Brynäs IF

713222 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9

1066276 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
MarcusElving: Jag förstår inte varför alla tror att det ska komma över 6000 på varje match nu förtiden när det inte gjorde det i Gavlerinken. Så spännande är det inte med en ny arena längre. De sista åren i Gavlerinken så låg snittet på mellan 4500-5000, det betyder att förra säsongen så var det ändå drygt 1000 fler åskådare i snitt per match. Det tycker jag är helt ok.

Säsongen 99/00 slutade brynäs 2:a i elitserien och hade ett snitt på 4490.

Hur dom kunde budgetera med 6500 förra säsongen är för mig en gåta, det måste ha varit en glädjekalkyl. 6200 i år kan jag köpa då det är fler lördagsmatcher, och lördagsmatcherna drar alltid mer folk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
96 Artisten: Ett äkta fan stöttar sitt lag hur som helst, tyvärr finns det oerhört få riktiga supportrar häromkring :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Jompe: Det som jag blir så trött på är all speltid på Molin och Danielsson. När spelarna får bestämma mycket (som under Östblom och Czarnecki) får Molin spelar extremt mycket powerplay. Det är så patetiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
MarcusElving: Men snälla du... Den publik man får förtjänar man.

Finns en anledning att folk inte går och tittar på Brynäs. Tror du att folk, bara för man vunnit två matcher, har förträngt de senaste fem årens "underhållning" (med en säsongs undantag)???

Börjar Brynäs spela bra ishockey (dvs kul att se på) kommer publiken att komma så småningom. Det går inte över en natt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Jompe: "Timrå hemma, Rögle borta. Dags att visa karaktär."

Detsamma gäller fansen, man kan inte sluta gå på matcherna och skita i laget pga en match.. Nu gör vi vårat så får laget göra sitt. De behöver allt stöd på torsdag.

Men känner man fansen rätt så ställer det krav osv men själv struntar man i att gå upp och hjälpa till. sen när laget börjar vinna igen, då kan man pallra sitt arsle dit. Bedrövligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Jompe: Problemet med domedagsprofeterna är inte att dom haft rätt, utan att dom tolkar en enstaka förlust som att laget är värdelöst och KS-mässigt.
Det är mkt möjligt att det bär till KS även denna säsong men det är isf, liksom tidigare år, ett inte helt oväntat scenario.
Men att efter första förlusten börja yra om KS är så komiskt att man faktiskt har svårt att hålla sig för skratt.

Bra analys i övrigt, även om Ragges skott touchade ett klubbskaft och ställde Markan. Josefsson får pucken efter att en av våra backar försökte sträcka sig efter pucken men iställt lyckades toucha den vidare rakt i gapet på Josefsson som drog till på vinst och förlust.
1-3 såg ut som misstänkt offside i målgården.
Så nog hade dom fru Fortuna med sig enligt min mening men segern var fullt rättvis.
Som sagt: det mentala avgjorde igår och vi fick jaga från första nedsläpp och det blev stressat och oorganiserat.
Förväntningarna och kravet att som hemmalag föra matchen spelar säkert också in till viss del. Matchen kändes som en kopia på HV-matchen där hemmalaget såg segt ut och bortalaget taggat.
I båda fallen kom hemmalaget dessutom tillbaka i sista men det räckte inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Det allvarligaste med förlusten igår var inte förlusten i sig utan sättet man uppträdde på isen...

Håglöst, oinspererat, oorganiserat...

Det allvarligaste i det här är att laget tappar i attraktionskraft. Vem vill betala dyra biljettpengar för att bevittna något så bedrövligt?

Att sitta i två och en halv timme och bara vara förbannad och besviken. Hur många vill betala pengar för det?

I förlängningen dessutom: Sponsorerna tröttnar...

Men STOPP OCH BELÄGG! Nu är det bara omgång 3 ännu. Brynäs har chansen, närmast nu på torsdag att visa att detta var ett av säsongens största bottennapp (de får...låt säga tre "fribiljetter") Fortsätter man uppträda på liknande vis bär det raka vägen ner i helvetesgapet som stavas K-V-A-L-S-E-R-I-E-N...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Huge: "I övrigt är allt sig likt härinne: efter 2 raka vinster håller sig domedagsprofeterna borta. När sen första torsken kommer så dyker dom upp ur sin vrår och gömslen med KS-kniven slipad och klar."

