena kommer att dra igång Det Nya Brynäs som inte tar skit av lokala dysterkvistar och mentala halvbackar
- och att man därmed inlett återtåget till där man rätteligen hör hemma, nämligen i seriens toppskikt.

OK, man kan väl få drömma?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Jompe:
Vi balanserar ju hela tiden på "katastrofens rand", vilket inte skapar den ro och stabilitet som skulle behövas för att gynna dylik verksamhet...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
claesw: Man prioriterar mycket resurser på utvecklingsverksamheten, visar omvärlden att duktiga J20-killar fasas in i A-truppen vilket gör att killar från hela landet vill träna i Frölunda, alltså får man mycket att välja på. Med mera, med mera.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Jompe:
Ja - hur gör de?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
claesw: Titta på Frölunda hur de utvecklar sina talanger. Imponerande.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Jompe:
Tror definitivt att vi är URUSLA på att utveckla talangerna, och jag säger det för 1000:e gången, titta på DIF och lista ut hur f-n de bär sig åt tack!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
claesw: Säger som borgmästaren i Spin City när han ertappas utanför en porrbio och folk frågar honom vad han gjort där och vad han tror att väljarna tycker om han varit där: "Those are all good questions".

I dagsläget värvar ju Brynäs av princip bara allsvenska spelare och då börjar ju oddsen på att det ska bli en stor framgång stiga något. Sunken har hittills funkat rätt bra, Örat och Månsson likaså. Höstlövet får väl ner i gymet och lägga på sig 15-20 pannor muskler, gärna i benen.

Men Du har förstås en poäng. Antingen beror det på dålig scouting (här hör man ekot av Rodrigues och sylfs högljudda hojtande) eller på att vi är dåliga på att utveckla de talanger vi värvar. Vet ej.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
prosten:
Ja, men om vi radar upp de som överraskat negativt blir listan längre va?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
claesw: Sulku.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Jompe:
Varför får vi inte in någon lyckovärvning någon gång?? Vad beror det på?? Rent statistiskt borde väl ändå en på tio överraska positivt?
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
rackham: Framtidssatsningen, rackham, framtidssatsningen! :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
rackham: Jag tror att frugan sa det bäst när hon sa: "den där norrbaggen har det tufft, eller ser det bara ut som om han åker omkull pga vinddraget från de andra runt honom?"
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
96 Artisten:
Tycker att Faxlöv och Boork skall ta sig en funderare på Höstlövets utveckling.
Some conditioning in the minor league, please!

Människan saknar förutom ett vasst skott ca 200 fyspass...
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
JanT:
Du skällde ju i det närmaste ut mig inför ES när jag sa att "det inte finns en chans att DIF hamnar i KS, nu tippar du dem 9:a.

Förklaring tack!
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
Vilket jag ser nu i matchprogrammet kan bli lite väl svårt (med tanke på matchantalet), men tomten kan väl fixa allt.
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
96 Artisten: Det och 40 poäng till före jul är det enda jag vill ha i julklapp! :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-HV71 15/11
GävleLasse: Snälla farbror Tomten... menar Boork, kan inte Lars-Erik Spets (Mr. Höstlöv, både för skottens och balansens skull) få stanna hemma i Gävle och ha skridsko/balansövningar alternaetivt styrketräning för benen alternativt skottträning?
Kommentera

« · 617040 · »