Brynäs IF

713222 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-AIK 25/1-11

1340674 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: "Att DINA åsikter skulle vara mer korrekta än mina och CZ:s bara för att du motiverar dom med hur du vill se laget spela?"

Det handlar ju inte om vem som är korrekt utan att man ska HA en åsikt. Du & Lasse har ju tydligen inte samma ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

GävleLasse: "Du har ju ingen åsikt utan tycler som cz. Jag däremot har en åsikt som jag både motiverar och grundar i mina åsikter om hur JAG vill se Brynäs spela/matcha laget."

Aha, det är sååååå det funkar....
Om man tycker tvärtemot fackkunskapen så har man en åsikt.
Men om man för det mesta råkar tycka som fackkunskapen så är det ingen åsikt.

Bra, då vet jag.

Men jag förstår ändå inte vad du vill säga?
Att DINA åsikter skulle vara mer korrekta än mina och CZ:s bara för att du motiverar dom med hur du vill se laget spela?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
GävleLasse: Jag vet svaret du kommer få.. Du har ju ingen åsikt utan tycker som alla anda skitkastande läktarcoacher
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Du har ju ingen åsikt utan tycler som cz. Jag däremot har en åsikt som jag både motiverar och grundar i mina åsikter om hur JAG vill se Brynäs spela/matcha laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Spännande att följa er "fight"! Nej, inte ett dugg faktiskt. Varför kör ni inte i "A propósito de nada"-tråden förresten?

Här slänger jag in något nytt ni kan diskutera: Vilka tror ni Brynäs får möta i semifinalen?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

GävleLasse: "NO SHIT Sherlock!!!. Det gör du varje dag frågan är om DU har kunskap att avgöra m vederbörande har rätt eller fel."

Men DU sitter ju också varje dag och har åsikter som ex jag eller nån annan kanske inte håller med om?
Är DU isf rätt man att avgöra om jag eller nån annan har rätt eller fel?

Svårtolkat?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

GävleLasse: "Rätt intressant. När någon skriver ett epitet menat till Cz. Något nedsättande om polacker så går du i taket. Men när man skriver rasistiska tillmälen till svarta så är det "NÅGOT plumpt"?

Hyckleri så det sjunger om det."

Jag har ju redan erkänt att jag inte ska undgå kritik i det fallet och att jag således också är en hycklare i grund och botten.
Hur många gånger ska jag behöva förklara det innan läsförståelsepolletten trillar ner för dig?

Jag talar fortfarande i huvudsak om hur man som supporter uppträder mot sitt lag, dess spelare och ledare.
Och där finns det mkt att önska på många håll härinne.
För att inte tala om hur mkt man önskar att du nån gång lär dig läsa ett inlägg och framförallt tolka innebörden i orden på rätt sätt.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge:"Absolut inte.
Men om jag anser att en skribent är okunnig och/eller onyanserad så skriver jag det.
Och om jag anser att nån är kunnig eller nyanserad så kan jag även skriva det, vid behov.
Inte konstigare än att du eller nån annan har samma möjlighet när du/ni känner för det.

Svårt resonemang att förstå, eller....?"

Få se nu..det här får vi allt ta och bena upp lite

Absolut inte.
Men om jag anser att en skribent är okunnig och/eller onyanserad så skriver jag det.

NO SHIT Sherlock!!!. Det gör du varje dag frågan är om DU har kunskap att avgöra m vederbörande har rätt eller fel.

Och om jag anser att nån är kunnig eller nyanserad så kan jag även skriva det, vid behov. Det gör du också varje dag. Men bara på inlägg som håller en positiv ton och inte har allt för många negativa saker om Brynäs. Och skriver man saker som är totalt uppåt väggarna i positiv mening så skriver du inte och kommer med dina sk "förklaringar"

Inte konstigare än att du eller nån annan har samma möjlighet när du/ni känner för det.

