Brynäs IF

714461 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07

« · 939911 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Om Brynäs:

Målvaktspelet under all kritik. Vill faktiskt inte se Speerle i Brynäs igen, han håller inte elitserieklass. Han tappar ofta positionspelet och gör sig inte stor. Ingen stabilmålvakt. Korhonen är stabilare, mer säker i sitt agerande. Men han är tyvärr inte en hög klassig målvkat han heller. Men just nu så slår han Speerle lugnt.
Brynäs gjorde ett jätte jätte misstag att släppa Kristan, han kanske var lite ojämn, men då hade han aldrig tränat så hårt o så många pass. Han hade inte konditionen riktigt i början. Men alla vet ju vad han gjorde 6 nollor och var en riktig tävlingsmålvakt. Var bäst när det gällde, visade ingen nerver. Bra utvecklingsbar målvakt, en dundermiss av Brynäs att inte betala det han ville ha.
Sen så har jag fått en liten hatar Daniel Johansson, inte bra. Spets har jag aldrig gillat och inte heller Sundqvist. Rensning på G!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: "Er inbördes konversation om den gemensamma antagonisten är också ett klassiskt tonårsfenomen.
Får man inte svar på ett tag så kan man alltid sitta och dividera lite grand sinsemellan för att stötta varandra.
Jag sa ju att det var lite gulligt..."

Ungefär lika gulligt som en berusad Månsson på Goya...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Cicero och Hitman:

Er inbördes konversation om den gemensamma antagonisten är också ett klassiskt tonårsfenomen.
Får man inte svar på ett tag så kan man alltid sitta och dividera lite grand sinsemellan för att stötta varandra.
Jag sa ju att det var lite gulligt....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
VBgr: ja vad ska man säga? Jo förrestren: Jag är inte förvånad. Jag tycker att Brynäs nu är precis lika dåliga som innan Boorken kom. Hoppas att det är fler än jag som inser det, så vi inte behöver spela tre år i rad i kvalserien innan något händer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Ove Myling: Så sant, så sant. Sundlöv borde ha lyssnat på åsnan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Satt tamefan uselt till i Arenan idag. Precis bakom handlingsförlamade tränarduon som skymde sikten när de stod på sina bänkar i båset. I Brynäsbåset var det ingen verkstad, alla verkade vara frånvarande! Är rätteligen orolig över hur detta skall sluta. Dåliga målvakter samt ett hönsigt tafatt försvar leder till den ena förlusten efter den andra. Satt bredvid ett trevligt gäng FBK:are och gratulerade dem till poängen i deras jakt på slutspel. Ni behöver dem mer än vi konstaterade jag och menade att vi möter snart Leksand och Rögle och de andra lagen underifrån. Man sitter där och VET att Brynäs förlorar, spelar ingen roll hur matchen ser ut i helhet så vet man att i slutändan så får de stryk igen,,,SUGER! Ny målvakt samt "frysboxningar" i försvaret, varvid nya inskaffas och ny tränare är MEDECIN!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
munkas: Jag säger bara två saker. Brynäs suger!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
munkas: =D aja då lämnar vi den dikussionen där, bryter ihop och kommer igen på lördag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
StoltBrynäsare: Nej, det är sant. Jag tycker att det är ädelt av dig att stå upp i ur och skur. Jag vill bara inte att du ska växa upp till en ny Huge. Det räcker med en...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Cicero: Det går inte. Han lever i ett alternativt universum och där gäller andra förutsättningar. Han kommer aldrig att förstå vad vi menar så jag antar att vi får fortsätta att glädjas åt hans hysteriskt lustiga inlägg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
munkas: Asså tror du inte jag också blir less på detta eviga förlorande?? Men bara för det behöver man väl inte bli anti-brynäsare eller=D?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hitman:
Ja, han verkar ohjälpligt hakat upp sig på att han skulle vara både äldst och klokast bland alla tyckare här inne.

