Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07

« · 928116 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: Men till och med du borde väl inse att Brynäs hade varit ett bättre lag om man hade valt att värva t.ex Lee Goren och spolat Molin & Spets?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: En fråga bara.. Så dåliga som Brynäs var nu senast och som dom varit innan segern mot Timrå.. Hur dålig måste inte Molin vara då om han inte platsar just nu som du säger? Herregud, då är han knappt div 2 spelare just nu..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: "Hur orkar du hela tiden förneka och förvränga sanningen?"

Din egen överdrivna och övertolkade "sanning" ??

Eller vilken sanning då?

Menar du att du själv sitter inne på sanningen, eller vadå?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge:"Ja när till och med Keb surnar till så har det gått långt."

"Visar väl bara att han är mänsklig."

Så du är omänsklig..? Alltid tyckt att det varit nå konstigt med dina inlägg...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: "Om nu Molin inte ens tar plats i 4:e, varför förlängdes då kontraktet? Var det för lång och trogen tjänst som man ville vara "bästa polaren" och signa honom för 50-60 tusen i månaden? Eller var det för att man ansåg att Molin fortfarande håller för ES?"

Tja, kontraktet förlängdes väl eftersom man ansåg att han fortfarande tillför laget ngt.
Men tyvärr så hade man ingen spåkula när kontraktet skrev så man kunde vid den tidpunkten inte se att han för dagen inte tar en plats.
Om det är tillfällit eller mer långvarigt kunde man vid kontraktsskrivandet tyvärr inte heller se.
Man kanske skulle upprätta nån sorts kontrakt där det står att spelaren ifråga inte får tappa form eller på annat sätt riskera sin plats i laget.
Men vid närmare eftertanke: hur många spelare tror du skulle signa ett sånt kontrakt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: Så man är alltid en vindfäljel om man är nöjd när Brynäs spelar bra och missnöjd om de selar dåligt?

Du är fan unik och borde stoppas upp och ställas på nåt museum.

Hur orkar du hela tiden förneka och förvränga sanningen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: "Ja när till och med Keb surnar till så har det gått långt."

Visar väl bara att han är mänsklig.
Inte lätt att stå emot alla populistiska åsikter som ventileras vid såna här tillfällen.
Han har ju alltid varit en vindflöjel iofs, så varför skulle han inte nu vända kappan och tillfälligt falla in i gnälleriet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
rackham: Ja, det blev lite dubbeltydigt där. Du har helt rätt.
Alltså: när Boork själv får signaler eller själv upptäcker att han inte har spelarnas förtroende så är jag övertygad om att han självmant avgår.

Sen beror det naturligtvis på hur många spelare det handlar om och vad kritiken går ut på?
Men det där känner en erfaren tränare av, skulle jag tro.
Gör han inte det så är det dåligt beställt med antingen hans egen förmåga att läsa av läget eller så är det brist på förmåga hos spelarna att få fram ett budskap som är tydligt nog.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: Det var ett misstag att förlänga Ove Molins kontrakt, simple as... Spets kunde de också ha skitit i att förlänga med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
mk: Ja, pajas kan du vara själv.
Jag har ingen aning om varför Molin inte spelar, men du drar kategoriskt slutsatsen att han är satt i nån slags frysbox. Hur vet du det?

Som den oerfarne tränare du verkar vara så undrar jag om det inte slagit dig att det kanske finns andra spelare som för dagen anses bilda det bästa laget? Tänkte inte så långt kanske....?
Där har du min åsikt om varför Molin sannolikt inte spelar för tillfället.

Och förresten: hur länge har han vilat?
Månsson fick vila ett par matcher och verkar ha tagit det på rätt sätt.
Vad är det som säger att inte Ove kommer att reagera på samma sätt.
Vill minnas att han iaf gjorde det ifjol när han blev bänkad ett par matcher.

