Brynäs IF

714823 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08

975542 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Ove Myling: Låter som musik i mina öron! + En frismäll på pungen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Hitman: Det som är extra intressant är ju att Brynäs gjorde bättre värvningar när sådant sköttes mer eller mindre ideellt. Kostnaden att ha mormor blir ju hårresande när man tänker på alla dåliga värvningar han gör, plus att han ska ha lön för det. Inför bonuslön till mormor, de spelar som lyckas få kontrakt till nästa år får han bonus för. Alla sug-kuk-nyförvärv får han själv slanta in för. Isf blir det iaf vinst för Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Jajjen: I MESopotamien då, eller.....?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Huge: Min pappa e polis!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Huge: Förresten. Du e ju dum ju!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Huge: Det skulle va du, rå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Jajjen: Defaitistiskt skitsnack. Supportrar som ger upp på förhand och samtidigt kräver att spelarna inte ska ge upp: finns det nåt mesigare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Jajjen: Bättre kvalitet på ES lagen denna säsong :-)
Vi lär få se ett facit senare i vår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
65selander: "Ang AS lagen i en KS så är det helt annat spel och tempo. Jag tror att ES lagen har övertag i ett KS."

Det där säger alla vid den här tiden varje år.

Fakta:
63% av kvalseriens elitserielag har åkt ur dom senaste 8 åren. 3 gånger av 8 år har båda ES-lagen åkt ur. Trots ""högre tempo.

Elitserien får allt tunnare spets varje år, fler spelare och fler lag ingår i en grå massa av hockeyarbetare. Dom bästa AS-lagen närmar sej dom sämsta ES-lagen för varje år och inga AS-lag har väl satsat så hårt som LIF och MIF i år. Spelar Brynäs i Kvalserien i vår, spelar vi i Allsvenskan i höst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Dream Team:

Finns det någon mer motsägelsefull föreningen än Brynäs? = )

Mot Leksand (och Timrå för den delen) får vi alla fall hjälp på traven...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Dream Team:

Brynäs upplever bara det som Leksand upplevt de sista åren. DVS Hockeyns bistra verklighet. Jag tror dock fortfarande de slipper KS spela så Selander slipper se Leksand vinna i LA :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Är det inte lite motsägelsefullt om det är motståndarlagen som förväntas fylla arenan till brädden och inte viljan hos hemmaåskådarna att se favoritlaget spela hockey?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Fan crackis nu gick du över gränsen...skäms!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Dream Team:

Du har så rätt så rätt. Risken är att Leksand och Mora tar ut varandra och att vi då inte har nåt dalalag i ES men jag tror som sagt att det är sista chansen för Leksand nu. Mora däremot vet man inte med de har sprattlat och klarat sig med en hästpitt förut så :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
mattias - 74: Jorå, det är dagens sanning!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
sylf:

Det gör du inte alls det det är fult och ljuga. Skall du låna tvålen ocj tvätta dig ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
65selander: Samma här, jag möter hellre MIF inför 2500!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Med tanke på oförmågan att sätta lapp på luckan får man önska att både Brynäs och Leksand spelar i ES nästa år...

Här är jag egoist, vill inte ha LIF upp. Vill inte riskera att förlora mot dom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
65selander:

Ja, AS-lagen har inte bredden som ES-lagen har.
Däremot har de kanske det mentala spelet på sin sida om de får en bra start.
Nu är det visserligen tuffa förutsättningar för framför allt Räddhökarna och Knätofs, men alla torskar ger inte nån höjdargrund att stå på för ES-agen heller...

Kan gå på precis hur som helst!

Med tanke på oförmågan att sätta lapp på luckan får man önska att både Brynäs och Leksand spelar i ES nästa år...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Hitman:

Ja, där har knäckfrågan!
Mormor och tex Norberg spelar inte riktigt i samma division.

Fan, vi har ingen "nytta" av Brendl heller när inte Mormor förstår att grabbarna längst bak är för taffliga med virknålarna...

