Brynäs IF

713204 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07

940485 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hitman: "Du skriver att du tycker att det har sett bättre ut och att intrycket förstärktes iom en 2-5 förlust hemma mot ett svagt bortalag. Du har också skrivit att FBK har tur och det ger dem segern."

Ja, och det står jag för.
Försvarsspelet har efterhand börjat se bättre ut, iom att vi tightat till styrspelet och försökat ta bättre beslut i främst forecheckingen.
Tycker även att uppspelsfasen i anfallen såg mkt bättre ut mot FBK, än vad det gjort tidigare. Matchen var jämnare än vad siffrorna visade, och det avgjordes först när dom slår in 4-2.
Att jag påstått att turen skulle ha gett dom segern visar ju bara på hur enögt selektivt du verkar läsa det som jag skrivit.
Det är en jämn match där dom får ett par ngt turbetonade mål i för deras del rätt lägen, vilket också bekräftas i intervjun med Wallin efter matchen:
"Det är en tuff och jämn match och vi har lite medstuds ett par gånger"

Att det set tufft ut tabellmässigt är självklart men också en helt annan diskussion, och jag trodde i min enfald att du hade förmågan att hålla isär diskussionerna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hitman: "Jag har inte sett ett enda inlägg där du fakiskt bemöter kritik på ett sakligt sätt."

Har du öht läst mitt svar till roxio?
Tycker du att jag svarade osakligt och inte motiverade min ståndpunkt?
Isf är du tyvärr ett osedvanligt bevis på en person med svår läsförståelse.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hitman: bry dig inte om honom... han är ett troll...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: nu kom det såna där dumheter från dig igen. Du skriver att du tycker att det har sett bättre ut och att intrycket förstärktes iom en 2-5 förlust hemma mot ett svagt bortalag. Du har också skrivit att FBK har tur och det ger dem segern.

Brynäs ligger näst sist i serien, vi har släppt in näst mest mål och vi har flest förluster, säger det inte dig ingenting? Förstår du inte hur det retar upp folk när du ändå skriver att det ser bra ut osv? Tycker du ärligt att det ser bra ut?

Du skriver (återigen) om att vi andra ( i detta fall Munkas) har enögt tonårsbeteende, hur skulle du vilja beskriva ditt eget beteende? Jag antar att du tycker att det är nyanserat osv men det är väl ändå inte verklighetsbaserat? Jag har inte sett ett enda inlägg där du fakiskt bemöter kritik på ett sakligt sätt. Angrepp och kommentarer om "tonårsanalyser och läktarcoacher" är det enda jag har sett.

Nej, det är nog helt enkelt så att du helt enkelt är så okunnig och verklighetsdistanserad som dina inlägg ger sken av. Det kanske är så enkelt att du inte förstår att Brynäs just nu är ett av sveriges sämsta elitserielag och därför inte kräver förbättring.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Jajjen: Amen!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Efter två timmar i bil från Gävle och en sömnlös natt hinner man fundera en hel del. För ett år sen vid den här tiden garvade man när man vaknade varje morron och hade bånge när man läste sportsidorna. (Brukar vara tvärtom annars.)

Den här säsongen är skrämmande lik dom två säsonger när vi senast lirade i kvalserien. Precis som då är Brynäs ofta med långt in i matcherna men när motståndarna växlar upp då syns klasskillnaden. Laget har djupa, bottenlösa svackor i matcherna där man tappar all struktur i spelet. Och spelet i egen zon...Herregud! Igår var det stundtals som att se Elitserien mot Allsvenskan.

Förra året var precis tvärtom. Vi kunde sno poäng av alla lag, torskade sällan och då bara med ett eller två mål, var alltid med i matcherna. Hur fan bar sej Boork åt?

En torsk mot FBK kan jag ta när som helst men när man lägger till hur spelet har sett ut i dom 17 föregående matcherna (t.o.m. i vinstmatcherna mot MIK och Saik) är det bara att inse att resten av serien blir en kamp för att rädda nytt kontrakt.

På två sätt kan kvalserien undvikas:
- Två lag är sämre än Brynäs. Just nu är det kriteriet inte uppfyllt. Särskilt som alla andra lag tycks värva spelare när det behövs.
- Brynäs förstärker laget. Det räcker knappast med en ny tränare. En klassmålis och en klasscenter behövs. Minst. Känns inte troligt om jag minns rätt hur sällan vi brukar värva under säsong. (Är det nån principgrej för Brynäs? Typ, bred trupp.)

