Brynäs IF

711073 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07

818359 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
20 Lindgren:

Hear, hear!


Ankan
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Nollhållning: På alla etthundra (jubileum igår alltså) elitseriematcherna mot Frölunda har Brynäs bara lyckats hålla tätt i två. Igår och nionde januari 1994. Mellan 18:e november 1999 och första februari 2005 höll dock Frölunda nollan mot oss (det är alltså vi som är Brynäs).

I Kinnarps Arena: har det inte gått bra. Tretton matcher, noll segrar, två oavgjorda efter 65 minuter och elva förluster (varar två på övertid). 21–50 i mål. Nu skriver jag som Fundamentals; att segersviten bryts.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
65selander: Ett minst sagt oprövat sätt att genomföra en armhävning "on ice".. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
65selander: Helt underbar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Jompe:

Gläds över framgången, Arne.
3 poäng och +1 i målskillnad. Seriefinal i morgon.
Nu råkar jag dessutom gilla Milan och det var ett Milanspelande lag vi fick se igår som spelade på 1-0 i 2 x 20 min.
Spännande, men icke säkert glädjande.

Förutom leken med yra motståndare i BP då... = )
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Jompe: Hittade denna bild på FBK'S hemsida Är den inte vacker ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
rackham: Påminner mig om den där skämtteckningen där psykologen säger till sin patient "du kanske tror att du är lycklig men det ska jag tala om för dig att det är du inte alls".

Aj, aj, aj. Där satt man igår kväll och lyssnade på web-radion och gladdes över framgångarna. Sen kommer allas vår egen Ankan och säger att det finns ingen anledning till glädje. Svetthockey, jovisst, men även i ett lag av lirare behövs ett gäng transpirationsvilliga krigare. Om alla är lirare kan man undra vem som tar skitjobbet. Vi behöver fler intelligenta lirare, men utan ett par svettnissar blir det inget lag. Mixen, Ankan, mixen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Huss:

Ja, eftersom de numera SPELAR hockey i landslaget finns det ju en chans. Men man skall ha klart för sig att det går snabbare i internationell hockey.

Jag är nöjd om han briljerar i Brynäs så att Lärlingarna har någon Mästare att lära sig av...

Ove vaknade till igår också. Men det blir väl så när han har en åtminstone halv Janne bredvid sig... = )
Hoppas Koorken skickar med både Janne och videoband när Bäckis får semester. Det är en läxa värd att plugga in...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Lunkan:

Spets svettas och offrar sig.
För vissa räcker det tydligen långt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
rackham: Nog var det kul att se sekvensen i Sportnytt där Brynäs lekte i boxplay. Dackell borde definitivt ha en plats i landslaget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
GävleLasse: Såg att Spets fick betyg 5 i GD kommentar av nån som var på plats tack.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
65selander:

Gammelgubbarna lekte fullständigt med Frölundaiterna i det där förmodligen from igår klassiska BP-läget. Det var som i gamla tider. Därav publikens ovationer.

Kraven är höga i Gävle.
Men det är ju så enkelt. Leverera enligt kraven så kommer publiken.
Bara att välja...

"Svetthockey" är ju inte så sexigt i januari, heller...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Jompe: Så långt behöver vi väl inte sträcka oss, en pinne borta mot HV krävs. Sedan en utklassning av de självgoda mupparna på lördag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
65selander: Känns otroligt gött idag. Vilka sviter Brynäs radar upp just nu, och viket spel; av kommentarer i media och från Boork och Bäckman så var Brynäs starkare än web-referatet igår kväll gav sken av. Där lät det som om matcnen verkligen hängde på en skör tråd, men t o m Bäckman menade att Brynäs var det klart bättre laget sett över hela matchen.

Håller med Selander: man kan leva en förlust borta mot HV om vi tar FBK hemma på lördag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
wap.hockeysnack.com
Tar hellre en förlust mot HV på bortaplan än loosar mot FBK nu på lördag. Ang toppplacering så kan man rasa fort med två förluster ;-) Synd man inte fick se hela BP't som Brynäs gjorde så fruktansvärt bra. Publiken verkade iaf uppskatta det eftersom det var ett jädrans liv på radion.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Bissett19: Normalt sett så skulle man vara ganska återhållsam med sina förhoppningar. Vi har ju inte rosat marknaden nere i Jönköping de senaste åren. Men den här säsongen så verkar Brynäs ta kål på varenda negativa trend så varför inte vinst imorgon.

HV 71 har ju blandat och gett den här säsongen och varit ojämna och svårtippade. Fast i nuläget så känns det inte tokviktigt att man vinner så länge man spelar bra.