Försök nån gång att tänka längre än vad din näsa räcker.
Det kan finnas fullt logiska förklaringar till saker och ting och det behöver nödvändigtvis inte handla om nån form av utfrysning eller annat kontroversiellt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
mk: Ja när till och med Keb surnar till så har det gått långt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Peja: Huge är så jävla tråkig att läsa så jag funderar att helt nonchalera hans inlägg för han skriver ju aldrig nåt eget till och med KEB börjar att surna till på Brynäs spel och agerande på isen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
rackham: "Det finns en anledning att "transformational leadership", på svenska utvecklande ledarskap, har utvecklats. Det är nya tider och människor vill bli ledda på ett annat sätt än tidigare."

Gäller säkert för vissa områden men frågan är om man kategoriskt kan hävda att det inom idrottsvärlden och då inom lagidrotter är så säkert att det stämmer?
Vissa spelare passar det på och vissa inte.
Det freonfyllda ledarskapet är för det första en överdriven mediahistoria som blåsts upp för att just skapa rubriker.
Varför kan man inte bara tolka det som en fullt normal bänkning av en spelare som av en eller annan anlednig för dagen inte anses hålla måttet, utan att det omedelbart ska börja tjatas om frysboxar hit och dit?
Jag utesluter inte alls att det vid vissa tillfällen kan var fel väg att gå men fördenskull ska man ju inte döma ut hela upplägget?

"När man blir kontrollerad så till den milda grad reagerar man negativt."

Beror ju helt på vilken situation man befinner sig i.
Och på vilket sätt är spelarna kontrollerade?
I ett tillfälligt(?) nödläge som vi nu kan anses befinna oss i så kanske det är fullt naturligt att det kreativa spelrummet har begränsats en aning.
Om det är nu det du menar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
mk: Huges åsikt är att Boork har en åsikt... Eller nåt' ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: Huge du är en jävla pajas!! Jag har i snart två år läst vad som har skrivits härinne ,jag kan nästan inte komma på ngn gång som du har varit öppet negativ,Så bra har det inte alltid varit.ALLA som ngn gång har utövat en lagidrott vet att det inte hjälper att skälla eller hota spelare (jag tränade pojkar i fotboll fem år mellan 8-13 så jag vet) man skapar lag anda genom trygghet inte genom piska.Jag tyckte oxå Boork var bra när han kom.
Men snälla för din egen skull, inse att även om man har bra ideèr vilket säkert Boork har så kan man inte köra hans upplägg som är att sätta folk i frysen.Skulle vara intresannt att veta din åsikt om varför ex inte molin spelar? Till slut.Vill Boork Brynäs väl så bör han tänka över sin situation som tränare. Han får ju inte ut max av laget å kom inte med en massa dumma förklaringar om att det sett ganska bra ut om man bryter ned matcherna i delar,det är helheten som räknas!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: Första perioden igår såg bra ut. En fortsättning på det fina spelet mot Timrå. Sen kommer utvisningar, 3 mot 5-läget, Sperrles två grodor,, etc. Alla kan storyn. Så kan varje match förmodligen sammanfattas. Men tillgång på ursäkter är ju inte samma sak som att man nästan vinner, att man får en halv pinne eller så. Vi har 3 och 8 nu och jag är inte optimist inför de två tuffa bortamatcher som väntar. Det är inte höga odds på att vi är 3 och 10 sent torsdag kväll. Och vi kan förmodligen väva ihop en bra story igen om när och hur och varför vi tappade de matcherna. Men det hjälper inte tabelläget.

Några tycker att vi ska dumpa Boork, andra tycker att vi ska rensa och förstärka truppen, och några tycker att vi ska göra både det ena och det andra. Vad tycker du att vi ska göra?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge:

"När det är klart bevisat att SPELARNA inte har BOORKS förtroende så är jag övertygad om att han är den förste att ta konsekvenserna av det och självmant avgå."

Men jag antar att du menar:

"När det är klart bevisat att BOORK inte har SPELARNAS förtroende så är jag övertygad om att han är den förste att ta konsekvenserna av det och självmant avgå."