Dom två senaste kvalseriesäsongerna när Brynäs ekonomi var sämst i serien var det svårt att kräva nåns huvud på ett fat men med dom förutsättningar som Brynäs haft i år måste ansvar utkrävas. Och det innan det är för sent. Vad har gått fel? Vilka åtgärder kommer ledningen att vidta?

37 matcher kvar i Elitserien (+ ev. 10 matcher i Kvalserien), 4 månader av njutning. Hur fan ska man härda ut?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
munkas: Blev det lite för svårt nu att med ditt ena ög hålla isär sakerna?

Spelet i de sista fem matcherna innan uppehållet så bättre ut än det gjort innan dess. Vi började få lite ordning på framförallt försvarsspelet.
Igår tyckte jag att det intrycket förstärktes än mer och att det såg mkt tryggare ut generellt sett över hela banan.

Hur läser du inläggen egentligen när du inte ens kan se skillnaden på det jag kommenterade?
Måste vara det enögda tonårsbeteendet igen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge:
"Överlag tyckte jag ändå att det såg bättre ut igår än det gjorde före uppehållet. "

Hmmm, och ändå tyckte du att de sista fem matcherna innan uppehållet var riktigt bra...Det verkar inte vara speciellt svår att imponera på dig med andra ord. Hur tänker du egentligen när du häver ur dig sådana dumheter?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Ja, men om vi nu har seriens sämsta målvakt, backar, och forwards så begriper jag inte varför du blir så upprörd?
Då är det väl isf helt logiskt att vi ligger i botten av tabellen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Nä, dom kanske inte är extremt stora rent fysiskt men dom representerar ändå en annan skola, som jag tror håller i längden.
Där det ultimata är att du samtidigt är stor rent fysiskt.
Som sagt: det är inte alltid då får dom båda parametrarna (storlek och placeringsförmåga) samtidigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Det är ju du som inte har nån nyans över huvud taget och som sitter med huvet i röven och inte kan inse när det ser jävligt illa ut. Att du inte vågar dig på att utveckla ditt resonemang ang "vår hyggliga chans" på lördag förstår jag,för det finns ingen! Att jag tycker vi har seriens sämsta Målvakt, backar, Forwards är ju rätt svårt att prata emot. Men du kanske läser tidningen upp och ner!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Ehm, Larsson och Enroth är ju typiska butterfly-målvakter, fysisk storlek är väl inget som prioriteras i deras fall precis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Ja, dom har väl nån sorts dispens pga att den slovenska ligan är för dålig, eller nåt ditåt.
Min poäng är ändå att Kristan representerar en målvaktstyp som jag inte tror håller i längden: kort och lever mkt på sin reaktion.
Dom unga svenska målvakter som nu visar framfötterna (typ Larsson i Djurgården och Enroth i SSK) har ju en annan stil, där man prioriterar fysiskt storlek och bra placeringsförmåga. Kombinerar du sen det med ett bra spelsinne så har du enligt mig den bästa målvakten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Kristan spelar i en slovensk klubb i österrikiska ligan. Acroni Jesenice är med i Österrikes liga nu, det var de inte när Kristan lämnade de för Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Nä, ge Sundström några matcher att komma in i tempot igen så har vi ytterligar ett vapen i bl.a PP.
För där ska ju som du säger inte Björne vara spelfördelare. Ove kan jag möjligtvis acceptera.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
rafalski: Kristans trots allt sporadiska hjälteinsatser ifjol så kändes han ändå inte som ett riktigt bra alternativ som förstemålvakt. Om han nu hade ansetts vara så otroligt utvecklingsbar så kan man ju undra varför inte ngt annat lag på en högre nivå än den slovenska ligan, hörde av sig och erbjöd kontrakt? För han spelar väl fortfarande i Slovenien?
Nä, då tycker jag mer att felet låg i att man inte verkligen försökte få hit en riktigt etablerad förstemålvakt, typ Stana.
Och satsat på en egen andrekeeper, typ Lindbäck.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Sundström hade väl ett "hopparknä", om jag inte minns fel. Men jag syftade på skadorna (skadan) i Brynäs som han nyligen kom tillbaka från och som borde innebära att han inte direkt är i toppform.