Svårt resonemang att förstå, eller....?
Ja faktiskt så är du ganska svårtolkad. Grejen är att man kan sitta och skriva spaltmeter om hur man "är" eller "menar", givetvis med ett flertal upprepningar om "dålig läskunnighet" eller andra andra anspelningar på att skribenter är tröga i skallen eller dumma i huvudet. Men när en HANDLINGAR går precis tvärt emot så är man en hycklare och inget annat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Rätt intressant. När någon skriver ett epitet menat till Cz. Något nedsättande om polacker så går du i taket. Men när man skriver rasistiska tillmälen till svarta så är det "NÅGOT plumpt"?

Hyckleri så det sjunger om det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

GävleLasse: "Detta bemötte du inte ens... ännu ett bevis på att du är en stor hycklare..."

Ahaaaaa.....
Så beviset för att jag är en hycklare är alltså att jag inte svarade på ditt inlägg på direkten, då jag kanske hade annat för mig för tillfället och inte hade möjlighet att svara på momangen?

Så för ordningens skulle så kan jag återge mitt svar, som du uppenbarligen inte läst eller förstått.
Ännu ett bevis på att du har en stor brist på läsförståelse.

Så här skrev jag:

"Och jag har aldrig påstått att jag själv ska undgå kritik för mitt eget uppförande härinne.
Men ingen kan iaf belägga mig med att kasta skit på det egna laget, dess spelare eller ledare.
Det är i huvudsak det jag talar om, om du inte redan har begripit det."

Ang de svarta spelarna och min ngt billiga och plumpa kommentar (medges) så var det väl kul för dig att du kunde få vatten på din kvarn och visa att jag verkligen är en av de som kastar mest skit på ledare och spelare härinne.
Ska absolut försöka skärpa till mig där....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

GävleLasse: "För är okunnig och onyanserad bara något man kan använda på skribenter som skriver negativa saker?"

Absolut inte.
Men om jag anser att en skribent är okunnig och/eller onyanserad så skriver jag det.
Och om jag anser att nån är kunnig eller nyanserad så kan jag även skriva det, vid behov.
Inte konstigare än att du eller nån annan har samma möjlighet när du/ni känner för det.

Svårt resonemang att förstå, eller....?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Påminnelse...

Huge: "Inga problem, eftersom jag hittills aldrig vare sig hånat, förlöjligat eller på nåt allvarligt sätt kastat skit på nån spelare eller ledare i det lag jag supportar.
Så det blir nog inga större problem för mig om jag träffar nån av dom live heller, serru....

"Sen tror jag att de svarta fotbollsspelarna i DIF och Gefle har en annan åsikt om det du skriver nu.

Med tanke på de epitet du använde mot dem.. Så du är bara en hycklare..


Detta bemötte du inte ens... ännu ett bevis på att du är en stor hycklare...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge:
För är okunnig och onyanserad bara något man kan använda på skribenter som skriver negativa saker?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
GävleLasse: Kanonbra.
Men inte speciellt modigt, om du nu vill ha cred för kritiken mot spelare som redan vet att dom gjort en dålig insats.
Bara du är konsekvent och även påpekar för vederbörande att han varit bra och kan vara stolt efter en fin insats, så har nog spelaren ifråga inga som helst problem att även ta negativ kritik om den är saklig.
Men ärligt talat: hur ofta känns kritiken saklig härinne?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Vilket jag har gjort. Talat om för dem att de varit sopiga och att de borde skämmas över sin instats. Det har jag gjort många gånger och de har hållit med mig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

GävleLasse: "Nu tänkte jag mer på alla dem som du med förtäckta ordalag kallar för idioter, töntar och liknande."

Personer som i förtäckta eller direkta ordalag först kallat mig för diverse saker under en lång tid, där jag till sist beklagligt nog känt mig tvingad att svara med samma mynt.

Och jag har aldrig påstått att jag själv ska undgå kritik för mitt eget uppförande härinne.
Men ingen kan iaf belägga mig med att kasta skit på det egna laget, dess spelare eller ledare.
Det är i huvudsak det jag talar om, om du inte redan har begripit det.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Så vitt jag vet är det lagligt att tänka vad som helst om folk. Men det är inte lagligt att säga vad som helst till folk. Och att följa lagen är, så vitt jag vet, viktigt att göra av en rad olika orsaker.