Annars blir det ju lite lustigt. Frysbox, typ...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Per HApps: Tanken har slagit mig mig med. Hade jag inte träffat Huge i person så hade jag varit övertygad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge:

Huge = Boorken själv? :))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge:

"När det är klart bevisat att spelarna inte har Boorks förtroende så är jag övertygad om att han är den förste att ta konsekvenserna av det och självmant avgå."

När anser du att det är klart bevisat? Vem bevisar det och hur?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge:

Jag har inte antytt någonting, nu övertolkade du mitt inlägg...

Tycker dock det är intressant ut ledarskapsperspektivet att tex resonera kring Boorks frysbox.

Försvarshögskolan beskriver tre ledarstilar:

-Icke ledarskap (låt-gå)

-Konventionellt ledarskap (krav och belöning, kontroll)

-Utvecklande ledarskap (föredöme, personlig omtanke, inspiration och motivation)

(Källa: Direkt ledarskap, Gerry Larsson och Kjell Kallenberg red, 2006)


Vi kan stryka icke ledarskapet direkt när det gäller Boork.

Hmmm... står det nåt om frysbox... nä, men det kanske kan gå in under konventionellt ledarskap under kontroll?

Det finns en anledning att "transformational leadership", på svenska utvecklande ledarskap, har utvecklats. Det är nya tider och människor vill bli ledda på ett annat sätt än tidigare.

"Freonfyllt" ledarskap är ute...!
Förutom möjligen i Ryssland...

När man blir kontrollerad så till den milda grad reagerar man negativt.
Man underpresterar.

3-0-8
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: I och med att du inte tror på mig så kan jag aldrig komma med någonting konkret. Samma sak gäller om någon annan, t ex en journalist eller bloggare kommer med någonting som inte passar in i din värld så förkastar du det direkt.

Jag har gett upp hoppet om dig. Du kräver bevis som inte existerar. Vilka spelare tror du kliver fram nu när Boork fortfarande klänger sig fast vid rodret? Vilka spelare vil riskera att komma på kant med Boork?

Molin har varit bänkad i två matcher nu. Är han verkligen så dålig så att han inte ens tar plats i 4:e kedjan? Eller är det nåt annat som ligger till grund för bänkningen.

Om nu Molin inte ens tar plats i 4:e, varför förlängdes då kontraktet? Var det för lång och trogen tjänst som man ville vara "bästa polaren" och signa honom för 50-60 tusen i månaden? Eller var det för att man ansåg att Molin fortfarande håller för ES?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
rackham: Min poäng är att det ännu inte finns nån anledning till panik eller att ex kräva Boorks avgång.
Läget var betydligt allvarligare för några år sedan, när det var stor turbulens på de flesta håll.
Att i dagläget börja röra om i grytan pga ett par förluster känns inte speciellt genomtänkt.
Framförallt inte med tanke på att förlusterna tillkommit på väldigt olika sätt.
Man kan inte kategoriskt påstå att vår egen dåliga insats alltid har varit orsaken till varje förlust. Ngt som dock de flesta härinne verkar tro.

Jag är inte alls främmande för att kräva Boorks avgång då det för mig inte finns ngt egenvärde i att hålla honom under armarna. Det är bara ngt som Gävlelasse och andra använder som argument när man inte har något konkret att komma med.
När det är klart bevisat att spelarna inte har Boorks förtroende så är jag övertygad om att han är den förste att ta konsekvenserna av det och självmant avgå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: OK, så Brynäs är jämna.. Det är alltså dagsformen på de andra lagen som avgjort det hela? Nu snackar vi jämn elitserie.. wow.

"Man blir riktigt beklämd emellanåt när man hör vissa analysera utan att öht ta hänsyn till totalbilden.
Det är den egna insatsen som styr exakt allt tänkande."

Återigen så vet du mitt namn och jag heter inte "vissa". Om någon skriver nåt du reagerar på ta det med honom.