Men hur får man tyst på karln?
Att resten av mänskligheten tycker tvärtemot honom bekommer honom ju inte.
Som norrmannen som körde mot trafiken i fel fil på motorvägen sa:
"Det er icke JAG som kör i fel fil, det er alle andre!"

Huge är en dinosaurie, det står helt klart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
StoltBrynäsare: Vinna pengar? Jag skulle aldrig tippa 1-6 på oddset. Nej, då hade jag nog dragit till med en 1-8, 0-9 eller nåt. När jag tippade
1-6 tippade jag med hjärtat...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Cicero: Innan du drar några sådana slutsatser kan du ju kolla vad jag svarade på

StoltBrynäsare: " 4-1 till Brynäs är vad de blir!"
Tippade du med hjärtat eller med arslet?
Nu är det dax att du inser att det är klasskillnad mellan Brynäs och de andra 11 lagen.
Får jag se att du tippar brynäsvinst igen under de närmaste månaderna blir det skamvrån med dumstrut på huvudet!
Brynäs förstafemma är elitseriens klart sämsta och får inte Sundlöv huvudet ur arslet snart och värvar en klasscenter kommer vi inte ens klara kvalserien. Fan, färjestads fjärdefemma är ju mer produktiv...
/munkas
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
StoltBrynäsare: "Jag skäms ärligt talat över att det finns sådanna som du blan våra supportrar"..."Dra åt h.....e och gonatt!"

Signerat:
"Glad kille från Jönköping med hjärtat på rätt ställe, Forza Brynäs!"

Gonatt "glada killen", sov gott!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
StoltBrynäsare: Sover du i Enskede i natt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Cicero: Han verkar gilla tonåringar den där Magister Huge, antagligen i de lägre tonåren eftersom han så ofta kallar oss det
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
munkas: Jag skäms ärligt talat över att det finns sådanna som du blan våra supportrar. Men, men du ska inte tro att du är den ende som blir frustrerad när de går så här.

Hellre förlorar än vinner jag pengar på brynäsförluster. Livet,pengar betyder ingenting. Brynäs betyder allt.

Dra åt h.....e och gonatt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: "Jag har för länge sen kommit från det tonårsstadium du fortfarande befinner dig i..."

Men du, bäste herr magister, eller vad du nu vill kalla dig:
Det finns ju inget i din argumentation som tyder på motsatsen till det jag anförde mot dig.
Din replik blev ju bara ett angrepp på min - som du ser det - lägre mognadsgrad.
Du flyr hellre än fäktar illa, men det är gott i mina ögon.
Vänta dig inte att någon skall respektera dina "analyser" bara.

Alla som tycker att jag pratar mer än Huge håller upp en hand!
Om jag förlorar den omröstningen loggar jag ut för alltid, så kan du härja fritt här inne, herr "Besserwisst"...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hitman: Jomen Huge brukar ju analysera matcher som han inte ens har sett, då föredrar man ju en 5-årig läktarscoachs analys.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Bättre än så kan t.o.m du. Är inte syftet med att kliva fram att få utdelning? Om du inte håller med får du gärna förklara hur man kliver fram på ett bra sätt och lyckas med UTAN att få utdelning.

Tonårsanalys börjar f.ö. bli lika uttjatat som läktarcoach. Du har tappat stinget.

Jag antar att du lägger in värden som ogenomtänkt osv i "tonårsanalys". Men hur ska vi då förklara dina inlägg? Bristande analytisk förmåga, bristande verklighetsuppfattning eller helt enkelt dumhet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peteer_: Alcén producerar ju i alla fall när han spelar. Han har gjort fler poäng än Hansen, Dackell, Spets, Sjödin, Nolander mfl trots betydligt mindre speltid. Förstacentern Hansen har alltså gjort färre mål än en junior som får lite speltid.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Här var det livat men jag håller med om att matchen var betydligt jämnare än vad siffrorna visar.
Jag håller tummarna, trots mina tragiska upplevelser 1976 och 1977 vill jag ha ett starkt BIF. Brynäs är tradition.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Seriöst brynäs, ni är ju bara så dåliga just nu.
Känner inte igen nån av dom som var bra förra året..
Och dom som har varit bra hittils är dåliga nu!