Det låter ganska jobbigt också. Jag stör mig ofta på dåliga skådespelare i amerikanska filmer på tv. Men jag skulle aldrig orka åka till USA och säga till de "du var dålig i den filmen". Feghet? Njae...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: "Inga problem, eftersom jag hittills aldrig vare sig hånat, förlöjligat eller på nåt allvarligt sätt kastat skit på nån spelare eller ledare i det lag jag supportar.
Så det blir nog inga större problem för mig om jag träffar nån av dom live heller, serru....

"Sen tror jag att de svarta fotbollsspelarna i DIF och Gefle har en annan åsikt om det du skriver nu.

Med tanke på de epitet du använde mot dem.. Så du är bara en hycklare..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

Peja: "Är du otrogen mot din fru om du fantiserar om sex med en annan kvinna?"

I princip: ja.
Men när har jag påstått att man inte får fantisera och tänka elaka tankar om nån?
Det är när du tänker nåt som du verkligen menar men inte säger det rakt ut till personen ifråga som jag anser att du är feg.
För vari ligger skillnaden i att tyst för sig själv säga: "Din djävla korkade idiot med noll IQ" och att säga det till personen ifråga?
Det enda som skiljer är ju egentligen läpprörelserna och inget annat.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Hur ofta träffade jag spelare och ledare under de år jag bodde i Gävle? Och JA, de visste alla vem jag var även om väldigt få ens vet var hockeysnack är.

Men jag förstår att du sitter här med myspinne och TROR att de gör det och tycker att du är en kanonkille...Skilnaden mellan dig och mig är att jag reagerar negativt på att ett lag pissar på mig i match efter match, du verkar tycka om det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Nu tänkte jag mer på alla dem som du med förtäckta ordalag kallar för idioter, töntar och liknande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: "Att tänka en negativ tanke eller t.o.m kalla nån för sopa i tanken är faktiskt jämförbart med att säga det direkt till personen i fråga rakt i ansiktet."

Okej? Tur att du inte har skrivit lagboken. Folk borde väl rimligtvis få tänka vad och hur de vill? Är du otrogen mot din fru om du fantiserar om sex med en annan kvinna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
GävleLasse: Inga problem, eftersom jag hittills aldrig vare sig hånat, förlöjligat eller på nåt allvarligt sätt kastat skit på nån spelare eller ledare i det lag jag supportar.
Så det blir nog inga större problem för mig om jag träffar nån av dom live heller, serru....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: "I mina ögon är det ingen skillnad mellan att sitta bakom en skärm på 50 mils avstånd eller stå 1 meter från samma person, när det gäller att kommunicera med varandra.
Handlar enbart om avståndet, inget annat."

Upp till bevis vid tillfälle...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

 Qvarre: "Oki, så man får inte svära över en spelare  som gör misstag när man sitter framför TV´n eller på läkaren då heller? Får man ens tänka en negativ tanke om någon spelare utan att vara redo att vara oförskämd nog att kalla honom sopa direkt i ansiktet?"

Larva dig inte.
Om du inte begriper skillnaden mellan att svära lite över ett felpass eller missad tackling och det konstanta raljerandet, hånandet och förlöjligandet av det egna lagets spelare och ledare som förekommer härinne, så är det verkligen illa ställt.

Att tänka en negativ tanke eller t.o.m kalla nån för sopa i tanken är faktiskt jämförbart med att säga det direkt till personen i fråga rakt i ansiktet.
Tror inte att du eller nån annan kliver fram till nån av spelarna eller ledarna om du/ni möts på stan och vräker ur dig/er samma saker som man ideligen får höra härinne.

I mina ögon är det ingen skillnad mellan att sitta bakom en skärm på 50 mils avstånd eller stå 1 meter från samma person, när det gäller att kommunicera med varandra.
Handlar enbart om avståndet, inget annat.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio: Om man nu är född Brynäsare hur går det till att byta,,ska man stoppas in o knullas om eller....ursäkta ordspråket,,Du kanske inte vet att Brynäs är en stadsdel!MAN KAN ALDRIG BLI BRYNÄSARE,DET FÖDS MAN TILL:))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
foppa78:"Nej jag håller på brynäs har du lässvårigheter ELLER?

