Brynäs IF

714435 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07

« · 939269 Till forumet


Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Angell går in i första kedjan tillsammans med Nolander på backen, Och Sjödin går ner till tredje femman. Sperrle i målet.

Sjödda har ju inte vart bra på sista tiden så de är inte konstigt att han halkar ner. Bra tycker ja att Sperrle får chansen igen. Vilat några matcher nu och ser fram emot att se han igen.

Synd bara att inte Roger Melin står i båset när dom har stor chans att få honom dit.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
bissett19:
"Håller med.En rotering bland backparen vore på sin plats,men knappast trolig då Sjödda har lite för mycket att säga till om.
Nolander-Angell
Sjödda-Andersen
Kankaperää-Hitenanen"

...troligt ändå...!

bey bey Tommy-tina...!
motorvägen känns kort upp imorgon...hoppas detsamma på nedvägen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
21olsson:
"Niclas Andersén är bäste Brynäsare i +/--ligan med +3"
"Utanför laget Niclas Andersén"

...har Andersén varit bakis på träningarna eller vad...om han inte kan peta DJ, Sunken eller Tommy-tina?


Let´s mistreat some young, talented players, just recently joined Brynäs...!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
tjugo8: håller med, mycket märkligt låt dj vila idtället tills ska vi säga hösten 2012. synd även att Alce'n inte får chansen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Lunkan:
"synd är när man verkligen vill ha något och så får man det inte"
Dr Alban
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
tjugo8: :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
synd och ha ett lag utan tränare..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Det är så jävla genomruttet att Andersén och Alcén inte får spela. Helt oförsvarbart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Kan ju tänkas att en tränare med erfarehet och daglig insyn i det som sker kring laget har lite bättre koll än en läktarcoach härinne....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Tror du på fullaste allvar att backparet Sjödda-DJ överlever mer än en match?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge:
kan tänkas att tränare med erfare(n)net och daglig insyn i det som sker kring laget har fattat felaktiga beslut tidigare...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
tjugo8:
erfarenhet !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: nu är det ju så att vi inte har nån tränare med erfarenhet längre.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Tror nog att uppehållet gjort laget gott och att man tränat på bra. Hemmaplan i morgon och jag tror faktiskt Brynäs kan göra en riktigt bra match, dom som verkligen värnar om publiken och allt. Tips: 1-7!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: "1-7"
Till Brynäs jaa!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
tjugo8: "kan tänkas att tränare med erfare(n)net och daglig insyn i det som sker kring laget har fattat felaktiga beslut tidigare..."

Jo, men det vet man ju först när man har facit i hand och det handlar ju inte om det. Om jag på förhand tvingades välja mellan att lita på en läktarcoach härinne och en erfaren tränare med daglig insyn i det som sker kring laget, så är mitt val mkt enkelt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Lunkan: "nu är det ju så att vi inte har nån tränare med erfarenhet längre....."

Han bräcker iaf läktartränarna härinne med hästlängder....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge:
"och det handlar ju inte om det"
...vad är det det inte handlar om...?

jag var intresserad av att diskutera huruvida Andersén ska vara petad eller ej


"har tidigare tränat både Valbos A-lag och juniorer samt Gästriklands tv-pucklag"
...det känns tryggt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Du är ganska rolig ibland. Jag har snackat en hel del med en som har både bättre tränarutbildning och tränarmeriter än Östblom. Han håller med mej om det mest av min kritik gentemot Östblom, men vad vet han? Det spelar ju egentligen ingen roll för din del; Enligt ditt sätt att tänka vet ALLTID Brynäs tränare bäst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Ja, Brynäs tränare vet nog iaf bättre än din tränarkompis, skulle jag tro.
Och definitivt så vet han bättre än dig, vilket frågan från första början handlade om.
Om nu din tränarkompis skulle ha tränat exakt samma spelare som Östblom nu tränar och under exakt samma förutsättningar, så kan vi börja diskutera.
Men att från en läktarcoach som du, få höra ett så tvärsäkert uttalande om att det är genomruttet och helt oförsvarbart att Andersén och Alcén inte får spela, DET är roligt.
Tror du att tränaren ställt dom två utanför laget om han ansett att dom i just denna match skulle ha platsat?
Nä, det är nog du som är lustigkurren i sammanhanget.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Att Andersén och Alcén är slitna efter J20-turneringen är den enda anledningen som jag kan komma på, men att rikssopan Spets (som också har spelat turnering) är med är svårt att köpa. Salle borde spela där, om nu Alcén är sliten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: "Han bräcker iaf läktartränarna härinne med hästlängder"
Ja det känns ju skönt och höra att han är så kompetent...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Där håller inte jag med, Spets har gjort stora framsteg i år, givetvis ingen poängmaskin han gör sitt jobb han ska göra + lite till.
Salmonsson fått få chanser i år, och inte utnyttjat en enda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
AD: Spets kan varken skjuta, slå en passning eller ens göra en vettig dumpning i offensiv zon, och har inte es-mässig fysisk styrka, det håller inte om man är forward på elitserienivå!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja:

Nu tog du i så du sket på dej angående Spets.
Han är ju visserligen ingen gudabenånad hockeyspelare,men han underkastar sej rollen att spela 8-9 minuter/match i fjärdelinan.
O väl där så gör han jobbet bra.
Du gnäller på hans fysiska styrka,det fattar jag inte.Med tanke på hans storlek tycker jag ofta han kommer ut segrande med pucken när det blir bök i sarghörnen.

Tycker kvällens uppställning ser bra ut,en rockad mellan Andersen o D.J i tredjebackpar hade varit det ultimata.
Men kanske har Andersen o Alcén matchats hårt i helgen av Mårts o därför får man vila denna fajt.

