Brynäs IF

714489 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9

« · 1066105 · » Till forumet



Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
rackham: Amen!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Om Dacke och Lind fortsätter i det här tempot kan dom lika gärna börja bygga dackes 4:e garage istället för att spela...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja:

När det gäller Widing och hans old uncles från Godis. Amen!
Bättre med lillfarbror Herman (nån puck lär han kunna pricka in) där och byt plats med Widing. Då kommer både Vas och Dixon bättre till sin rätt också...

Byt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja:

"Angående Widing så tror jag att han spelar i helt fel omgivning. Dackell och Lind spelar i ett låååågt tempo, Widing är bäst när tempot är högt."

Helt rätt,peta in honom med Dixon o Vas.....

Dackell-Lind-Alcén
Vas-Dixon-Widing
Sandin-Granis-Hermansson
Molin-Hansen-Björne
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Zzz: Jonsson slarvade en gång. Men han var ju den enda som skapade målchanser åt Brynäs. Flera riktigt bra uppspel och även ett par fina uppåkningar. Synd bara att han inte fick in ramträffen... Jonsson var ett monster ikväll.

Angående Widing så tror jag att han spelar i helt fel omgivning. Dackell och Lind spelar i ett låååågt tempo, Widing är bäst när tempot är högt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Segrarna mot topplagen är inget värda när man inte kan besegra mindre bra lag, inte ens på hemmaplan. Så det här blir Kvalserien, om man inte skärper sig omgående! Hårt av mig att säga så? Nej, inte ett dugg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: All heder är t.ex Dixon och Sandin som ger allt. Lars Jonsson klart bästa Brynässpelaren idag. Jonsson är en klass bättre än övriga utespelare.

Håller helt med om Dixon och Sandin, men Jonsson!? Jag tycker han är sämst på banan idag. Usla uppspel och mycket fummel i egenzon. Skrämmande att se en klassback som inte klarar av att spela sig ur Djurgårdens press. Svanberg orkar jag inte nämna.

Sandin och Granström spelar alldeles för lite. Danielsson och Molin alldeles för mycket. Kändes desperat när Hansen, Molin och Danielsson spelade powerplay i tredje.

Vi saknar fart och någon som kan hålla i pucken i anfallzonen.

Vad håller Widing på med?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Jaha hemma på Brynäs igen efter matchen...

Vart så jävla förbannad så jag gick hem från rinken idag.

Nu hoppas jag att det blir personliga samtal med en del spelare innans matchen på to. Tror att det inte gav nån större effekt att bänka Svanberg, då med parrten av laget inte hade snörat på sig grillorna. Än mindre skara behövde duscha idag..

PP-Ja om dom tror att bästa iden med den spelformen är att spela runt pucken, och avsluta med ett backhand bass i blindo upp mot blå och vänta på tomten.

Ne fy fan hoppas detta var en engångs grej, tillbaka till grisandet
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
munkas:

Ordningen återställd, Brynäs gäng, noll poäng.

Jonsson, Dixon, Vas och Sandin ok. Widing sämst någonsin.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Bedrövligt. Laget tydliga defensiva linjer, men inte offensiva. Brynäs är bra utan puck, men dåliga med den.

Danielsson och Molin är verkligen usla. De håller inte längre. Inte ens i närheten.

Svanberg gjorde några dåliga grejer och blev bänkad. Jonte Carlsson kom in. Han gjorde också bort sig och blev bänkad. Brynäs gick ner på backar. Dags att ge Simon Bertilsson chansen?

All heder är t.ex Dixon och Sandin som ger allt. Lars Jonsson klart bästa Brynässpelaren idag. Jonsson är en klass bättre än övriga utespelare.

Otroligt irriterande att förlora den här matchen. Speciellt med tanke på sätten som DIF mål kom till på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: "Att jämföra omgång 3 förra säsongen med omgång 3 denna säsongen är ju helt orimligt. Det som gick fel då var att en viss tränare ställde över ALL spets vi hade,utom Lars-Erik.."

Mmmm, skillnaden är att i år har vi ingen spets att ställa över. Brynäs 1:a femma är ju ett stort jävla skämt. Dacke och Lind kan inte spela ihop. Dacke kan ju för fan knappt åka skridskor längre!