En sammanställning av spelarna:

Sperrle: Mycket mycket ojämn inte alls elitserie mässig(oftast) men då å då kan han blixtra till med en fantomräddning.. men alldels för ojämn de duger inte. exakt samma med korhonen!
Hittils:**

Sjödin: har inte kommit upp alls, där snakar vi åldern. mycket seg, missar sina uppåkningar och tappar mycket puck, missar sina skott, låga jävla skit skot rentutsagt! upp med den i taket!
Hittils:**

Nolander: ojäm i spelet även han, men han är väl ändå stabil. kan mycket bättre, tycker att de är fel när han andvänds i pp, han har inget skott!
Hittils:***

Kankaanperä:
Var mycket bra till en början av säsongen, blev sen lite skadad, kom tillbaka lite. men till kvällens match mot fbk var han totalt värdelös, ösäkra pass, och helt ovän med pucken.
Hittils:***

Hietanen:Voran helt klart bästa back enligt mitt tycke. pucksäker, skridskoskicklig, bra spelsinne, lugn och trygg med ett mycket underskattat skott.
Hittils:****

Angell: Känner inte igen Ängeln heller.. var mycket rädd för att de skulle bli ett liknade fall som deblev med lavins. dock var angell mycket bättre än lavins om man ser på deras första säsonger.. men att han skrevs på för ett artistkontrakt kan vara ett stort misstag. kommit in helt fel i laget.
Hittils:**

Sundqvist: Tycker ändå att sundqvist har varit okej när han har fått spela, okej han var mycket bättre när han spelade sin första säsong i brynäs, men han är ändå ganska säker i sitt spel. mer istid på sunkan då växer han de är jag helt övertyggad om, han behöver bättre självförtroende, de får han om han får spela!
Hittils:***

Johansson:Säger bara ett ord;USEL!
Hittils*

Andersén: tycker jag förtjänar mycket mer istd framförallt i bp! ge talangerna istid snälla Olof!
Hittils:***

Carlsson: Lika där som med Niclas. ge han istid! den här killen besitter grym talang!
Hittils:***

Brendl: Upp och ner för fjolårets skyttekung, tror jag måste komma till harmoni med laget. han blir bättre å bättre, många fans stirrar sig blind på skottet å målskyttet, men Pavel kan så mycket mer de gäller bara att visa de vara match!
Hittils:***

Lind: Våran bästa center helt klart! Inte mycket mer att säga, däremot är de konstigt att Lind har tappat så mycket i tekningarna, mycket mer osäker där iår.
Hittils:****

Danielsson: Slitvarg som hade de kämpigt i början. men har kommit mer och mer. En Björne behövs i varje lag.
Hittils:***

Molin: Gick väl helt okej för ove när han fick spela i början men blev sen petad av boorken, tycker jag har kommit mer o mer. gällar att vara mer resolut!
Hittils:***

Hauthonen: ett ord även där; ÅK HEM!
Hittils:*

Widing: Våran generellt sett bästa ytterforward. Kämpar sliter och åker grymt med skridskor. me måste bli mer säker i sina passningar.
Hittils:****

Dackell: Liknade fall som med sjödda.. stämmer inte alls för dacke. dock är han grym i bp!!
Hittils:***

Hansen: trodde jag mycket mer på men har stannat upp lite. fungerar inte som första center och pp center. nej lir i fjärde kedjan med inriktning på bp skulle hansen vara som bäst.
Hittils:***