Igår agerade Björn Danielsson och Ove Molin spelfördelare när Brynäs spelade powerplay. Det kanske höll för 5 år sedan, men inte nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Har aldrig hävdat att han direkt skulle gå in som förstacenter men han skulle nog inte göra bort sig på den positionen iaf.
Han lyfter däremot den allmänna nivån på centerbesättningen, vilket är gott nog.
Skadorna i Björklöven verkar mest ha handlat om ledskador och ngt som han tidigare haft problem med, men det han nu åkte på var ju ngt helt annat, vilket man måste tolka som mer av en slump och otur sas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Är det någon som har koll på var Kristan spelar numera, kanske dags för mormor att slå en signal och kolla läget. Kristan var en vinnarskalle och missen att inte förlänga med honom kan bli mer dyrbar än vad han ville ha i påökt. Fan vad avundsjuk man blir när man ser landslagsfinnar i andra lag medans vi plockar över andrahandssorteringen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Känns inte speciellt meningsfullt att försöka utveckla ngt öht för dig.
Vi har ju ändå ES sämsta målvakter, sämsta backar, sämsta forwards, sämsta tränare och sämsta ledning.
Och att ens ge sig in i nån sorts försök till nyanserad debatt med ngn som har den grundinställningen, känns rätt så fruktlöst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Är det inte "lite" orealistiskt att tro att Sundström ska kunna vara förstacenter redan nu...? Han var tredjecenter i Björklöven förra säsongen och har varit skadad mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Gusten: Allt hänger ju isf på vad Hutten själv vill och därefter på vad man tyckt om hans insatser så här långt i föreningen. Det känns iaf som att det finns mkt mer att ta ut ur Huttens verktygslåda.
Tycker att han är lite för osjälvisk många gånger istf att utnyttja sin längd och räckvidd och själv gå mer rakt på mål.
Nä, som jag redan sagt: det mest realistiska verkar vara att Sundström får bli "lösningen". Han har ju faktiskt knappt fått chansen att visa vad han går för som center, och det mest pga skada.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge:" Bara att jobba vidare på lördag med samma inställning så har vi en hygglig chans mot Modo"

Utveckla gärna! I vad ligger vår hyggliga chans? Vi är sämre på varje punkt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Gusten: Nä, Fabus och den andra som du nämnde var inte under lockoutsäsongen. Brynäs hittade ju t.ex en klubb (Frölunda) som tog över Malmströms kontrakt när han underpresterade, så det är inte omöjligt på något sätt. Miettinens kontrakt bröts väl rakt av?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Vill ingen klubb ha Hutten så är det ju så, självklart. Men det jag menar med "viljan" är att jag hoppas att Sundlöv har undersökt möjligheten med några finska klubbar.
Vem vet det kanske finns nån center i SM-liiga som underpresterar? Vips, två nöjda centrar och förhoppningsvis två bättre lag?

Jag tror inte att Fabusaffären var under lockout-säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Om Brynäs kan få någon annan klubb att ta över Hauhtonens kontrakt är det realistiskt. Eller om han går med på att bryta det rakt av...

Jag tycker för övrigt inte att Sebastian Karlsson håller elitserieklass. Färjestad tryckte på stort sett varje gång Brynäs fjärdekedja var på isen igår och det berodde till stor del på att Karlsson helt enkelt inte är tillräckligt bra för att spela på den här nivån. Han är varken bra offensivt eller defensivt, Brynäs skulle lika gärna kunna haft kvar Sebastian Eriksson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
GävleLasse: Ja, jag är böjd att hålla med helt och hållet. Klockren beskrivning.

Anledningen till att jag fortsätter är helt enkelt att jag tycker att det är frukansvärt underhållande att läsa hans svar och dåliga förklaringar. I dessa dystra Brynästider är det ett av få glädjeämnen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hauthonen är en grym besvikelse. Minns när han kom ifjol, han var grym faktiskt. Var nog just mot Färjestad om jag minns rätt, han åkte runt i anfallszon, spelarna fick inte tag i pucken, för han var så stark. Åkte o passade in till mål. Sen så hade han ett riktigt bra handledsskott i ribban. Målvakten hade inte en suck. I powerplay gjorde han listiga passningar, då tyckte jag han var spännande. Men nu, usch. Är han långsamast i Elitserien elr??? Ramlar på isen, ser ut som en jävla fet junior nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Gusten: Ja, visst handlar mkt om vilja men lika mkt om vilka förutsättningar som gällt när spelare lämnar och ersätts med nya.
Ibland VILL ju spelaren ifråga inte lämna och då tvingas man ju lösa ut honom, vilket väl bara dom rikaste klubbarna egentligen har råd med. Där har dom ju en kraftig fördel och kan agera lite som dom vill.
Men visst finns det undantag där lag kanske chansar lite sas, och därigenom riskerar ett ekonomiskt tapp. Känns som att det gällde i det Moraexempel du nämnde. Sen vet man heller inte vad dom hade för sorts kontrakt med Fabus/Krestanovich. Var det inte under lockoutsäsongen som den rockaden gjordes? Då kunde man ju köpa/sälja spelare lite hit och dit mellan alla fönster, vilket minskade risken för ekonomiska bakslag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
claesw: kan bero på att man får en annan relation till brynäs...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
GävleLasse:
Du flyttade väl till Gävle för ett par år sedan?
Det märks, gnälligheten har kommit som ett brev på posten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
munkas:
"Vad jag vill och vad jag tippar är två skilda saker. Jag skulle inte ha säsongsbiljett och följa ett lag som jag vill ska förlora. Men med tanke på hur spelet allt som oftast ser prognosen onekligen dyster ut, tyvärr."