Det tog lång tid för Dixon att komma in i elitseriespelet och ta ett kliv förbi Dacke, Björne och Ove..., och då måste man ändå ha i åtanke att Dacke är lagets stjärna och säkerligen har bra mycket mer deg i månaden. Jävla gubbar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
AVGÅ: Tro mig...Jag är inte särskilt positiv, jag förstår alla "dysterkvistar", men va fan..vi får se.



På återseende mina smärtobröder.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: Skit i mig nu Davey. Jag är en gammal cyniker som har sett för mycket bara. Det är bra att du är positiv. För mig är det för sent redan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Bissett19: 3 pinnar ner dit vi hör hemma!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
AVGÅ: "Wait and see..."

Se vad ?

Jag säger inte att vi inte kommer förlora 9 raka nu, det är fullt möjligt att det händer. Jag säger att vi kommer inte göra det för att NC bänkar all kvalité vi har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9

Tabellen:

                   S  V  O  F VÖ  GM  IM   P 
1 Linköpin 3 3 0 0 0 11- 7 9
2 Djurgård 2 2 0 0 0 6- 2 6
3 Timrå 2 1 1 0 1 9- 7 5
4 Södertäl 3 1 2 0 0 7- 6 5
5 Brynäs 3 1 1 1 1 7- 7 5
6 HV 71 4 1 1 2 0 15- 14 4
7 Rögle 3 1 1 1 0 9- 9 4
8 Modo 3 1 1 1 0 7- 7 4
9 Färjesta 3 1 1 1 0 5- 7 4
10 Luleå 3 1 0 2 0 4- 6 3
11 Skelleft 3 0 1 2 1 11- 12 2
12 Frölunda 4 0 1 3 0 6- 13 1

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: Sant, för matchen mot FBK var lika mycket skit som den idag, om inte sämre! Jag begriper fortfarande inte hur vi fick med oss 2 pinnar där!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
AVGÅ: Japp, sen sjukskriver sig Sunklöv igen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: Wait and see...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
sylf: "En bra start hade varit 9 poäng!!"

Då hade du ju ändå inte vart nöjd om vi tagit 3 poäng idag, då vi max kunde uppnått 8. ;) Kom igen nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
sylf: Påmonn mig så jag vet vad som kommer. Nu blir det 9 förluster i rad va? Var det inte så?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
AVGÅ: Att jämföra omgång 3 förra säsongen med omgång 3 denna säsongen är ju helt orimligt. Det som gick fel då var att en viss tränare ställde över ALL spets vi hade,utom Lars-Erik..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: En bra start hade varit 9 poäng!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
sylf: Men vi har fortfarande en bra start på serien, vet inte hur din prognos såg ut poängmässigt efter att ha kollat spelschemat ? Jag kalkylerade med 3, kanske 4 poäng efter de tre första matcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: Det är just det, vi är i omgång 3. Exakt samma scenario som i fjol...

...ingen är gladare än jag om jag har fel. Men tyvärr är sannolikheten liten för det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: " jag tänker inte såga laget efter en dålig insats, alla lag gör skitmatcher då och då. "

Alltså, bara för att förtydliga mig själv lite, jag tycker man kan hålla igen en aning på kritiken mot laget som helhet just nu, det är förmodligen mot Timrå och de närmsta 3-4 matcherna vi får se vad det här laget går för.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: "Vi är bara i omgång 3."

Det är just det som gör mig orolig, när alla vet vikten av en bra start på serien, och då menar jag inte de första 2 omgångarna!

Nån som sett Widing den sista tiden förresten?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
rafalski: Håller med, vi ska nte föra matcher. Men dom har fått hybris redan, konstigt vad snabbt förnedringen från KS rinner av vissa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
sylf: Nä såna här insatser lockar knappast tillbaka publiken, hade t om själv svårt att sitta upprätt i tv-soffan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
sylf: Håller helt med dig om att kvällens insats är 100 % skit och ska sågas, men jag tänker inte såga laget efter en dålig insats, alla lag gör skitmatcher då och då.

Vi är bara i omgång 3.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: "Dixon-kedjan = godkänd rakt igenom"

Japp, visar med all tydlighet att de kommer att bli nyttiga i år. Börjar hitta varandras åkvägar allt mer, Dixon kommer bara bli bättre, när han är van den stora rinken. Det är spetsen som saknas ännu, men lite mer tid så kommer det. Ett sparkapital, som hade behövts ikväll dock.

