1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746193 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jajjen: Då är det bara att vänta på flytet.

Är folk egentligen förvånade? Ni som trodde på ett topp-4 placering får nästan skylla er själva. Byter man ut förstacentern mot en 4/5-center så märks det.

Vette katten om det blir något bättre av att byta ut Boorken, då ska det in nån med tydligt ledarskap.
Tar vi in nån lallare så faller säkert många spelare tillbaka, vi har ganska många spelare som är "Boorkspelare".
Det som hade varit bra och intressant med en ny tränare är dock att då hade alla spelare fått starta på scratch och då hade nog vissa hängt jävligt löst.

Nej finns det inga BRA alternativ så behåll Boorken (sista säsongen), kicka mjukostarna som inte vill vara med på tåget och värva in en förstacenter, helst transatlant med Horcoff-egenskaper.
Kontrakt har blivit lösta förut, nåt jävla finskt lag vill nog ha Hutten, och för de pengarna plus några utlåningar till AS borde frigöra lite kosing.
Gör man inte detta i tid så är vi fetrökta, KS blir om möjligt ännu
vidrigare detta år.

rackham: Tycker att Sebban Karlsson bör få "vila", trots målet. Sundström är en betydligt bättre center.

Karlssons intervju i periodpausen är redan en klassiker. Han sade att "kan vi bara få fast dem i försvarszon så kan vi vänta på det här". Att vi då ledde med 1-0 och att han gjort målet hade han tydligen glömt.

*edit* så kan vi vända på det här

GävleLasse: Ja jag såg matchen och jag håller med dig till punkt och pricka. Att man viker ner sig är mest en frukt av att Sperrle agerar som han gör. Det är klart att ett lag utan självförtroende och vinnarkänsla tappar det mesta och att osäkerheten sprider sig ända från materialare till sista gubbe. Men man måste även fråga sig varför spelare som Sjödin inte går i bräschen i såna lägen...

Ja Boork måste gå nu. Det måste vara slut på fegandet från styrelsehåll. Likheterna med fjolårets Fröluna är påtagliga som få. Brynäs har ett lag för övre halvan, men inte med Leffe i båset.

Jajjen: Det blev genast mycket klarare med ett sånt svar och nu kommer jag ju garanterat att sluta upp med alla dumheter....

Ni som har koll på Gävleskvallret. Är det ett utbrett missnöje bland spelare eller är det bara det vanliga spridda gnället på tränaren som finns i alla lag?

wap.hockeysnack.com
Får väl se vad som händer Angell kommer. Vi skulle behöva ett gäng krigare.

Ambroo: Jag tror att det blir jättesvårt att få styrelsen att kicka Boork. Han stod ju öppet upp för dem inför årsmötet, och då kan det vara svårt att tacka honom för det genom att ge honom sparken.
Jag skulle i alla fall vilja se Wikegård i Brynäs bås. Han tror på Brynäs och det finns ju ingenting som inte går att köpa för pengar sägs det ju! Evensson kanske inte heller vore en sådan dum ide...i vilket fall så måste det hända något nu!!!

Ambroo:

På vilket sätt gör Boork detta Brynäs sämre än vad dom egentligen är?
Vad skulle en annan tränare göra för skillnad? Är formationerna fel hopsatta? Tränar man för dåligt?

Vore intressant att höra vad du tycker att Boork gör för fel med laget.

Jompe:

Sundström är bättre, utan tvekan...

Molin-Sundström-Gynge

kanske kan Angells intåg betyda lite mer PP-mål, vilket är en stor hjälp i matcherna. Man kan vara nertryckta och ha det tufft i matcherna och ändå klara sig om man har ett giftigt PP.

Sen skulle jag ju inte gråta blod om Karhu tog ett steg till och blev förstemålvakt, jag tror han har den jämnheten i sig.

pastorn: Ja du pastorn, nåt fel är det ju bevisligen, men vad det är är inte jag rätt man att sätta fingret på. Det har väl spekulerats rätt länge härinne om just rätt eller fel och kanske kan någon med Brynäshjärta ge dig ett bättre svar. Jag tycker dock att om man har kört fast i sitt ledarskap och inte har spelarna med sig så finns det bara ett val, om man har lite självinsikt, och det är att lämna över till nån med ett annat tänk och en annan röst, om man vill föreningens bästa vill säga...