Problemet med domedagsprofeterna är ju att de har haft rätt flera gånger de senaste åren, inte minst förra säsongen, Huge.

Slumpmål? Ragges mål var inget slumpmål. Han tilläts smyga upp oattackerad och lyfte snyggt in 0-1. Josefsons mål var inte heller något slumpmål; det var en riktigt snygg balja. Det enda slumpmålet igår var väl i så fall Brynäs mål, om det nu var Hietanen eller Hansen.

Brynäs förlorade igår i hög grad som en reaktion på segern mot HV. Det syntes redan från början att de var loja, inte på tå.

Jag tror inte att Brynäs kommer att falla ner i ett losing streak nu, bara för att vi hade samma mönster förra säsongen. Det är nu Czarneckis ledarskap sätts på prov. Nu gäller det att nollställa hjärnorna på spelarna, tagga upp, hitta tillbaka till grundspelet, ställa upp för varandra, rakt spel, mer mot mål och inte ner i hörnen.

"Man har faktiskt svårt att hålla sig för skratt.... :-)"

Det har inte jag. Timrå hemma, Rögle borta. Dags att visa karaktär.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
sylf: Verkar vara fler än jag som isf plagierat denne bloggare (var han nu skriver och vem det nu är...).
Mao: det finns fler sansade och nyanserade bedömare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Huge: kan bara hålla med dig. Det är en förlust som kan hända och kommer att hända alla lag i elitserien.


Man kan undrar om de flesta här inne håller på Brynäs eller bara gillar att tala om hur duktiga de själva är.

Har varit likadant härinne länge, om BIF vinner så finns det alltid något att klaga på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
AVGÅ: Huge är mannen som inte lärt sig ett piss under 6 år med det här laget/klubben. Hans matchanalys från igår är dessutom ett direkt plagiat från matchbloggaren på GD......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Huge: Nä, du har helt rätt som vanligt. Vi gör som resten av alla fossiler på Sätraåsen och negligerar alla tydliga (och numera även traditionella) varningssignaler. I stället så högaktar och hyllar vi bajskorvarna (för i går var dom det) och ger dom ikonstatus. Det är nog bästa receptet. Var det inte det man fick lära sig på psykologilektionerna "Dåligt uppträdande skall belönas med positivt stimuli"?

Puss & Kram
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Svårt att säga om han dominerade, men han var absolut en av isens bästa spelare. Hans tennis-passning i egen zon i boxplay som gav DIF 3mot2 som de gjorde mål på där var förmodligen matchens bästa prestation.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Han va med i tre kronor på gamla meriter.Tyckte du Rags
dominera idag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Jag tycker att det är för tidigt att säga hur bra han är i jämförelse med andra backar, av den simpla anledningen att jag ännu inte har sett alla den här säsongen. Av de matcherna jag har sett hittills har dock Kenny Jönsson och Ragnarsson visat att de fortfarande håller mycket hög klass, och Mikko Louma var också bra i HV även om han inte dominerade som Kenny och Rags har gjort i de matcher som jag har sett dom i den här säsongen. Så det lutar väl åt att Jonsson inte är top3 i elitserien, men jag tycker att han är Brynäs bästa back och ska spela för Tre Kronor, vilket jag är övertygad om att han kommer att göra mer i vinter (Han har ju redan spelat matcherna mot Finland).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Jaaaa,D3 rad 1 pl 14
Jag kanske satt för högt upp för att förstå ngt?
Vi kanske ska sluta fjanta oss?Jag tycker Lasse är en godkänd
back i 1-2femman inte mer.Och du tycker han är topp 3
i elitserien.Fine,el?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Alltså såg du matchen live? Spontan fråga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Jag tycker fan synd om killar som Sandin å Granis, Granis får ivf spela pp.
Men Emil åker & jagar skapar och vill frammåt. Medans te x 21, 23 åker 200m ifrån allt vad kroppskontakt heter. Tror att 23 hade klubban i isen 3ggr på 60min idag.