Och varför skulle jag byta till HV bara för att jag kritiserar mitt lag när dom pissar på oss fans men du sväljer ju bara!"


Kritiserar Brynäs? Jag reagerar på att du skrev "Fyfan att man ska vara född Brynäsare!!!". Det verkar ju inte som att du vill vara brynäsare så jag föreslog bara ett byta. Att bero på pissar så pissar ju du ständigt på Brynäs om man nu ska använda det uttrycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio: Nej jag håller på brynäs har du lässvårigheter ELLER?

Och varför skulle jag byta till HV bara för att jag kritiserar mitt lag när dom pissar på oss fans men du sväljer ju bara!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio: Fascinerande att man inte får ställa krav eller kritisera Brynäs, men det går hur bra som helst att göra på andra supportrar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge:

Oki, så man får inte svära över en spelare som gör misstag när man sitter framför TV´n eller på läkaren då heller? Får man ens tänka en negativ tanke om någon spelare utan att vara redo att vara oförskämd nog att kalla honom sopa direkt i ansiktet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
foppa78: Annars kan du ju byta till HV.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio: Men osannolikt är det inte!!!!!!!!!!!! Hoppas att du inte dör som brynäsare.

Hmm jag är brynäsare och kommer alltid att vara även i GRAVEN om brynäs exisisterar då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Brynäs gör ingen bra match igår. Hemma mot AIK ska man kunna kräva tre pinnar. Straffarna var urusla, men det kvittar man förlorar matchen genom ett misstag samt att man skapar mycket målchanser utan att göra mål. Tror inte Brynäs har skapat så här mycket målchanser i någon match tidigare iår. Gör man inte mål på dom så vinner man inte, så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

Qvarre: "Att man sedan inte skulle säga samma sak till ledare och spelare om man träffade dom face 2 face är väl en självklarhet. Det har inget med feghet eller liknande att göra."

Märklig logik.
Det är självklart att INTE säga samma sak IRL till ledare och spelare, men det är självklart att man får säga dessa saker till och om spelare/ledare härinne.
Vari består isf skillnaden, om det nu inte handlar om feghet?

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Enaranger:

Kul att se den tabell som är den moralsikt riktiga för oss ortodoxa hockeyfans :-)
Gillar inte att det ska delas ut poäng efter det att matcherna spelats klart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
mattiaskarlgren: Ineffektivitet är alltid en kombination av egen oförmåga/otur och motståndarens skicklighet/tur, om man ska vara ärlig.

Det går inte att singla ut den egna insatsen som enda orsak eller anledning i såna här lägen.
Möjligtvis om ena laget har ett monumentalt grepp om matchen och totaldominerar via en uppsjö av skapade målchanser som sumpas.
Ngt som inte var fallet igår, som det såg ut.

Isf är jag mer kritisk till uppträdandet vid straffläggningen.
Det ser oerhört tamt och osäkert ut överlag, oavsett vilka man skickar fram till rakning.
Nu har jag iofs ingen större koll på hur det ser ut för övriga lag.
Det kanske är lika krampaktigt där också, om man tittar på samtliga straffavgöranden, om det nu är nån tröst för egen del....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Visst kan man se det som att man torskar matchen i det läget MEN jag tycker ändå sett till hur mycket puck och hur mycket man är i AIKs zon så ska man vinna en sådan här match. Matchen förloras inte när AIK gör 2-2. Den förloras genom att BIF är så jäkla ineffektiva.'
Hade det varit vilket annat lag som helst med dessa chanser (iaf 4-5 riktigt kvalificerade chanser) så hade det laget vunnit. Det är skillnaden mellan Brynäs och vissa andra lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Absolut inte, nästa gång jag ser dig så kanske jag är arg ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues:

Jag tycker att det är helt OK att man kan uttrycka sin frustration här på forumet på samma sätt som det är OK att uttrycka sin glädje när det går bra.
Att man sedan inte skulle säga samma sak till ledare och spelare om man träffade dom face 2 face är väl en självklarhet. Det har inget med feghet eller liknande att göra.
Sedan så får det så klart finnas gränser gällande språket med att kalla någon för en jävla sopa tycker jag är helt OK.
Under matcherna är det mycket känslor ( I alla fall för mig ) och om man inte klarar av att folk klagar och uttrycker frustration när laget spelar dåligt så kanske man ska undvika matchtrådarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
70 Rodrigues: Är du arg?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Enaranger: Mao: vårt usla straffacit har inte påverkat poängställningen nämnvärt.
Iaf inte om man slår ut det på 43 matcher.