...eller så får du helt enkelt be till den allsmäktige så kanske det ordnar sig ändå...

Gusten: Om den gamla damen hade haft en styrelse, klubbdirektör och en mormor med lite dådkraft så kunde man ju faktiskt tagit tag i krisen. agerat. Om vi lämnar Koork därhän för ögonblicket så skulle man kunna lösa ett par kontrakt (det har ju här förr, som du skriver) och ta in en stark center och en stark ytterforward. Banta ner truppen till normalstorlek, låt spelarna spela mycket och ta in ett par spelare med tyngd och spelskicklighet.

Vad är det han säger, tjurfäktaren och julafdton? Sparka mig, stånga mig. G ö r något!

Nåt måste liksom göras.

Jompe: Amen! Nåt måste göras, och det är NU, inte när det återstår 15 omgångar.

Gusten: Nu har vi Frölunda borta, Timrå borta och Mora hemma. De två bortamatcherna är svåra, men skulle vi förlora båda de matcherna och Mora hemma så är vi 3 och 11 och då måste #$!* i mig något hända.

Jompe: Ja man får ångest när man kikar på spelprogrammet. Huvudsaken är att det ageras i tid, vi är ju inte avsågade ännu.

Rätta mej om jag har fel men bottenlaget Almtuna tog idag sin andra raka seger efter att ha sparkat sin tränare. I Almtuna motade brynäsaren Lindbäck 40 skott. Lösningen på Brynäs målvaktsproblem kanske finns framför näsan. Eller åtminstone i Uppsala. Iskallt att sätta en 19-åring i kassen i det här läget. Kan Enroth så kan Lindbäck.

Jompe: Högst sannolikt är Brynäs minst 5 poäng från kvalstrecket inför Moramatchen. Torsk där å de finns ingen återvändo. Boork must go!

Jajjen: Det där med att vi har målvaktsproblem köper jag inte, Sperrle var dålig en match o alla börjar skrika efter en ny målvakt däremomt Center-problem har vi gott av.

Jajjen: Lindbäck är bättre än Sperrle och Kårrånen. Han inger dessutom ett större förtroende än dom här två sållen.

Helt klart är att nåt måste hända. Inte om 30 omg, inte om 20 omg, NU!!
När tåget väl börjar rulla så är det jävligt svårt att hoppa på och snart börjar det dessutom rulla fort. Tror inte heller lösningen är att ge Boorken dojan. Spelarna är alldeles för dåliga,har inget hjärta etc. Dumpa 7-8 stycken och köp in 3-4 nya,toppspelare!

Jompe: "bradberry: Ditt inlägg 10.51 är klockrent."

Ja, bradberry har full koll på läget. Kunde inte sagt det bättre själv.
Bryter man ner matchen i beståndsdelar så går det inte att komma ifrån att Sperrles två missar sänker oss och med det ngt sköra självförtroende vi har just nu så kan såna saker tyvärr avgöra.
Fullt mänskligt mao, i det läge som både laget och spelarna nu befinner sig.
Sen ska man komma ihåg att Frölunda är det djävligt bra lag och spelade igår som det topplag man är. Kan upplysa om att dom uppträdde ljusår från det dom lyckades åstadkomma mot Djurgården på Hovet.
Vi hade fått svårt att vända efter Sperrles tavlor även om självförtroendet varit på topp och spelet funkat därefter.

sylf: Ang Lindbäck och alla andra utlånade. Byt är byt, kommer aldrig tillbaka. Sundlöf och Boorken har gjot sin val.

Huge:

Vi tappar matchen mycket tidigare Huge,när Kallio gör 1-1 så sjunker vi ihop.Sperrles tabbe kommer ju 17 min in på andra o då har Brynäs lyckats få iväg 2 skott.

Bissett19: förstör inte Huges vanföreställning nu ;)

AD: Hade Enroth och Sperrle/Korhonen bytt lag före seriestart hade Brynäs varit fyra-femma nu. Så bra är en BRA målis. Därmed inte sagt att Lindbäck har den klassen. Men det vet vi först när han testats.