Ge dom som ser heta ut istid, INTE till dom som såsar runt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: En sak till:Lasse är ingen klasspelare,inte än.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Isåfall vill jag hellre ha Brendl som back.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Ja, visst är jag rolig som kan fler än två ord... Kanske lika bra att informera dig att om någon använder ordet "klasspelare" betyder det nödvändigtvis inte samma sak som "världsspelare". Brendl är en klasspelare, men ingen världsspelare. Get it?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Jag tycker att han har solklar potential till att bli en riktig klassback, han har inte visat upp något superspel än så länge men han har kapacitet helt klart. Han har gjort två godkända matcher och en sämre (då hela laget spelade kasst) Ge honom några matcer till så ska du se att han höjer sig och blir den klassback vi behöver :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Du är för rolig du.Värdsback,klassback,kvartsback,drickaback.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Angående Svartvadets drömmål mot Rögle kan vi konstatera att Daniel Johansson var en av backarna som gjorde bort sig totalt. DÄR har vi en spelare som med all rätt kan kallas "sopa" på elitserienivå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
MarcusElving: Ok,sopa va att ta i lite.Men klassback,nej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Kenny Jönsson är en världsback...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Klassback???Ta av dig solbrillerna.Kenny J är en klassback!
Klart som f.n jag gör mina omdömen av vad jag sett.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: håller med dig! Jonsson har väl varit fullständigt godkänd i de två första matcherna.. Han hade en dipp idag, tillsammans med hela laget ska nämnas. Att totaldissa honom pga en sämre match är nonsens.

Jag är övertygad om att när vi summerar säsongen så kommer Jonsson vara bland de mest tongivande spelarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Zzz: Angående "forlämningarna" (Molin och Danielsson) så är det inte bara Alcén som känns som ett bättre alternativ. Även Rödin och Thegel i J20-laget är mycket intressanta. De verkar vara i otroligt bra form och speciellt Rödin skulle nog kunna röra om lite i grytan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
MarcusElving: Den där personen har sågat Jonsson efter varenda match hittills. Säger väl egentligen allt. Han skulle lika gärna kunna såga Jonssons insats mot Timrå nu på direkten, eftersom han uppenbarligen inte baserar sina omdömen på vad Jonsson gör på isen. Känns ju inte så lite obefogat att såga Jonsson, som är lagets enda klassback... En sån som Hietanen har stått för betydligt farligare defensiva misstag de senaste matchena. 0-1-målet ikväll är hans helt och hållet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Och en del begriper ingenting....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Många jag snackade med på matchen tyckte att han var riktigt bra. Men sen gäller ju faktiskt att kunna se skillnaden på en dålig prestation av egen spelare och en bra prestation av motståndarspelare när det gäller t.ex forechecking... En del begriper ju inte att det faktiskt finns skickliga forecheckare och att det nödvändigtvis inte beror på dåligt backspel precis varje gång när samma spelare checkar fast pucken i stort sett varje gång han får tillfälle att forechecka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Jag tycker absolut att Lassa ska få bevisa sina färdigheter som alla andra.. Men att kalla honom för sopa och grunda det på en match är väl att ta i.. vi har spelat 3 omgångar, ge honom några matcher till innan du sågar honom vid fotknölarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Är du Lasses mamma el?Slarva han bara en gång?Sluta.Såg du sista 2bytena han gjorde i andra perioden?Jag sluta räkna felen vid 4...
Vem har pratat om Markström o Sandin?Jag skrev att Du inte
skulle hitta ngn som tyckte att Lasse va värd godkänt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Jonsson slarvade en gång. Han hittade minst tre riktigt öppnande passningar, och hade flera bra uppåkningar. Ingen perfekt match, men klart godkänd. Sen är det ju ärligt talat svårt att ge underkänt till killar som Markström och Sandin.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
MarcusElving: Alla kan göra en dålig match,absolut.
Det är bara det att vissa verkar vilja geniförklara Lasse hur han
än spelar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Ja tyvärr va jag på plats.Lasse va inte bra idag,det behöver man inte "bestämma"sig för!
Du kan inte hitta ngn som tycker att han förtjänar godkänt idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Snälla någon, han gjorde en sämre match idag.. vilken elitspelare gör inte det ibland. Hela laget gjorde en dålig match, ingen var i harmoni.

Slår vad om att du är den första att hylla honom och kalla honom för en kanonback när han gör en riktigt bra match nästa gång. Lugn och fin, vi kunda ha varit frölunda. Vågar inte spekulera i hur det hade sett ut på forumet då.. huuuga!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Storhonken: Zzz ganska uppenbart att du har bestämt dig för att ogilla honom. Såg du ens matchen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Ni måste skämta när ni skriver att Lasse är bra????
Idag va han sämre än DJ......
Lasse J vilken sopa!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Det var en total skitmatch idag, en riktig pannkaka som alla lag kan ha i mellan åt. Det som skrämmer mig mest är allt SKIT man får läsa när man loggar in här efter en förlust.

