Brynäs IF

713954 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

1641052 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
tjugo8: " medan Tollefsen bestämt hävdar att han sagt "vad skulle du tyckt om jag gjort detsamma på dig så det skulle känts som du skulle dö", skriver Färjestad på sin hemsida"

Låter ju väldigt troligt att han i upphetsningen skulle haft tid att formulera sig så pass elegant.
Nädu, min käre Tollefsen.
Du vräkte nog ur dig exakt det som linjemannen påstår, även om det till ditt försvar måste framhållas att den sortens hot självfallet är enormt överdrivna, nåt man vräker ur sig i frustration och naturligtvis aldrig skulle sättas i verket.
Skapligt avbräck för FBK, som redan har det jobbigt i defensiven.
Dock inte mig emot....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

(S)tolle(n) avstängd

Berra tog bort sin tweet fr matchkvällen som gick i stil med; "får inte jag gå in som fjärde man när någon gått in som tredje man?"

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

Enaranger:

Också förbannad, på gränsen t galen

Efter 10 skär fr bortre båset inleder #25 sin tackling m att fälla ut knytnäve/armbåge

pbs.twimg.com/media/B3I8yKzCcAA6T9w.jpg

Enda kontaktpunkterna; Axelkåpa-Huvud, armbåge (?)-underarm, Knä-Knä. Ingen kontakt bröstkorg, höft, axel-axel...såsom riktiga tacklingar delas ut

pbs.twimg.com/media/B3I8yLiCYAA2qpu.jpg

Petter & Sanny måste ha rökt Spice

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Powerfade: Lätt hänt....😉
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Huge:Jag läste mållinjen... e lite trött ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Powerfade: Ja, det var ju det jag skrev: var spelaren befinner sig när pucken passerar målgårdslinjen är avgörande.
Wallin befann sig innanför målområdet när pucken passerade målområdeslinjen, alltså underkänt mål.
När skottet avlossas har alltså ingen som helst betydelse i sammanhanget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
mk: " Men det jag reagerade över är, den farten Hedman har. Han har ju tagit fart sen mittlinjen!"

Skämtar du?
Kolla bilderna från SHL, Hedman glider som ett skithus och mer eller mindre bromsar sig in i tacklingen.
Det är mer Hedmans tyngd som tyvärr är avgörande, när Enterfeldt oturligt klämmer underarmen mellan Hedman och sargen.
Den som påstår att det är en ful och vårdslös tackling är antingen synskadad eller osedvanligt enögd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Huge: i så fall är han klart inne i målgården. Således ett korrekt domslut. Men jag har för mig att regeln säger att en spelare inte får vara i målgården före pucken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Powerfade: Såvitt jag vet spelar det ingen roll var spelaren står när skottet går, det är var spelaren befinner sig när pucken passerar målområdeslinjen som är avgörande.
Är inte 100% säker, kan ha fel.
Om jag har rätt så är det inget snack: målet ska underkännas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
bradberry: jag håller med dig i sak. Frågan är om Ealin verkligen är inne i målgården när skottet går. Man har ju sett grövre offsider i målgården där det dömts mål. Var finns kontinuteten?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
hahii:Vart drar du gränsen? Tänker t.ex. på Avery regeln i NHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Peja: Ja men han stod bara i vägen för starky, han åkte inte på honom. Ju mer mål destu roligare hockey
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

Powerfade: "Förövrigt. Hur kunde videogranskningen fälla 3-1 målet? Man blir lite orolig om nivån skall ligga där."


- Konstigt resonemang tycker jag... Vart skall man dra gränsen då? D är väl bra att regeln är tydlig. Bevisligen var det ju jävligt nära att målet godkändes men Wallin VAR ju över med skridskon INNAN pucken kommer in och således "offside" i målgården. Då återstår en räddningsplanka. Det är att man trots offside i målgården INTE stör målvakten. Då Wallin uppenbart skymmer Starkbaum kan man ju inte göra annat än att döma bort målet.


Jag begriper inte hur man kan vara av annan åsikt... Regeln är tydlig. Situationen är i Slow motion tydlig. Punkt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
hahii: Varför förstör regeln? Det är ju bara att inte åka vara i målgården så får man inga problem. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Skrubben: Jaa.. men regeln är ju sämst. Det förstör hockeyn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Powerfade: Förstår inte varför folk tycker det är konstigt att målet ska vara bortdömt. Om spelaren är innanför målgården och skymmer målvakten när skottet avlossas, ska det vara bortdömt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Powerfade: Fast å andra sidan verkar ju konsekvensen (om den tacklade blir skadad eller inte) vara direkt avgörande för domslut och avstängningar i andra fall. Hur ska Enterfeldt egentligen göra för att inte bli skadad i den situationen? Det är där respekten kommer in, tycker jag. 

Samuelsson verkar för övrigt inte helt nöjd med lagkaptenens matchstraff för snack.  
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

mk:Ja visst är det hög fart, jag såg inte hur många skär han tog innan för han gled ju en bra bit innan. Men som jag sa, såna situationer ser man ofta under matcher. Den här gången var oturen framme, Hade Hedman varit respektlös så hade han satsat på kropp. Men jag får intrycket av att han försöker undvika Enterfeldt.

Då har man sett fulare saker som inte heller har renderat i nån utvisning men som glöms bort i och med att ingen har skadats.