Jajjen: Nu sitter du hemma på kammaren och spekulerar. Har du sett Lindbäck spela? Är det något som Lindbäck delar med både Sperrle och Korhonen så är det just ojämnheten.

Jajjen: "Därmed inte sagt att Lindbäck har den klassen. Men det vet vi först när han testats." Kör du Braille?

Bissett19: Jag skulle inte vilja säga att vi direkt tappar matchen när Kallio gör 1-1 utan det är väl snarare så att initiativet glider över till dom, från att ha varit en ganska jämn fight fram tills dess. Dom får helt naturligt råg i ryggen av kvitteringen, men trots ett skapligt spelövertag så räddar ju Sperrle oss i det läget. Och det är väl inte helt ovanligt att ett lag som ligger på ändå inte får utdelning tack vare en bra motståndarmålvakt. Det är ju i DOM lägena som målisen ska kliva in och hålla oss kvar i matchen, vilket Sperrle de facto gjorde.
Men sen kommer ju dom två jättetavlorna som, hur man än vrider och vänder på det hela, faktiskt avgör matchen.
För att lägga lök på Sperrles lax så var det ju även han som drog på sig en tvåa för tripping och Dackell fick sitta i båset och se dom kvittera.
Man har helt enkelt inte råd att ge ett lag som Frölunda det handikappet om man inte själva producerar chanser på löpande band och framförallt bränner de frilägen som Brendl fick. Han ska ju bara måla på minst ett av lägena och då är vi med i matchen igen.

GävleLasse: Därmed inte sagt att Lindbäck har den klassen. Men det vet vi först när han testats." Kör du Braille?

GävleLasse: "Det går för mycket prestige uppe på Sätraåsen. Nu har de försvarat Boork och Sundlöv har till och med sagt att han borde gå före Boork. Även KD'n Kent Åke har uttalat sig om att man har fullt förtroende för Boork. Ser man inte att så inte är fallet bland spelarna?"

Har förgäves försökt få svar både från dig och andra som påstår att Boork inte har spelarnas förtroende.
Kanske du kan ge oss nåt konkret som talar för detta? Har du fått ta del av nån sorts lista där spelarna skrivit på och krävt Boorks avgång, eller vad är det för ngt som du har fått nys om, som vi andra inte vet?
Sundlövs uttalande var ju sagt i ilska över allt tjat om Boork och när denne skulle avgå.
Att det skulle handla om nån sorts prestige är lika mkt taget ur luften som många av dina övriga teorier.

Det finns i nuläget inget som motiverar en avgång.
Iaf inte nåt konkret, som jag ser det. Att du och en del andra förståsigpåare TYCKER det, är tyvärr inget konkret motiv.

Huge:

3 vinster och 8 förluster...

Huge: Vi vet att du älskar Boork, men hans röst når inte fram. Han talar för döva öron. Boorks enda vapen förr har varit bänkningar och frysbox. Detta vapen är totalt trubbigt nu när han och Sundlöv kokat ihop denna revolutionerande nyhet med fem femmor. Jag tyckte att det var bra med en bred trupp men inte trodde jag at man skulle behålla samtliga utan jag trodde i min enfald att några skulle lånas ut och tas hem OM skadeeländet gjorde sig allt för påmint.

Tror du att jag hittar på saker bara för att få igenom vad jag tycker? Om du inte har mer tilltro till det jag skriver så kan du ge fan i att svara. Någon lista har jag inte men väl en ganska god insyn i laget. Jag har bekanta som har väldigt bra insyn i laget. Dessa personer är inte knutna till laget i sig men har likväl en väldigt bra insyn.

Att du väljer att inte tro på det som inte passar din världsbild får stå för dig. För min del så får du gärna leva i förnekelse hela vägen fram till KS och degradering.

Jajjen: "GävleLasse: Därmed inte sagt att Lindbäck har den klassen. Men det vet vi först när han testats." Kör du Braille?"

Har du sniffat skidvalla? Eller lim rent av

rackham: Så du menar att dom åtta förlusterna har orsakats av exakt samma fel, exakt samma motstånd i varje match, att vi spelat exakt lika uselt i varje match och att man öht inte har kunnat skönja ngn som helst förbättring i spelet?
Come on....