Månsson: inte alls lik sig i spelet, går sällan eller nästa aldrig hundraprocentigt in i en närkamp som han var bäst på att göra i bofors och under sin första säsong. kan störa honom att han har suttit i rätten och allt. men mindre snack, och mer kropp så kommer de gå bättre.
Hittils:**

Salmonsson: Har talangen där gäller att visa de på träningar och matcher. tror inte salla blir kvar i föreningen särskilt länge.
Hittils:*

Karlsson: Var väldigt på G ett tag men har stannat lite igen. annars helt OK.
Hittils:***

Sundström: Var en av mina personliga favoriter i början av säsongen, skador och åter skader har präglat alex dom senaste åren. men talangen finns där helt klart. mer istid även på alex.!
Hittils:***

Spets: Åker åker och kämpar och kämpar! men sen då...... inget skott inget spelssine ingen teknik, nej utlåning är ett måste!
Hittils:**

Hermansson: trodde jag mer på än vad han har preterat men han fick väl ganska mycket poäng sänkt av bäckis förra året!
Hittils:**

Alcén: Ett ord! MER ISTID PÅ JOHAN! Han är grym!
Hittils:***

Behövs de värvas? definitift! En nya golie en ny back? en ny center och en ny ytterforward! Annars är de risk för att vi möter Almtuna och sundsvall nästa säsong!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hitman: "Hur f-n kan man kliva fram på ett bra sätt om man inte får utdelningen på det?"

Ja, tänk vad konstigt: att man kanske föresatt sig att kliva fram och försöka trycka tillbaka motståndaren, lyckas med detta på ett bra sätt men får ingen utdelning.
Och då måste förstås sättet man gjort det på varit fel, bara för att man inte fått nån utdelning?

Tonårsanalys i sin prydno....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hitman: Ja, han får nog skaffa en lins till sitt brunöga. Det verkar som det har fastnat lite skit på det...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: "Ett bra lag har tur"

brynäs har inte tur...Vad är då Brynäs?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Enögda och onyanserade? Inser du inte ironin i detta?!?!

Ja du Huge, smart är du inte men riktigt, riktigt underhållande.

Jag väntar med stor förväntan på nästa dumma inlägg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: "munkas: Du, att bli kölhalad av ett gäng enögda onyanserade adrenalinstinna tonårsanalytiker som inte tänker klart bara för att favoritlaget förlorat, det fäster jag inte så stor vikt vid.
Det är ju nästan lite gulligt, faktiskt...."

Ja, det är väl ungefär lika gulligt som när DJ spelar försvarsspel...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Visst är vi alldeles för ineffektiva, eller tama,eller uddlösa,eller dåliga. Same shit! Turen förtjänar man, det har inte Brynäs gjort. Annars är det som Gusten skriver, vi förlorar alltid oavsett om vi är bra eller dåliga och det är det som gör att vi kommer att få spela KS i vår. Så länge Mormor sitter med Huvet i arslet och inte plockar in nya spelare och kanske framför allt, en tränare, så är det ett faktum. KRONWALL, FLEMING NU!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hitman: Ja, han skulle utan tvekan bli en utmärkt advokat. Nûrnbergrättegångarna skulle utan tvekan ha fått en annan utgång om Huge varit aktiv som jurist när det begav sig. Tror nog fan nästan att de åtalade skulle åka därifrån med kappsäck guldmynt, som skadestånd, också...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
munkas: Du, att bli kölhalad av ett gäng enögda onyanserade adrenalinstinna tonårsanalytiker som inte tänker klart bara för att favoritlaget förlorat, det fäster jag inte så stor vikt vid.
Det är ju nästan lite gulligt, faktiskt....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Jaha, du tycker alltså att du måste dumförklara dig själv ytterligare en gång?

Du anser alltså att det är "turen" som gör att Färjestad vinner? Brynäs måste isf ha en j-a otur i år eftersom man ligger i botten då? Brynäs har kanske i själva verket sveriges bästa lag men faller på en rejäl portion otur?