Jag satt och filurade lite på årets upplaga av elitserien. Den är ju jämnare än på många år och till skilnad från andra år så känns den oviss in i det sista. Kontentan av detta måste ju bli att det blir svårare för lagen att pricka in formen till slutspelet. I normala fall så brukar ju topplagen träna ner sig under den senare delen av säsongen, allt för att pricka formen lagom till slutspelet.

Hur skall man göra när det är så jämnt? Satsa på bra form i slutspelet och riskera att förlora hemmafavören i slutspelet eller ska man göra tvärt om.

I-landsproblem... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
wap.hockeysnack.com
Som föregående talare sa,man svävar på moln.Sen ska det bli riktigt kul o se om vi kan störa Hv i Seriefinalen imorrn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Falken:
SVITER - SENASTE MATCHERNA*

Alla matcher:

- Har vunnit de sex senaste matcherna

- Färre än två insläppta mål per match de tre senaste matcherna

Hemmamatcher

- Seger de fyra senaste hemmamatcherna

- Färre än två insläppta mål per match de fyra senaste hemmamatcherna

Bortamatcher

- Seger de tre senaste bortamatcherna


Formen - Fem Senaste Matcherna

Poäng 15 (av 15)
Gjorda mål 17 (snitt: 3,4)
Insläppta mål 4 (snitt: 0,8)

För Bövelen vilka nuffror, Jag tror jag drömmer!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Lunkan: Det handlar om prioriteringar. En del väljer att köpa bilar, båtar och statusprylar på avbetalning och resa upp sina sparpengar. Andra väljer att gå på hockey.

Sen är det ju grejen med att det är samma samma varje match. Inget nytt händer, förutom att det skiljer sig någon enstaka gång. I går var det BÅG och Bäckis som fick blommor innan match...Men nåt annat för att förnya sig var det inte.

Jag tror att man måste hitta på saker kring matchen för att locka folk. Nu har de sänkt priset rejält under januari, i vissa fall till hälften av vad det brukar kosta, ändå stannar publiken hemma. Brynäs har inte spelat så här bra under en period sedan 93/94 så det kan inte vara på grund av att "Brynäs bara förlorar" heller.

Nej det är produkten de skall sälja. Det är som Eddie Murphy menar har i sin liknelse i showen RAW: Om du ger en hungrig människa ett kex så kommer de att älska kex och tycka att det är världens bästa kex, men när de får samma kex gång på gång, dag efter dag så kommer de snart att tycka att "det här är ju samma gamla vanliga kex".

Så länge det bjuds på samma gamla vanliga kex, ja! Nyhetsvärdet på den nya arenan har inte så stort nyhetsvärde längre. De flesta intressaerade här i Gävle har varit där ett par gånger nu. Nu räcker det inte med att bara byta kostym, man måste fräscha upp innehållet med lite då och då.

Annars går jag på små moln idag.

Jag fick se nåt som jag blev väldigt överaskad av igår, Daniel Johansson tacklade två frölundaiter samtidigt, det är när man ser honom göra såna saker som man blir påmind av hur dålig han k a n vara ibland för kontrasten var enorm. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
"Frisco: "Vad händer sekunden före han åker in i målvakten då? Ramlar han själv?"

Nä, det ser ut som en tripping på Plüss i momentet innan. Men efter trippingen så ramlar han först och därefter kommer han upp, och sedan backar han in i Kristan. Hade Plüss iställtet legat kvar efter trippingen och kanat baklänges in i Krista så hade domaren säkert godkänt målet, men nu tror jag att han bedömde det som att Plüss avsiktligt backade in i målvakten eller iaf inte gjorde några allvarligare försök att hindra kontakt med Kristan. Därför så bedömdes det hela sannolikt som ett medvetet försök av Plüss att få det att se oavsiktligt ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Jompe: " Lustigt med Frölunda. Nu har vi sagt hur länge som helst att "de kommer snart att komma igång." Nu återstår tio omgångar och de sitter fortfarande fast i streckträsket, trots nyförvärv och ny tränare. Bäckmaneffekten var kortvarig, även om han tydligen fått ordning på försvarsspelet. Kahnbergs återkomst ändrade inte mycket. Man är enormt beroende av förstalinan, men frågan är om inte den bärjar bli sönderläst av de andra lagen."

Frölunda har väl iallafall 16 omgångar på att förbättra sin situation , så i deras fall handlar det om spel om 48 poäng .
Och om dom förbättrar sig eller låter jag vara osagt , men 16 omgångar är betyligt bättre läge än om dom bara skulle ha 10 kvar att spela .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Peja: Du är lycklig du :-)
Själv så har man 172,1 km. Dörr till dörr.