In OÖ o TT we trust,eller nåt........;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Den dagen Brynäs slutar att skrävla om att man ger unga spelare chansen så kommer jag att köpa OÖ's laguttagningar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Bissett19: Amen. Danne får försöka hjälpa Sjödda på fötter igen... ;-)
Och som du säger: ska man så pass i detalj kritisera en spelares agerande som Peja gör när det gäller Spets fysiska spel, så borde man väl teminstingens ha nåt på fötterna?
Spets vinner djävligt ofta dom viktiga manmotman-duellerna och kommer lika ofta ut med pucken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Blir det bra tryck på läktaren idag elr?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Ja, Sjödda är väl sjätte-sjunde back i dagsläget. En skugga av sitt forna (fjolårets) jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: Spets ramlar oftast i närkamperna... Blir bortplockad som en 12-åring.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Ja, det är väl därför han får så mkt speltid....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huss: Ja, han har verkligen visat att han inte håller i första eller andra backpar i år. Att han ska kampera ihop med Ficktjuven ikväll ger mig rysningar. Skönt dock att Angell får testa i första backpar.

Tänk er följande scenario: Gamle gråben och Ficktjuven får en kontring mot sig. Vi kan snabbt anta att Gråben har blivit ifrånåkt redan vid defensiv blå och då finns i bästa fall Ficktjuven kvar som sista utespelare och vad ska han göra? Killen är ju rädd för fysisk närhet och går bort sig. Alltså har vi Dvärgen i målet kvar. Det räcker ju med att FBK-spelaren lägger en hög puck så är det klart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
21olsson: Intressant..ser att vi ska möta FBK den 15/12, enligt spelschemat är vi lediga den dagen. Det är väl ändå 15/11 det ska vara.

Förlåt att jag märkte ord...men kunde inte låta bli.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Peja: Spets ramlar ofta, det stämmer. Men han är en av få i laget som fortsätter trampa när han blir fasthållen. Pga det så har han fixat flera pp-lägen åt oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huss: "Ja, Sjödda är väl sjätte-sjunde back i dagsläget. En skugga av sitt forna (fjolårets) jag."

Ja, vår kapten har haft det tungt ett tag nu, men det gäller ju även för många andra.
Skulle tro att det (över?)optimistiska upplägget med att försöka spela mer offensivt är en av bovarna i dramat.
Nu tas det gamla beprövade styrspelet fram igen och då tror jag att spelare som Sjödda får det lite lättare.
Dessutom får han ju Danne som backup, så det ska nog gå bra ska du se.. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Skridskorna är slipade, musklerna är pumpade och Sjöddas lårbenshals är limmad. Uppehållet har gjort Brynäsarna gott! Bli inte förvånade om de tama kattungarna, som huserade i läkerolen för Karjala Cup, nu intagit en hungrig tigers kostym.
Olov har petad ned Sjödin i tredje backpar med Danne Johansson, intressant...Frågan är om Sjödins usla formkurva inte kommer dala ännu mer nu. Danne lyckades ju inte ens göra Kuparinen bra...
Om Spets skall spela eller inte tycker jag är oväsentligt, har man en grå massa på 23 gubbar kan man väl lika gärna använda sig av den 24:e grå gubben?
Hoppas bara pojken i målet har kapat pottfrisyren under uppehållet så den inte skymmer sikten igen...
Ikväll tar vi ytterligare ett kliv framåt, sen den finfina(?) tredjeperioden mot HV.
Matchtips: BIF-FBK 1-6
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
munkas:

Hoppas ni vinne rikväll för alla vet jag att jag gillar alla lag som möter Färjestad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
munkas: Självtippade jag 1-7, men 6 eller 7 är egentligen inte det svåra, det är hur Brynäs ska kunna få till ETT mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Ok, vi säger 0-6 istället. Men det skall poängteras att brynäs gör en mycket bra tredje period och spelar 0-0. Det tar vi med oss...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Äh vid ställningen 1-5 inför sista så gör Brynäs en skenbart fin sistaperiod.
Slutresultat 3-5 och vi kan ta med oss tredjeperioden upp till Örnsköldsvik på lördag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Gusten: äsch.. 3-1 till Brynäs.

Sylf: jag är fullt frisk :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: "Dessutom får han ju Danne som backup, så det ska nog gå bra ska du se.. :-)"
Äh, i dagsläget så är det Sjödda som är Dannes backup..;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
65selander: Näe, du är inte fullt frisk!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: 1-6,0-6,1-7 hur kan ni tippa på detta vis, men förstås det är väl med noll hjärta ni tippar eller? 4-1 till Brynäs är vad de blir!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
StoltBrynäsare: Vi gör iallafall själ för att vi är Sveriges mest kräsna fans.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
munkas:
Får jag ett ärligt svar på denna fråga:

Föredrar du att Brynäs förlorar med 1-6/0-6 för att visa på att du minsann har rätt i att laget är skit, eller skulle du applådera en seger för brynäs, som den sanna brynässupporter du är?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
StoltBrynäsare:
Vi gör skäl för att ha en själ
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
StoltBrynäsare: Varför ska man TIPPA med hjärtat? Tippa gör man med hjärnan, önskar gör man med hjärtat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Är det därför du aldrig haft ett rätt på stryktipset?
Med tanke på det så kanske det vore läga att börja föröska tippa lite med hjärtat istället... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
sylf: Såna som du är inget bra för SVERIGES BÄSTA HOCKEYLAG ! i detta läget
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge:
Det blir tyvärr 1-4, MEN jag skulle bli så DJÄVLA glad om vi vinner. Matchen är OERHÖRT viktig.
Kommentera

« · 939269