Dålig match och förjävlig förlust helt klart, men vi är som sagt i omgång 3. Glöm den här matchen och gå vidare och låtsas i alla fall att ni tror att laget kan förbättra sig kommande matcher. Det sista som behövs är fans som skriker kvalserien efter en förlust.. skrämmande!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Huge: "Man har faktiskt svårt att hålla sig för skratt.... :-)"

Mmm, det hade du haft om du hade sett matchen idag också...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
MickeB: "Davey_22: "Dixon-kedjan = godkänd rakt igenom"

Japp, visar med all tydlighet att de kommer att bli nyttiga i år. Börjar hitta varandras åkvägar allt mer, Dixon kommer bara bli bättre, när han är van den stora rinken. Det är spetsen som saknas ännu, men lite mer tid så kommer det. Ett sparkapital, som hade behövts ikväll dock.

Men annars lite för många som inte riktigt var på tå ikväll, utan dagsformen klart till DIFs fördel. Men riktiga slumpmål, som blev avgörande, sådana som man ofta får med sig, när man är det hetare laget.

Men till skillnad från ifjol förlorar man denna match som ett lag, dvs inga direkta individuella misstag, eller idiotiska spelvändningar, som man släppte till."

Mkt bra analys.
I övrigt är allt sig likt härinne: efter 2 raka vinster håller sig domedagsprofeterna borta. När sen första torsken kommer så dyker dom upp ur sin vrår och gömslen med KS-kniven slipad och klar.
Man vet inte till sig av sågariver och försöken att övertrumfa varandera i svartmålning efter 3 matcher, vet inga gränser.
Man har faktiskt svårt att hålla sig för skratt.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Zzz: Molin kan inte längre utnyttja sin (eventuella) fart. Till skillnad från de hungriga spelarna så åker han ju i cirklar runt motståndarna när det kan bli närkamp...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: "Jo, en ytterforward forecheckar ju och den andra sysslar mer med styrspel, så är det i varje kedjan. Widing närvaro förändrar inget där. Men det stämmer ju att han är en dålig passningsspelare."

Jo det är ju naturligvis sant. Men en spelare som när han får pucken blåser på tills det tar stopp gör att den andre ytterforwarden automatiskt måste ta mer defensivt ansvar, vilket i mina ögon gör att det är svårt att hitta ett bra spelande alternativ till Widing i Brynäs trupp. Vas kanske skulle fungara, men jag skulle gärna se Sandin där. Han kommer aldrig blomma ut om han ska fortsätta spela fem minuter per match.

Peja: "Jag tror att Sundström kommer att bänkas när Alcén kommer tillbaka. Men egentligen borde Danielsson och Molin kastas ut."

Danielsson kan vi kasta ut, Molin behöver vi för hans fart i ett annat extremt långsamt lag. Granström skulle eventuelt kunna spela ytterforward, vilket gör att vi kan spela med Sundström.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: Lutar väl åt det. 23 å 21 ska skämmas...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Zzz: Jag tror att Sundström kommer att bänkas när Alcén kommer tillbaka. Men egentligen borde Danielsson och Molin kastas ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Zzz: Jo, en ytterforward forecheckar ju och den andra sysslar mer med styrspel, så är det i varje kedjan. Widing närvaro förändrar inget där. Men det stämmer ju att han är en dålig passningsspelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
Peja: ok, jag överdrev en aning angående Jonsson. Men jag tycker ändå att jag såg en hel del slarv i försvarszonen, specielllt när Djurgårdarna pressade honom.

Widing skulle jag vilja se mer med Dixon, och gärna med Sandin. Men Widing måste vara den svåraste spelaren i Brynäs att bygga en omgivning runt. Den andra ytterforwarden måste vara spelande (eftersom Widing enbart är snabb) sant bra defensivt eftersom Widing alltid är längst fram. Vas skulle nog passa bättre med Dacke och Lind.

Hoppas det ges plats åt Alcén när han är tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF tisdag 23/9
munkas:

Garagehockey är en förfining av sossehockey...
Ropen skalla, garage åt alla!
Kommentera

1066276 · »