Faktum kvarstår, jag får inte känslan av att du vill att det ska gå bra! Erkänn att du vill att det ska gå åt helvete, så du får rätt i dina domedagsprofetsior.
Du MÅSTE vara från Gävle, man blir ju aldrig profet i sin egen stad...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: "Att man skulle skeppa Hutten och ersätta honom med en klasscenter verkar helt enkelt inte realistiskt"

Nej jag håller med, för Brynäs är det inte realistiskt. Men för någon annan klubb hade det varit högst troligt. Det händer ganska ofta att spelare byter klubb under säsongen. Mora gjorde ju två rockader som lyfte laget för ett par säsonger sedan (tror det var Fabus/Krestanovich mot Basti och Beaudoin), även Timrå har ju skeppat iväg Marttinen likaså.

Vill man så går det :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Lunkan: Han har bara lite svårt för att det finns nån annan som är minst lika envis, engagerad och debattsugen men inte alltid håller med i det han skriver.
Svårare är det inte...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Gusten: "Huge: Helt rätt, idag var vi inte så pjåkiga. Men vi torskar både när vi spelar dålig och när vi gör bra matcher.

Jag förbannar vår breda trupp, hade vi haft en tunn trupp hade vi förmodligen (nåja) sett en centerförstärkning i uppehållet.

Som några varit inne på så har vi en pinsamt usel "förstakedja" offensivt sett. Låt Dackell och Hansen spela BP och nåt avlastningsbyte i 5-5. Skeppa Hutten mfl till finland och värva en klasscenter innan det är försent.

Tyckte nästan synd om Molin som var jävligt pigg idag, spela med en div 2-center och inget ont om Widing (guld värd med skridskoåkning men han kör liksom sitt eget race...

Går Linds ljumskar sönder så tar vi inte en poäng till..."

Ligger en del i det du skriver, även om jag tycker att du kanske svartmålar lite väl mkt.
Vådan av att skaffa sig en bred trupp är som du säger att det sen inte finns nåt utrymme för ev förstärkningar, av rent ekonomiska skäl.
Tänker också främst på centersidan, där Sundströms skador tyvärr har ställt till det en del. Känns ändå som att han kan lyfta centersidan, om han bara får vara frisk. Slöseri att låta honom spela YF men man ville kanske i första hand få igång honom efter skadeuppehållet, och som YF har du ett lite enklare jobb, sas.
Att man skulle skeppa Hutten och ersätta honom med en klasscenter verkar helt enkelt inte realistiskt, även om man förstås måste få tänka tanken.
Överlag tyckte jag ändå att det såg bättre ut igår än det gjorde före uppehållet. Några dumma beslut där vi tappar puck på fel ställe men inte alls i samma utsträckning som tidigare. Viljan och moralen var det heller inget fel på, men vi är som sagt alldeles för ineffektiva när chanserna
skapas.
Bara att jobba vidare på lördag med samma inställning så har vi en hygglig chans mot Modo. Alla lag verkar ha taggat upp nu inför detta viktiga skede i serien, så nu gäller det att hänga i.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Lunkan: det kommer att bli svårt, för i slutändan så älskar man hockey och så även att debattera.

Från det ena till det andra.Jag tyckte att det fanns vissa intentioner med Widing och Molin, kan man byta ut Hutten mot Sundström så tror jag att vi kan få igång en formation till...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
GävleLasse: Snälla Lasse håll ditt ord.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Hitman: Har du inte lärt dig att Huge kommer med inlägg som dessa när han saknar argument. Kan han inte bemöta det som skrivs så går han på skribenten. Han håller med om mycket som skrivs här men har inte ben i k*ken nog att hålla med. Han försvarar ALLT brynäs gör och har gjort det till sin grej helt enkelt.