De punkter som jag tog upp påverkas knappast av hur bra eller dåliga motståndarna är. Det handlar om krav helt enkelt. Man ska kunna kräva mer av spelare som Sjödda, Lind, Dackell, Molin och Danielsson. De har varit med så länge att de inte skall vara så ojämna.

Samma sak gäller användandet av Brendl i PP SER inte Boork att det inte funkar? Hur många mål har Brendl gjort genom skott från blå den här säsongen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: "Vilken idiotiskt kommentar väldigt nyanserad måste jag säga."

Glömde att tillägga att du även har mkt svårt för läsförståelsen emellanåt.

Rackham antydde att våra 8 förluster skulle räcka för att motivera Boorks avgång.
Ja, det hade jag hållit med om ifall spelet sett exakt likadant ut i varje förlustmatch eller om det inte synts några som helst förbättringar.
Det intressanta är också att man bara analyserar vår egen insats och sen bedömer efter resultatet: vinst och vi har varit bra, förlust och vi har varit dåliga.
Precis som om det inte har funnits ngn motståndare som dessutom kanske gjort en mkt bra match.

Man blir riktigt beklämd emellanåt när man hör vissa analysera utan att öht ta hänsyn till totalbilden.
Det är den egna insatsen som styr exakt allt tänkande.

No offense rackham, det här gällde dock inte dig...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
rackham: Förstör inte Huges världsbild nu. Den liknar mer och mer den vanbild som kyrkan försökte lura på människor på medeltiden.

Boorken spelar på sin pipa och Huge dansar glatt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: Du bygger dina åsikter på hur du vill att det ska vara ch genom de få tidningsartiklar som är positiva nog för att gå igenom ditt "nyansfilter". Jag bygger mina på helt andra saker.

Du tenderar även att ta till saker som andra skrivit när du besvarar mig. Har du inte mer att komma med som JAG har skrivit än att du måste generalisera från den grupp som du glatt kallar för gamnackar och dysterkvistar.

Du måste ha blivit rejält risad av Boorks polare Hand Scheike.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge:

7 raka torskar är det näst sämsta resultatet på snart 100 år... bara en sån sak...

Laget underpresterar.
Prisa Gud för SSK och Luleå...

Tittar man på de senaste åren (det börjar bli några stycken nu) har Lasse i sina övertolkningar varit närmare sanningen än en undertolkande Magister...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: "Tror du att jag hittar på saker bara för att få igenom vad jag tycker?"

Ja, ibland så tror jag faktiskt det.
Med tanke på att du rätt så ofta är en mästare i att övertolka eller överdriva saker och ting som rör laget eller föreningen öht så kan jag mkt väl tänka mig att du även överdriver och övertolkar det som dina påstådda källor med insyn i laget har sagt eller antytt.

Felet som många har gjort är att man redan från start blåst upp laget och framförallt låtit sina egna förväntningar styra tankegångarna. När LAGET och Boork snackat om att man siktar på ex topp4 och att man definitivt ska försöka vara med och slåss om en slutspelsplats, så innebär det samtidigt att både spelare och tränare har så pass mkt ödmjukhet att man VET att det är oerhört jämnt mellan många lag och att vi definitivt inte ska ta nåt för givet, inte ens möjligheten att hamna i KS.
Men härinne verkar det som att djävligt många totalt har bortsett från att det ens skulle finnas en möjlighet att vi hamnar i KS.
Fan, det finns ju så många soplag typ SSK, Skellefteå och Mora, så DEN sannolikheten måste ju bara vara lika med noll.

När vi sen också förlorar mot dessa "soplag", jag då har man ju fått sin skeva verklighetsbild bekräftad, fast man själv inte är medveten om hur skeva ens förväntningar kanske varit.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: det bidde nåt vingel där... men jag tror min tes framgår i alla fall
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: Kanske det, men bara en idiot skulle tro tt det skulle vända genast. Så naiv är jag inte. Visst finns den möjligheten men den känns ganska liten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: "Så du menar att dom åtta förlusterna har orsakats av exakt samma fel, exakt samma motstånd i varje match, att vi spelat exakt lika uselt i varje match och att man öht inte har kunnat skönja ngn som helst förbättring i spelet?
Come on...."