"Siffrorna speglar ju öht inte matchbilden, utan det rinner iväg mot slutet när vi försöker kliva fram. Vilket vi gör på ett bra sätt, men det blir tyvärr ingen utdelning." Hur f-n kan man kliva fram på ett bra sätt om man inte får utdelningen på det?

En sak är du iaf bra på och det är att underhålla oss andra. Det verkar också som vi kan använda dig som ett omvänt orakel. Beskriver du något så är det ofta tvärtom.

Kom igen nu då, skriv nåt giftigt tillbaka... Jag vet att du laddar, kanske kan vi i bästa fall få se ett inlägg med ord som "läktarcoach" osv
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Japp, ut med Hutten, Fjutten och Skrutten!
Vi släpper in fem puckar, på hemmaplan, mot ett lag som har haft stora problem på bortais och Huge tycker att linjerna i försvarsspelet ser bra ut. Hur fan tänker karln egentligen? Nä, nu får han ta och önska sig en tv av pappsen i julklapp så han slipper bli kölhalad här inne på HS efter varje brynäsmatch. Men det är klart, det är ju för tillfälligt det enda som är roligt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Helt rätt, idag var vi inte så pjåkiga. Men vi torskar både när vi spelar dålig och när vi gör bra matcher.

Jag förbannar vår breda trupp, hade vi haft en tunn trupp hade vi förmodligen (nåja) sett en centerförstärkning i uppehållet.

Som några varit inne på så har vi en pinsamt usel "förstakedja" offensivt sett. Låt Dackell och Hansen spela BP och nåt avlastningsbyte i 5-5. Skeppa Hutten mfl till finland och värva en klasscenter innan det är försent.

Tyckte nästan synd om Molin som var jävligt pigg idag, spela med en div 2-center och inget ont om Widing (guld värd med skridskoåkning men han kör liksom sitt eget race...

Går Linds ljumskar sönder så tar vi inte en poäng till...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Håller med att dom i första möjligtvis inte var ritktigt på tårna, men samtidigt så är det väl vi som gör dom dåliga också.
Det hela avgörs ju när vi trycker på i början på sista och har ett par jättechanser till ledning, men då lyckas istället Wallin få in pucken via en spark.
Som Jönsson själv sa: dom växer in i matchen efter första och får sina ngt turbetonade mål i de lägen när det istället är VI som ska ha dom och dessutom verkligen är värda utdelning, om man ser till spelet och de chanser vi skapar.
Vi är helt enkelt lite för ineffektiva, vilket straffar sig i såna här matcher när man skapar mkt mot ett bra lag.
Då måste man sätta, om inte alla, så ialla fall en skaplig del av de chanser man får.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
rafalski: Kasta ut 5-6 spelare, skicka hem JC,Gynge,Morin och låt Salle och Alcen spela. Skulle bli bra mycket bättre än att se en sån som Hutten glida runt och tjäna pengar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
StoltBrynäsare: " 4-1 till Brynäs är vad de blir!"
Tippade du med hjärtat eller med arslet?
Nu är det dax att du inser att det är klasskillnad mellan Brynäs och de andra 11 lagen.
Får jag se att du tippar brynäsvinst igen under de närmaste månaderna blir det skamvrån med dumstrut på huvudet!
Brynäs förstafemma är elitseriens klart sämsta och får inte Sundlöv huvudet ur arslet snart och värvar en klasscenter kommer vi inte ens klara kvalserien. Fan, färjestads fjärdefemma är ju mer produktiv...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Fel, enligt "experten" är det så här:

Ja, det är väl det som skiljer oss från många andra lag just nu. Dom vi har (centrarna) är inte dåliga men det skulle behövas en Bäckis.

Min kommentar: Ha ha ha ha ha ha ha ha ha.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja:

Vi behöver en förstacenter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: "Det är dessutom ett mkt bra lag vi möter med många matchvinnare."