Han är ett troll och borde behandlas som ett sådant.

Så länge han kör sitt så länge man inte kan bevisa något så har man fel. Han skjuter hela tiden över bevisbördan på sina antagonister och tror att han då automatiskt har rätt. När lade han fram nåt konkret bevis för att styrka sin tes?

Han brukar titta i statsen emellanåt och glatt använda dessa när det gagnar honom. Annars är de onyanserade och missvisande.

Huge är ett troll och jag kommer inte att besvara honom mer. Jag kommer inte ens att läsa hans inlägg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Jag tror att huvudproblemet är centerspelet. Vi har endast en center som producerar. Hansen som förstacenter känns inte bra nog. Defensivt är han helt ok, men absolut inte av den kaliber som man måste ha för att spela i förstalinan i ett ES-lag. Bäckis "ersättare" Hauthonen är en grym besvikelse och detta gör att prio ett är att skaffa en ny center.'

När det gäller målvakterna så har vi två ES mässiga målvakter, det spelar ingen roll vilken målvakt man har så länge utespelarna agerar ängsligt i egen zon. Det duttas och petas. Vid ett flertal tillfällen igår så passar man en spelare som inte är öppen och lämnar över problemet till en annan spelare. Med tryck i egen zon som resultat. Då hjälper det inte om man har en bra målvakt, skall man stå och falla på målvaktens form så är man illa ute ändå.

När det gäller De äldre spelarna, Stommen i laget så är det fler som inte levererar, Sjödda och Dackell spelar på 75% av den nivå man vant sig att se dem spela. Så länge Brynäs "stjärnor" heter Sjödin och Dackell så kommer vi inte att vara bättre än det vi ser idag.

Dessvärre så är nepotismen så djupt rotat i Brynäs att någon förändring inte kommer att ske, i alla inte förrän det är för sent.

Det är dessa förändringar som är ett måste som kommer att avgöra vilka ambitioner föreningen har. Snara förändringar skulle visa att man fortfarande vill ta sig till slutspel,väntar man så är det solklart att man är nöjd med att klara kontraktet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Ja, och jag skrev att jag förstår att du verkar gilla tonåringar eftersom du tar upp det hela tiden och dessutom kallar det gulligt....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peteer_: Tack en klassiker :)

Hauthonen: ett ord även där; ÅK HEM!
Hittils:*
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
65selander: Inga backar, inga forwards, ingen målvakt, ingen tränare och ingen ledning. Alla inblandade pissar på klubbmärket! Det har dom gjort sen 1999-2000.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
65selander:
Till och med kaffet smakade surt i pauserna!
Vill fn inte uppleva ett negativt slutspel mot obskyra lag från mälardalen igen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Bissett19: underförstått så är det ju att han släpper in för många puckar eftersom han släpper returer som går rätt i gapet på Värmlänningarna.

Sedan att vi inte har några backar längre som klarar av att rensa upp vet vi ju redan.

Pissfredag
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
65selander:
Sant, det märktes. Östblom kände väl pressen att ge Sperrle en match för att sedan kunna satsa allt på Korhonen.
FBK är ju inget dåligt gäng men att bli så överkörda som dom blev i sista känns allt annat än bra. Kändes redan i andra att det bara var en tidsfråga innan FBK skulle köra över oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
65selander:

Jag tycker problemet är att han släpper in för många puckar.....

Heino spred oxå returer,men han har backar som håller rent framför honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Clubsport: Problemet med Sperrle är att han inte klarar av att hålla pucken längre, det blir livsfarliga returer hela tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Det finns lite att jobba på däruppe på Sätraåsen...
Brynäs var inte ens nära i tredje perioden.
Sperrle ut och in med en riktigt meriterad tränare. Kommer inte ens ihåg vilken pappersvändartjänst Sjödda till slut fick med hjälp av frugan.
Men jag tror nog att Sjödda ska ha sin rättmätiga plats som sportchef nästa år.

Boorken sitter nog i Uppsala och småler...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Får köra med Oldtimers kanske? ;-)

Nä nu måste de agera innan vi är förankrade i botten som en flytboj i Nordsjön.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Ove Myling: Ja, Brynäs är sämre nu än när Boork kom. Även då trodde spelarna att dom skulle kunna styra skutan. Rensning i leden är ett måste. Inte bara bland spelare, även ledare, direktörer och allt måste rannsaka sig själva. Hyr en kranbil och lyft ut K-Å.
Kommentera

940485 · »