Vilken idiotiskt kommentar väldigt nyanserad måste jag säga. Om vi summerar det hela. Vad är det som har gett oss alla dessa förluster? Finns det någon gemensam nämnare?

- Vi har inte längre Kristan i målet som vann, eller åtminstone fixade poäng i täta matcher. Man kan lätt säga att både Sperrle och Korhonen har kostat oss minst två matcher. Gårdagens och den mot SSK. Sex poäng! Även fast jag fortfarande hävdar att vi hade slagit SSK om Boork ställt upp med bästa laget.

- Brynäs är fortfarande väldigt ineffektiva i PP. Vi spelar långsamt och förutsägbart i PP, speciellt i spel 5 mot 3. Alla puckar till Brendl funkar inte.

- Brynäs "stjärnor" spelar inte som sådana utan gör enkla misstag och är ojämna.

Där har du några saker som är samma oavset förlustmatch.

- Det är virrigt och ojämt backspel. Den ena backen är passiv och kommer på andra hand mednas den andra försöker smälla på och hamnar ur position.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Låter som nåt Huge kunde ha sagt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: Nej, jag skulle ta det med ro. På grund av att det alltid blir oroligt i leden i samband med tränarbyten. Nya riktlinjer skall läras ut, nya femmor ska formeras etc etc. Detta är just varför man måste agera nu. För att inte lämna över ett redan sjunkande skepp till den som tar över.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Ståuppare?

OM Boork får foten hur hanterar du fem nya raka förluster? Kräver tränarens avgång?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
rackham: Så du menar att dom åtta förlusterna har orsakats av exakt samma fel, exakt samma motstånd i varje match, att vi spelat exakt lika uselt i varje match och att man öht inte har kunnat skönja ngn som helst förbättring i spelet?
Come on....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: "GävleLasse: Därmed inte sagt att Lindbäck har den klassen. Men det vet vi först när han testats." Kör du Braille?"

Har du sniffat skidvalla? Eller lim rent av
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge: Vi vet att du älskar Boork, men hans röst når inte fram. Han talar för döva öron. Boorks enda vapen förr har varit bänkningar och frysbox. Detta vapen är totalt trubbigt nu när han och Sundlöv kokat ihop denna revolutionerande nyhet med fem femmor. Jag tyckte att det var bra med en bred trupp men inte trodde jag at man skulle behålla samtliga utan jag trodde i min enfald att några skulle lånas ut och tas hem OM skadeeländet gjorde sig allt för påmint.

Tror du att jag hittar på saker bara för att få igenom vad jag tycker? Om du inte har mer tilltro till det jag skriver så kan du ge fan i att svara. Någon lista har jag inte men väl en ganska god insyn i laget. Jag har bekanta som har väldigt bra insyn i laget. Dessa personer är inte knutna till laget i sig men har likväl en väldigt bra insyn.

Att du väljer att inte tro på det som inte passar din världsbild får stå för dig. För min del så får du gärna leva i förnekelse hela vägen fram till KS och degradering.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge:

3 vinster och 8 förluster...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: "Det går för mycket prestige uppe på Sätraåsen. Nu har de försvarat Boork och Sundlöv har till och med sagt att han borde gå före Boork. Även KD'n Kent Åke har uttalat sig om att man har fullt förtroende för Boork. Ser man inte att så inte är fallet bland spelarna?"

Har förgäves försökt få svar både från dig och andra som påstår att Boork inte har spelarnas förtroende.
Kanske du kan ge oss nåt konkret som talar för detta? Har du fått ta del av nån sorts lista där spelarna skrivit på och krävt Boorks avgång, eller vad är det för ngt som du har fått nys om, som vi andra inte vet?
Sundlövs uttalande var ju sagt i ilska över allt tjat om Boork och när denne skulle avgå.
Att det skulle handla om nån sorts prestige är lika mkt taget ur luften som många av dina övriga teorier.