Mera hörntänder!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Hitman: Ja, mormor har gjort nåra hårresande googlingar, Hutten är bara en i raden. Den enda han lyckats med är ju Widing och i viss mån Hietanen. resten är ren och skär dynga. Till nästa säsong krävs en rensning. Bort med utfyllnad och in med Spets. Första åtgärden måste bli att skeppa iväg Sperrle och Kårrånen, sen är det bara för uvarna att ställa sig i kö för att få foten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
65selander: Jag tror nog att ett lag som Mora kan ställa till betydligt mer problem för t.ex Leksand än vad leksingarna själva nog vill tro.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Ska bli intressant och jag hoppas verkligen att jag slipper se dem i LA.

För övrigt; jag är mer skeptisk till Brynäs s.k. drömvärvningar á la Hutten. Ska bli mycket intressant att se vilka superlirare Mormor googlar fram till nästa säsong. En ny Brendl? En ny Spets?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Räcker för att runda Sjödda & co. Räcker säkert också för att göra 5-10 baljor på sållen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Ang AS lagen i en KS så är det helt annat spel och tempo. Jag tror att ES lagen har övertag i ett KS.

Blir intressant att se och förhoppningsvis så står man bredvid och tittar på.
Har ingen vidare lust att åka på KS-turné igen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
munkas:

Jag är skeptisk till de allsvenska lagens sk NHL-värvningar.
Det blir intressant att se vad de går för i Kvalserien!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Hitman:

Man kanske har tid att leka med blommor till motståndarna om man har en ledning i tabellen som HV, men även det är tveksamt.
Det är inte Interflora, det är Brynäs IF.

Det gäller att vinna matcherna.
Och det med ett lag som spelar under tryck och presterar som ett gäng pingviner under ett ozonhål.
Vad finns det då att vinna på att förstora motståndarna inför match?

I övrigt förstår jag inte hur så många kaxpellar kan vika ned sig i match efter match (på hemmaplan)! Att mordhota poliser går tydligen bra, men att vända upp och ned på hockeyspelare är de inte vuxna!
Beklämmande!

Får säga som Jurzinov:
Men skäms de inte! Hur skall de kunna gå ut på stan och se folk i ögonen! Tänker de inte på sina familjer!

Hörntänder!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
sylf: Du får räkna bort Bajen. De överlever inte serien. De är så skuldsatta så att brynäs verkar vara rika.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
munkas: Men nästa år kan vi ta ett par 3 poängare. Hammarby är nog liiite sämre än Brynäs, Huddinge rosar inte marknaden heller. Men det är klart, med 2 st 4:e målvakter och en 143 årig försvarsjätte kan allt hända!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
munkas: Torsk i alla ära men det börjar bli tröttsamt att äta samma rätt hela tiden.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Ja, det blir en tung kvalserie...

Värvning nr1: Den 32-årige Michal Grosek kommer närmast från fyra säsongers spel i den Schweiziska ligan med avbrott för ett litet inhopp i ryska SKA St. Petersburg. Innan dess spelade han hela elva säsonger i Nordamerika där han noterades för 526 NHL-matcher i bland annat Buffalo Sabres och Boston Bruins. NHL-karriären innefattar även 84 mål, 137 assist och 509 utvisningsminuter. Flera spelare i Leksand känner till Grosek sedan tidigare och har bara haft gott att säga om honom.


Värvning nr2: Ric Jackman
Den 29-årige kanadensaren har sedan 1999 spelat 231 matcher i totalt sex NHL-klubbar. Förra säsongen inledde han med att spela med Ed Belfour i Florida Panthers innan Anaheim Ducks bytte till sig honom. Där fick han vara med om att gå hela vägen och vinna Stanley Cup med Floridaklubben.

det verkar som det kan bli mer fisk på menyn i Läkerolen framöver...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Ja, precis....

Tror du att vi förlorar matcher för att vi delar ut blommor? Ja, så kan man säkert också se det. Om du har läs mina inlägg framkommer det ganska tydligt vad jag anser och därför anser jag att en j-a blomutdelning inte har ett skit med det nuvarande läget att göra, utan dåligt spel, undermålig ledning och underpresterande spelare. Precis som du m.a.o.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Hitman:

"allmänt sportsligt och gentlemannamässigt beteende"

Du, Kvalserien skiter i det! Det är tre poäng ner...
Men du kanske är leksing...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Gusten: Jepp, jag inser själv ironin och bjussar på det.