Jag har nog aldrig sett FBK så här loja och passiva, ändå räcker det för dom att lira lite i sådär 3 minuter per period, så åker man hem med 3 pinnar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Ja, speciellt Hansen har varit dålig. Idag var han helt värdelös, tyvärr. Klart sämst i Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
wap.hockeysnack.com
Förstakedjan måste splittras nu, ofarliga framåt med ett ständigt masturberande i sarghörnen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hitman: Nä, tonårsanalytikerna måste ju hålla varandra om ryggen.
Hur skulle det annars se ut?

Det behövs inga längre utläggningar för att kommentera dagens förlust.
Ett bra lag har tur och det är inte alltid som segern går till det lag som kanske mest förtjänade det.
Bra första period men sen vänder dom på steken via ett PP och ett junisdribbling av Hansen när hela laget är på väg framåt.
Vi kommer ändå tillbaka och kvitter rättvist, med bud ett ledningsmål i slutet av andra.
Tredje börjar också bra och vi skapar (liksom vi gör hela matchen) mkt chanser. Skillnaden är att dom sätter sina. Och som sagt: ett bra lag har tur: en korrekt spark av Wallin, en missad passning framför mål som blir en fösare under Sperrles benskydd och avslutningsvis en jättlyra som dimper ner framför Pirnes, som drar till på halvvolley.
Siffrorna speglar ju öht inte matchbilden, utan det rinner iväg mot slutet när vi försöker kliva fram. Vilket vi gör på ett bra sätt, men det blir tyvärr ingen utdelning.
Sammantaget en bra insats spelmässigt men inte resultatmässigt förstås.
Bättre linjer i spelet bakifrån och genom mittzon och överlag inget stressat försvarsspel. Det är dessutom ett mkt bra lag vi möter med många matchvinnare.
Nä, det här var en tung och sur torsk.
Nästan så att man blir förbannad....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Lind och Brendl är tillsammans med Widing våra enda godkända forwards så här långt. De gör vad de ska framåt och i en fucking jävla urusel omgivning. Våra centrar är katastrofala och övriga forwards uddlösa, harmlösa figurer. Att Brynäs "ser bra ut" mellan varven är givetvis för att motståndet backar hem,låter smågrabbarna leka av sig lite och sedan lägger i en högre växel. Vips så är matchen vunnen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Lind och Brendl var bra ikväll. Det känns som att de alltid är i princip Brynäs enda offensiva hot.

Brynäs målvakter gör sällan rena plattmatcher, de är oftast "OK", men det känns som att de nästan alltid blir överglänsta av motståndarlagets målvakter i matcherna. Så även idag, Heino-Lindberg var mycket bättre än Sperrle, trots att Sperrle inte var direkt dålig.

För övrigt: När motståndarna gör ett ledningsmål på Brynäs vinner de typ alltid. Brynäs har ingen chans när motståndarlaget backar hem och börjar spela på kontringar, det har vi sett en massa gånger i Läkerolen den här säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
96 Artisten:

Jo vilan tycks ha gjort honom gott bara -3 på hans konto ikväll.

Bäst ikväll L-E Spets.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
mattias - 74: Jag har redan sett det skämtbygget.

Näe, Huge, vår,eller universums för den delen,expert säger att trenden ser fin ut och att det är små marginaler. Det ser även bra ut inför sista perioden......Är den slut 0-3!!?? Fan också!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf:

Jag kan gärna visa dig Ejendals i April, du kanske kan få en guidad tur =)

Skämt å sido, det är inte kört för er än.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Åh vad jag njuter igen! Skönt att se att inte alla är US. Blir inte alla arga och frustrerade som vi när man märker hur dåligt "vårt" lag är? "Experten" som kallar oss andra för läktarcoacher lyser med sin frånvaro men jag antar att han glider in om ett tag och skriver lååånga inlägg om att det faktiskt ser bra ut. Blä!
Kommentera

« · 939911 · »