GävleLasse: Ståuppare?

OM Boork får foten hur hanterar du fem nya raka förluster? Kräver tränarens avgång?

Jajjen: Nej, jag skulle ta det med ro. På grund av att det alltid blir oroligt i leden i samband med tränarbyten. Nya riktlinjer skall läras ut, nya femmor ska formeras etc etc. Detta är just varför man måste agera nu. För att inte lämna över ett redan sjunkande skepp till den som tar över.

GävleLasse: Låter som nåt Huge kunde ha sagt.

Huge: "Så du menar att dom åtta förlusterna har orsakats av exakt samma fel, exakt samma motstånd i varje match, att vi spelat exakt lika uselt i varje match och att man öht inte har kunnat skönja ngn som helst förbättring i spelet?
Come on...."

Vilken idiotiskt kommentar väldigt nyanserad måste jag säga. Om vi summerar det hela. Vad är det som har gett oss alla dessa förluster? Finns det någon gemensam nämnare?

- Vi har inte längre Kristan i målet som vann, eller åtminstone fixade poäng i täta matcher. Man kan lätt säga att både Sperrle och Korhonen har kostat oss minst två matcher. Gårdagens och den mot SSK. Sex poäng! Även fast jag fortfarande hävdar att vi hade slagit SSK om Boork ställt upp med bästa laget.

- Brynäs är fortfarande väldigt ineffektiva i PP. Vi spelar långsamt och förutsägbart i PP, speciellt i spel 5 mot 3. Alla puckar till Brendl funkar inte.

- Brynäs "stjärnor" spelar inte som sådana utan gör enkla misstag och är ojämna.

Där har du några saker som är samma oavset förlustmatch.

- Det är virrigt och ojämt backspel. Den ena backen är passiv och kommer på andra hand mednas den andra försöker smälla på och hamnar ur position.

Jajjen: Kanske det, men bara en idiot skulle tro tt det skulle vända genast. Så naiv är jag inte. Visst finns den möjligheten men den känns ganska liten.

GävleLasse: det bidde nåt vingel där... men jag tror min tes framgår i alla fall

GävleLasse: "Tror du att jag hittar på saker bara för att få igenom vad jag tycker?"

Ja, ibland så tror jag faktiskt det.
Med tanke på att du rätt så ofta är en mästare i att övertolka eller överdriva saker och ting som rör laget eller föreningen öht så kan jag mkt väl tänka mig att du även överdriver och övertolkar det som dina påstådda källor med insyn i laget har sagt eller antytt.

Felet som många har gjort är att man redan från start blåst upp laget och framförallt låtit sina egna förväntningar styra tankegångarna. När LAGET och Boork snackat om att man siktar på ex topp4 och att man definitivt ska försöka vara med och slåss om en slutspelsplats, så innebär det samtidigt att både spelare och tränare har så pass mkt ödmjukhet att man VET att det är oerhört jämnt mellan många lag och att vi definitivt inte ska ta nåt för givet, inte ens möjligheten att hamna i KS.
Men härinne verkar det som att djävligt många totalt har bortsett från att det ens skulle finnas en möjlighet att vi hamnar i KS.
Fan, det finns ju så många soplag typ SSK, Skellefteå och Mora, så DEN sannolikheten måste ju bara vara lika med noll.

När vi sen också förlorar mot dessa "soplag", jag då har man ju fått sin skeva verklighetsbild bekräftad, fast man själv inte är medveten om hur skeva ens förväntningar kanske varit.

Huge:

7 raka torskar är det näst sämsta resultatet på snart 100 år... bara en sån sak...

Laget underpresterar.
Prisa Gud för SSK och Luleå...

Tittar man på de senaste åren (det börjar bli några stycken nu) har Lasse i sina övertolkningar varit närmare sanningen än en undertolkande Magister...

Huge: Du bygger dina åsikter på hur du vill att det ska vara ch genom de få tidningsartiklar som är positiva nog för att gå igenom ditt "nyansfilter". Jag bygger mina på helt andra saker.