Det finns i nuläget inget som motiverar en avgång.
Iaf inte nåt konkret, som jag ser det. Att du och en del andra förståsigpåare TYCKER det, är tyvärr inget konkret motiv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
GävleLasse: Därmed inte sagt att Lindbäck har den klassen. Men det vet vi först när han testats." Kör du Braille?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Bissett19: Jag skulle inte vilja säga att vi direkt tappar matchen när Kallio gör 1-1 utan det är väl snarare så att initiativet glider över till dom, från att ha varit en ganska jämn fight fram tills dess. Dom får helt naturligt råg i ryggen av kvitteringen, men trots ett skapligt spelövertag så räddar ju Sperrle oss i det läget. Och det är väl inte helt ovanligt att ett lag som ligger på ändå inte får utdelning tack vare en bra motståndarmålvakt. Det är ju i DOM lägena som målisen ska kliva in och hålla oss kvar i matchen, vilket Sperrle de facto gjorde.
Men sen kommer ju dom två jättetavlorna som, hur man än vrider och vänder på det hela, faktiskt avgör matchen.
För att lägga lök på Sperrles lax så var det ju även han som drog på sig en tvåa för tripping och Dackell fick sitta i båset och se dom kvittera.
Man har helt enkelt inte råd att ge ett lag som Frölunda det handikappet om man inte själva producerar chanser på löpande band och framförallt bränner de frilägen som Brendl fick. Han ska ju bara måla på minst ett av lägena och då är vi med i matchen igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: "Därmed inte sagt att Lindbäck har den klassen. Men det vet vi först när han testats." Kör du Braille?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: Nu sitter du hemma på kammaren och spekulerar. Har du sett Lindbäck spela? Är det något som Lindbäck delar med både Sperrle och Korhonen så är det just ojämnheten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
AD: Hade Enroth och Sperrle/Korhonen bytt lag före seriestart hade Brynäs varit fyra-femma nu. Så bra är en BRA målis. Därmed inte sagt att Lindbäck har den klassen. Men det vet vi först när han testats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Bissett19: förstör inte Huges vanföreställning nu ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Huge:

Vi tappar matchen mycket tidigare Huge,när Kallio gör 1-1 så sjunker vi ihop.Sperrles tabbe kommer ju 17 min in på andra o då har Brynäs lyckats få iväg 2 skott.



Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
sylf: Ang Lindbäck och alla andra utlånade. Byt är byt, kommer aldrig tillbaka. Sundlöf och Boorken har gjot sin val.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jompe: "bradberry: Ditt inlägg 10.51 är klockrent."

Ja, bradberry har full koll på läget. Kunde inte sagt det bättre själv.
Bryter man ner matchen i beståndsdelar så går det inte att komma ifrån att Sperrles två missar sänker oss och med det ngt sköra självförtroende vi har just nu så kan såna saker tyvärr avgöra.
Fullt mänskligt mao, i det läge som både laget och spelarna nu befinner sig.
Sen ska man komma ihåg att Frölunda är det djävligt bra lag och spelade igår som det topplag man är. Kan upplysa om att dom uppträdde ljusår från det dom lyckades åstadkomma mot Djurgården på Hovet.
Vi hade fått svårt att vända efter Sperrles tavlor även om självförtroendet varit på topp och spelet funkat därefter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: Lindbäck är bättre än Sperrle och Kårrånen. Han inger dessutom ett större förtroende än dom här två sållen.

Helt klart är att nåt måste hända. Inte om 30 omg, inte om 20 omg, NU!!
När tåget väl börjar rulla så är det jävligt svårt att hoppa på och snart börjar det dessutom rulla fort. Tror inte heller lösningen är att ge Boorken dojan. Spelarna är alldeles för dåliga,har inget hjärta etc. Dumpa 7-8 stycken och köp in 3-4 nya,toppspelare!
Kommentera

« · 928116 · »