1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736661 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
Brynäsgubbe: Samuelsson är lite grinig där ett tag 😆

Skrubben: Jag skulle tro att Garpenlöv kollade på Djurgårdens match och inte på vår så hans analys kommer nog från text-tv sidan 377.

Helt sjukt vilka korkade frågor det kommer emellanåt på presskonfersen. Jösses, man kan ju undra hur vissa får jobb som journalister. Och vi här inne klagar på domare hit och dit ;)

bifhjärta: Blir lätt så när medierna har sina lokaler i centrala Stockholm. Ta en promenad och se på Djurgården eller åk några timmar och se på annan SHL-klubb. Klart det blir ett enkelt val både tids- och kostnadsmässigt.

mattiaskarlgren: Det intressanta är att ingen sv tränarna tog upp situationen utan det var media som ville lägga fokus på det.
Typiskt journalister som måste hitta "skandaler" istället för att objektivt återge en händelse, evenemang eller nyhet.

Nu knyter vi ihop säcken på måndag, trots att FBK lär ställa spöket PW i kassen.

Dröm vackra Brynäsdrömmar och sug på karamellen.
Snart drabbar vi samman med dansbandet igen.

Någon mer än jag som kollat highlights sisådär 10-15 gånger? 😄

Brynäsgubbe:sett matchen 2ggr.

Carl Lejonkräk: Har CMore på TV så kan tyvärr inte göra det... 

Brynäsgubbe: så jävla nöjd !!!

Powerfade: pw har något jävla skit som gör att han blir bra mot just brynäs, hoppas man kan slänga in några baljor. Skulle vara fint å göra en örebro-repris 3 mål på 8min så att de byter målvakt å inte är lika tuff längre. Tänk vad Samuelsson ska få äta upp det då att han ställde pw i kassen.
Håller tummarna för en vinst på måndag !!

För Er som inte är på plats imogon

Matchen går också på Cmore Hockey, det hade iaf jag missat, tycker de mest tjatat om den där tv12

Smutt o åka upp t Gävle garanterad att inte åka ut mot Gnäll BK på hemmaplan på en måndag

Stor match! TJ tappar några spelare o skyller på det, Bulan tappar några till o vinner bortamatcher i slutspel

tjugo8:" TJ tappar några spelare o skyller på det, Bulan tappar några till o vinner bortamatcher i slutspel"

klart det ska gnällas lite trots vinst, då kan man gnälla på ex-tränaren. TJ, vår förre guldtränare kan vi sparka lite på trots den härliga vinsten. Varför vara glad en sån här dag när man kan sitta och gnälla?

Redigerad kommentar

Tjugo:

Tommy Jonsson kallas i vissa supporterkretsar för Mr Untouchable. Ett guld back in the day och allt där efter är glömt och förlåtet.

Carl Lejonkräk: Det är ju inget gnäll, snarare ett konstaterande.

70 Rodrigues:Konstaterande??? TJ är ju inte ens med i detta slutspel duh.

Carl Lejonkräk:

Ja lyckligtvis har du rätt i det.

Johan Norrström:"Tommy Jonsson kallas i vissa supporterkretsar för Mr Untouchable. Ett guld back in the day och allt där efter är glömt och förlåtet."

Guldet glömmer jag aldrig men förlustmatcher finns ju ingen anledning att sitta och tänka på, speciell inte en dag som denna.

Carl Lejonkräk: I rest my case!!!

70 Rodrigues:Perfekt! Så bryter vi trenden med att vinna varannan match?

Carl Lejonkräk:

Jag var också nöjd över guldet för tre år sedan. Men jag låter inte det påverka mig när jag ska analysera Tommys och laget insats efter det. Men jag ger dig rätt i en sak. Det eländet gör vi bäst i att lägga bakom oss.

Man kan inte köra bil utan backspegel

Kastar du dig ut för omkörning för hastigt kan det lätt bli krasch

Men visst ska vindrutan vara större...

Sätter perspektiv på vilken sjukt stark insats vi gjorde igår

Förutom skadorna under TJs tid var alltså 2:a centern o två topp-3-backar även borta

Kul dessutom andra andra än 1:a-kedjan tar ansvar för produktionen...

70 Rodrigues: Du har ju inget case öht iom att ditt konstaterande är felaktigt.
Bulan har förvisso också tappat spelare inför slutspel men har ännu inte vunnit nån slutspelsmatch, vilket TJ gjort.
Slutspelet börjar först när samtliga kvartsfinallag är klara.

Huge: Så då anser du också att 28:a gnäller när han skriver som han gör?

Redigerad kommentar

Huge: Sen är jag ganska övertygad om att 28:an menade play in när han skrev slutspel, det tror jag nog att du också förstod, men att du som vanligt bara ska jiddra för jiddrandets skull😃😃😃

Men vafan snackas det om här inne egentligen? 😐

Huge: Svårt att definera vad play in skall räknas som. Grundspelet är slut och man har fortfarande chans att vinna hela skiten.