Du tenderar även att ta till saker som andra skrivit när du besvarar mig. Har du inte mer att komma med som JAG har skrivit än att du måste generalisera från den grupp som du glatt kallar för gamnackar och dysterkvistar.

Du måste ha blivit rejält risad av Boorks polare Hand Scheike.

rackham: Förstör inte Huges världsbild nu. Den liknar mer och mer den vanbild som kyrkan försökte lura på människor på medeltiden.

Boorken spelar på sin pipa och Huge dansar glatt.

GävleLasse: "Vilken idiotiskt kommentar väldigt nyanserad måste jag säga."

Glömde att tillägga att du även har mkt svårt för läsförståelsen emellanåt.

Rackham antydde att våra 8 förluster skulle räcka för att motivera Boorks avgång.
Ja, det hade jag hållit med om ifall spelet sett exakt likadant ut i varje förlustmatch eller om det inte synts några som helst förbättringar.
Det intressanta är också att man bara analyserar vår egen insats och sen bedömer efter resultatet: vinst och vi har varit bra, förlust och vi har varit dåliga.
Precis som om det inte har funnits ngn motståndare som dessutom kanske gjort en mkt bra match.

Man blir riktigt beklämd emellanåt när man hör vissa analysera utan att öht ta hänsyn till totalbilden.
Det är den egna insatsen som styr exakt allt tänkande.

No offense rackham, det här gällde dock inte dig...

Huge: OK, så Brynäs är jämna.. Det är alltså dagsformen på de andra lagen som avgjort det hela? Nu snackar vi jämn elitserie.. wow.

"Man blir riktigt beklämd emellanåt när man hör vissa analysera utan att öht ta hänsyn till totalbilden.
Det är den egna insatsen som styr exakt allt tänkande."

Återigen så vet du mitt namn och jag heter inte "vissa". Om någon skriver nåt du reagerar på ta det med honom.

De punkter som jag tog upp påverkas knappast av hur bra eller dåliga motståndarna är. Det handlar om krav helt enkelt. Man ska kunna kräva mer av spelare som Sjödda, Lind, Dackell, Molin och Danielsson. De har varit med så länge att de inte skall vara så ojämna.

Samma sak gäller användandet av Brendl i PP SER inte Boork att det inte funkar? Hur många mål har Brendl gjort genom skott från blå den här säsongen?

rackham: Min poäng är att det ännu inte finns nån anledning till panik eller att ex kräva Boorks avgång.
Läget var betydligt allvarligare för några år sedan, när det var stor turbulens på de flesta håll.
Att i dagläget börja röra om i grytan pga ett par förluster känns inte speciellt genomtänkt.
Framförallt inte med tanke på att förlusterna tillkommit på väldigt olika sätt.
Man kan inte kategoriskt påstå att vår egen dåliga insats alltid har varit orsaken till varje förlust. Ngt som dock de flesta härinne verkar tro.

Jag är inte alls främmande för att kräva Boorks avgång då det för mig inte finns ngt egenvärde i att hålla honom under armarna. Det är bara ngt som Gävlelasse och andra använder som argument när man inte har något konkret att komma med.
När det är klart bevisat att spelarna inte har Boorks förtroende så är jag övertygad om att han är den förste att ta konsekvenserna av det och självmant avgå.

Huge: I och med att du inte tror på mig så kan jag aldrig komma med någonting konkret. Samma sak gäller om någon annan, t ex en journalist eller bloggare kommer med någonting som inte passar in i din värld så förkastar du det direkt.

Jag har gett upp hoppet om dig. Du kräver bevis som inte existerar. Vilka spelare tror du kliver fram nu när Boork fortfarande klänger sig fast vid rodret? Vilka spelare vil riskera att komma på kant med Boork?

Molin har varit bänkad i två matcher nu. Är han verkligen så dålig så att han inte ens tar plats i 4:e kedjan? Eller är det nåt annat som ligger till grund för bänkningen.

Om nu Molin inte ens tar plats i 4:e, varför förlängdes då kontraktet? Var det för lång och trogen tjänst som man ville vara "bästa polaren" och signa honom för 50-60 tusen i månaden? Eller var det för att man ansåg att Molin fortfarande håller för ES?

« · 927892 · »