Klart som korvspad att gemene man inte har råd att gå på alla matcher om dom inte har säsongskort. Nästkommande lördagar så ser det ut att bli bra beläggning på Sätra åsen iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Gusten: Ja, men rent allmänt är det så. Lasse är ett undantag.

Jompe: Hur långt jag åker? Vetefan, vad kan det vara... 5 km abc-sätra?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Folk har inte råd med 3 raka hemmamatcher så enkelt är det tyvärr. Att det dessutom är i Januari gör inte saken bättre. Hade det varit i gamle gavle hade det varit en finfin siffra dessutom mot ett kroniskt bottenlag ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Skönt med seger och helt otroligt att vi spelare seriefinal på torsdag. Vem hade hoppats på det 40 omgångar in i serien.

Brynäs nio senaste matcher
Brynäs IF 9 8 0 1 29:13 16 24p
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Jaaa !!! Frölundaspöket är äntligen borta, inte en förlust den här säsongen mot VF.
Gött nu, 8 segrar på de 10 senaste (otroligt), 3 raka 0or hemma, 2a plats och seriefinal på torsdag och nu borde slutspeletsplatsen vara säkrad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Peja: "Varför är det alltid de som inte går på matcherna som sitter hemma vid sina datorer och klagar över att det är lite publik?"

Jag bor sådär 50 mil från Gävle, men ska försöka se 4-5 hemmamatcher plus några bortamatcher i år. Hur långt åker du till dina matcher?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
brynasaren: Dom som är där har ju ingen skuld...varför ens ta åt sig då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Peja: T.ex Lasse klagar över publiksiffran, han är där varje match. Jag har stått i klacken och samtidigt tyckt att den suger...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Peja: Håller med! Det var ju knappast vårt fel att det var lite folk, alltså vi som alltid är där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Varför är det alltid de som inte går på matcherna som sitter hemma vid sina datorer och klagar över att det är lite publik?

Varför är det alltid de som inte står i klacken som klagar på att klacken är dålig?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Ni kan ju inte klaga på alla i Gävlepubliken, inte på oss som ser alla matcher. Men håller helt klart med om att det var väldigt dålig siffra idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
65selander: Det 50/50...

Sjödda måste väl ligga bra till för att få sin tröja upphissad i taket va? Malmens dito får vi snart se i MIF...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
65selander: Sanslöst! Om vi inte förlorar mot HV på torsdag skall jag ta mig en allvarlig funderare på det där med Twilight zone.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
mok: Jag refererar till herr Selander.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Bissett19: Eftersom det inte var utvisning när Plüss snubblade innan han brakade in i Jesus så är det korrekt att dömma bort målet.

Skönt att vara tvåa för några timmar till :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
JanT: Jo men du missade nog min poäng i mitt tidigare inlägg där jag skrev att dom kunde likagärna skippat att blåsa för interference på Pluss eftersom det var en Brynäsate i sekvensen tiidgare som fick PLuss ur balans vilket skapade att Pluss "körde över" eller snarare vinglade in i målisen. Surt o torska med 1-0 på bortaplan måste jag säga :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
mok: Precis vad jag påpekade; Elementärt! ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
JanT: Doohhh.... klart det inte är mål för att domaren dömde bort det. Ja enklare kan det knappast bli :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Bissett19: Jo skrattade gott när dom sade på TV att Pluss körde över målvakten.... PLuss hade ju knappt återfått balansen sedan en Brynäsare fått ner honom :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
mok: Så klart att det inte är mål! Domar'n dömde ju bort det! Jesus kan ju inte rädda puckarna om han har en joddlare i famnen. Elementärt käre Watson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
mok: Hur resonerar du då egentligen?Han blir ju totalt överkörd av Plüss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Huge: Vad händer sekunden före han åker in i målvakten då? Ramlar han själv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Huge: Kikade på sporten men hängde inte med riktigt. Visst dönar han rakt in i målvakten den gode Pluss men ser knappast ut att vara av fri vilja om man säger så. Kunde likagärna godkännts det målet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Huge:Helt rätt att döma bort målet.

Kul snubbe på SVt:"Brynäs målvakt Karol Kristan storspelade"

Inte Kalle med kollen där direkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Huge: Klockers. Vilken upprullning vid 1-0. riktigt, riktigt snyggt. Snygg plock av Jesus också
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
65selander: Solklar interference om du tittar på Hockeyligans bilder, som är klara nu...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
Ambroo: Beror på vilken vinkel man ser det ifrån ;-)

Sjödda var inne 29:07 min och våran gamle kämpe Malmström fick hela 5:15 min i Frölunda .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
65selander: Inne!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
65selander: SVT har första stillbilden på det bortdömda målet. Skall bli intressant att se "live" bilderna
Kommentera

818359 · »