1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742066 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Torsdag 4/11-2010
faceoff: Ja sett till vad Nordan har presterat så börjar man fundera. Är det verkligen rätt att sätta ribban på den säsong han hade i Luleå innan han stack över till Blackhawks? Jag tror inte det för han har inte varit i närheten av det spelet någonstans efter det.

LJ skall vara en ledare och tittar man på kontraktlängden så är det ju tydligt att Sundlöv vill ha honom som ett nav att bygga laget kring. HAn har ju försökt att få in ett antal spelare på långa kontrakt. LJ och Nordan och även Widing erbjöds ju ett långt kontrakt. Lite lustigt med tanke på att samtliga av dessa spelare tillhörLeksands 82-kull..

GävleLasse: Sundlöv har ju snöat in på dom killarna! Vi ska vara glada, det hade lika gärna kunnat vara Trojas 48:or!

sylf: HAHAHAHAHHAHAAH!!!

sylf: Nej Trojas 48:or har MIF lagt beslag på...

Fast visst är det lite skumt att samtliga backar är "sämre" den här säsongen. Till och med Andersén var bättre förra säsongen TROTS axelskada

GävleLasse: Inte samtliga, Ekholm och Clarke har varit bättre iår.

Treklövern1912: Det går inte att jämföra dem på grund av att de inte spelade i Brynäs förra säsongen.

GävleLasse: Ja, Bertil, Andersen och LJ har varit sämre, även Sunken har en liten dipp.
Undrar hur mycket av deras ära som räddades av Markström........

GävleLasse: Gjorde bara ett försök att vara rolig.

Treklövern1912: Haha.. ja det gick väl sådär ;)

sylf: NJa, Det var ju inte Markström som fick dem att spela mer resolut. Men visst. Målvaktsspelet kan ju göra dem mer osäkra.

sylf: Man kan ju också fundera på hur mycket det aningen mer offensiva spelsättet har påverkat backarnas spelkvalitet samtidigt som målvalksituationen har ändrats.

GävleLasse: INGEN back blir speciellt bra med det målvaktsspel vi visat upp i år. Jag förstår att det virras ibland!

GävleLasse: Rätta mig om jag har fel. Jag tycker mig ha sett att bakarna har i år tagit mer offensiva räder jämför med förra året. Sedan skall ju någon forward täcka upp det. Härav har det uppstått problem då motståndarna snabbt har vänt spelet och anfallaren inte har samma defensiva skicklighet som backarna.

sylf: Ja men det finns ingen anledning att hela tiden söka det svåraste alternativet utan då skall man tvärt om spelaenkelt och framför allt, att snabbt få pucken ur egen zon. INte ståoch passa varandra

Treklövern1912: Nja, jag tog upp lite av de problem som backarna haft den här säsongen i inläggen till Sylf.

Visst har det blivit offensiva räder, men det hade vi ju även när Nolander spelade i Brynäs, för att inte tala om när Angell spelade i Brynäs.

GävleLasse: Jag tror att det har smittat av sig då Ekholm har varit så lyckosam med sitt offensiv. Men alla har ju inte samma kvaliteter som Ekholm.

Treklövern1912: Nej, dessvärre så har Ekholm hamnat på efterkälken vid ett antal spelvändningar. Vilket inte är bra det heller.

Min drömbild är mer backskott och forwards som är snabba på returer. Sedan stressa motståndarna tillmisstag. Typ som Lauritz gjorde i förlängningen i torsdags.

GävleLasse: Då hade FBK bara 3 spelare på banan så det blir lite enklare och sådana misstag som Axelsson gjorde förkommer inte så ofta. Vilka är bäst i BIF att buffla framför målet förutom Granis?
Vi har inte så bra beställt på den varan. Ibland har inte någon velat, utom Granis, att ta på sig den rollen.

Treklövern1912: Man behöver ju inte buffla framför målet för att skapa tryck och vara först på returer. Kommer man in med lite fart när skottet kommer så behöver man inte buffla.

Rörlighet är bättre än bufflande. Tajming är nyckeln. Åk förbi och skym när skottet kommer och nästa går på returen.. Det finns väldigt många varianter.

Hur som helst, sedan 2006-10-21 har BIF spelat 11 gånger inför mer än 8000 pers. Det har blivit 7 vinster, 3 oavgjorda och 2 förluster. Målskillnaden är 35 30.
Det har blivt 3 uddamålsvinster, 2 vinster med 2 mål och en vinst med 3 mål.
Senast blev det en förlust mot DIF och dessförinnan en vist mot HV. Det är alltså dags för en vinst igen.

Treklövern1912: Ser på tabellen att en seger ikväll skulle ge ett jävligt skönt glapp neråt.......

GävleLasse: Trots allt har det varit ganska tomt med det våra av och till som har skymt.

« · 1302360