Sen kan man tycka vad man vill om det. I min bok ska man inte kunna vinna guld om man kommer 10:a efter grundspelet.

Jag börjar även bli rätt trött på alla jämförelser mellan Bulan och TJ. Allt är ju hypoteser.
- Hur hade det slutat om vi inte bytt tränare?
- Hur hade det gått om vi bytt tränare tidigare?

Det enda vi vet är att vi leder matchserien mot FBK efter att ha genomfört en bra match på bortaplan trots att vi saknade flera tongivande spelare.

Låt oss fokusera på det istället för hypoteser.

Powerfade: Bra där😃. Vågar vi hoppas på att Andersén och Bertilsson är tillbaka imorgon o kanske Ollas(om han nu är helt frisk) inga chansningar som senast?

Powerfade: Play in= Åttondelsfinal= SLUTSPEL!

70 Rodrigues: Jag tror det är bättre att fortsätta med samma lag som igår. Vi har ju en andra chans i Karlstad on vi torskar imorgon.

Det finns många fördelar med detta. Det ger masdor av erfarenhet till de unga spelare som gjorde ett så nra jobb igår. Man rustar även för att ha fler spelare kuranta vid ett ev. avancemang. Sen återstår ju frågan om vilka backar man ska ställa åt sidan om bpde Bertilsson och Anderssén kommer tillbaka?

Redigerad kommentar

Powerfade: Mitt pekfinger är inte kompis med mobilen ser jag haha. Nu har jag brillorna på mig så det kanske blir lite färre felstavningar. ;)

Powerfade: Ja, vi får väl se hur Bulan resonerar imorgon😃

Powerfade: Läge för en Doro😂😂

70 Rodrigues: De har jag ju redan ;)

70 Rodrigues: Andersén borde nog kunna spela. Bertilsson är det bara att tejpa hårt, knyta på grillorna. Ollas vetefan, karln är ju totalt matchotränad så frågan är hur mycket nytta han gör på isen.

Som jag skrivit tidigare så tror jag Bulan är bra på att hålla spelarna fokuserade. Vi har ingen som helst press på oss, den ligger på Färjestad. Ingen har tippat oss vidare. Måste vara en rejäl anspänning på dem i morgon. Första gången på 21 år att riskera missa kvartsfinal.

Vi har allt att vinna. Och jag tror vi tar det i morgon. Tyckte de hade stora problem med vår fart, och det blir mer åka av på hemmaplan.

Powerfade: 😂😂😂😂

Zappaholic: jag vågar fan inte ta ut något i förskott ..fbk är ett äckligt lag och brukar ju trivas i gävle tyvärr ..

bradberry: Och vilka lag spelar isf dom övriga 6 åttondelsfinalerna?
Play-in = kval till slutspel.

70 Rodrigues: Oavsett vad 28:an menade så är min poäng densamma som Powerfades: ingen idé att spekulera i jämförelser mellan TJ och Bulans resultat med ett antal spelare borta, då dom haft lite olika förutsättningar. TJ har dessutom bedömts utifrån 2.5 säsonger, Bulan utifrån en bråkdel av samma tid.
I övrigt håller jag med 28:an: Bulans idéer verkar funka mkt bra så här långt, finns ingen anledning att tvivla på dom i fortsättningen.

Har funderat på ryktet om att Ollas skulle va spelklar. Det kan väl knappast va allvar att man slänger in en helt matchotränad spelare i det här läget?

Jag tror det är en dimridå man lagt ut för att om möjligt sätta myror i skallen på värmläningarna!

5 - 2.

Kahn: 2-0, Målskyttar Deutch och Kilström.

Måste bli seger idag, annars är det kört. Blir spännande att se hur Brynäs tar sig an uppgiften...

Spelar vi som vi gjorde i per 1 o 2 i lördags fast nu i 60 min så vinner vi ganska komfortabelt.

70 Rodrigues: Frågan är bara om de klarar det. Hela den här säsongen har det oftast barkat åt skogen matchen efter att de gjort en övertygande insats. Troligen kommer jag i flera inlägg få skit för det här men jag känner fortfarande att det ska mycket till för att kvartsfinal för Brynäs ska bli ett faktum. Jag vet, det är illa att inte ha större tillit för laget men i så fall vill jag bli överbevisad innan jag höjer mitt förtroende.

Alla sektioner så gott som slutsålda förutom skybar där typ 20 % är sålt. Kanske för dyrt med 299 kr/biljett i himmelbaren?

Brynäslegenden: 199 vore rimligt

Clarence: Ja, varje dag måste vara en pina för dig.
Tänk att börja varje dag med konstaterandet:

"Vaknade i morse, och så var DEN dan förstörd...."

Stackare där, hoppas du kan hitta nåt litet positivt med Brynäs iaf NÅN gång i livet..

Redigerad kommentar

På väg hem från jobbet, fy sjutton vad nervös man ska behöva vara. 

Brynäsgubbe:Ingen Andersén ikväll... däremot Pathrik Westerholm tillbaks. 

« · 1669121 · »