Helt obegripligt hur man i Sportbladet påstår att vi hade varit på SÄKER mark, bara vi vunnit straffläggningarna.

För det första så är det inte realistiskt att räkna med vinst i varje straffläggning, så redan där faller hela analysen.
Att dessutom påstå att 6 poängs marginal ner till slutspelsstrecket skulle vara SÄKER mark, är otroligt oseriöst och korkat för att inte säga felaktigt resonerat.

Realistiskt sett kanske man bör vinna hälften av sina straffläggningar och då handlar det i realiteten om 3 poäng, som vi torskat på det momentet.
3 poäng utslaget på 43 omgångar.
Känns det verkligen som att straffarna haft en avgörande betydelse så här långt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
mattiaskarlgren: Tabellen visar som sagt hur tufft och jämnt det i realiteten varit mellan lagen redan från start.
Felet är ju att många fortfarande tycks tro att det bara är att ställa in skridskorna mot lag som SSK och AIK, eftersom man bestämt sig för att dessa lag kommer att bli slagpåsar, typ.
Och eftersom dessa "slagpåsar" nu är med i racet på allvar så stiger deras självförtroende ytterligare när man verkligen har chansen och inte alls är avsågade, ngt som "experterna" hela tiden påstått att dom förr eller senare kommer att bli.

Vi torskar trots allt på ett snöpligt turligt skitmål som tyvärr kommer i en viktig match, och inte på att vi gör en dålig match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Hur mycket påverkar införandet av straffläggning tabellen?
Hur hade tabellen sett ut med tidigare säsongers regler?
Alltså ingen straffläggning vid oavgjort efter 65 minuter.

Jo, såhär:

01 HV 71........ 74
03 Luleå......... 71
02 Skellefteå.. 68
04 Färjestad... 65
05 Linköping.. 64
06 Djurgården 60
08 Brynäs...... 59
09 Modo........ 56
--------------------
07 Frölunda... 56
10 SSK......... 54
--------------------
11 AIK......... 49
12 Timrå...... 47

Placeringsförändringar jämfört med nu:
* Luleå och Skellefteå byter plats.
* Brynäs och Modo upp en placering.
* Frölunda ner två placeringar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
För att vi ska uppnå 80 poäng (som jag gissar att det krävs för slutspel)
så måste vi ta ytterligare 21 poäng. Vi kan ändå missa om vi tar 80 poäng,
men det är ett bra poängmål att sikta mot om man vill till slutspel.

Hur ska vi då nå 80 poäng?
På ett rimligt sätt: inte kalkylera med treor i alla kvarvarande hemmamatcher.

Om vi håller nuvarande poängsnitt hemma, eller lite bättre
(vilket blir svårt) så kan vi ta 11-14 poäng där.

Då måste vi förbättra oss på bortaplan och ta 7-10 poäng där
(det ser mycket svårt ut).

Så antingen extremt bra hemma, om vi fortsätter vara lika dåliga borta.
Eller fortsätta plocka poäng hemma i samma takt, men förbättra oss borta.

Mest troligt behöver vi ta minst 2, helst 3, trepoängare på bortaplan.
Och knipa poäng i en eller två bortamatcher till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Tycker i stort att du har helt rätt. En grej köper jag dock inte och det är "Till matchen: sur torsk då vi trots allt gör en helt Ok match med tanke på tabelläget och anspänningen hos spelarna."

Hur man än vrider och vänder på det så kan man inte säga att vi gör en bra match..
Under stora delar av matchen så är inte AIK ur egen zon knappt. Men å andra sidan så har Brynäs pucken offensivt. Men det skapas inte mängder med målchanser som det borde göra i en sådan här match.