Förövrigt. Hur kunde videogranskningen fälla 3-1 målet? Man blir lite orolig om nivån skall ligga där. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Powerfade: Typen kanske man ser. Men det jag reagerade över är, den farten Hedman har. Han har ju tagit fart sen mittlinjen!
Hur är det nu? Man får inte ta mer än tre skär in mot en tackling eller? Han till och med missar,tycker jag. Hade han träffat lite fel med farten. Hade inte Enter spelat mer denna sässe.

Därför anser jag att det är vårdslöst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Brynäsgubbe: äh kom igen. Den typen av tacklingar ser man flera gånger per match. Även Enterfeldt har delat ut flera såna tacklingar. Det är bara otur att han bryter armen i situationen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

Bra match av Brynäs. Stabilt hela vägen. Färjestad spelar äntligen som det pisslag dom är. Fortsätter Rajala och Salmela så här kan våren bli riktigt kul för svensk hockey.

Enterfeldt ha släppt i från sej pucken, Hedman saktar inte in, armarna i ansiktet - ingen utvisning? Beslutsfattana i svensk hockey måste bestämma sej. Vill dom ha en ishockey där mediokra spelare tillåts plocka bort sevärda lirare som dom flesta av oss går på hockey för att se? Eller vill dom ha en hockey där spelare som Tollefsen och Hedman är stjärnor och hockeyn spelas på deras villkor (lustigt sammanträffande att båda spelar i FBK).

Reglerna måste anpassas så att Hedmantypernas karriärer blir kortare än lirarnas. Hockeyn dör lite varje gång en sån som Anton Hedman kliver in på isen.

För övrigt anser jag att Färjestads BK hör hemma i Allsvenskan.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Johan Norrström: Bengtzen har ju tidigare nämnt att man även tittar på spelare som ej lyckats i andra SHL lag. Namn som jag kommer på som man kanske kan titta på är Emil Djuse, Lennart Petrell och kanske kanske Stephen Dixon? Arell i Färjestad var ju "klar" enligt för Brynäs enligt egen utsago för ett par år sedan men hamnade i Värmland. Kanske kan vara ett alternativ nu. Dock har ju FBK också backbrist så det är väl mindre troligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
70 Rodrigues:

Mmm nu kanske Bengtzen till och med måste chansa lite. Han har tyvärr hamnat i ett läge där det brådskar.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Armen är tydligen bruten på flera ställen. 😓

Knappast en slump att det är Hedman som orsakade detta...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
70 Rodrigues: Du gick av i rätt land i alla fall?! Kan vara ett problem ;-) Håller definitivt med dig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Härlig seger igår😃. Såg tyvärr inte matchen satt och turade mellan Helsingborg - Helsingör😃. Jävligt jobbigt läge med Enterfeldt, nu får Bengtzén göra skäl för lönen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Steenm: "Småskavank".
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Och förresten, grattis Djoos till årets första träff på mål från slottet. 😄
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Tycker ändå det är värt att notera att Anton Rödin toppar poängligan i SHL bland svenska spelare (10:a totalt). Trots lite knackigt spel emellanåt så är han otroligt viktig för oss. Går mot en kanonsäsong!

...så räkna med att han kliver av träningen imorgon med något "mystiskt virus"...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

Att tappa Enterfeldt i sig är ett stort avbräck för oss. 
Jag tror även att det kommer påverka Brodins form.
Vem ska han spela med? Hur kommer det påverka honom? 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Peja: osmidigt att ens säga saker som kan missförstås. Stäng av honom minst 10 matcher
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

Hur som haver är det ju helt sanslöst, nästan otäckt, vad olyckorna oavbrutet grinar Brynäs i ansiktet. Aldrig en "bagatellskada" utan hela tiden grava skador...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
honken21: Ska vi verkligen våga tro på det - och vilken status håller i så fall dessa..?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Bengtzén jagar tre nya spelare nu enligt gd-reporter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

maddog1970: SAIK-Modo 1-1         36-6 i skott  

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Peja: osmidigt att ens säga saker som kan missförstås. Stäng av honom minst 10 matcher
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Peja: Kan ju vara svårt för utlänningar med språket ibland
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Tollefsen dödshotade tydligen linjedomaren. Hur många matchers avstängning ska han få för det? "Missförstånd", enligt norrbaggen. 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

Kahn: Enligt domaren skrek Enterfeldt "jag har brutit armen".  

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Kahn: Ja nu får våran sportchef börja jobba. Blir ingen ledighet för han under helgen inte..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

Enligt min källa så är "Enters"arm av. Eventuell hjärnskakning tillkommer?

Nu måste vi plocka hem Lander OCH Larsson!!!!!!

Sedan är jag nöjd.

Tack BIF och FBK för underhållningen, en underbar start på lördagen.

God kväll !!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
honken21: Modo pumpar på i sedvanlig anda. 14-0 i skott till SAIK än så länge
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
bradberry: Och 6 poäng till jumbo. Blir tajt detta...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Har redan tidigare hellre värvat en center än forward. Nu blir det ännu viktigare. Känns dock helt omöjligt att täcka luckan efter Enterfeldt, med allt han står för. Han blir kanske borta hela säsongen. Så jävla tungt.  
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

ÅSSÅ 5 poäng från topp 4!!!!

Sug på den...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

Mycket bra gjort! Trodde inte på detta idag. Men nu bara måste nya spelare in med mycket snar verkan. Detta håller ju inte  i längden med dessa oavbrutna ny skador utan att de täcks upp.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Är Enterfeldts arm bryten är det nog upp mot tre månader. Eventuellt vara tillbaka till slutet av serien/början av slutspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Zappaholic:wallin åkte ut på Hög handväska
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
3 sköna och viktiga men dyrköpta poäng!
Kommentera

1641052 · »