Som jag skrev, det gäller att gnälla på rätt saker. En blomutdelning är i min värld inget att lägga energi på när det finns sportchefer, spelare och dåligt spel att gnälla på :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Hitman: Ahh ordföranden i gnällkommittén drar upp riktlinjer...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
munkas: Ha ha ha, dagens bästa än så länge och då har jag ändå hunnit med att läsa Kallios uttalande samt prata med en lätt speedad engelsktalande indier på telefon.

Men allvarligt talat förstår jag inte frustrationen över att Brynäs hyllade Sundin. Vad är det som är problemet? Inte fan ligger vi där vi ligger för att vi gav blommor till en motståndare innan match, det är ju bara larvigt.

Lägg energin på att gnälla på det egna spelet och bristerna där istället för att gnälla på allmänt sportsligt och gentlemannamässigt beteende.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
munkas:

Ja, det där låter ju riktigt underhållande.

Wallmans Salonger goes Brokeback, typ.

Tur att man har biljett!


Ankan - kanske lite skojfrisk
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Mot MODO kanske laget kan ställa upp sig på blålinjen med nyinsmorda rumpor och göra en gemensam tvåltappning, samtidigt som minikuben visar "Sedinbrödernas jul hos farmor -92".
I och för sig så är väl inte det så mycket sämre än nuvarande introt, där publiken invaggas i tron på att det hungriga tigrar som kommer ut på isen när tomteblossen tänds...
Imorgon visas "MODOS sena julafton -07" på PPV, där minitomten Ove har klappar till samtliga motståndare.
Jävla losers!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Huge:

Ja, du kan vara ironisk du... Magistern.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Jag tycker taktiken med att hylla Sundin funkade perfekt.
Dom verkade ha blivit mkt tagna av det familjära mottagandet, iaf av deras spel att döma.
Att vi själva sen vägrar att passa på när dom ligger i koma, det kan ju inte gärna dom lastas för...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Du har helt rätt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Tomi Kallio: Mot Brynäs går allt in.........Håller m det suger GETARSEL......
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Klart som fan att det finns ett samband. Gulligull med motståndarna skapar inga vinnarskallar. Sundin skulle ha haft en crosschecking i bakskallen igår, så han kom ihåg sin 800:e match längre än blommorna håller i vasen.

Hela organisationen suger getarsel!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
sylf:

Undrar om det går att se nåt samband:

Lull lull - guldbrytning sker under jord

Hata att förlora - 10 seriesegrar på raken
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Ja vilket jävla påfund, hylla motståndaren!! Bättre på Tordans tid, som inte ens hejade på Leksingarna när dom kom till hallen.

Gusten:
Leksandslåten sitter som en tagg i röven fortfarande, bland det jävligaste som hänt i den arenan!

Only in Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Gusten: "Klappa händerna när du är riktigt glad" icke att förglömma. Den brukar ju dyka upp i väldigt olämpliga lägen, strax efter 1-1 igår t ex.

Fan, du får inte ta upp så hemska minnen som när de spelade "den förbjudna låten". Magsåret dök upp och tror fan gallstenen fick lust att lägga sig så där bekvämt redo för ett anfall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
Danne_l:

Ja, vi är kramgoa...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
65selander:

Oooooh, ja.

Det blir intressant att se vilka briljanta idéer Brynäs hittar på i morgon!

Här kommer några förslag:

- Visa alla Krizans räddningar på kuben som intro
- Spela Boxplay i tre perioder
- Alla lösa går om
- Chartra ett tåg och bjud in Ö-viks befolkning för en trevlig utflykt till Gävle
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham: Äh allt ingår i myskonceptet. Det inspelade Brynäs-klapp-klapp-klapp är ju rent ut sagt pinsamt.

NU BÖRJAR JAG OCKSÅ BLI FÖRBANNAD PÅ RIKTIGT!!!
Kommentera

975542 · »