Att man inte vinner en sådan här match, sett till hur matchen ser ut är inte annat än bedrövligt. Sen detta skitsnack om att man bara tappa en pinne osv, det är rent skitsnack. Man har inte råd att förlora en enda pinne till något lag och defenitivt inte på hemmabana.

Sen är inte jag som alla andra och vill ha bort CZ. Tycker innan denna match att BIF spelat riktigt bra MEN det jag tycker är synd är att när BIF gör 2-1 igår så slappnar laget av. Sen gör Ekholm ett katastrofalt misstag som leder till 2-2.

Vad kan CZ göra? Jo under matchen så har BIF ett bra tryck mot AIK. Men man får inte in pucken. Rör om lite i kedjorna, få in lite fart. Larsson lirade ett byte igår med Silfver och Järnkrok.. Tror inte att dom skapat så mycket chanser på länge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11

Enaranger: "De finns en del som tycks ta rätt lätt på att vi fortsätter tappa poäng
varje gång vi möter lag på nedre halvan. För de tycks något naivt tro
att vi ska fortsätta plocka igen de poängen mot lagen på övre halvan."

All heder åt ditt statistikframtagande som inte är helt ointressant.
Men man kan som sagt bevisa det mesta med hjälp av statistik.
Ex att vi de factor haft det lättare mot topplagen så här långt och att vi har möter just topplagen i majoriteten av de matcher som återstår.
Om du nu uppenbarligen förlitar dig så mkt på din statistik i andra sammanhang, varför gör du inte det i det här fallet?

Du gör dessutom ett stort fel från start, när du utgår ifrån att det finns bottenlag och topplag sas, där ditt statistiska underlag bygger på att vi alltså ska slå de s.k bottenlagen alla dar i veckan och i stort sett torska mot topplagen.
Men nu har vi spelat 43 omgångar och verkligheten, dvs tabellen, visar att det är oerhört jämnt mellan lagen.
Vilket visar att du inför säsongen kanske borde ha haft en lite annorlunda verklighetsbild som grund istället för den du målat upp.

Ovanstående sammantaget gör ju att det är i stort sett omöjligt att dra några slutsatser på det som hänt hittills.
Och en ev slutsats är väl isf att vi kommer att fixa en slutspelsplats eftersom vi möter många topplag, som vi de facto plockat mkt poäng mot.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Huge: Det är ju tur att du är så jävla mogen och håller upp nivån i våran gb.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
arnio: Det är en sak att förlora efter en bra match, om man i denna oerhört viktiga match gett allt och ändå får stryk av ett för dagen bättre lag.

Men som igår, där ingen gjorde nått, där den oerhört handlingsförlamade Czarnecki med oförmågan att ändra en matchbild åt det positiva hållet inte gör nånting.

Såg ärligt ut som att man inte ville vinna matchen, och då är nått jävligt märkigt.
Har inte tränaren nånstans uppgiften att i allafall har sina mannar inför en sån här match taggade. Köper inte att det låser sig, det låste sig inte, det fanns helt enkelt inte rätt vilja.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Gurra88:" Brynäs har inte i ett slutspel att göra.

Tar man inte 3 poäng mot AIK i denna viktiga match då ska man inte spela slutspel..

MAn gjorde fan inte ens ett ärligt försök."

Gäller det också andra lag? Alltso om tex Frölunda eller Modo missar en trea mot AIK. Med den logiken blir det inte många lag i slutspel. Nä totalpoängen efter 55 omgångar är det som gäller. Alla poäng är lika mycket värda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Gurra88: verkligen ett konstruktivt inlägg...

Jag satt på Hovet mot DIF och ingen kan påstå att vi inte spelade bra i den matchen. BIF måste alltid, inför varje match vara oerhört ödmjuka inför uppgiften- beredda och sälja sig dyrt. Så fort vi möter sämre lag är vi inte längre ödmjuka och beredda och sälja oss dyrt. Lös den gåtan, så går vi till slutspel, annars inte.

Även när vi säljer oss dyrt MÅSTE skottviljan och kvaliten på skotten höjas avsevärt, den håller möjligen allsvensk klass...
Kommentera

1340674 · »