Men annars lite för många som inte riktigt var på tå ikväll, utan dagsformen klart till DIFs fördel. Men riktiga slumpmål, som blev avgörande, sådana som man ofta får med sig, när man är det hetare laget.

Men till skillnad från ifjol förlorar man denna match som ett lag, dvs inga direkta individuella misstag, eller idiotiska spelvändningar, som man släppte till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: Här ska inte besinnas!! Vill man nåt med det man utövar så MÅSTE man knipa nån bonuspinne borta ibland (HV typ) Hemmamatcher mot bottenkonkurrenter MÅSTE även dom vinnas, annars håller det inte. Dessutom är det hjärndött att uppträda på det här viset, att inte spela hockey i mer än 1 period, sånt lockar inte 6250 till LA!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
65selander: Tycker vårt PP såg allmänt lustigt ut:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
AVGÅ: Att föra matcher är inte våran likör, ska bli intressant och se om chernivsky kan få upp laget på spåret igen. Grishockey och icing är en underskattad del av spelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
rafalski: Som Bissett skrev så såg det lite lustigt ut att spela PP utan att ha någon framför mål, men det var effektivt i sättet att inte göra mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Vi bör dock besinna oss, vi ställer bragdmatchen i jönköping mot kvällens insats och låter udda vara jämnt. plus minus noll.

Upp på hästen igen mot Timrå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
rafalski: Håller med. Och skansens scouting, dom visste vartenda pass som våra fantasilösa isprinsessor slog redan innan dom små liven själva visste det...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
sylf: *stön*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
65selander: Ridderwall kunde stått i kostym ikväll, makalöst hur uddlöst det såg ut. Måste ändå berömma skansens defensiv där backarna höll myggviktarna utanför boxen hela matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
AVGÅ: Lugn, du vet väl att dom inte har vett nog att skämmas!! Dom här killarna/organisationen kan pissa på klubbmärket år ut och år in utan att skämmas. Tycker man att det börjar bli jobbigt kan man alltid sjukskriva sig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
65selander: hehe, hann inte precisera innan du rättade mig, vi hade behövt din speed idag ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
"Dixon-kedjan = godkänd rakt igenom"

Utom Hempas avslut då,,
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: Körde inte Herman med Dixon och Vas i kväll innan de petade in Dacke där i 3:e ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Matchens minus : Hermansson = uddlösa avslut, Hietanen = svag defensiv, Lasse J = slarvig och får inte iväg skotten.

Matchens plus : Dackell = visar vilja att förändra läget, Markström = stabil, Dixon-kedjan = godkänd rakt igenom
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
mattias - 74: AAaaaaaaaaahhhhhhhhggggggg!!!!!!

Löneavdrag för samtliga.

Rent ut sagt skulle dom faan ha smisk på rumpan och få skämmas.

Nu har dom sänkt Markström också, bara för att dom inte ides spela hockey i dag. Dom har ju vunnit två matcher, det räcker ju för i år tycker divorna. Dumhuven, skäms på er!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Davey_22: Precis, har dom inte lärt sig nånting på 7 år!!!!

Uppoffrande spel, MY ASS!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
65selander:
japp, jag räknade

6954 stycken...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Den här matchen vart förlorad redan innan nersläpp, vi var inte där med hjärta eller hjärna.

Förvånande med tanke på att detta ska vara ett lag som kännetecknas av uppoffrande spel,laglojalitet och tight defensiv...


Astrist idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Gusten: Spelar ingen roll va dom sätter in för pappskallar på isen, det blir kattskit ändå!

Så jävla mycket var vinsten mot HV värd!!!!!!!!!!!!!!!!!

Björne måste va den sämsta spelaren som någonsin spelat i elitserien.

Brendl hade hängt i minst 2 mål idag.

Hietanens defensiv....Ehhhh.

5200 på plats. En kanonsiffra som budgetmannen får vara glad om vi kommer upp i igen den här säsongen. Spelet och underhållningen är inte värd 520 ens.

Nu faller vi, håll i er!
Kommentera

« · 1066105 · »